juni stoppers deel 6

Hoi meiden,

Ben ik oook weer even.

@Bionda: een zoon!! Van harte gefeliciteerd!!!

@Janien; lief dat je naar me vraagt. Hier gaat alles zijn gangetje. Volgende week (Koninginnedag) mijn ei, dus tot die tijd blijven we lekker doorklussen. We zijn nog niet naar de dokter geweest. Ik wil eerst deze ronde nog afwachten en dan gaan we naar de HA. Tot die tijd probeer ik moed te houden.

Fijne dag allemaa!

X hopje

Hoi hoi,

Nou, gisteren weer een echo gehad. De meiden lagen er nog steeds goed bij! Allebei met het hoofdje naar beneden, nog steeds! Ze zijn allebei zo'n 300 gram gegroeid in 2 weken, ook dat is goed. Het enige wat minder is, is dat de gyn zei dat mijn vruchtwater verminderd is, of hoe hij het zei: het vruchtwater is aan de zuinige kant. Tja. Hij wil het extra in de gaten houden, maar wat nou precies de gevolgen er van kunnen zijn??? Iemand een idee?

Bionda: Een jongen! Gefeliciteerd!!! Had je zelf ook dat gevoel, of niet? En nu kun je lekker accesoires in stijl kopen! Leuk hoor!

Hopje: Flink aan de klus dus? Succes! Ik hoop voor je dat het deze maand raak is. Maar dat hopen we allemaal, denk ik. En koninginnnedag is een mooie dag om een kindje te verwekken, of niet dan. Een echt koningskindje, haha!

Ik weet zo even niet meer wie het vroeg over mijn verlof, maar dat gaat 14 mei in. Op een donderdag. Eigenlijk zou ik maandag de 18 e gaan, maar omdat ik nu gedeeltelijk in de ziektewet zit, moet dat met 6 weken van te voren. Dus midden in een week. Tja. Maar ik moet zeggen dat ik er ook wel naar uitkijk hoor.....

Puk: Ik geloof dat jij het bent, fijne vakantie! Geniet ervan!

Salsa: Balen dat je je nog steeds zo voelt. Frusterend, of niet. Kan me het heel goed voorstellen! Doe het lekker rustig aan!

De rest: hoe is het????

Fijne dag vandaag!

Liefs
Ryanne

Hallo meiden,,

@ Janien: Ik ben nu met ronde 7 bezig en ga maand 10 in.. ik ben onregelmatig ongi,, teminste de laatste 2 maanden heb ik een cyclus van 32 dagen dus is best goed voor mij.

Iedereen nog een fijne dag, me vriend heeft vandaag vrij dus we gaan lekekr samen genieten en vanaales doen!

Groetjes Wendy

Hoi,

Ryanne: wel leuk dat je meer echo's krijgt. Ik krijg er maar 3 een de eerst moet ik nog 8 weken op wachten. dat duurt veel te lang. En je vruchtwater kan het niet zijn op dat ze met 2 zijn dan is er zoiezo minder ruimte. of heeft hij dat niets over gezegd. En aan het einde van een zwangerschap wordt het altijd toch iets minder. Dacht ik gelezen te hebben. Anders bel je toch om het te vragen. En nu aftellen naar je verlof.

Hopje: probeer plezier te houdenin het klussen, mij ging het tegenstaan op een gegeven moment. ik ga voor je duimen.

Liss: dank je voor je felicitatie. Voor de rest alles goed met jou?

Janien: 8 weken je ligt er 2 voro op mij. ik heb nu weinig klachten dat is wel fijne. vervelend van je onderrug. kan je geen oefeningen doen om je rug wat te versteviging. Dat komt de rest van de zwangerschap ook goed van pas denk ik.

Salsa: dat is lang geleden, vervelend dat je nog zoveel klachten heb, je zal bij de 5 % vrouwen horen die er de hele zwangerschap last van hebben. Ik heb met je te doen. Wel fijne dat de babykamer bijan klaar is dan je dat een geruststelling en hoef je je daar net druk om te maken.  sterkte je laatste 16 weken.

Puk: 30 zijn voel niet echt anders, maar leuk vond ik het niet. Maar ik kan het met jullei wel delen dat mijn wens een kindje of zwanger zijn voor mijn 30e gelukt is. Alleen ik wil het van de daken schreeuwen. Maar dat wil mijn vriend niet. We leuk dat jullie al zijn gaan kijken naar div. dingen. Mijn vriend wil nu eerst de badkamer dus dodnerdagavond maar tegels gaan kijken. IK ga er nu vaart achter zetten. Ja ik ben redelijk sportief ik vind het fijn om te sporten en ik ga het ook proberen zo lang mogelijk vol te houden ze zeggen dat je die conditie bij de bevalling goed van pas gaan komen. en dat je gemakkelijk hersteld. Dus daar doen we het voor. een druk leven maar wel leuk meestal dan, vridjag weer een feestje. en zaterdag een bbq en zondag niets. eerlijk.   Maar jij gaat lekker op vakantie geniet ervan en ik hoop dat je bedoelt dat het voorlopig de laatste keer met 2 is. je ben al een beetje met 2,5 en je gaat misschien over 18 jaar maar wat graag zonder weg. Maar daar moeten we nog maar niet aan denken he. Ik ga straks even langs het reisbureau en dan hoop ik wat antwoorden te hebebn en dan kunnen wij wat mij betreft gaan boeken. fijne vakantie.

Wenser: ik las op een andere pagina dat het samenlevingstest niet zo goed was, wat jammer voor je. Maar er hoeft meer één goede zwemmer te zijn. en er zijn toch ook tabletten voor dat de zwemmers actiever worden. misschien iets. sterkte he.

Bion: een zoon, wat leuk, nu gericht gaan winkelen.

Ik ben gisteren weer naar de huisarts geweest deze begeleid je in belgie. en je gaat 3 keer naar de gyn met een echo. rond de 14 week, 24/25 week en de 35 week.

10 week huisarts bloed voor down syndroom.

14 week; nekplooimeting en bloedonderzoek en gyn

24 weken; kijken of alles goed gaat.

28 weken ; urine onderzoek op zwangerschapsuiker bij huisarts

35 weken echo + gyn voor ligger baby en voro de bevalling

en 36 weken bloed onderzoek en uitstruikje voor een bacterie in de vagina ( deze kan bij de baby hersenvlies ontstekking veroorzaken bij een vagina bevalling)

Ik ga dus niet naar een verloskundige. bevallen is in het ziekenhuis. en dan blijft je daar meestal 5 dagen. je heb geen kraamhulp in mij regio. daarom blijf je langs in het ziekenhuis.

Ik vind het wel jammer dat je pas bij 14 weken een echo krijgt, dat duurt nog 8 weken. ik snap ook wel dat het nu geen zin heeft maar met 10/ 11 weken was wel leuk, zeker opdat mij vriend eht tegen niemand wil zeggen tot we de echo gehad hebben.

we willen wel wachten tot begin juni maar dat ben ik 12 weken. dan komen zijn ouders teug naar nederland. hun zijn ze in spanje en over telefoon is niet zo leuk. Ik heb bedacht onze ouders uit te nodigingen en dan een boekje te geven vorod e opa's en oma's. Het is aan beide kanten het eerst kleinkind. dat kunnen wij ook hun gezicht zijn. en als we dat de echo gehad hebben kunnen we de foto's ook laten zien.

Wat denken jullie, dan je met 10 weken een echo laten doen, je heb genoeg van je bureau voor pretecho's.

ik moet nu verder met werken. verder weinig klachten dat is soms tijffels of ik wel zwanger ben.

gr. maaike

Hi Maaike,

Heerlijk dat je nu lekker kan gaan rondkijken voor dingetjes. En dat je je huis nu snel af wilt maken begrijp ik wel. Zou ik ook doen... hoewel wij nog veel klussen hebben liggen. Maar de potentiele babykamer is al klaar. Die hebben we gelijk al zo opgeknapt dat hij bruikbaar is als kinderkamer met een paar kleine aanpassingen en natuurlijk meubels (die heb ik nog niet gekocht, zo gek ben ik niet ;-)

Tsja ze zeggen het he; één zwemmer is genoeg. Het zaad op zich is goed, alleen waren de laatste zwemmers die nog rondzwommen niet zo actief. Kan aan van alles ligggen en in ieder geval deed het feit dat het 16 uur geleden was dat wij vreeen geen goed aan het aantal zwemmers dat nog achtergebleven was. Maar dan nog vond ze het weinig. Volgende maand dus een tweede kans en dan gelijk een afspraak vroeg in de ochtend.  Helaas moet ik daarna weer een maand wachten tot de baarmoederfoto, zo vliegen de komende 2 maanden voorbij. Maar wie weet gebeurt het tussentijds vanzelf?

Ik heb eerst poeders gekocht voor sterk zaad. Proxeed plus. Maar dat was zo duur 50 euro voor 15 dagen.... dat vond zelfs ik te gek worden. Toen ben ik op zoek gegaan naar de losse elementen. Een deel zat in gewone multivitaminen. En ik heb het belangrijkste werkzame bestand er los bij gekocht. Ook wel duur maar iets minder: 24 euro voor 15 dagen (of je kunt ook de helft van de dosis nemen, dus dat doet hij nu). Heb nu Acetyl-L-Carnine tabletten ofzoiets. Of bedoelde jij nog wat anders? Dan wil ik het graag weten natuurlijk.  Verder neem ik 'zwanger worden'van Etos en tarwekiemoliecapsules. Dus we zitten al aardig in de pillen zo.

groetjes
Wenser

hey meiden,

ik moest even zoeken waar we stonden (pagina 2).

vandaag ben ik weer ongi geworden. eigenlijk weer netjes op schema. 27 dagen. na mijn curretage 2 keer 25 dagen en nu dus 27 dagen. klinkt stom maar ben er wel blij mee eigenlijk.

@wenser, het is natuurlijk helemaal niet gezegt dat het een stress probleem bij jou is. op zich hoeft dat niet zo te zijn maar ik heb inmiddels wel geleerd dat het zeker wel kan meespelen. had ik nooit verwacht hoor. ik hoop dat je snel wat wijzer bent. het is niet niks waar je in terecht bent gekomen. dat had je denk ik ook zeker niet van tevoeren gedacht of wel??? vrienden van ons zitten ook sinds kort in de medische molen. vind het erg moeilijk om te zien hoe dit allemaal aan ze vreed. snap dus heel goed dat dit niet makkelijk is. ik hoop dat je moed kunt houden. ik blijf voor je duimen meis.

@Bionda, gefeliciteerd een ZOON. wat leuk joh. is het nieuws al een beetje doorgekomen??? je bent vast al wezen shoppen of niet?

@Puk, alvast een fijne vakantie gewenst. geniet ervan meis. oh ja, ik heb niet zo heel lang meegedaan met MvM maar ik kreeg het fotolijstje in de tweede week geloof ik dus zou er toch nog eens naar vragen als ik jou was.

@Maaike, gefeliciteerd meid. wat kan het leven toch raar lopen soms. maar wat leuk dat je nu toch zwanger bent. probeer er van te genieten en alsnog gefeliciteerd met je verjaardag

@Janien, vervelend van je rug joh. zou er wel een beetje rekening mee houden voor zover dat lukt. je moet er nog zeker een paar maandjes mee door zo.

@Rietjeh, wat fijn dat je weer een goede echo had. van je vruchtwater zou ik niet weten hoe dat zit. wel fijn dat ze het extra in de gaten houden toch? je hebt al bijna verlof jeetje wat gaat dat hard.

@Eva, ook al bijna verlof. lekker hoor. die tekst had ik al op internet gezien ja. was echt heel stom maar toen ik net de foute echo had gehad was er een terugblik op tv van boer zoekt vrouw en toen zag ik die tekst voor het eerst. vond hem helemaal leuk. waar je dan al niet op let he? haha. kijk je al uit naar je verlof??? vast wel.

@Hopje, hoe is het met jou meis? hoop dat je nog een beetje moed hebt. ik blijf voor je duimen meis en moet regelmatig aan je denken.

@Janneke, hoe is het met jou? lees dat Jip al weer een grotere   maat kleertjes nodig heeft? gaat hard of niet? verder alles goed met jullie beide?

@Rianne31, hoe is het met jou meis???

@Luxx, hoe is het met jou? al last van kwaaltjes?

ik zal nog even het lijstje aanpassen. tot snel weer. liefs Christy

NOD     :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

Wenser
30
6 mei
15
1

Amber07
30
22april???
15
2

Hopje
28
15 mei
9
1

Shanna        
27
18 mei
7
1

Christy
26
21 mei
1 (na MK)
1

Wachtbankje:

Naam:
Leeftijd:
Reden:                                                          
Ronde:
Kindje:

Zwanger:

Naam:
Leeftijd:
Ronde:
Kindje:                  
Uitgerekend:    

Janneke
29
1e na mk
1
30 maart 2009

Ryanne
26
3e
1
24 juni 2009

Eva
25
4e
1
24 juni 2009

Liss
24
5e
1
9  juli 2009

Mex
29
5e
2
1  aug. 2009

Miss X
25
3e
1
4  aug. 2009

Salsa
29
5e
1
10  aug 2009

Sylvia
33
..e
2
21 aug 2009

Bionda
21
1e na mk
1
6    sep   2009

memke
26
1e na mk
1
16   sep 2009

Rianne 31
27
2e na 2 mk
1
26 sep 2009

Puk
29
7e
1
29 sept 2009

Janien
21
9
1
2 dec 2009

Luxx
27
10
1
5  dec 2009

Maaike
29
14
1

Geslacht  beeb:
Wel of niet weten?

Mogen wij het weten?
Het wordt een:

Janneke
ja
ja
JONGEN

Ryanne
ja
ja
2 MEISJES

Eva
ja
ja
JONGEN

Liss
ja
ja
JONGEN

MissX
ja
ja
JONGEN

Mex
ja
ja
MEISJE

Salsa
ja
nee
??

Sylvia
ja
ja
MEISJE

Bionda
ja
ja
JONGEN

Memke
nee
kan niet he
??

Puk
nee
kan niet
??

Rianne31
nee
nee
??

Luxx
nee
nee
??

Janien
Ja
Ja
??

Echo's:

Naam:
Datum:          
Hoeveelste:
Hoever dan:

Liss
22 april
controle vk
28 wkn en 6 dgn
13.00

Bionda
2 juni
pretecho
26weken en 2dagen
20:30uur

Puk
7 mei
controle vk
19  weken en 2 dagen
16:30 uur

Eva

7 mei

Controle vk

33  wkn 1 dag
10:20 uur

Sylvia                
15 april
20-weken echo
21 wkn5dgn
15:30 uur

Janien
5 mei
1e keer Vk        
10 weken
16:10

Luxx
7 mei
1e keer VK (intake)
9 weken
9.00 uur

Bevallen!!  

Naam
Datum
Naam baby
Gewicht
Lengte

Janneke
05-04-09
Jip

Hoi allemaal,

@ Chris; heb je ervaring met stress en langer niet zwanger kunnen worden? Ja ik dnken dat het ook wel meespeelt, maar verschillende onderzoeken zeggen verschillende dingen. Maar als je niet rustig bent, is er misschien in je lichaam ook geen plek voor een zwangerschap. Dat begrijp ik wel en ik doe er nu ook veel aan om rustiger te worden. Ik heb een aantal mensne over mijn zwangerschapswens verteld, dat helpt al. En ik heb het ook op werk verteld en mag een beetje rustiger aan doen (ik loop mij namelijk altijd de longen uit mijn lijf omdat ik overal aan mee doe als mensen het vragen). En thuis hebben we meer rustmomentjes ingebouwd. En over een weekje op vakantie... Dus ik doe mijn best om bewust bezig te zijn met mijzelf.

@ Hopje: Hoe is het met jou? Ik las dat je volgende week je eisprong hebt. En dat je daarna mogelijk naar de gyn wil. als je zin hebt kun je op het topic 'eerste bezoek aan gynaecoloog' meepraten. Daar zitten wel wat meiden met ervaring (en daar heb ik je ook wel eens gezien volgens mij). En je mag aan mij natuurlijk ook vragen stellen. Ik ben in ieder geval blij dat er nu 'iets' gedaan wordt, ook al zijn het alleen maar onderzoeken. En mogelijk komt er niks uit en wordt ik daarna weer voor een tijd naar huis gestuurd, maar dan weet je dat in ieder geval. De gyn zei dat als alles goed blijkt, de kans nog best groot is dat je alsnog in het tweede jaar zwanger wordt.

Fijn weekend allemaal alvast.
gr. Wenser

Terug
Bovenaan