Hey lieverds!
Nou, vanmorgen was het zover, m'n eerste misselijkheid inclusief overgeven... Bah wat voelde ik me beroerd zeg. Ben bijna de hele dag misselijk geweest, maar nu gaat het gelukkig weer een beetje.
@Chris, het leeftijdsverschil maakt idd niets uit he. Als we ons er zelf maar goed bij voelen. Mijn vriend lijkt een stuk jonger, dus bij ons heeft bijna niemand het grote verschil in de gaten als ze ons zien. Ze schatten hem vaak 5 jaar jonger! Hoe gaat het verder met jou? En heeft je vriend het naar z'n zin op het nieuwe werk? Fijn dat je ook mee mag doen met MvM! Ik kon ook met 4,5 week al beginnen.
@Puk, oh ik voel de spanning met je mee meis. Hoop het zo voor je! Nog een paar dagen geduld. Voel je je verder anders dan anders? Ik had die vieze smaak in m'n mond die me zo opviel en de duizeligheid...
Ik heb vandaag dus weer een dag gewerkt op de praktijk en daar heb ik dus moeten overgeven. Hoop zo dat ze het niet in de gaten hebben gehad. Had al wel bedacht dat ik anders zou zeggen dat ik iets verkeerd gegeten had ofzo. Als het gaat lukken met voor me houden, dan ga ik het vertellen als ik terug kom van vakantie. Dan ben ik 11 weken. Ik hoop zo dat ik me daarvoor al aardig heb kunnen bewijzen en het voor haar niet een reden is om me straks geen werk aan te bieden... Vandaag had ze het over eventueel de GZ-opleiding daar volgen over een paar jaar als ik daar dan nog zou werken. Ik heb gezegd dat ik dat zeker zou willen, want die kans zou ik nooit laten schieten. Maar ben zo bang dat ze zich straks besodemieterd voelt als ik vertel dat we zwanger zijn.... Met een kindje kun je toch ook gewoon goed je werk doen en de GZ opleiding doen??? Ik wil het zo graag!
@Rianne, wat super dat alles goed was op de echo!! Fijn!! Ik hoop dat je ondertussen je ei gehad hebt en dat het heel gauw weer raak is en blijft bij jullie!
@Salsa, over MvM. Ik weet dat ze het liefst zien dat je je zo snel mogelijk aanmeldt, omdat je 'maar' 10 weken van je zwangerschap (week 6 tot en met 16 geloof ik) het meeste hcg in je lichaam hebt zitten. Ze zien natuurlijk liever dat je 10 weken meedoet dan 5. Maar ik begrijp je bezorgdheid wel. Is er een plek waar je schoonmoeder niet komt? Zolder misschien? Daar zou je het dan neer kunnen zetten. Bij mij komen ze het niet ophalen (grijs gebied), dus ik breng de flessen een keer in de week naar een verzamelplaats toe (huisarts). Dan moet ik ze in een kist zetten die buiten staat bij de achteringang en dat doe ik nu nog wel steeds 's avonds in het donker. Totdat iedereen weet dat ik zwanger ben, dan maakt het me niets meer uit, haha!
Wat je schrijft over de klachten. Dat heb ik ook telkens gehad. Ik voelde eigenlijk niets anders dan anders, dus het enige waardoor ik wist dat ik zwanger was, was de test. Na een week (na de test) begonnen ook m'n borsten wat gevoeliger te worden, maar ze zijn nu pas echt gevoelig. Maar goed, vandaag dus voor het eerst echt misselijk en overgeven, dus nu kan ik er niet meer omheen. Ik zou zeggen gewoon lekker genieten dat je nu (nog) niets voelt. Hopen dat dat zo blijft meis! Niet te druk maken hoor, je bent op en top zwanger.
Wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie dan??
@Eva, oh nu ben ik ook al iets meer gerudt gesteld over die kleine steekjes in m'n buik.
@Bion, meis helemaal niet erg dat je even niet op iedereen reageert. Komt wel weer. Goed dat jullie het allemaal doen in jouw tempo. Neem er alle tijd voor!
@Mieka, meis al 9 dagen overtijd! Hoeveel dagen heb je voor je cyclus geteld? Maar nog steeds geldt: geen bloed geeft moed! Ik ga door met duimen hoor.
@Hopje, ziek geweest, vervelend! Maar fijn dat je er weer bent meis. Nog een weekje!!!
@Janien, gefeliciteerd met je broertje! Wat leuk dat Guus het zo goed doet, haha! Heb je nog leuke foto's?? Oja, dat kan ik natuurlijk op je Hyves zien, of staan ze daar niet op?
@Sylvia, wat lees ik nou? WAUW!!!! GEFELICITEERD!!!! Wat een geweldig nieuws is dit zeg. En zo onverwachts ook! Het is vast hartstikke welkom. Joepie!! En ook nog de dochter van je man/vriend in huis, gezellig! Echt een gezinnetje zo he. Wat is een HCG dieetje???
Betekent dit dat je ook de Hyves blijft doen? Hahahaha, we waren er nog niet over uit wie dat zou worden namelijk.... Vul je de lijstjes weer even aan?
@Janneke, goh wat een toeval zeg dat jij en je man even oud zijn! Hoef je het maar een keer te vieren . Jeetje het zit je niet echt mee zo he, nu je rug... En shoppen is zo leuk! Hoop dat de uitslag van die zwangerschapsdiabetes positief is (geen diabetes dus, haha)
@Liss, hoe was je intake??
Ik ben gisteren naar de moeder van m'n beste vriendin geweest (vriendin ook mee) en heb haar het goede nieuws verteld. Ze vond het helemaal geweldig. Ook wil ze heel graag onze kraamhulp zijn straks. Leuk!!! Ben helemaal happy dat ze wil, tis zo'n aardige vrouw en ik ken haar best goed. Is dat ook weer geregeld!!
Nou, ik ga even m'n kerstkaarten schrijven...
Liefs, ikke
NOD :
Naam:
Leeftijd:
Datum:
Ronde:
Kindje:
Maaike
29
10 december
3 (na mk)
1