JUNI 2008 STOPPERS DEEL 4

@Puk   O super leuk om ook kerst te vieren. Wij doen dat ook altijd met kadootjes op de 24 ste dat komt door dat m'n moeders kant scandinavisch is en daar is het een gewoonte. En dan je mannetje ook nog jarig dubbel feest!

@Jannie   Goeie tip! Ik was aan het begin van het proberen zwanger te raken al met foliumzuur begonnen maar ben vorig maand gestopt...was me te veel moeite (en wat zwanger wordt moe). Maar idd ik moet er weer mee beginnen. Visolie klinkt ook wel belangrijk, dat moet ik dan ook nog maar even aanschaffen.

Bij jou begint het echt allemaal al vorm te krijgen (en dan bedoel ik niet je buik hahaha). Een baby kamer inrichten! Hoe echt! Wel super leuk om te doen. Maar ja jullie moeten je waarschijnlijk nu ook serieus gaan voorbereiden. Heel veel plezier ermee!

Liefs Salsa

p.s. dames ik heb nog even nagedacht over het overnemen van het beheer van hyves. Maar ik ben hier gewoon niet handig   (lees: nurd) in dus ik laat het even over aan iemand anders.

o ja jannie dat klopt trouwens! Een leeuw! dat had ik zelf ook al opgezocht. Dat wordt best heftig want ik ben schorpioen. Weet je het sterrenbeeld van jou kereltje al?

En matchtsen jullie een beetje?

Hey dames

Nou eindelijk weer internet. Een paar dagen terug al, maar toen deed deze site het bij ons niet zo goed. Telkens wanneer ik mn verhaal wilde plaatsen, verdween alles weer.
Balen! Na drie pogingen had ik der geen zin meer in. Haha
Dit weekend Sinterklaas gevierd. Zaterdag bij mn schoonouders en vandaag bij mijn ouders. Vanmiddag eerst een stuk met de honden gelopen, mn ouders hebben ook een zwarte labrador pup, is alleen twee week jonger dan Guus.
Was wel gezellig. Goed verwend in elk geval.

Gisteren mn eisprong volgens de kalender, heb er weinig van gevoeld. Ik denk zelf alleen dat ik hem vandaag heb gehad. Dus vanavond nog voor de zekerheid maar even klussen.
Gister wel gedaan. Donderdag niet. Haha we waren allebei te moe en lagen te lekker dicht tegen elkaar in bed. Haha.
Heb eerlijk gezegd een goed gevoel over deze ronde. Hoe en waarom weet ik ook niet. Haha
Moet wel eerlijk zeggen dat ik heel blij ben voor alle zwangeren onder ons, maar nu het rijtje steeds langer wordt, begin ik ook wel een beetje jaloers te worden hoor.

Hopje: Waarschijnlijk heb je gewoon je ei gevoeld. Spannend. Zo te horen ben je ook goed aan de klus geweest. Haha

Salsa: Gefeliciteerd! Een leeuwtje idd. Ben ik ook. Heb je je handen vol aan.
Als ik mn ouders mag geloven.

Liss en Eva. Super zeg dat jullie het hartje konden horen!!

Nou meiden ik ga de kerstsfeer even in huis halen.

liefs

hey meiden!

ben ik ook weer even

@ salsa, GEFELICITEERD MEIS!!!!

@ eva, super gaaf zo n angelsound! gaat het verder goed?

@ janneke,ja ik slik foliumzuur vanaf juni eigelijk al,die slik je toch door tot ong 10 wkn??

@ misX, ook al zo druk!!! rustig aan meis! hoe is het met de klachtjes?

@ janien, gelukkig dat je internet het weer doet

@ hopje en puk,ga hard voor jullie duimen dat jullie nu tegelijker tijd zwanger zijn!!

Hier gaat het zijn gangetje,wel druk hoor met van alles
de moeheid word al iets minder gelukkig,verder geen klachtjes
deze week ga ik het aan mijn baas vertellen,dus ben benieuwd......
Morgen middag de intake bij de VK

@ zwangeren,ik heb nou vorige week mijn 1ste echo gehad,met hoeveelste week krijg je ong de tweede?

@ mex, is het nieuws al helemaal geland? hoe voel je je verder? heb je al een afspraak bij de vk?

NOD    :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

Maaike
29
10 december
3 (na mk)
1

Puk
28
17 december
6
1

Hopje
28
19 december
5
1

Sabien
28
.... december
4
1

Jolanda
27
20.december
7
2

Janien
22
20 december
6
1

Rianne31
27
25 december (?)
3 (na 2 MK)
1

Bionda
21

1

Luxx
27
27 december
7
1

Shanna
27
1 januari 2009
4
1

Wachtbankje

Naam:
Leeftijd:
Reden:                                                          
Ronde:
Kindje:

Mieka
28
2 dec nod
3
1

Zwanger

Naam:
Leeftijd:
Ronde:
Kindje:                  
Uitgerekend:    

Janneke
29
1e na mk
1
30 maart 2009

Ryanne
26
3e
1
24 juni 2009

Eva
25
4e
1
24 juni 2009

Liss
24
5e
1
9  juli 2009

Miss X
24
3e
1
2 aug. 2009

Mex
29
5e
2
3 aug. 2009

Salsa
29
5e
1
4 aug 2009

Christy
25
6e
1
12 aug 2009

Memke
26
6e
1
9 aug. 2009

Geslacht  beeb:
Wel of niet weten?

Mogen wij het weten?
Het wordt een:

Janneke
ja
ja
JONGEN

Ryanne
ja
ja
??

Eva
ja
ja
??

Liss
ja
ja
??

MissX
ja
ja
??

Mex
ja
ja
??

Christy
nee
gaat moeilijk he
??

Memke
?
?
??

Salsa
?
?
??

Echo's:

Naam:
Datum:          
Hoeveelste:
Hoever dan:

Ryanne
11 novemver vk en 25 nov echo
2e echo
???

Janneke
9 december  

8e echo ( = voor vk-opleiding)
24  weken en 1 dag
20.00 uur

Eva
27 november
2e echo
10 wkn en 1 dag(of 11)
10.10 uur

Liss
9 dec
intake
9 wkn en 5 dgn
16.15

MissX
23 dec
intake en 1e echo
8 weken en 2 dagen
15.30 uur

Mex

Christy
30 dec
intake
8 weken en 2 dagen
19:00 uur

Hoi Meiden,

Alle zwangers gefiliciteerd ( Liss, Miss x, Mex, Salsa, Christy en Memke)

Sorry dat ik nu pas reageer mij vriend en ik hadden de afspraak dat ik er niet te veel bezig moest houden, dus ik heb ook wat minder gekeken.

Maar ik heb een berichtje op de hyves geplaats dat wel belangrijk is. Graag lezen.

Verder mijn nod woensdag maar nog geen nieuws.

groetjes maaike

hey meiden ook hier weer even een berichtje van mij.

hier gaat alles prima. voel me goed, alleen wat moe maar verder gaat het goed. vind het nog steeds allemaal erg spannend hoor. of het wel goed zal gaan enzo. ook wij hebben besloten om   het met kerst aan onze naaste familie te vertellen.

eerste kerstdag is iedereen hier en we laten iedereen iets lekkers te eten maken. wij zorgen voor het hoofdgerecht en mijn broer en schoonzus voor een toetje. mijn moeder maakt een pan soep en mijn oom en tante een koud voorgerecht. de rest moeten we nog even verzinnen. mijn oom vroeg gister, moet ik nog ergens rekening mee houden wat betreft het eten? nu is het zo dat mijn schoonzus bijna 7 maand zwanger is dus ik zei dat is het enige waat we rekening mee moeten houden. dat komt dus mooi uit, hoef ik verder niets uit te leggen hahaha.

@Salsa, van harte gefeliciteerd meid. wat goed joh. snap dat het nieuws nog niet echt geland is. hier ook nog steeds niet hoor. mag ik trouwens vragen hoe het met jou uitgerekende dag zit? mijn NOD was ook 30-11 en ik heb uitgerekend dat ik pas rond 12 aug ga bevallen.

meiden weten jullie trouwens hoe dat zit. de vk houdt de eerste dag van je laatste menstruatie aan bij een cyclus van 28 dagen. dan kom ik uit op 12-08. maar ik weet bijna 100% zeker dat mijn ei op 16-11 is geweest. daarvan uit gaande kom ik dan op 9-08. weet eimand van jullie wat ik nu moet aanhouden???? lastig he? ik wordt af en toe zo moe van mezelf haha.

fijne dag allemaal. ben er straks nog wel even.
liefs Christy

Hey Chris

Echt heel grappig want wij doen precies het zelfde 2 de kerstdag! En dan bedoel ik het vertellen aan de hele familie en iedereen wat te eten laten meenemen. Grappig. Ik heb trouwens net een hele leuke kerstbal gekocht voor een baby. Ik hoop dat dat genoeg zegt. Wij zitten erover te denken om een taart bij de hema te bestellen met kraamvogels erop. Ik hoop dat we dan niet veel meer hoeven uit te leggen hahaha.

Even over de datum; ik moet eerlijk zeggen dat ik dit ook niet helemaal snap. Ik had het snel even op een site uitgerekend. Later deed ik het voor de gein op een andere site en toen kwam er 7 ipv 4 aug uit.

Mijn NOD had ik voor de zekerheid op 30 ste gezet alleen was hij eigenlijk op 28 ste.

Ik weet wel dat ze de eerste maand gewoon helemaal mee rekenen en niet vanaf je ei. En dat was volgens mij omdat je doorgaans nooit helemaal precies weet wanneer je zwanger bent geworden.

Maar als ik naar de VK ga zal ik het haar nog eens navragen. Ik ga me  trouwens pas aanmelden na kerst. En jij?

Liefs Salsa

Hey meiden!

He he, eindelijk tijd om even rustig te schrijven hier!

@Chris, wij hebben vrijdagavond pakjesavond gevierd bij m'n schoonzus en haar vriend. Zij hebben twee kleine meiden van bijna 2 en net 3 maanden. Was erg gezellig! Wel moeilijk om onze mond te houden, want de ouders en broer van m'n zwager waren er ook en die weten nog van niks. Willen we nog even zo houden! We hebben lekker gegourmet die avond en de kleintjes zijn goed verwend, hoe klein ze ook zijn!
Wat super dat jullie het met Kerst gaan vertellen. Leuk ook iedereen bij elkaar dan! Lijkt wel een eeuwigheid te duren of niet voor het Kerst is? Haha!
Even over je vraag, ik zit dus precies met hetzelfde probleem. Ik ga uit van een cyclus van 30 dagen, omdat die telkens zo was, en kom dus uit op 2 augustus. Maar als je van 28 dagen uit gaat (doet de vk dat?), dan kom ik uit op 31 juli. Ben benieuwd of iemand het antwoord weet?

@Puk, je bent goed verwend door de Sint, haha! Lief van hem zeg. Wij wachten nog even met de kerstboom. Zal volgende week worden. Hebben er gewoon geen tijd voor, erg he!? Bij ons moet ie er ook al snel weer uit, 1 januari, omdat we de 2e op wintersport gaan. Lekker dat je bijna vakantie hebt!

@Bion, oef wat pijnlijk dat sinterklaas cadeau zeg! Gelukkig is het vloeien bijna over. Lekker rustig aan doen meis en niets forceren. Jullie moeten er beiden weer achter staan.

@Eva, hoe werkt dat joh, die Angelsound? Nog nooit van gehoord!

@Mieka, wat leuk dat je broer gaat trouwen en wat een eer om getuige te mogen zijn! Hoop dat je woensdag een positieve test in handen hebt meis, ik duim voor je! Laat die stomme rd's maar zo'n 9 maanden wegblijven of niet!?

@Salsa, joepie het is gewoon echt zo, geweldig zeg!! Ik ken het gevoel dat het heeel spannend is. Af en toe krijg ik het even heel erg benauwd en denk ik aan wat we allemaal nog moeten doen de aankomende maanden en   wat voor impact het op ons/mijn leven zal hebben. Het lijkt wel of m'n vriend daar helemaal geen last van heeft. Die is er zo relaxed onder! Maar goed, dat gevoel zal wel normaal zijn toch? Ik ben er vooral heeeeeeeeeeeeeel blij mee en hoop zo dat alles goed blijft gaan! We moeten het allemaal ook maar op ons af laten komen, wat kunnen we anders he?
Heb je de vk al gebeld? En ga je meedoen aan MvM?

@Janneke, ik slik ook Dagravit mama & baby, al vanaf juli. Wij gaan 2 januari weg voor 10 dagen, heerlijk! Heb er zoveel zin in! Ook al zal het een andere vakantie worden dan anders, dat maakt me niet uit. Ik ga sowieso even aan de vk vragen hoe hij over die hoogtes denkt, maar ik neem liever geen risico's. Ook wel lekker dat zo Kerst en Oud & Nieuw en de vakantie eraan komen. Als we terug komen ben ik namelijk al 11 weken. Dan vliegt de tijd, fijn die afleiding!
Gelukkig voel jij je alweer beter. Heeft lang genoeg geduurd he! En bijna het kamertje! Wat leuk dat jullie voor rood gaan. Ga je hier nog foto's plaatsen?  Alle ideeen zijn welkom, hihi!

@Janien, joepie je hebt weer internet! Wat fijn dat je een goed gevoel hebt over deze ronde! Hoop zo dat je gevoel gelijk krijgt!

@Liss, moeten jullie je eigen huis eigenlijk nog verkopen of is het een huurwoning? En wel goed op jezelf passen he, maak je niet te druk! Ben benieuwd hoe je baas reageert! Als alles hier goed blijft gaan, ga ik het op m'n nieuwe werk vertellen eind januari, als ik 12 weken ben. Of vinden jullie dat te vroeg/laat???

@Maaike, bijna je NOD, spannend!!! Wie weet heeft het een positief effect gehad dat je er deze maand minder mee bezig bent geweest!

Ik heb ook nog even nagedacht over dat beheren van Hyves, maar ik twijfel ook hoor. Ten eerste omdat ik bijna nooit op Hyves zit, maar ook omdat ik al zo druk ben en het alleen nog maar drukker krijg. Daarnaast kreeg een paar dagen terug een mail van Maaike dat  op een bepaalde pagina zichtbaar was geweest dat ik op onze gezamenlijke Hyves had geplaatst wanneer ik uitgerekend ben en dat iedereen die bevriend is met Maaike dat kan zien. De laatste activiteiten zeg maar. Was daar helemaal niet blij mee en durf er nu al niets meer neer te zetten. Weet iemand hoe dat zit? Is het echt zo dat al die vrienden dat konden zien of alleen Maaike? En ik dacht dat onze Hyves beschermd was en de naam dus ook nergens in beeld te zien zou kunnen zijn. Maar dat is dus wel zo....

Als het goed is krijgen wij trouwens ook een Leeuwtje. Vraagje aan de kenners: Hoe is een Leeuw?????

Nou, ik heb vandaag weer een afspraak gehad met m'n scriptiebegeleidsters. We hebben m'n hele scriptie doorgenomen en moet nog best wat aanpassen aan de tabellen in de resultaten sectie en aan de discussie. Ik lever dat overmorgen in en dan is ie dus zo goed als af!! Misschien nog wat lay-out dingetjes. Maar voor de Kerst wil ik 'em dus helemaal klaar en ingebonden afleveren, ook bij de tweede lezer. Dan zal in januari m'n eindgesprek plaatsvinden. Leuk leuk! Heb al bedacht dat ik aan het eind van m'n eindgesprek, als ik m'n cijfer heb, m'n begeleidsters ga vertellen dat ik zwanger ben. Ben dan 12 weken. Zo spannend, hoe zullen ze reageren? Misschien zien ze het dan ook al wel aan m'n buik???

Voor de zwangeren: wanneer kregen jullie een buikje?

Ik voel me verder overigens hartstikke goed. Geen misselijkheid (afkloppen), rugpijn wordt wat minder. Wel gevoelige borsten en een vieze smaak. En moet meer plassen. Maar als het zo blijft gaan dan teken ik ervoor! Oja, ook idd wat meer afscheiding wat Salsa ook al beschrijft. Maar dat nemen we maar voor lief. Las trouwens dat je beter geen inlegkruisjes kunt gebruiken, i.v.m. infecties, maar beter wat vaker je ondergoed kunt verschonen.

Liefs, ikke

Terug
Bovenaan