@ikbendoutzen: ja mijn eerste bevalling begon met een weeënstorm, elke 30 seconden waardoor ik m'n ademhaling niet goed onder controle kreeg en zelf al aardig in paniek naar het ziekenhuis ging (ondanks dat ik me suf geyogaad had, dus ik heb dat ook een tijdje als een soort falen van mezelf gezien, inmiddels niet meer!). In het ziekenhuis ging de ruggenprik wel goed en ging de ontsluiting gewoon heel langzaam maar op zich oke. Bij het persen ging het alleen minder, en dat lag met name aan de communicatie die ontbrak. Veel leerlingen rond het bed die met elkaar overlegden ipv met ons (oa hardop bespreken dat je de vacuümpomp die klaar gelegd is nog nooit gebruikt hebt) en veel prutsen voordat er een supervisor bij kwam (wel verschillende keren de vacuümpomp proberen, maar niet knippen terwijl na ruim 2 uur persen zonder pijnstillers ik volledig kapot was en het duidelijk was dat het niet paste). Heb uiteindelijk in paniek de kleine eruit gekregen met veel schade tot gevolg, waardoor nu op medische gronden was geadviseerd was een keizersnede te doen. Ik zat vooral met gevoelens van boosheid, zelf gefaald hebben en angst voor een nieuwe bevalling. Heb afgelopen zomer EMDR gedaan, ik ken de techniek zelf ook uit m'n werk. Was bij een psycholoog die zich richt op zorg voor mama's en ervaring heeft met bevallingstrauma's. Dat je er nu nog herbelevingen van hebt is super normaal, ik zou het rustig aan kijken hoe je je er over een tijdje over blijft voelen als je er aan terug denkt. Er veel over praten en als je behoefte hebt ook met de mensen die bij je bevalling waren. Maar als het heftig blijft gun ik het je zeker om EMDR te gaan doen (via EMDR.nl zie je geregistreerde therapeuten).
En qua uitjes.. ja we gaan een saai verlof tegemoet! Heb met m'n eerste heel vaak koffie of lunch met vriendinnen gedaan, je neemt zo'n baby nog zo lekker makkelijk mee. Ik denk dat het nu veel thuis zijn wordt met misschien eerder een wandeling met een vriendin ofzo.. ik vraag me namelijk af of er in februari/maart al meer lucht gaat komen als ik de berichten zo lees, maar misschien ben ik pessimistisch.. hoop dat ik ongelijk heb! ?