Januari 2021 ♥️ 2.0

Woensdag 41 weken ja. Valt gewoon echt tegen als je over de 40 weken gaat... bij mijn vorige zwangerschap ben ik bevallen met 38+2.
Vannacht ook maar een paar uur geslapen omdat alles pijn doet.

Ohh Doutzen wat een mega pech heb je gehad zeg! Wat een heftige bevalling op meerdere punten. Je hebt er echt heel hard voor moeten werken, maar gelukkig is het beloond met een mooie zoon en gaat met hem en het voeden alles goed! ? Had je fijne begeleiding bij je bevalling? Kijk je er oke op terug? Je klinkt in elk geval mega positief, blij voor je dat je heel veel happy hormones aanmaakt en dat je echt kunt genieten van Adam! Mijn eerste bevalervaring was ook niet best, door de omstandigheden maar ook door gebrekkige communicatie (dus hoop dat jij fijne begeleiding had!) dus heb er zelf nog wel EMDR voor gedaan afgelopen zomer (wat ik heel fijn heb gevonden). Maar ik herken helemaal wat je zegt dat de hormonen je helpen en dat je alsnog heerlijk in de wolken bent met je kindje. Geniet ervan en kom ook goed tot rust hopelijk!

Ach Jennifer ik snap goed dat je er echt klaar mee bent, hoop dat je nu niet lang meer hoeft te wachten.. ik heb toen een sessie voetreflextherapie gedaan, dat was om ontsluiting op te wekken. Was ook best prettig en in mijn geval heeft het geholpen (al weet je nooit wat toeval was natuurlijk).
CvdLb hopelijk loopt het bij jou ook voorspoedig! Zou best fijn zijn als het inleiden niet meer nodig is natuurlijk.

Zwaantje hoe gaat het met Max thuis?

Jeetje Doutzen wat een ervaring heb je achter de rug. Knap dat je er zo positief over schrijft! Wat is het je ook gegund dat alles nu zo lekker loopt. Geniet ervan en hopelijk gaat het herstel lekker vlot door op deze manier.

@Jennifer: wat balen dat het nog niet door heeft gezet. Jongens nemen echt hun tijd ?. In die zin ben ik wel blij dat ik al een keer met 41+ weken ben bevallen. Ik verwacht nu niets meer zeg maar. Ik kan me echt heel goed voorstellen dat je er klaar mee bent! Ik duim voor je dat het elk moment gaat doorzetten.

Ik heb net weer controle in het ziekenhuis gehad. De verloskundige had de hoop dat het niet meer lang zou duren toen ze voelde aan m’n buik. Vrijdag strippen als het mogelijk is ??

Sjemig Doutzen, wat een verhaal! Je hebt wel alle pech gehad inderdaad, maar wat fijn dat het nu het achter de rug is, je al echt kunt genieten! Laat je maar extra in de watten leggen de komende tijd!
Fijn dat het met de wachtende dames nog goed gaat (los van het feit dat wachten vervelend is en al dat gerommel in je buik ook geen pretje is!). Ik hoop dat het strippen hier en daar zijn werk doet!

Pff doutzen dat is wel een heftige bevalling. Sterkte met het herstel.

Verloskunsige belde om 12:15 en om 13:00 kon ik langskomen. Voor de 3e keer gestript met 3cm ontsluiting. Als ik nu weeen krijg mag ik bellen en dan komen ze me vliezen breken. Hoef dan niet te wachten op regelmatige weeen om de 4 a 5 minuten. Als dit niks doet woensdag naar het ziekenhuis voor controle en afspraak voor in te leiden.
Hoe zit dat bij anders mama’s die naar het ziekenhuis moeten. Mogen jullie partners mee naar binnen? Mijn man moet me voor het ziekenhuis afzetten en ik moet zelf naar het moeder kind centrum lopen... vraag me af hoe ik daar moet komen want ik kan amper lopen?.

Ben benieuwd Jennifer. 3 keer is scheepsrecht hoop ik!
Laatste keer naar het ziekenhuis moest ik ook alleen, was echt geen pretje met mijn klachten maar het lukte net. Gelukkig hadden ze naast stoelen ook banken waarop ik even kon liggen. Kun je vragen of ze voor jou een uitzondering kunnen maken? Zou het ziekenhuis even bellen. Dan kan je partner een rolstoel voor je halen. Voor de inleiding mag hij wel mee, maar goed ook want ik zou het niet meer kunnen nu inderdaad. 

Bij mij mag m’n partner mee naar afspraken maar hij bleef vanochtend thuis bij ons zoontje. Ik vind vooral de 5 minuten regel heel zwaar haha. Je mag 5 minuten voor aanvang van de afspraak naar binnen maar ik loop zo langzaam (ik voel enorme druk tijdens het lopen in mijn situatie zeg maar ?) dat ik het dan bijna niet haal. Ik zeg nu dus steeds dat mijn afspraak eerder is, ze controleren dit verder niet.

Wel vervelend dat hij niet mee mag. Lastig dat de regels overal anders zijn. Bij mij zat er vanochtend gewoon een stelletje in de wachtkamer. Overigens hebben ziekenhuizen wel mensen die je kunnen rondrijden in een rolstoel! Maar goed ik zou dan ook liever mijn eigen vent hebben die dat doet natuurlijk.

Terug
Bovenaan