Januari 2021 ♥️ 2.0

Jennifer, Gefeliciteerd met jullie kleine man! Dat is inderdaad als een snelle bevalling. Gaat het verder goed met jou? Hoor wel eens dat een snelle bevalling zwaar kan vallen ook psychisch. Geniet er van met elkaar! 
Al dat baby nieuws. Ik kan bijna niet wachten tot de onze eruit wil :)
MariekeSep, hoe gaat het bij jou? Eerlijk gezegd vind ik het hier verdacht rustig. Afgelopen nacht een beetje menstruatie achtige krampjes maar die waren ook zo weer voorbij. Ik hoor veel aanstaande mama's over voorweeën en harde buiken maar eerlijk gezegd is het dat ik weet dat harde buiken de hele zwangerschap er zijn en dat ik soms even voel dat het enigzins hard voelt maar voor de rest is het zo rustig. Behalve dat het kleintje zelf erg druk is. Dus ik ben benieuwd of dat betekent dat de bevalling nog even op zich laat wachten of dat het niets uitmaakt. 
Wat fijn hè Tullipaa dat langere verlof, is toch weer een beetje druk van de ketel. Ik ben er helemaal blij mee en m'n man ook. Die kan niet wachten om straks de kleine in z'n armen te kunnen sluiten. 

Gefeliciteerd Jennifer! Wat een rappe bevalling zeg! Fijn dat je de inleiding kon voorkomen. Nu lekker genieten van jullie zoon.
@Tulipaa & GebruikerSN: bedankt voor jullie ervaring. Dat had ik even nodig haha. Nu lijkt het zo zwaar maar goed, je bent ook ruim 39 weken zwanger en alles gaat nu gewoon moeizaam. Straks hoef je die buik niet meer mee te zeulen natuurlijk en ben je weer fitter en mobieler. 
Wij kunnen geen gebruik van de verlofregeling helaas. Wellicht nog op een later moment mocht onze zoon bijvoorbeeld een moeilijkere beginperiode hebben maar vooralsnog blijft het bij een week. Hopelijk gaat de KDV weer open vanaf de 25ste. Ons zoontje gaat twee dagen. 
@Anemoontje: hier veel gerommel maar niets zet door. Eergisteren had ik snel een weeëntimer gedownload maar was toch niet nodig, na 30 minuten stopte het weer. Ik word aanstaande vrijdag gestript als het mogelijk is (dus als er al iets van onsluiting is). Vorige zwangerschap ben ik bevallen bij 41+3 en toen rommelde het al vanaf 37 weken. We gaan het zien! Ik hoop een inleiding te kunnen voorkomen en voor de 41 weken te bevallen. 

Hallo dames! Sorry dat het vanuit mij wat stiller was, ik heb problemen met de app en kan niet reageren pff! Ik heb wel alles meegelezen en hoera voor alle baby's! Gefeliciteerd met Adam, Sanne en Job! Super leuk!! Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat en dat jullie de bevallingen allemaal goed kunnen verwerken en er positief op terugkijken. Ik ben onder de indruk van jullie kracht en positiviteit! En ik hoop dat ook de andere baby's snel volgen!
Hier gaat het best wel goed, ik ben helemaal verliefd op het kleine hummeltje! Ik geniet van elke blik en die lieve geluidjes. Jens heeft de afgelopen week wel echt veel last van krampjes en hij kreunt ontzettend veel. Dat maakt me soms wel onzeker, want is er niet meer aan de hand? Ik probeer het los te laten, hij groeit goed, plast en poept goed en slaapt over het algemeen ook goed. Niet altijd natuurlijk, maar dan gaan we extra knuffelen. De borstvoeding is helemaal op gang gekomen, loopt best goed. Het vliegt me soms wel aan hoe afhankelijk Jens van mij is en of hij wel alles binnen krijgt wat hij nodig heeft, maar ja die onzekerheid hoort er natuurlijk bij hihi!
Mijn man is nu nog 4,5 week thuis, in totaal 8 weken incl 2 weken kerstvakantie. Echt heerlijk en geeft zoveel rust dat we het echt samen kunnen doen! 
Ik klets ook graag mee in een babytopic als alle baby's geboren zijn! Hopelijk kan ik dan weer reageren hihi!

Ha Anoek! Heb je de nieuwe app gedownload? Ik vind die wel een stuk prettiger in elk geval!
Zielig hè die krampjes.. Magali heeft het ook af en toe, zo sneu! 3 tips die hier wel goed helpen: heeeel goed laten boeren tussen het drinken door en naderhand, ik time het drinken zodat ze sowieso 10 min dezelfde borst heeft, de 'achtermelk' die ze als laatst krijgen is nl dikker en als ze alleen de voormelk drinken krijgen ze meer gasvorming. En tenslotte helpt Infacol hier goed, dat is niet altijd zo helaas maar mijn kids reageren daar goed op. Misschien helpt dat nog een beetje? Maar het blijft wel heel zielig ja!

Even een kort berichtje hier, gisteren is onze dochter geboren. Het was een korte maar zeer pittige bevalling, nu bijkomen en wennen aan elkaar. Ben wel echt verliefd! Nu herstellen. 
Bij ons zoontje ook gekozen om de naam niet te delen, dus ga dat helaas ook niet doen van hoor. 
Jenifrer gefeliciteerd. Ik vertel het snel uitgebreid(er) en probeer dan ook op anderen te reageren. 

Jaaaaa welkom Job! Dat is idd een snelle bevalling poeh! Wel fijn dat thuis alles goed is gegaan, nu lekker herstellen en hopen dat je niet te veel last hebt van naweeën idd. 

Hier hielp bij krampjes om de baby met het hoofd in de holte van je elleboog te houden en dan met de buik op je arm en tussen de beentjes op je hand. Ze liggen dan dus op de buik en met de beentjes 'los'. Zeker in combinatie met heen en weer lopen en een beetje op en neer bewegen. Het was bij onze oudste echt het enige wat hielp en was zo blij met die tip van een vriendin. Met 6-8 weken was het hier op zijn ergst en vrij snel daarna werden die krampjes minder. Ik hoop heel erg dat Sanne er minder last van heeft dan dr zus! Oh en wat hier ook heel veel scheelde waren de flessen van dr Brown (voor de afgekolfde melk). Wij hadden eerst Avent, maar merkten meteen heel veel verschil toen met krampjes en minder spugen.
Oh en ik las net iets over menstruatiekrampjes, daar begon het bij mij ook mee dus wie weet ;-) Succes met het wachten meiden!

Oh wauw CvdLB ik zie nu dat we tegelijkertijd wat hebben gepost en had jouw berichtje dus helema gemist! Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, mooie datum ook!!
Ook al kort en pittig, fijn dat je al helemaal verliefd bent. Lekker genieten van dat gevoel en hopelijk herstel je snel!

Van harte gefeliciteerd CvdLb!! Fijn dat ze er is! Hoor idd graag later meer hoe het met je is! En de rest ook uiteraard, hoe gaan de baby's, hoe gaan de mama's en hoe gaan de hoog zwangeren onder ons? Goed dat je je verwachtingen niet te hoog hebt idd MariekeSep, ben benieuwd hoe het morgen gaat met het strippen!

Terug
Bovenaan