juni stoppers deel 6

hey meiden,

was ik ook weer eens. moet eerlijk zeggen dat ik er steeds minder ben volgens mij. komt ook doordat het de laatste 2 weken weer even wat minder ging met mij. weer erg down en niet lekker in mijn vel.

ben vorige week weer bij de huisarts geweest en ben nu doorverwezen naar een psycholoog. het klinkt misschien erger dan dat het is, maar het valt allemaal reuze mee. heb daar ook al een intake gesprek gehad. leuke vrouw.

het probleem op dit moment is dat ik niet meer zo goed durf te genieten van dingen omdat ik bang ben dat mijn vreugde word afgepakt door ellende waar ik dan op ga zitten wachten. ik was dus eigenlijk de hele dag bezig met me afvragen wat voor ellende er weer zou komen. ik hoop dat jullie mijn uitleg een beetje begrijpen.

nu leert de psycholoog mij om juist naar de posoitieve dingen te gaan kijken en dus mijn denkwijze te gaan veranderen. dat gaat nu de goede kant op. heb zeker het gevoel dat het voor mezelf allemaal steeds duidelijker wordt en dat geeft een rustig gevoel.

verder ben ik weer begonnen met het slikken van foliumzuur omdat ik nu weet dat ik op de goede weg ben. volgens de psycholoog heb ik mijn lichaam de afgelopen maanden alleen maar volgepropt met nare en vervelende gedachte en volgens haar is er daardoor voor mijn gevoel geen ruimte voor een kindje en dat klopt helemaal. als ik die nare gedachte kanomzetten in positieve gedachte dan zou ik volgens haar wel weer eens snel zwanger kunnen zijn. en dat allemaal bij elkaar geeft echt een heel goed gevoel.

ik hoop dat jullie het allemaal een beetje begrijpen? afgelopen weekend zijn we met mijn ouders en schoonmoeder naar texel geweest. echt super goed weer gehad. heb daar ook zeker een heel open en goed gesprek met de moeders gehad en dat heeft ook opgelucht.

wat een verhaal weer he meiden? moet jullie trouwens nog iets vertellen. doordat we een paar keer per jaar naar texel gaan (hhebben daar een stacaravan) ben ik helemaal weg van schaapjes. nu was ik afgelopen weekend daar in een winkeltje en wat zag ik daar? allemaal accesoires voor een babykamer met schaapjes. kon het natuurlijk niet laten om iets te kopen en zelfs mijn moeder en schoonmoeder hebben ons er een cadeautje van gegeven. achteraf denk ik: misschien wel wat voorbarig, maar het is zo leuk haha.

zo dit was mijn echo berichtje wel weeer denk ik.

hoe is het verder met jullie allemaal?
@Maaike, wat leuk meis. gefeliciteerd. hoop dat je er een beetje van kunt genieteen.

@Bionda, ik ben benieuwd naar je kamertje en wat spannend al bijns de 20 weken echo.

@Luxx en Janien, hoe is met jullie? nog lekker op jullie roze wolkje?

@Hopje, hoop dat jij ookweer wat moed hebt verzamelt. fijn dat het weekend jullie goed heeft gedaan.

@Liss, 28 weken alweer? wat gaat het hard joh.

@Ryanne, ga zo even op hyves kijken naar je foto's. ben reuze benieuwd.

@Eva, ik ben dus ook helemaal weg van die tekst met die schaapjes haha.

@Wenser en Shanna, hoop dat het goed met jullie gaat. wel fijn dat er nu eindelijk actie wordt ondernomen. hoop dat er snel wat positiefs uitkomt.

als ik nog iemand ben vergeten. sorry daarvoor.

fijn weekend allemaal. liefs Christy

Hey meiden

Zo zeg het is wel te merken dat iedereen nog lekker aan het genieten is van het mooie weer hoor!
Haha

Hier verder alles goed. Ik heb gelukkig nog steeds geen last van misselijkheid.
Mijn borsten zijn gelukkig ook niet meer zo extreem gevoelig.
Wel merk ik dat ik halverwege de dag minder energie heb. De afgelopen paar dagen heb ik 's middags lekker een uurtje buiten op de stoel in de zon geslapen. Heerlijk!!
Kan niet w88 totdat we de eerste echo hebben gehad...

Luxx en Maaike hoe staat het bij jullie? Vraag het even hier, want op het andere forum komen zoveel nieuwe mensen bij, dat ik geen idee meer heb wie wie is....

Chris wat fijn om te horen dat alles een beetje op een zn plaats terecht komt voor je!
Geeft vast een heel fijn gevoel. Ik vind het heel knap van je dat je jullie kinderwens even opzij kunt zetten, vast niet makkelijk, maar je weet waarvoor je het doet.
Leuk dat je wat moois hebt gekocht voor de babykamer! Maakt toch niks uit joh, of het te vroeg is?

nou ik ga weer lekker naar buiten.

liefs

he meiden

even een ego berichtje..
morgen de 20weken echo spannend zijn best een beetje zenuwachtig en hoop zo dat alles goed is..
nou ik laat het jullie zo snel mogelijk weten en natuurlijk wat het word...

xxxbion

Hallo iedereen,

Ik wou me even voorstellen, Ik ben wendy, 21jaar en sinds vorig jaar juli gestopt met de pil, en nogniet zwanger. Daarbij ben ik ook nog eens heel onregelmatig ongi!
Ik heb in november wel een vroege miskraam gehad, en afgelopen donderdag ook, maandag even de dokter bellen, ik blijf vrij veel last van me buik houden.

Ik word onder tussen wel gefrustreerd!! Ik zie meiden die ik ken doro de pil heen zwanger worden, of gelijk an een maand stoppen al.. word elke x moeilijker.

Ik zit nu in ronde 6,, nietnormaal eigenlijk maar goed.. Ik vroeg me af of er hiernog meer waren die ongeveer hetzelfde hebben als mij?!

Groetjes Wendy

Hi allemaal,

Bedankt voor jullie medeleven. Inderdaad heel spannend zo n start van een traject bij de gyn. Morgen moet ik weer: een samenlevingstest en kijken hoe het met mijn eitjes gaat. Misschien deze week nog wel een keer, want ze willen goed bijhouden wanneer en hoe je eisprong verloopt. Al met al best intenstief dus, maar wel fijn om ene keer te zien of alles goed zit.

@ Chris: Sterkte. Je klinkt in ieder geval erg positief en ik hoop dat het je helpt. Soms denk ik ook wel eens; zou ik door mijn stress misschien geen plekje maken om zwanger te worden. Ik probeer dus ook om om mijn stressniveau te denken, maar dat is best moeilijk soms. Ik ben snel gestresst over werk, over niet zwanger worden, over bezoeken aan de gyn etc.

@ Wendymuis; ik ben inmiddels al in ronde 15 bezig, vanaf maart vorig jaar. Ja ik herken je verhaal; het is allemaal erg moeilijk en inderdaad lijkt iedereen zo zwanger te worden. Ik zit ook in de leeftijd dat iedereen om je heen zwanger is, wordt of net een baby heeft (ik ben 30).

@ Janneke: wat een verhaal zeg. Zo n kleintje in het ziekenhuis met allemaal grotemensen handen en slangetjes om zich heen enz. Pffff dat is niet niks. Veel sterkte en ik hoop dat jullie nu de rust krijgen om thuis te genieten.

groetjes
Wenser.

Hey Hallo,

Iedereen lekker genoten van het mooie weer het afgelopen weekend? Wij in ieder geval wel! Heerlijk. Maar zo te zien was het ook rustig op het forum, dus jullie waarschijnlijk ook!

Janneke: Fijn dat je mannetje nu weer thuis en dat alles goed gaat! Nog lekker naar buiten geweest het weekend? Leuke foto's op je hyves hoor! Mag je trots op zijn!

Wendymuis: Welkom. Helaas kan ik niet met je meepraten, maar sterkte in ieder geval.

Wenser: Succes bij de gyn. Wel fijn dat het traject al snel van start gaat. Ik duim voor je.

Bionda: De echo vandaag? Leuk meid! Geniet ervan. We horen het wel van je!!!!

Chris: Lekker dat je er even tussenuit bent geweest. Dat doet meestal goed! En fijn dat je er met je moeder en schoonmoeder over hebt kunnen praten. Lucht op. Kan me voorstellen dat je je een tijd niet al te goed hebt gevoeld, maar hoop snel voor je dat het weer beter gaat!

Eva: hoe is het meid? Leuk dat iedereen nu begint te speculeren wie van ons het eerst zal gaan bevallen. Hier in de omgeving ook al. De eerste heeft al gezegd begin mei..... Nou, ze mogen toch wel iets langer blijven zitten!
Houd je het nog een beetje vol? Ik merk nu wel dat ik toch wel wat vocht begin vast te houden en last van mijn kuiten.. Met slapen. Hmmmmm

de rest: Hoe is het met jullie??

Nou, hier zijn we weer een stapje verder. De box is geschilderd en staat in de woonkamer. Gisteren de laatste lakentjes en dekentjes gewassen en gestreken, dus dat is klaar.
Verder gaat het wel aardig. Begin wel meer pijntjes te krijgen. In mijn liezen en knieen (misschien van het extra gewicht???) en begin wat vocht vast te houden..... Tja. En ik fiets liever dan dat ik loop, krijg ik steken van onderin mijn buik.

Een aantal van jullie sliepen met zo'n voedingsslang? Hoe dan precies?

Liefs
Ryanne

Hey dames,

Van de zon aan het genieten, ik heb het wel even geprobeerd in mijn pauze. Hoe is het allemaal met jullie.

Ryanne: je bent er al helemaal klaar voor, over het vocht, een vriendin van mij drink heel sterke rooibos thee. Schijnt vocht afdrijvend te werken. Misschien helpt het En anders lekker met de voetjes omhoog. ( in de zon dan wel he) Kijk wel uit met een zwangerschapmasker. Moet je daar je hele zwangerschap op letten of alleen aan het eind.

Bionda, de 20 weken echo wat gaat het worden? Spannend

Janneke, fijne om te lezen dat alles weer goed is en al lekker naar buiten. Geniet van het weertje zolang het is.

Wendy: welkom hier ik begrijp je probleem had ik zelf ook veel lest van, soms help het om er met mensen over te praten, ik heb het ook tegen 2 buurvrouwen verteld en dan helpen ze mij wel als er over gepraat wordt ik de buurt. we zien erlkaar regelmatig en aangezien er 12 zwangeren in de wijk zijn. en afgelopen jaar 14 geboren is het al snel de vraag aan degene zonder wanneer bij jullie. En ik had erger buikpijn dus ik ben naar de dokter gegaan, bij mij was er niet niet goed, een tomur in mijn hoofd dat zorgt voor de verkeerde hormoonhuishouding, maar ik had toen zo iets ok ik ben in goed handen en volgens de dokters onvruchtbaar maar nu toch bijna 6 weken zwanger. probeer er niet te veel mee bezig te zijn, en ga lekker je vakantie plannen en er op uit. Ga leuke dingen doen, drink een wijntje. Probeer het maar.

Wenser, Hoe is het met jou, vanavond weer een het klussen voor morgen de samenleingstest. Spannend hoor. Hopelijk vinden ze snel het probleem of ben je toch ineens zwanger.

Janien: Geluek voor jou dat je borsten niet zo gevoelig meer zijn, ik heb nogniet veel klachten, ik voel mij niet anders dan de afgelopen 9 maanden. de pijn aan mijn borsten en misselijkheid, Ik bedoel dat het niet meer of minder is geworden. Ja bij het andere forum komen veel meiden erbij, alles dat zo blijft is er een babyboom in december.

Christy: fijne dat je zo kan genieten van texel, dus ze vaak gaan als meer kan. en het is toch leuk om afentoe iets te kopen heb ik ook gedaan. En mijn abc van winnie de poof heb ik 12 jaar geleden al gekocht vorige jaar klaar. ( geborduurd) en mooi laten in lijsten. En hij hangt al in het kamertje. ik heb ook al 4 canvas doeken 20 x20 cm van baby winnie en vrienden. ik moet van mijn vriend niets meer kopen maar dat is moet als je iets leuks ziet. Probeer alles goed op een rijtje te krijgen en een psychollog is helemaalnie erg ben er zelfs ook 8 jaar naar toe geweest. Wel voor andere reden maar dat maakt niet uit. sterkte.

Puk: ik hoop voor je dat het bij jou niet het geval gaat zijn met je gehoord,
Ik heb geen verschil dat ik nu niet te pil geslitd heb, ik hoefde te ook maar 1 per week. Het is dezelfde pil al hele veel vrouwen krijgen naar en zwangerschap en die geen borstvoeding gaan geven, maar die moeten dan 2 per dag en ikmaar 1 per week. Ik heb mijn afspraak maar laten staan voor 18 mei bij de internist, en morgen avond naar de huisarts in belgie dan gaat mijn vriend mee en dan ook de doorverwijziging naar het gyn. met mijn buurvrouw gaat het al weer wat beter, ze had wel het vermoeden dant ze zwanger was maar geen test gedaan. en nu bij 6 weken een mk. Woensdag ben ik ook 6 weken, ik hoop niet dat mijn lichaam mij voor de gek houd. Ik heb nog niet zo veel klachten of ik ben van de afgelopen maanden het al  erg gewend dat het voor mij gewoon is. Maar al druk met het kamertje bezig. Welke kleur gaat het worden. Wij moeten nu naar eerst een badkamer doen.

Mex: bedank voor je felicitatie, ik hoop het ook, en ik hoop dat mijn lichaam bij niet voor de gek aan het houden is. IK geloof het nog niet echt, ik denk pas bij de 1e echo. en over thuis bevallen, dat mag allen in belgie als je tekend dat alle risico voor je zelf zijn. En mij vriend zit dat niet zitten en hier zijn ook geen verlosvrouwen die dat willen doen. Dus verplicht in het ziekenhuis en zeker 4 of 5 dagen. Ik krijg geen kraamhulp.

Liss; niet meer klachten dan ik al van te voren had. dus ik geloof het nog niet helemaal. voor de rest alles goed met jou?

Eva; leuk dat het zo goed gaat.

Hier een druk weekendje achter de rug.  

Vrijdag eerst jarig, dus 's morgens boodschappen en dingen voorgebereid. Bij de buurvrouw en hun zoontje gaan eten nog lekker thee gedronken en op tijd eten gaan koken, mijn vriend zou op tijd thuis zijn, snel gegeten. Toen naar een hard loop wedstrijd even 7,2 km gelopen in 39 minuten, maar de laaten km was erg zwaar ik kreeg erg buikkrampen maar wel uitgelopen. toen snel naar huis want het bezoek zou komen. douche omkleden en doen het hele avond lopen en zorgen. de volgende keer doen ik vrienden en familie niet op dezelfde dag. de laatste gingen om half 3 weg, om 3 uur in mijn bedje n de volgende ochtend wou mijn vriend om 8 uur Formule 1 kijken. en toen aan het poesten gegaan daarna buiten helpen het terras 60 m2 moesten gevoegd worden. dat is niet ergste niet maar eht uitwassen van de cement ik je tegels ik heb op mij knieen zaterdag en zondag 9 keer het terras gedaan. ik kan geen tegel   meer zien. Gelukkig wel van die knielappen op, en den buurman had kunstmest gestrood maar dat ruikt zo vies en nu ruik ik altijd al sterk maar nu nog erger. Ik ging over mijn nek. gelukkig zondag om 5 uur ben ik er meer gestopd badje verdiend, en gekookd en daarna lekker op de bank gelegen den de laatste flikken gekeken. enven op zaterdag en zondag heb ik ook nog 4 wassen gedaan en dit allemaal ook nog gewassen en gestreken. Nee echt moe ben ik niet. Maar ik was blij toen ik op de bank lag.

Vandaag lekekr rustig aan met werken, de rest van de week ook, morgen avond naar de huisarts, optijd naar huis eten en dan op de fiest er maar he. zeker met dit weer. Donderdag avond maar even tegels gaan kijken voor de badkamer, we willen dat nu snel gaan afwerken. en dan de babykamer. wat vidn jullie, we hadden gezegd om dat de dokter zeiden dat ik nu toch geen kinderen kon krijgen dat we op vakantie zouden gaan, ( we zijn nog nooit samen langer dan 4 dagen op vakantie geweest) Nu willen wij naar lapland gaan. Wat denken jullie, als alles zo blijft ben ik in augustus 20 /21 weken. we vliegen er hen daar huurauto en dan rond rijden al de hotels zijn dan al geregeld. Het is echt een reis die je met 2 maakt, kinderen geven daat niet veel om denk ik. Ik wil gaan maar mijn vriend heeft nu twijfels. Even hebben wij het nieuws aan niemand nog verteld. We geloven het beide nog niet echt, en we willen het eerst aan de ouders vertellen, en de ouders van mijn zitten nu in spanje komen pas begin juni terug, danmaar een keertje snel afspreken en mijn ouders ook ik wil hun gezichten wel zien.

Ik moet nu verder gaan met werken. Het ie een beetje aan lang verhaal geworden.

groetjes maaike

Hoi meiden.

@Liss: haha nou dan zie ik je 11 mei.. Hoe is het verder met je?

@Mex: ik denk ook dat Ryanne het gaat "winnen"... tweelingen komen idd vaak wat eerder. Leuk dat de yoga goed bevalt. En dat kletsen.. ja dat ken ik haha. Daar zijn wij ook het grootste deel van de les mee bezig

@Janien: leuk dat je 's avonds al een buikje krijgt! Ik voelde mij ook goed hoor de eerste 9 weken (gaat tot nu toe ook best goed). Ik was wel, net zoals jij, moe... Wel jammer dat je schoonfamilie zich voorbij heeft gepraat, maar ja... wat je al zei: als het mis gaat (en dat gaat het niet...) dan weten ze het ook

@Janneke: wat fijn dat het goed gaat met jullie mannetje. En wat een mooi ventje, spiek zo nu en dan even op je hyves.

@Chris: Wat fijn dat je wat meer duidelijkheid krijgt door de psycholoog. Wat leuk dat je wat leuke dingen hebt gekocht!! De tekst van de kinderkamer vind je op internet, idd dan helemaal jouw smaak haha!

@Ryanne: ja, leuk he! Ben zelf ook wel erg benieuwd nu naar ons mannetje, maar hij moet idd nog wel even blijven zitten! Ik denk ook wel dat jij eerder bevalt, maar dat meer omdat tweelingen vaak wat eerder komen. Met mij gaat het nog steeds wel goed, op een paar kleine dingen na. Zoals jij ook hebt last van mijn kuiten tijdens slapen, bij mij helpt het nu goed om voordat je gaat slapen je voeten op de grond te zetten en dan rondjes te draaien (dus tenen de lucht in en hakken op de grond), dat bevordert de bloeddoorstroom. Bij mij zijn mijn kuiten nu weer normaal, maar van de week had ik er ook vocht in, mijn vinger bleef er gewoon in staan haha. Ik herken dat van de steken in je onderbuik tijdens het lopen, maar vind fietsen ook niet echt een pretje. Wat leuk dat de box klaar is en dat de lakentjes gewassen zijn. Heb jij al kleertjes gewassen? Ik ga daarmee beginnen als mijn verlof is ingegaan, nog maar 11 dagen werken, joehoe! Dan wel verdeeld over iets meer dan 3 weken. Ben jij nog aan het werk? Ik slaap ook met het voedingskussen, ik leg die dan tussen mijn benen (tussen mijn bovenbenen en dan weer terug tussen mijn onderbenen). Ik slaap er echt stukken beter door, minder last van mn rug enzo. Echt een aanrader.

@Maaike: Als ik jou was zou ik gewoon nog lekker met z'n tweetjes op vakantie gaan, als het niet een te zware reis voor je word.

Hier verder alles goed. Van het weekend bij mn ouders een woonkamerstoel meegenomen (zij zitten altijd aan de keukentafel en gebruiken soms 1 woonkamerstoel, nooit beide). WIj hebben thuis een plofbank waar je helemaal in zakt en dat is nu toch niet zo goed. Ik lijk wel een walrus als ik eruit moet komen haha! Dus nu maar even hun stoel geleend en dat zit echt stukken beter.

Liefs Eva

Terug
Bovenaan