Juni 2008 stoppers!!!

Hallo Allemaal,
Ik begrijp uit de berichtjes die ik lees dat jullie elkaar al een tijdje volgen. Erg leuk!
Ik heb na een eenzame periode van stilzwijgen besloten me ook maar eens aan te melden bij een forum. Omdat mijn vriend het graag tussen 'ons' wil houden en ik het er dus niet met andere meiden over kan hebben lijkt dit forum me wel een leuk alternatief. Ik zag dat de meesten van jullie in juni zijn begonnen, zo ook ik. Daarom sluit ik me dus graag bij jullie aan. Het is erg fijn om zoveel herkenbare berichtjes te lezen, dat steunt me gelijk!
Tot nu toe is het oefenen bij ons niet echt leuk verlopen omdat ik van de ene blaasontsteking in de andere ben overgegaan met 2x een vaginale schimmel tussen door.
Zucht.....Van 'oefenen' komt zo niet altijd even veel en soms vraag ik me af waar ik aan ben begonnen. Aan de andere kant is de wens voor een kindje ineens erg groot geworden sinds we hebben besloten graag zwanger te willen worden. Hiervoor wist ik wel dat ik ooit kinderen zou willen maar was er eigenlijk niet zo mee bezig. Het lijkt onderhand soms wel bijna een obsessie terwijl we er mee zijn begonnen van "we zien wel".
Nou ja fijn om in iedergeval m'n verhaal eens kwijt te kunnen. Succes verder voor iedereen!  

Hallo Meiden

Jeetje kom ik 2 dagen niet kijken hier kan ik gelijk een half uur lezen. Wel heel leuk allemaal om te weten hoe jullie dit allemaal beleven.
Je herkent echt zoveel van. Ik praat er in mijn eigen omgeving weinig over en zo kun je toch lekker kletsen.
Hier weinig nieuws. Wel opeens van 6 dagen ongi naar 3 dagen gegaan. Opzich wel vreemd. Maar lees het hier wel meer.
Ben trouwens ook 4 maanden geleden getrouwd. Mooie dag hoor, veel plezier volgende week!

xx

O ja dat wou ik nog vragen..... Doen jullie een ovulatietest? En zo ja hoe en wanneer doe je dat dan?
Ik las er war over in een van de laatste berichtjes!

Hoi meiden!!

Wat is er ondertussen alweer veel geschreven zeg! Hier alles oke. We hebben vanavond mijn broer en zijn vriendin ingelicht over onze plannen. Liever hadden we dat niet gedaan, maar het kon eigenlijk niet anders. Ze willen namelijk graag met ons op wintersport, maar het is voor ons nog een beetje onzeker met een eventuele zwangerschap. Toen ze vroegen of we zeker wisten dat we niet zouden gaan, omdat ze dan met anderen weg zouden gaan, hebben we het toch maar verteld. Ze reageerden echt super leuk!! Natuurlijk vroegen ze wel naar hoe ik dat dan straks ga doen met werk enzo. Ik alles uitgelegd. Voelde wel een klein beetje alsof ik verantwoording moest afleggen, maar zo bedoelden zij het helemaal niet. Denk wel dat dat straks van iedereen een van de eerste reacties zal zijn: "Oh, je bent net afgestudeerd en hebt nog geen baan, en nu?" Maar goed, dat is natuurlijk ook logisch dat ze zich dat afvragen.

Wat zouden jullie dan doen met de wintersport? Ik weet het echt niet meer joh. Wij gaan elke winter. Heb er ook super veel zin in, mja. Hoor dat de hoogte niet heel erg goed is, vanwege luchtdruk enzo. Maar hoe doen al die vrouwen dat dan die in de bergen wonen? En daarnaast natuurlijk de kans dat als je verkeerd valt, er wat gebeurt. Maar is die kans nou alleen groot als het kindje al wat groter is, dat als je op je buik valt, het kwaad kan? Of is dat ook al als het nog een klein is, en dan bedoel ik tot drie maanden? Weten jullie hier meer van? Ik weet het gewoon echt niet.

@Janien, die Nick mocht er idd ook wezen, haha! Maar mijn voorkeur gaat uit naar Mike .

@Hopje, bedankt voor je super lieve berichtje! Vond het ook erg leuk om al jullie verhalen al te lezen terwijl wij nog niet voor het echie gingen hoor! Zo ben ik vast een beetje voorbereid op wat komen gaat! Vind het nu al allemaal super spannend. Mijn vriend heeft het voorgevoel dat het wel eens de eerste ronde raak zou kunnen zijn. Maar ik heb zo'n idee dat het nog best wel eens een tijd zou kunnen duren. Ach, we zullen zien! Ik denk dat ik in oktober afstudeer. Had eerst eind september in gedachten, maar dat is door het gedoe met m'n schoonzus (bijna elke dag naar het ziekenhuis kleppen) en m'n vele hoofdpijn een beetje opgeschoven. Maakt me helemaal niet uit hoor, het einde zit er iig aan te komen! En tuurlijk wil ik op gebak trakteren! Wie weet zit er ooit een meeting in van dit clubje???????

@Jannie, leuke site is dat zeg!! Ben echt het hele net aan het afpluizen. Er is ook zoveel te vinden! Hoe voel je je verder? 18 september is al zo meis! Geniet er maar lekker van. Voor je het weet is de kleine er al!

@Chris, nog twee nachtjes slapen!!! Wordt vast een heel bijzondere dag meis!

@Luxx, leuk dat je er weer bent! Wat goed dat jullie om de dag geklust hebben! Je hoort idd veel hier dat dat het beste is, maar ik zou zelf ook denken hup, zo vaak mogelijk, haha! Ach ja, het moet wel leuk blijven en niet geforceerd. Blijven genieten zou ik zeggen! Ik duim voor je dat het raak is deze ronde!

@Salsadanser, welkom hier! Kom maar lekker meekletsen, dit is een erg leuk clubje! Wat vervelend van je blaasontstekingen en infecties joh! Ben je ermee naar de huisarts gegaan? Weet niet of je antibiotica hebt gekregen, maar dat zou misschien kwaad kunnen? Hoop voor jullie dat het snel raak is! Ondertussen hier maar lekker van je afschrijven, is ideaal!!

@Rianne, best fijn dat je ongi korter duurt, toch? Hoef je ook minder lang te wachten tot je weer kunt klussen, haha!  Ik doe trouwens geen ovutesten, moet nog beginnen met klussen, haha! Volgens mij heeft Liss er ervaring mee!

Nou meiden, slaap lekker en tot morgen!!

NOD   :

Liss, 23 jaar,    3  september  3e ronde, 1e kindje (op vakantie vanaf 1 sep t/m 14 sept)
LuxX, 27 jaar, 6 september 3e ronde , 1e kindje
Biondaatje, 21jaar, 10 september, 3e ronde, 1e kindje
Hopje, 28 jaar,  11 september, 2e ronde, 1e kindje  
Sylvia, 33 jaar,  15 september, 3e ronde, 2e kindje
Christy, 25 jaar, 15 september, 3e ronde, 1e kindje
Ryanne, 26 jaar, 16 september, 2e ronde, 1e kindje
Puk,  28 jaar, 16 september, 3e ronde, 1e kindje
Janien, 22 jaar, 16 september, 3e ronde, 1e kindje
Shanna, 27 jaar, 18 september, 2e ronde, 1e kindje
Rianne31, 27 jaar 19 september, 2e ronde,  1e kindje
MissX, 24 jaar, 22 september, 1e ronde, 1e kindje  

Op het wachtbankje :

Positief denken
Sabien, 27 jaar, 7 juli,  1e ronde, 1e kindje

Zwanger:
Jannie, 29 jaar, 1e ronde na miskraam, 1e kindje, uitgeteld 30 maart 2009, 4e echo op donderdag 18 september (12-weken echo!)
Judith, 28jaar, 1e ronde,   2e kindje, uitgeteld 22 april 2009
Zonnestraal, 29 jaar,2e ronde.uitgeteld op, eind april .2009

he meiden

hoe is het met iedereen??
jeetje een dag niet gelezen en alweer zoveel reacties geweldig haha

@salsadanser welkom hier meid klets lekker mee..

meiden k heb niet veel te vertellen ben eenzaam haha naja nog 3nachtjes en is me mannetje erweer heb me ei nog niet gevoeld dus hoop dat ie op zich laat wachten en dan al een week geen sex gehad dus moet vrijdag raak zijn haha hoop ik... me mannetje zei al vrijdag word je zwanger hahaha..

nou morgen zal ik er niet veel zijn drukke dag op me werk en 's avonds bij schoon paps en mams eten dus word een latertje denk ik..

nou fijne avond allemaal en truste voor zo...

kus kus

goedemorgen meiden!!!

Jeetje een dag niet hier geweest en zoveel gekletst!!

@ salsadancer,Welkom hier,leuk dat je meekomt kletsen!
      jeetje lijkt me vreselijk blaasontsteking op en af,ben je er alvoor naar de
      huisarts geweest??
      Als je in ons NOD lijstje wil moet je even je datums geven.
      NOD= niet ongesteldheidsdag.
      Hoe zijn verder je afgelopen 2 cyclussen geweest??

@ miss, oei ik zou het echt niet weten hoe het zou zitten met wintersport.....
      en de luchtdruk is volgens mij niet ernstig,want je mag tenslotten ook vliegen toch.

@ bionda, Nog 2 nachtjes meis dan is je mannetje weer terug AFTELLEN!!!

@ luxx en Rianne, jullie vroegen mijn ervaring met de ovulatietesten
      Ik vind ze echt ideaal!!!! je neemt je gemiddelde cyclus
      op het pakketje zit een schematje waar je precies op ziet welke dag je moet
      beginnen.mijn 1ste cyclus was 27 dgn en 2de cyclus 31 dus dacht laat ik gemiddeld 29 aanhouden.
      Uiteindelijk ben ik eerder begonnen dag 10 of 11 was in iedergeval gelijk in het schema van 27 dagen.(cyclus)
    1ste test had ik alleen een controle streepje(je moet er namelijk 2 hebbenn)
      2de test had ik een 2de licht streepje(dat je LH piek eraan komt)
      3detest had ik 2 dikke strepen(LHPiek aanwezig,eisprong binnen 0 en 48 uur)
      4de test had ik nog steeds 2 dikke strepen( die avond duidelijk me sprong gevoeld)
      5 de test was de 2de streep alweer aan het vervagen.
      6 de test 1 streepje(controle streepje)

Ik vind ze ideaal maar de meningen verschillen hierover,ik had 6 testen besteld,als je begint doe je elke dag 1 niet met ochtend urine(ik deed het in de avond rond 8 uur)

@ jannie, wat spannend zeg 18 sept!!!! lijkt mij ook zo moeilijk om het nog geheim te
      houden

Fijne dag allemaal!!!!!
Wij gaan vanmiddag naar mijn schoonzus,heeft een zoontje van net 2 en is zwanger van de 2de(6 maanden)
---X---

Goedemorgen,

Hier alles ok. Slaap enorm veel en mn fulltime baan valt op t moment best zwaar, dus lig elke avond t liefste om 21uur te slapen. na de lunch begint de dip alweer, bah. Maar goed nog 3 weken en dan weet ik meer EN begint onze vakantie; heerlijk!

MissX: je mag wel op wintersport hoor, is geen probleem. Je moet alleen niet hoger dan 2150 meter gaan zitten maar de meeste dorpen (hotels) liggen lager. Ik ga zelf eind februari skien (gaan elk jaar met mijn familie) en ben dan 35 weken zwanger. Niet ideaal maar ik neem een stapel boeken en tijdschriften mee en gelukkig zit er een zwembad, stoombad etc in t hotel. En we ontbijten en eten samen in t hotel dus ik vermaak me wel. T zal wel anders zijn natuurlijk, maar zorg wel dat ik een lijstje met adressen / telefoonnummers bij me heb just in case!

Wat ik bedoel te zeggen: probeer niet alles nu al  te plannen want wie weet duurt het inderdaad een tijdje voor je zwanger bent. Misschien ook niet natuurlijk!! ;-) Maar gemiddelde is nog steeds 6-9 maanden. Of een last minute bijboeken kan natuurlijk altijd nog. Skien wordt wel afgeraden als je zwanger bent maar zelf vind ik dat wel jammer maar geen big issue. je kunt ook googlen zwanger + wintersport en dan krijg je enorm veel info! ;-)

Was je er nog uitgekomen op die site wanneer je NOD nu moet zijn? Leuke site he! www.mamaenzo.nl is ook leuk, daar is ook een vruchtbaarheidscalculator.

Jaja nog 3 weken en 1 dag. Voel me goed, wel heel erg moe, maar ook erg onzeker. Maar heb nog vertrouwen hoor, van binnen weet ik dat ik nog lekker zwanger ben.

Rianne: ik heb nooit ovulatietesten gebruikt (was meteen zwanger) maar ze schijnen wel handig te zijn. Wat wel zo is, is dat je misschien iets te gepland zwanger probeert te raken en soms is dat niet altijd goed. Maar als je je cyclus niet kan volgen dan is het wel weer handig!

Groetjes allemaal!
Jannie

Terug
Bovenaan