Januari 2023

Ik zou morgen inderdaad gewoon nog een test doen misschien met de 2v5 van Kruidvat of die van de action daar heb ik goede ervaringen mee in ieder geval.

Je kinderen zullen het vast leuk vinden. En ze zijn op een leuke leeftijd dat ze ook een beetje kunnen helpen!

Ik voelde me vandaag voor het eerst ontzettend moe! Viel zomaar in slaap dat ik even zat. En had ook even een dramaqueen moment over pizza?

Ik weet ook nog niet zo goed hoe ik het wil qua vertellen. Vorige keer vertelde we het onze moeder meteen. Maar nu wilde we in eerste instantie wachten. Maar aan de andere kant vind ik het dus ook fijn als ze het weten. En ik vind het zo lastig om mijn mond te houden.
Ben vooral heel benieuwd naar alle reacties.
Vooral omdat ik altijd heel hard heb geroepen er komt geen tweede.. Mijn man heeft mijn keuze hier altijd goed in gesteund hoor!
Mijn vorige zwangerschap heb ik niet als fijn ervaren. En de bevalling vond ik persoonlijk best heftig.
Maar toch begon het begin dit jaar te kriebelen en wilde we graag een broertje of zusje voor onze zoon en dat hij niet alleen zou zijn.

MamavanSA, deze keer komt het gewoon goed! Hopelijk gaan de weken snel voorbij voor je :) idd lekker afleiding zoeken. 
Wauw gebruiker665, de 4e wat mooi zeg! Gefeliciteerd. Idd een early is veel gevoeliger dus dat kan best. Gewoon nog een testje doen zou ik zeggen.
Ik heb het een aantal mensen verteld omdat ze ook wisten dat we al lang bezig waren, dus als het mis gaat vind ik het fijn als die het ook weten. 
Gefeliciteerd gebruiker680! 6 jaar wat een geduld hebben jullie gehad zeg, wat fijn dat het nu een stuk sneller ging! 
Tikanw, wat naar dat je vorige zwangerschap niet zo fijn was en je bevalling zo heftig. Wie weet is het deze keer wel helemaal anders, dat hoor je toch vaak. Haha drama over pizza dat lijkt me echt typisch een hormoon dingetje.
Hebben jullie al een idee hoe je het gaat vertellen? Ik vind dat zo leuk om over na te denken al :) 
Ik ben nu 5,5 week zwanger en merk wel dat ik steeds meer misselijk ben in de ochtend. Ik word soms 's snachts wakker omdat ik zoveel honger heb. Heel vreemd terwijl ik het gevoel heb dat ik nu al dikker wordt haha dus eigenlijk wil ik niet meer eten :D 
Wel leuk trouwens dat er veel dames zijn die al wat ouder zijn :) voel ik me niet zo alleen. 

@tikanw, Thanx voor de tip. Die ga ik wel even halen. Net weer de minder nauwkeurige test gedaan, negatief. Dus maar die andere halen.
Balen dat je zo’n heftige bevalling had. Hoe kijk je daar nu tegenaan? Zie je er al tegenop?

@IsaV, spannend hè, dat vertellen. Ik dacht eraan om de kinderen het te laten vertellen aan de ouders. Dat vinden ze vast leuk. Ik wil er nog wel even mee wachten.
Hoe oud ben jij? Ik vind mezelf best oud met 36. Dat heeft ook gemaakt dat we niet langer wilde wachten met proberen. Maar het was meteen raak. Onverwacht snel. Maak me soms wel zorgen over de risico’s.

Willen jullie die testen doen?

Ik probeer er nu nog niet echt aan te denken.

Ik wacht even alle gesprekken af met de VK. Ook gezien mijn leeftijd en gewicht. Ben nou eenmaal een stevige dame.
Weet ik niet precies hoe en wat. En omdat het alweer een tijdje geleden is weet ik niet zo goed wat er nu moet. Er verandert ieder jaar zoveel.
Ik zoek wel veel op hoor en verbaas me soms over dingen. Oh mag ik dit nu opeens niet?

IsaV
Ja heel fijn om te zien de wat oudere dames!
Gewoon proberen overdag goed te eten!

Ik heb tot nu toe weinig trek. Terwijl ik normaal echt goed kan eten zowel gezond als ongezond. Maar dat is voor mij niet heel erg om alleen de gezonde dingen te pakken

Hi, hier ook een Januari kindje. Vermoedelijk rond 9 januari.
We zijn een samengesteld gezin met 3 jongens.
Van 12, 11 en 7 jaar. De oudste is van mijn man en de jongste 2 zijn van mij. Het eerste kindje en tevens nakomertje van ons samen is dus onderweg ?.
Ik had al 3,5 jaar een zeer sterke wens voor nog een kindje, helaas wilde mijn man absoluut niet meer. Daarom was ik dan ook blij verrast toen mijn man eind maart zei we gaan ervoor.
1 april had ik de eerste dag van mijn laatste menstruatie. Donderdag 28 april had ik vermoedelijk een innestings bloeding en zaterdag 30 april had ik een overduidelijke positieve test in mijn handen.
23 mei hebben we de eerste echo gepland staan bij de verloskundige. Zoo spannend.
Tot nu toe mag ik niet klagen wat betreft de kwaaltjes af en toe wat misselijk bij veel inspanning maar verder voel ik me prima ?

Fijn dat je goed voelt gebruiker321!
En gefeliciteerd! En wat leuk dat jullie toch samen nog een kindje mogen krijgen!
Ben wel benieuwd hoe de andere kinderen het vinden!? Wanneer ga jij het vertellen?

Spannend he weer dat afwachten! En het lijkt in het begin altijd allemaal zo lang te duren!

Wij hebben net besloten dat we het toch maar aan de moeders gaan vertellen.
Mijn onderbuik is behoorlijk opgezet, met name tegen de avond en dat gaat straks wel opvallen..
Net werd ik zo misselijk opeens. Daagg ontbijt?

@tikanw De kindjes wisten al dat we ermee bezig waren gezien we een hele verbouwing in huis aan het plannen zijn en kindjes van 11 en 12 helaas hun oren niet in hun zak hebben zitten. Maar ze zijn alle 3 ontzettend enthousiast. Ze hopen stiekem wel allemaal nu eindelijk op een zusje.
Ik denk dat ik de kinderen gewoon tijdens het avond eten ga vertellen dat ik zwanger ben. Mijn buik begint ook al wat op t zetten maar dat is denk ik niet gek bij het 3e kindje dat in mijn buik groeit.
Hier weten alleen onze beste vrienden het tot nu toe. Wil onze ouders het eigenlijk pas vertellen na de eerste echo. De dag na de echo zijn we 3 jaar getrouwd dus dat zou wel een leuke gelegenheid zijn. Maar of ik mijn buikje zo lang verborgen ga houden ??‍♀️.

Gebruiker665, wat leuk om het de kinderen te laten vertellen dat wordt feest! Ik ben 35 jaar en dit is onse eerste kindje dus wel mega spannend. Welke testen bedoel je? De NIPT bijvoorbeeld? Ik wil die wel gaan doen ja. Jij?
Tikanw, ja dat zal wel dat het steeds anders is. Ik wist ook niet dat je bijvoorbeeld geen garnalen mocht eten. Dat is denk ik het enige waarvan ik denk hmm jammer dat dat niet meer mag. 
cillatje, wat leuk en zo snel, gefeliciteerd! Hoop voor jullie mee op een zusje. Inderdaad een leuke gelegenheid met jullie trouwdag.
Tikanw, leuk! Veel plezier met vertellen. :) Fijn ja die misselijkeheid haha. Hopelijk nog wel wat kunnen eten? Bij mij helpt dat wel als ik er dan toch iets in duw dan gaat het over.
Mijn buik is ook zo opgeblazen (ook vooral 's avonds) hopelijk trekt dat nog wat weg over een paar weken. Ik ben ook maar klein en fijn (1.56m) dus heb het idee dat je echt alles al kan zien haha. Maar dat zal wel aan mij liggen.

Terug
Bovenaan