Januari 2021 ♥️ 2.0

Cvdlb en jennifer, wat spannend! Het kan nu echt niet lang meer duren, jennifer  die kleine laat jou wel echt lang wachten. Cvdlb ik hoop dat het strippen snel zn werk gaat doen,  denk aan julie dames! Mariekesep ook voor jou, lijken goede tekenen als verloskundige dat zegt,  denk ook aan jou! 
Lief al jullie reacties! Het is inderdaad heel heftig geweest, toch voel ik me echt positief nu, verwerking zal later nog komen...weet je als je je kindje eenmaal bij je hebt is dat t enige wat telt en niet de weg daarnaartoe. Ik hoop dat ik het op den duur een goed plekje kan geven. 
Hoe gaat het met alle mammas en babys? Hoe zijn jullie nachten? Lukt het voeden? Hoe voelrn jullie je? 

Aan alle dames die bijna mog en bevallen, denk aan jullie, die laatste dagen wek ern zijn echt zwaar, maar het kan echt niet lang meer duren. Denk aan jullie! 

De nachten zijn hier bijzonder haha. Op de gekste tijden zijn mijn vriend en ik klaarwakker terwijl de kinderen dan gewoon slapen. Maar ook allebei de meiden hebben al een nacht gehad waarin ze ineens gewoon wakker waren en niet meer konden slapen. We nemen het zoals het komt, tijdschrift er bij en een kop thee en maar zien hoe lang het duurt. Gevolg is wel dat we al twee dagen pas tegen 8 uur wakker schrikken net voordat de kraamhulp er is haha.
Het voeden loopt goed hier, ik zit alleen sinds gisteren wel volle bak in de stuwing pffff. Heb gisterenavond nog even afgekolfd na de voeding en dat leverde in no-time 180 ml op en zelfs dan staat er nog spanning op. Ik hoop dat het in de loop van vandaag afneemt, want het is wel echt vervelend. Loop nu met koolbladeren en dat verzacht wat, maar je loopt dan dus ook de hele tijd met zo'n muf luchtje onder je neus bah.

Oh ja waar ik eigenlijk voor kwam spieken... Nog geen babynieuws?? Zou het strippen dan toch niet hebben geholpen? Dat is wel balen hoor, die laatste loodjes duren wel lang voor sommigen hier hè? Ik denk ook aan jullie hoor! Nog even volhouden!

Nog geen nieuws van mijn kant. Ik zal denk ik gaan afsluiten haha! Ik gok zomaar dat Jennifer en CvdLB al bevallen zijn of er middenin zitten.

@Tulipaa: wat fijn dat het zo goed loopt. Hoe gaat het bij jou met jullie dochter erbij? Wordt ze bijvoorbeeld ‘s nachts wakker van het baby huiltje of valt dat mee? Merk dat ik er steeds zenuwachtiger word als ik aan de 2 onder de 2 denk haha. Maar goed we kunnen niet meer terug ?.

Hoe is het verder met iedereen? Loopt het goed? De eerste “januari” baby’s zijn alweer 3 weken oud. Gaan we straks door in het baby-gedeelte?

@Zwaantje: ben ook benieuwd hoe het met Max thuis is. Hopelijk gaat het goed!

Ja ben benieuwd hoe het gaat met jennifer en cvdlb! Magali is inderdaad alweer 3 weken oud! Gaat zo snel! Afgelopen week naar consultatiebureau en daar was ze een halve kilo aangekomen in 9 dagen tijd, was alweer ruim boven geboortegewicht en de eerste 50 pakjes beginnen wat krapper te zitten. Ook slaapt ze wat meer slaapjes even apart dus dat is fijn. Nog wel elke 3 uur voeden, dus in de nachten is t nog wel ff doorbijten. Onze peuter wordt gelukkig niet wakker van haar huiltjes (ze huilt eigenlijk alleen even als ze verschoond moet worden tussen voedingen door). Nadeel is wel dat hij standaard vroeg wakker is, dus vannacht had Magali bijv van 4-5 een voeding en toen kwam ons zoontje om 5.45u.. gelukkig ging m'n man met m naar beneden en mocht ik nog even slapen. M'n man gaat donderdag weer werken (speciaal onderwijs, dus dat gaat gewoon door), hij was heel luxe 3 weken vrij. Dat was ook de reden dat ik de eerste weken met baby en peuter heel goed te doen vond. Voordeel van een tweede vind ik wel dat het veel minder zoeken is met alles. Het is zo bekend en bijv borstvoeding loopt goed, je hebt eerder door wat er is als ze even huilt dus dat weegt wel weer een beetje op tegen het feit dat er nog een tweede is die aandacht vraagt! Maarja ik mag niet klagen, onze oudste mag naar noodopvang en de opa's en oma's passen ook gewoon nog op dus ik hoef het niet alleen te doen met 2 kids. Omdat ik nog niet mag tillen de komende 3 weken, kan dat ook nog niet. Vanaf februari heb ik ze maandagmiddag en vrijdag allebei samen thuis overdag maar ik denk dat het dan ook best moet lukken. Ook wel weer zin om de boel thuis weer zelf te regelen haha. M'n man heeft het geboorte pakje van Magali in de was laten verkleuren (wit met lichtroze Nijntjes in de bonte was gegooid ??) dus tijd om zelf m'n huishouden weer te draaien haha!
Tulipaa en MariekeSep hoe lang zijn bij jullie de papa's vrij? En wanneer moet je het alleen doen met 2 kids?
Doutzen hoe loopt je herstel? Hoe is het met Adam? En met de andere mama's?
Wat mij betreft kletsen we idd verder in het baby forum!

Misschien dat een van de meiden idd gisteren al bevallen is, was wel een mooie datum: 12-1-21
Ik wil ook graag verder kletsen in het baby gedeelte straks, leuk!
Die overgang naar twee vloog me de laatste weken ook vaak aan, maar dat gaat echt super. Volgens de kraamhulp gaat het met broertjes en zusjes van deze leeftijd eigenlijk altijd goed en is het juist lastiger als ze boven de twee zijn. Lotte (onze oudste) wordt meestal niet wakker van het huilen en als het wel gebeurt dan gaat ze na wat drinken gewoon weer slapen. Vannacht en vanmorgen werden ze tegelijk wakker dus dat was ideaal. Konden we de zorg mooi verdelen. Ik moet wel zeggen dat Sanne veel relaxter is als baby dan Lotte. Ze huilt nauwelijks en als ze wakker is ligt ze gewoon rustig rond te kijken. Ook slaapt ze meer. Volgens de kraamhulp is ook dat normaal bij tweede kindjes.
Mijn vriend heeft nu een week bevalverlof en daarna neemt hij drie van de vijf weken die je krijgt (tegen 70% salaris) op. Hij is dus vier weken thuis. Die laatste twee weken neemt hij gespreid op (1 dag per week). Wij werken normaal allebei vier dagen, maar dan hoeft hij dus nog acht weken maar drie dagen te werken. Van die drie dagen gaat onze oudste tegen die tijd twee dagen weer naar de opvang en die andere dag heb ik ze dan alletwee. Super de luxe dus! De vorige keer had je nog geen recht op die vijf weken en ging hij na een week verlof en een week vakantie weer aan het werk. Toen had ik dus in 1x na twee weken vier dagen per week de zorg voor een baby. Ik vond dat best pittig toen, maar had toen ook een veel zwaardere bevalling gehad.

Nou eindelijk babynieuws vanuit mij. Vanmorgen om 5:10 is onze zoon Job geboren.
Het was een erg snelle bevalling. Om 2:40 waren mijn vliezen gebroken en om 3:30 de verloskundige gebeld want had weeen om de 2 a 3 minuten. Toen de verloskundige er was had ik al 7 cm ontsluiting en besloten om thuis te bevallen.
Het was een erg zware korte bevalling en gelukkig vandaag niet naar het ziekenhuis voor een afspraak om ingeleid te worden. Helemaal gelukkig.
Job is 3540 gram en 53cm?

Jeej hij is er!! Gefeliciteerd Jennifer en super fijn dat je niet naar het ziekenhuis hoefde en je er snel vanaf was met je bevalling! Al is zo kort ook vaak flink heftig ja, nog veel naweeën ook? Job, ook al zo'n leuke naam! Geniet ervan ?

Tulipaa, ja super de luxe nu hè! Ik moest ook de eerste keer na ruim een week het alleen doen na een zware bevalling dus toen is m'n moeder veel komen helpen. M'n man neemt nog 3 weken op na mijn verlof. Dan hebben we een weekje overlap en is hij nog 2 weken vrij en daarna 2 weken meivakantie. Kan hij ook fijn veel tijd met z'n dochter doorbrengen en hoeft Magali pas met 4,5/5 maanden naar de opvang. Heel blij met de nieuwe verlof regeling idd.

Terug
Bovenaan