Juni 2008 stoppers!!!

Hey meiden!

@Sabien, leuk dat je weer even langs komt! Wat ontzettend balen dat je nog steeds niet ongi bent. Helemaal top dat je het lijstje hebt veranderd, dit is veel beter zo! Ik hoop voor je dat die bruinige afscheiding resulteert in een ongi! Ik zit nu zelf ook op m'n ongi te wachten. De vorige keer 28 dagen en zit nu op dag 28 van de tweede cyclus. Toen ik net naar de wc ging, zag ik ook heel iets lichtbruine afscheiding (sorry ). Hoop ook heel erg dat het door gaat zetten en dat we de 1e ronde in kunnen. Vind het een beetje vervelend om dit zo te schrijven, omdat ik weet dat jij al zo lang wacht en ik al zit te zeuren op de 28e dag. Sorry daarvoor...
Wat leuk trouwens dat jullie een nieuw bed hebben! Heerlijk is dat he?! Twee matrassen en dekbedden of een grote? Wij hebben een matras en een dekbed. Liggen altijd heerlijk tegen elkaar aan als we in slaap vallen. Maar hoor ook vaak van mensen dat ze twee dekbedden fijner vinden.

Hoe is het met de andere meiden??

Ik ga m'n bed verschonen (nu we het toch over bedden hebben) en dan lekker slapen. Morgenvroeg gaan we met onze hond naar een speciale kliniek. Ze heeft heel erg veel last van haar maag/darmen en na anderhalf jaar aanklooien wordt het nu tijd voor serieus onderzoek. Ben benieuwd!

Liefs, ikke

Heey meiden,

Alles goed? Met mij wel. Lief dat jullie vragen hoe het met me gaat. Maar het gaat eigenlijk wel goed. Ik heb de mk wel redelijk geplaatst. Wel als ik een zwangere vrouw zie of een babytje denk ik, dat wil ik ook... maar volgens mij hebben we dat allemaal.

Ik probeer me er momenteel niet zo mee bezig te houden, maar dat gaat niet zo goed. Je bent er onbewust toch wel mee bezig. We klussen nu gewoon wanneer we zin hebben en zien wel of het wat wordt. Ik hoef niet  persee eerst een ongi af te wachten, dus ik zie allemaal hoe het loopt... gewoon rustig aan.

En twijfels... ook die hebben we allemaal, denk ik. Wij in ieder geval wel. We hebben 2 jaar geleden een huis gekocht en wij moeten ook nog wel het een en ander doen. De zolder af maken, een babykamer creeeren, kasten verplaatsen etc. En redden we het financieel wel... allemaal van zulk soort dingen. Er is altijd wel een reden om niet voor kinderen te gaan, maar op een gegeven moment ben je er gewoon klaar voor en dan lost het allemaal wel op!

Ik heb van mijn 'mannetje' een tas gekregen en een leuk setje om in te slapen. Verder heb ik dan afgelopen zaterdag nog wat aan kleding gekregen. Ik had echt geen flauw idee wat ik wilde hebben, dus vandaag kleding. Altijd goed.

@hopje en sabien. Jammer dat de rd-tjes er nog niet zijn, hopenlijk komt het snel, helemaal voor jouw sabien!

Nou, ik ga zo lekker slapen!

Veel liefs
ry

Goedemorgen meiden,

@Janien: nee, ik heb anders nooit last van mijn borsten. Ook niet als ik ongi moet worden of ongi ben. Ook niet voordat ik stopte met de pil. Toen werd ik altijd zonder enige voortekenen ongi. En had ik ook tijdens de ongi nooit ergens last van. En de laatste keer (toen ik dus gestopt was) werd ik ook zonder enige kwaaltjes ongesteld. Ik had alleen de avond ervoor bruine afscheiding. En nu gister dus ineens een branderig gevoel in mijn borsten. En mijn rechter tepel doet zeer als ik deze maar ietsje aanraak. Vandaag heb ik daar nog steeds last van. Ik weet ook niet wat het te betekenenn heeft, ik zie het wel. Alleen baal ik er wel een beetje van dat ik niet goed weet wanneer mijn NOD is. Ik houd toch maar weer een 38 dagen cyclus aan, dus moet ik nog wachten tot 11 september! Poeh wat duurt dat nog lang!

@Liss; Ik ben er niet te veel mee bezig hoor. Vorige maand wel, maar deze maand helemaal niet. Tot gister dan, toen ik last kreeg van mijn borsten. Pas toen ging ik weer nadenken over wat het zou kunnen betekenen. Ook was ik gister de hele middag misselijk. Ik had ook totaal geen zin in het avondeten. Maar ik maak mezelf niet gek hoor, daar ben ik te nuchter voor.

@Sabien: fijn om weer van je te horen! Ik blijf voor je duimen!

@MissX: al ongi geworden? Hopelijk kun je spoedig meepraten over kwaaltjes.

@alle andere meiden: hoe gaat het met jullie?

X hopje

Bah de hemel trekt alweer helemaal dicht!!
Gisteren net de tuin weer helemaal netjes gemaakt en dan valt het nu weer lekker met bakken uit de hemel...
Was gisteren even de stad in geweest. Wilde wat anders voor de ramen, vind dat namelijk altijd zo lastig!! Maar ben wel goed geslaagd, erg tevreden met het resultaat.
Dus daarna direct de tuin gedaan en ga nu even een straatlegger bellen.
Wil de boel voor het huis netjes hebben. Haha hoezo nesteldrang??

Weet zo niet meer wie het had over geldproblemen. Bij ons is het niet echt een geldprobleem, maar meer dat ik alles gewoon netjes wil hebben in huis dat als ik straks zwanger ben me daar dan niet meer druk over hoef te maken.
Probleem is alleen dat ons geld daar nu naar toe gaat ipv naar de spaarrekening.
In elk geval deze maand en volgende maand is alles in huis klaar en dan kunnen we lekker gaan spekken. Hahaha

Ja heb ook GTST gekeken! Leuk!! Hoop dat Charlie terug komt bij Nick... Haha
En daarna ANTM gekeken en natuurlijk ook nog Project Catwalk. Haha verslavend.
Wie kijkt er trouwens ook om 17uur naar ATWT??
Dat is echt mijn programma. Haha heerlijk!

Naja vanavond om 18uur beginnen. Voor de rest even lekker het huis schoonmaken.
Fijne dag nog!

Ooh ja Sabien hoop dat er echt wat gaat gebeuren de komende dagen!!
Lijkt me allemaal zo frustrerend. Je wilt zo graag... Succes!!

Hoi meiden

Wat is er weer een hoop gekletst! Vandaag een vrije dag, dus weer tijd om mee te kletsen. Wat een treurig weer hier. Ik wil vanmiddag nog even gaan shoppen, dus hopelijk wordt het droog. Ben niet meer ongi. Weer 6 dagen geweest net als de vorige ronde. Kunnen we weer aan de klus. Eens kijken of ik dit keer wel m'n ei ga voelen...

@MissX: Niet te veel nadenken hoor! Ik ben ook nogal een verstandsmens, maar bij het onderwerp kinderwens overheerst gelukkig mijn gevoel. Ons  huis  is helemaal af, dus hoeven we niet te verbouwen ofzo. Maar er zijn natuurlijk genoeg andere zaken om over na te denken, zoals werk.  Ik  ben er nog helemaal niet uit, wat ik daarmee ga doen. Ik denk er wel over na, maar maak me er niet druk over.  Wel keek ik vorige week op de site van een kinderdagverblijf bij ons in de buurt en zag dat de wachttijd 24 maanden is!!! Nou ja, dat is voor later zorg.
Ik heb trouwens ook GTST gekeken! Ik kijk het al vanaf het begin en vind het ook nog steeds leuk. Even lekker ontspannen na een dag hard werken!
Wij hebben nog niet zolang een boxspring met 2 matrassen en 1 dekbed. We hadden altijd 1 matras, maar die verkopen ze bijna niet meer. Gelukkig valt het mee met de spleet tussenin.

@Hopje: Is wel leuk he  om je man met een kindje bezig te zien! En om zo eens op een andere manier een dagje uit mee  te maken. Ik begrijp dat jij je vrijwillig als babysit aangemeld hebt bij de achtbanen. Was het druk? Ik ga namelijk nog.
Lastig he dat je cyclus nog niet regelmatig is. Het is gelukkig bijna september en dan schuif je weer steeds een plaatsje op in het lijstje.

@Zonnestraal: Nog gefeliciteerd met je zwangerschap! Leuk dat je ons  op de hoogte houdt.  

@Sabien: Goed van je om jezelf een eigen kopje te geven! Wel vervelend dat je nog steeds op je ongi wacht. Ik hoop dat de RD'tjes nu echt snel komen! Bij mijn eerste ongi had ik ook de tweede dag geen bloedverlies en brak het pas de vierde dag echt door.

@Ryanne: Wat goed dat je op deze manier met je mk omgaat. En inderdaad we denken hier allemaal 'dat wil ik ook' als we een baby zien. Hopelijk gaat de wens van ons allemaal in vervulling!

@Janien: Ga je dan sparen voor de babyuitzet? Heb gisteren toevallig de nieuwe Ikea catalogus in de bus gehad!

X Puk

Hoi allemaal!!

Nou, ik ben ongi geworden hoor, en hoe!! Haha, maar het maakt me allemaal niks uit, we kunnen hierna eindelijk beginnen met de eerste ronde, JOEPIE!!!!! M'n NOD schuift nu wel iets op. De vorige cyclus begon het 's avonds op dag 27 en deze cyclus op dag 29, dus dan ga ik voor de volgende keer voor de zekerheid maar uit van 29 dagen, wat jullie??? Ik kom iig uit op woensdag 24 september, dus zal het lijstje even aanpassen.

@Hopje, spannend voor je meis! Wie weet is je cyclus nu gewoon veel korter en is je NOD al bijna! Wacht je wel met testen tot dag 38? Of ga je eerder testen als de kwaaltjes blijven?? Ik duim voor je!

@Janien, jij hebt dat dus ook, dat alles netjes moet zijn, haha! Ik heb dat gevoel dus altijd al, ook al ben ik niet zwanger. Is hier alleen een beetje een probleem, met een hond die erg in de rui is, haha! Kan elke dag wel stofzuigen en dweilen, maar heb er lang niet altijd zin in. Moet natuurlijk wel een beetje geleefd kunnen worden hier. Als ik weet dat ik bezoek krijg, zorg ik er altijd voor dat het netjes is. Ik kan ook niet echt fijn aan m'n scriptie werken als het een rommeltje om me heen is. Wil het dan iig opgeruimd hebben, dan is m'n hoofd ook wat 'leger', hihi. Kennen jullie dit? We wonen nu iets meer dan 4 jaar in dit huis en hebben toen alles verbouwd. Zijn bijna 1,5 jaar lang bezig geweest en het is helemaal naar onze zin. Alleen moet er ondertussen al weer wat gebeuren. We hebben de zolder nooit geisoleerd, dat is altijd blijven liggen. Er komen dan gelijk twee dakraampjes is voor wat meer licht. Eigenlijk is de zolder ook het grootste project. Maar niet zo noodzakelijk, aangezien alles beneden en boven lekker in orde is! Verder willen we de houten vloer hier weer opnieuw doen. Moeten we een x twee dagen voor uittrekken: alle meubels aan de kant, schuren en lakken. Daarnaast zijn onze buren laatst met hun verbouwing bij ons door de muur gekomen met als resultaat een gat in ons mooie strakke stucwerk!! En toen mijn vriend laatst onze lcd tv op wilde hangen, is hij in de muur gaan boren en kwam er aan de andere kant (in de hal) weer uit; oeps!!! hahaha. Ach, die twee stukken pakken we dan maar een keer tegelijk mee. En verder zijn het van die dingen als een trapleuning en de vensterbanken verbreden, etc. Kleine rotdingen dus. Maar ben wel tot de conclusie gekomen dat dat allemaal dingen zijn die best kunnen wachten en best gedaan kunnen worden als er een kleine is. Ben dus weer rustig geworden in m'n hoofd, hihi!

Ik hoop ook dat Charlie bij Jack terug komt ja! Kijk het ook al vanaf het begin en vind het echt leuk. ANTM heb ik gisteren toevallig ook gezien, ga dat wel volgens als ik tijd heb. Heb ATWT een hele poos gevolgd, maar daar lig ik nu helaas een beetje uit. Die Mike is me toch een mooie man!!! Wat vinden jullie??

Hoe is het met de andere meiden??

Kus, ikke

NOD   :

Liss, 23 jaar,    3  september  3e ronde, 1e kindje (op vakantie vanaf 1 sep t/m 14 sept)
LuxX, 27 jaar, 6 september 3e ronde , 1e kindje
Biondaatje, 21jaar, 10 september, 3e ronde, 1e kindje
Hopje, 28 jaar,  11 september, 2e ronde, 1e kindje  
Sylvia, 33 jaar,  15 september, 3e ronde, 2e kindje
Christy, 25 jaar, 15 september, 3e ronde, 1e kindje
Ryanne, 26 jaar, 16 september, 2e ronde, 1e kindje
Puk,  28 jaar, 16 september, 3e ronde, 1e kindje
Janien, 22 jaar, 16 september, 3e ronde, 1e kindje
Shanna, 27 jaar, 18 september, 2e ronde, 1e kindje
Rianne31, 27 jaar 19 september, 2e ronde,  1e kindje
MissX, 24 jaar, 24 september, 1e ronde, 1e kindje  

Op het wachtbankje :

Positief denken
Sabien, 27 jaar, 7 juli,  1e ronde, 1e kindje

Zwanger:
Jannie, 29 jaar, 1e ronde na miskraam, 1e kindje, uitgeteld 30 maart 2009
Judith, 28jaar, 1e ronde,   2e kindje, uitgeteld 22 april 2009
Zonnestraal,29 jaar,,2e ronde.uitgeteld op, eind april .2009

Hey

@Puk: Ja we proberen wel geld opzij te zetten, zodat we alles wat we graag voor onze kleine willen kopen, kunnen kopen. Natuurlijk krijgen we ook van onze familie al het een en ander (staat al zo'n beetje vast vanaf het moment dat we vertelden dat we graag een kleine willen haha) maar daar wil ik niet vanuit gaan.
Ik heb de Ikea catalogus ook thuis gekregen, maar voor een baby kamer vond ik er nog niet echt iets leuks in staan, wat  betreft meubels. Miss in de winkel zelf wel hoor.
In elk geval genoeg leuke dingen om de kamer mooi aan te kleden.

@Miss. Dat ik alles netjes wil hebben is nu niet alleen zo omdat we graag een kleine willen. Ben over het algemeen wel pietje precies. Moeten bij ons ook eigenlijk geen grote dingen meer gebeuren. Het zijn nu meer de kleine dingen waar veel tijd in gaat zitten. Het afwerken van dingen, plintjes, kitten enz.
De winter komt er ook weer aan en dan wil ik gewoon lekker kunnen genieten.
Me niet meer druk maken om al die kleine rotdingen.

Idd Mike is een zeer aantrekkelijke man. Ken je zn neef ook die dood is door Katie, ben zn naam even kwijt. Dat was pas een man! Ik val namelijk meer op de wat donkere types.

Haha nou dames leuk kletsen zo, dan alleen over baby's. Hahaha
De tegellegger komt zo. Kon vandaag direct komen. Hou ik van!

Nou wss tot morgen want vanavond werken.

doei doei!!

Hoi Meiden,

Alles goed met jullie?

Hopje: Wat spannend dat je pijnlijke borsten hebt. Wat klinkt dat raar als ik het zo opschrijf. Maar ik bedoel natuurlijk dat er dan weer hoop is. Goede hoop.
Wanneer is je NOD?
Vanaf het moment dat ik mijn eisprong had en dan enkele dagen later, dus dat de bevruchting had plaatsgevonden, had ik gespannen borsten. Had dit ook nooit eerder.
En samen met de andere klachten dacht ik wel dat ik zwanger zou zijn.
Heb nu heel de dag een licht menstruatie-achtig gevoel.
Lees wel vaker dat het erbij hoort, maar kan het bij mijn eerste zwangerschap niet herinneren. Het maakt me wat onzeker.
Ik duim met je mee!!!

Janien: Het is helemaal niet verkeerd om voor de baby wat opzij te leggen om leuke spulletjes te kopen. Toch kun je voor niet te veel geld alles goed voor elkaar hebben.
We hebben bij ons eerste kindje een showmodel babykamer gekocht, wit en strak.
En de aankleding komt werkelijk overal vandaan van de ikea tot markplaats.
Kleertje in de uitverkoop of op marktplaats. Moet ik er wel bijzeggen dat ik financieel gezien niets te klagen heb, maar het is toch ook wel een leuk idee dat andere zeggen:Öh wat ziet je dochter er leuk uit." en dat het gewoon niet zoveel heeft gekost.
Het hoeft ook niet perse veel te kosten om er leuk uit te zien.
Laat je creativiteit de vrije loop!

lief zonnestraal

Terug
Bovenaan