Annemoon, ik heb het lijstje niet meer goed bijgehouden zie ik, wanneer ben jij uitgerekend? Wat een spannende tijd hè! Mijn man had ook flink zenuwen, vooral deze keer met de keizersnede zou er veel op hem terecht komen. Ik kwam er alleen pas de avond voor de ks achter toen hij dat vertelde, arme schat had zich voor me in proberen te houden. Je vriend is dus zeker niet de enige! Het is ook een spannende, onvoorspelbare tijd zo! Straks heb je hopelijk ook fijn je kindje en dan is die stress weg! Dan komt er idd wel wat slaap gebrek etc voor terug…
Ik herken het wel hoor Anoek! Ik durf ook soms niet te slapen, omdat na 10 min slaap wakker gemaakt worden je zoveel lamlendiger maakt dan gewoon wakker blijven.. hier is het ook erg zoeken. Als ik Magali in de co sleeper leg, ben ik lang bezig en soms zit er dan toch nog een boertje dwars of weet ik veel en eindigt ze alsnog bij me in bed. Dat probeer ik haar af te leren maar ik heb t een beetje opgegeven gezien het slaaptekort. Ik lig alleen nog helemaal niet lekker op m’n zij (wat wel de fijnste en veiligste samen slapen positie is), krijg dan enorme bekken pijn, herkennen de andere dames met keizersnede dat ook? Alsof m’n spieren het gewricht niet goed kunnen houden en het doorzakt..
Ik probeer overdag max 3 uur tussen voedingen te laten, zodat ze hopelijk in de nacht minder vaak komt. Toevallig vannacht 2x 4 uur er tussen (maar het voeden zelf duurt een uur en ook bij me in bed is ze niet altijd gelijk weer in slaap, dus geeft ong 2 uur slaap tijd). Hoop dat ze dit vast houdt ? Onze oudste had zich 2x onder gepoept en gespuugd weer dit weekend in de nacht dus m’n man en ik liepen hier ook als een stel zombies rond..ik viel gister zittend in een keukenstoel in slaap? Kun je overdag soms even een uurtje slapen? En opsplitsen, dat je 1 flesje afkolft en dat je man die kan geven zodat je ieder 1 shift kunt doorslapen? Houd vol iig, ooit wordt het beter!! Maar zwaar is het idd wel.