Juli 2009, we kunnen hier verder kletsen

Hai meiden,

Voor diegene die nieuw zijn: onwijs gefeliciteerd met jullie zwangerschap!!!! En voor diegene die al een echo hebben gehad, wat fijn dat het er allemaal zo goed uitzag en jullie ervan hebben genoten! Wij moeten nog tot 23 december wachten, want dan hebben we pas de eerste echo.
 @zoe100: Met de misselijkheid gaat het. Ik ben eigenlijk de hele dag misselijk, maar het maffe is dat ik vooral 'sochtend moet overgeven en juist als ik in de auto zit. Gelukkig hoef ik bijna nooit op mijn werk over te geven, dus dat scheelt weer.

Wij gaan het met Kerst vertellen, voor mijn ouders wordt het het tweede kleinkind. De eerste komt in maart. Voor mijn schoonouders wordt het de eerste en met name mijn schoonmoeder verlangt naar een kleinkind. Volgens mij worden dat dus superleuke en enthousiaste reacties!!!

Hoe hebben jullie het verteld of hoe willen jullie het gaan vertellen??

Gr. mamajo

hallo,

vanavond komt de goed heiligman bij ons, dus dacht laat ik nu maar even reageren..

@mama jo,

Ik denk echt wel dat je hele leuke reakties zal krijgen en wat zal je schoonmoeder blij zijn.Een kindje op komst is natuurlijk zowiezo al leuk nieuws.Dit word mijn ouders hun 11de kleinkind, en ik weet zeker dat ze er heel erg gelukkig mee zullen zijn.
Ik mag ook de 2ste voor mn echo....dus hoop dat we allebei dinsdag blij kunnen vertellen dat we het hartje ook hebben zien kloppen.Ik heb m 's avonds pas hoor.

@netjemientje,

goh wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen...echt supergaaf.
Wel balen dat je bij je eerste zwangerschap het hellp syndr. hebt gehad.Heb jij nu ook een onderzoek gehad dan, hoe groot de kans zou kunnen zijn dat het je weer gebeurd?
Mijn buurvrouw heeft het ook gehad.Haar 1ste kindje werd 10 weken te vroeg geboren.Maar nu is ze vorige week bevallen van haar tweede kindje met 38 weken en nergens last van gehad.
Dat is toch weer positief he??

@ alicia
Echt balen dat je zo misselijk bent.Ik had nergens last van, totdat mijn zoontje van de week zat te poepen en ik zijn billen moest vegen...nou ik had de tranen in mn ogen, maar ik kon het nog net binnenhouden...
Dus ik begrijp je verhaal over je vriend met zn uitlaatgassen wel errug goed nu...

Je hebt gelijk dat je wacht met een babypakje kopen tot je de cruciale fase voorbij bent...heb ik bij mijn andere zwangerschappen nooit rekening mee gehouden, maar nu durf ik het nog niet te doen...eerst een kloppend hartje zien.

@ Zoe

Ja ik was erg opgelucht toen ik zag dat het in mn baarmoeder zat, maar nu wil ik eerst ook blij kunnen vertellen dat ik het hartje heb zien kloppen...
Ben ook blij om te horen dat ik niet de enige ben die nu al erg last heeft van mn hormonen...haha
Jij bent dan ook nog eens heel lang alleen en daar ben je al emotioneel onder en dat kan ik me heel goed voorstellen.Mijn man is wel veel weg, maar met die hormonen van mij, vraagt hij volgens mij nog stiekum extra ritjes aan!!!

Hoop maar dat ik het vanavond met surprises uitpakken wel droog hou.Of dat niet iemand 1 of andere opmerking maakt, waar ik dan zo nodig op moet reageren haha
We zullen zien.

@ VSM
Wat fijn dat je het hartje hebt zien kloppen....mooi wonder he??
Wat betreft cupmaat...ik heb al E dus hoop dat ze nu ipv naar beneden te wijzen, ze nu wat meer naar voren gaan wijzen...!Dus van mij mogen ze wel steviger worden, maar niet groter.hahaha
Ze doen wel pijn, maar de linker meer dan de rechter..straks krijg ik nog verschil in grootte.Laat ik me alleen nog maar van mn goede kant fotograferen.

@ jasmijn,

echt rot dat je al in de ziektewet zit.Je hebt toch al twee kids? jongens, meisjes??
Of heb je beide al, anders zou je bijna zeggen dat het geslacht nu anders was, omdat je dit bij je vorige zwangerschappen niet kende?
Iedere zwangerschap is anders, maar weet wel dat ik bij mijn jongens anders zwanger was als bij mijn meiden....

nou ik ga nog de laatste hand leggen aan mn surprise.fijn avond

hoi jaime,

Het was echt een wondertje....ook wat betreft de zorgen en de onzekerheid...die zijn in 1 klap weg! vooralsnog "doet ie het" hahahaha.
Momenteel gaat het goed met de mount-everest. ze doen niet zo heel erg veel pijn meer maar zijn nu vooral heel erg stevig en af en toe een beetje jeukerig. verder heb ik nergens last van, ben alleen erg snel moe....ben gisteren met 2 vriendinnen naar brussel gereden en vandaag weer terug....ik reed..normaal kan ik dat prima hebben maar ik ben echt bekaf!!!! ik merk echt dat bepaalde dingen me nu snel moe maken maar als dat het enige is ;)
Hoe voel jij je verder dan??

liefs Sas

hoi vsm,

ja mooi he....ik kan niet wachten tot ik het ook met eigen ogen mag zien.
Ik voel me verder prima.Buiten de pijnlijke zware borsten gaat het goed hoor.
Ik heb alleen verschrikkelijk last van stemmingwisselingen.Kan zo vanuit het niets heel boos worden of juist heel verdrietig.
Vanmorgen was het ook raak.Zat in de auto en had al ruzie met een vrouw die in mijn ogen echt dom bezig was.Mijn kids op de achterbank en ik haar echt uitmaken voor van alles en nog wat.Zij zelf hoorde het niet, maar mijn kids wel....
Daarna ruzie met mn oudste....dat kan zo een stresskip zijn, dus die ook lekker over de rooie.Ik dus naar huis en thuis was ik zo verdrietig dat mn dochter zooo overstuur was.Want juist nu heeft zij het erg zwaar.Het is weer de tijd van de engeltjes en de sterretjes.En aangezien zij 5 jaar geleden haar zusje is verloren, en wij natuurlijk onze dochter, is dit al zo een beladen tijd.
Misschien ben ik daarom ook wel heel erg emotioneel...maar dat het ook aan de gierende hormonen ligt...dat weet ik wel zeker.

Misselijk ben ik nog niet echt...drink mn koffie nog steeds zwart.Maar bij mn andere zwangerschappen kwam die misselijkheid ook pas later.Dus wat niet is, kan nog komen...hoop het natuurlijk niet.

nou ik ga de kerstspullen van zolder halen en voor mijn dochter een eigen kerstboom opzetten...heb het gevoel dat ik wat goed te maken heb en ik zal haar uit school eens even lekker knuffelen.
grotejes en tot horens

hai Jaimie,

Dat was dus met recht een baaldag!   Ik kan me voorstellen dat het voor je dochter ook moeilijk zal zijn....maar hormonen klinken ook logisch....ik voelde me vandaag niet zo fit....maar we moesten de grote boodschappen doen....manlief gaat alleen terwijl ik weet dat hij er een gruwelijke hekel aan heeft, komen de waterlanders....sorry kan er niets aan doen...hele riedeltje" heel raar hoor.....
Ik ga zo ook de boom tevoorschijn toveren...ik wilde eigenlijk wachten tot zondag maar zag de boom vandaag bij een vriendin en nu kriebelt het wel heel erg hoor.....
wanneer mag je voor de echo???
Gelukkig hebben we een drukke periode voor de boeg, des te sneller is het 9 januari..
wij heben 15 december 3 weken vakantie en we gaan met  oud en nieuw  lekker naar center-parcs tegen de tijd dat we terug zijn is het al bijna weer zover!

liefs

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee maar heb nooit veel gereageerd.
Maar nu moet ik toch echt even iets kwijt.

Gisteren rond 10 uur ging ik naar het toilet en ja hoor.. Helder rood bloedverlies.
De hele nacht heb ik internet afgezocht en wakker gelegen.
Vanmorgen heb ik de verloskundige meteen gebeld en ik kon vanmiddag al terecht.
Daar heb ik een inwendige echo gekregen, mijn eerste..
Gelukkig zag ik een hartje kloppen en hij/zij bewoog al goed. Ik was zo blij

Ik ben nu 8 weken en 5 dagen, dacht zelf iets langer.
Dus voor diegene die wat bloed verliezen, het hoeft niet ernstig te zijn!

Ik hoop dat het jullie verder allemaal goed afgaat zonder al te veel kwaaltjes.

hoi c_ke

fijn om te horen dat alles goed is, je zal je wel rot-geschrokken zijn...
welkom en van harte gefeliciteerd!!!

liefs Sas

hoi sas,
ja erg he...die hormonen.En kan me zo goed voor stellen dat je emotioneel werd toen manlief alleen wegging.Zou ik nu ook hebben.Maar daarentegen heeft hij het af en toe ook wel te verduren.Vieze slingerende sokken maken me normaal al boos, maar nu maakt het me razend.Ik ken dit ook wel van mn andere zwangerschappen hoor.Maar denk dat nu toch ook de bezorgdheid en angst me heel erg kribbig maakt.Nou ja kijken of er verandering in komt na de echo....die heb ik overigens de 23ste december.dus morgen over 2 weken.Net voor kerst.Dan zou er zeker wel een kloppend hartje moeten zijn.Voor mij duurt het nog wel een eeuwigheid hoor....en denk voor mn partner ook..haha

@ c-ke

tjee wat een angst zeg.Ben blij dat het allemaal goed was.En wat zal je lekker slapen na vannacht.
Van harte met je zwangerschap en welkom.
liefs

Terug
Bovenaan