Januari 2021 ♥️ 2.0

Gefeliciteerd CvdLB! Gaat alles goed? Hoe is het met alle andere kersverse moeders?

Ik heb net controle gehad maar helaas kon er niet gestript worden. Baarmoedermond was wel aan het verweken en de baby ligt echt helemaal ingedaald. Maar het gaat hier nog wat langer duren. Donderdag moet ik weer naar het ziekenhuis dus wellicht willen ze daar nog kijken en anders poging twee tot strippen op 25-01.

Gefeliciteerd cvdLB!

Hier gaat eigenlijk alles goed met Job. De nachten zijn wel pittig om de 3 uur voeden. Job heeft wel echt veel zuigbehoefte en was daardoor ook erg onrustig afgelopen nacht. Nu heeft hij een tutje kijken hoe dat gaat.
Ik herstel eigenlijk ook redelijk goed. Veel minder last van bij de eerste bevalling. Lekker aan het genieten van mijn gezinnetje?

Mijn bevallingsverhaal 
Na het breken van de vliezen in het ziekenhuis kwamen de weeën al snel om de 5 min. Toen was het nog even de vraag of ik extra stimulatie zou moeten krijgen. Zelf wilde ik dit niet waardoor ik voorstelde om te kijken wat de warme douche zou doen. Daar kwamen ze steeds vaker en 2 uur later had ik al 7 cm ontsluiting. Terug op bed kwamen de weeën steeds regelmatiger en sneller en wat waren die intens. Ik wist niet meer waar ik het moest zoeken en raakte ook wel wat in paniek. Gelukkig hielp mijn man mij super goed en de verloskundige ook. Niet veel later kreeg ik persdrang en na 3 keer persen was ze daar. Was wel even spannend, ze ademde niet meteen heel vlot maar dat trok gelukkig al snel bij. Had wel een aantal hechtingen nodig maar het valt mij alles mee na zo kort en krachtig persen.
Het eerste uur was zo fijn. Ze lag bij mij en kon gelijk aanhappen. Voor controle tav de vorige bevalling bleven we nog een nachtje en daarna mochten we naar huis. Heerlijk. 
Haar grote broer reageert een beetje als een boefje, maar het valt ons alles mee. De borstvoeding loopt goed (nu al stuwing) en het lijkt er op dat ze morgen de omkeer gaat maken naar stabiel gewicht of zelfs aankomen. Ik ben helemaal verliefd. We hebben ook echt een fijne kraamhulp en doen het verder rustig aan met bezoek en dat bevalt prima.
Mijn herstel gaat prima, lig lekker boven in bed en probeer langzaam meer dingen zelf te doen. 
Hoe is het met de andere dames? 

CvdLB gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!! Klinkt inderdaad als een snelle, maar pittige bevalling! Hopelijk lukt het om goed te herstellen!

Bedankt voor jullie tips tegen krampjes, we proberen alles want hij is zo zielig. Kost ons ook veel slaap haha pfff.

Ik hoop dat je snel je kindje in je armen mag sluiten Marieke! En jij ook Annemoon! En de anderen die ik misschien vergeet (sorry)

Hoe bevalt de kraamtijd bij de bevallen moeders? Hier gaat het wel goed en genieten we echt! Mis wel een beetje de leuke uitjes om te doen, zoals wandelen en dan ergens lunchen ofzo! Maar dat komt hopelijk snel weer!
Jens groeit heel hard! Geboren met 3270 en nu alweer 3970 en ik kan soms op een dag wakker worden met een grotere baby haha.

Ik heb trouwens ook de nieuwe app, wel fijner maar daar had ik problemen mee. Nu een en ander gedaan en hopelijk doet ie het nu weer wel!

Even bijlezen, plaats ff meerdere berichten

GebruikerSN mag ik vragen hoe jouw eerste bevalling verliep? Tip voor EMDR heb ik al van diverse kanten aangeraden gekregen, merk wel dat ik elke keer als de bevalling door mn hoofd gaat ik emotioneel wordt, op negatieve wijze dus vind dat niet positief... hoop dat t met de tijd slijt en anders ga ik wel aan de bel trekken.   Deels blok ik het nu, omdat ik gewoon keihard aan het genieten ben , slapen drinken knuffelen, het gaat asllemaal zo goed, ik voel zoveel liefde, dus dat overheerst echt al het nare op dit moment.  Wat fijn dat Magali het zo goed doet en ze ook mooi is aangekomen.  Hoe voel  jij je fysiek? Heb je nog fysiek veel klachten?  En spannend dat je man weer aan het werk moet, maar zo te horen gaat het je heel goed af!! 

Jennifer van harte gefeliciteerd met Job, mooie naam! Zo n snelle bevalling lijkt me erg heftig! Je lijf heeft amper de tijd om goede hormonen aan te maken. Nu hopenlijk volop genieten van jullie kleine man! 

Anoek, dankjewel! Wat heerlijk dat je zo aan het genieten bent. Het onzekere is denk ik ook heel logisch, zo n klein kwetsbaar kindje is ook echt afhankelijk van je, veryrouw op je eigen moedergevoel, dan zit je  goed.   Ik vind het ook leuk om in het babytopic mee te praten, is er al iets aangemaakt? 

Cvdlb van harte gefeliciteerd! Ook al een korye en heftige bevalling! Heel lastig voor je lijf om dan de juiste hormonen aan te maken.  Nu eerst maar lekker genieten van al die lieve geluidjes, voedingen en eindeloze knuffelmomentjes;)

Terug
Bovenaan