juni stoppers deel 6

Hoi meisjes!

Zoow, een tijdje niet geschreven hier. Ik lees wel heel vaak mee hoor, maar heb soms gewoon de puf niet om iets op te schrijven.

Hier gaat het hartstikke goed.

We hebben ons huis verkocht en 1 augustus gaan we verhuizen naar het andere huis. Gelukkig maar, want we zaten al een tijdje met dubbele lasten en dat is niet zo fijn. Gelijk maar naar mijn baas geweest en gezegd dat ik mijn huidige functie niet meer zo zie zitten, de combinatie van een drukke, leidinggevende baan en een gezin met drie kinderen zag ik zooo tegenop. Nu wil het geval dat ik mijn nieuwe  assistent (niet om die reden) verzocht heb te vertrekken en dat die functie dus ook vrij is.
Conclusie: we gaan een nieuw iemand zoeken voor mijn functie en ik ga lekker een stappie terug doen. Lekker voor 20 uur per week werken zonder verantwoordelijkheid! En met de toezegging dat ik met 5 jaar weer terug kan groeien in mijn oude functie. Héérlijk! Het geeft me zoveel rust dit! Wel een behoorlijke financiele aderlating natuurlijk, maar dat kunnen we nu weer hebben.......whahahaha.....

Twee weekenden geleden  even naar het ziekenhuis geweest omdat ik de baby ineens slecht voelde al een dag lang, maar gelukkig ook loos alarm. Jasper heeft zoveel ruimte achtergelaten daarbinnen dat het dametje gewoon nog alle kanten opkan en dan kan het dus zijn dat ik haar soms slecht voel, niks engs dus, maar toch ff schrikken als het zover is. Inmiddels voel ik haar weer vrolijk trappelen.

15 april de 20-weken echo gehad en ook daar was alles goed! Ook de gyn zag er een meisje in, dus dat is nu wel zeker: we krijgen een dochter !!!! Nu ben ik dus wel losgeslagen met meidenspullen hahahahaha...... Snel nog ff wat zomerkleertjes gekocht, want als ze geboren wordt is het allemaal al winterkleding, maar wrs nog wel lekker warm. Allemaal leuke jurkjes enzo...héérlijk!

En hoe is het hier? Verder alles goed met de meisjes???

Maaike, wat een surprise, zwanger!!! Gefeliciteerd hoor! Gaat alles nog goed?

Nou, ik ga weer even van m'n zondaggie genieten........

Liefs,
Sylvia

Hoi meiden

@Salsa: jeetje meis, wat balen dat je je nog niet lekker voelt!! Kan me voorstellen dat je dan 's avonds geen fut meer hebt om hier te reageren. Wat leuk dat de kinderkamer bijna af is en super dat alles goed gaat met de kleine.

@Liss: ik had afgelopen woensdag idd ook gym. Ik vind het erg leuk en krijg nog info waar ik echt veel aan heb. Hoe bevalt het bij jou? Aanstaande woensdag heb ik de partneravond, ik ben benieuwd hoe mijn man het vind. Lekker meepuffen enzo haha! Jij binnenkort ook een partneravond? Hoe ging het bij de vk?

@Ryanne: nog even meis en dan hebben we verlof!! Mijn verlof gaat ook de 14e in. Ik heb er dan wel bewust voor gekozen om 6 wkn van tevoren te gaan, ook al heb ik nu zoiets van: nou.. kan wel nog even doorwerken. Maar ik denk dat als het eenmaal in is gegaan ik er heerlijk van ga genieten. Ik weet niet wat de gevolgen van minder vruchtwater zijn, wel fijn dat ze het extra in de gaten houden! Nog leuke dingen gepland in je verlof?

@Chris: Wat fijn dat je cyclus weer op schema is! Ik heb wel zin in mijn verlof, maar heb nu ook zoiets van: ik kan nog wel even door. Maar ik ga er zeker van genieten als het zover is.

@Bionda: Houd je het nog een beetje vol zo op je werk.. omdat je een beroep hebt waarin je toch best wat staat?!

@Rianne: geniet van de vakantie! Wat lekker dat bij jullie daar de wachtlijsten niet zo lang zijn, bij ons in de buurt (vlakbij utrecht) zit je wel snel aan 1 tot 1 1/2 jaar wachtlijst, sommige kdv's in Utrecht zelf soms wel 2 jaar. Balen zeg van de aambeien. Krijg je daar nu iets voor? Veel plezier woensdag bij de vk!

@Janien: hoe is het nu met je? Hopelijk geen bloeding meer gehad! Succes morgen bij de vk.

@Sylvia: Lekker dat jullie huisje is verkocht! Gefeliciteerd met je nieuwe functie. Wel fijn om te weten dat je weer terug kan naar je oude functie. Kan me voorstellen dat je even geschrokken was toen je meisje wat minder bewoog. Gelukkig is alles goed. Ik heb ons mannetje gister ook erg weinig gevoeld, ga je je toch zorgen maken, maar gelukkig haalt hij vandaag weer alles is. En weer een bevestiging dat het een meisje is... ja, nu kan je los haha!

Ons mannetje was gisteren  erg rustig, dan ga je je toch wel even zorgen maken als hij de hele week al lekker druk is geweest. Gelukkig haalt ie tot nu toe vandaag alles weer in haha!
Ik hoef deze week alleen de woensdag te werken. Heerlijk.  Helaas zijn de weersvoorspellingen voor de plaats waarin ik woon niet zo goed. Dus dat word in huis keutelen. Nog 8 werkdagen te gaan tot mijn verlof. Ik houd het tot nu toe nog vol op het werk, en zou misschien nog even door kunnen gaan, maar ga er zeker van mijn verlof genieten!

Liefs Eva

Hallo meiden

Helaas...mijn gevoel vertelde me vrijdag al dat het niet goed zat.
Van vrijdag op zaterdag heb ik een miskraam gehad. 's Avonds had ik alleen nog maar hele lichte bruine afscheiding, dus ik ging met een goed gevoel naar bed.
Later die nacht tegen 4 uur kreeg ik enorme krampen. Ik wist direct dat het fout zat.
Eenmaal op de wc werd mijn grootste angst waarheid. Ik verloor heel veel bloed, een extreme menstruatie als het ware. Er zat grote stolsels bij. Manlief stond direct naast me bij de wc. Wat heb ik gehuild zeg!
Het ergste vond ik dat je gewoon helemaal niks er tegen kunt doen. Je kindje wordt je afgepakt en je kunt alleen maar toe kijken. Als het zou helpen om er een kurk in te stoppen dan had ik dat gedaan, maar moeder natuur doet al het werk en wij konden alleen maar langs de zijlijn staan.
We hebben direct de verloskundige gebeld, niet om gerustgesteld te worden,want ik wist dat het fout zat, maar gewoon met het idee dat ik dan nog iets had gedaan.
We zijn daarna op bed gegaan, maar van slapen was geen sprake. Ik had knallende hoofdpijn van het huilen. Na een tijdje toch een beetje weggedommeld maar wakker geworden omdat ik doorgelekt was. Niet normaal hoeveel bloed je dan kan verliezen.
Om 8 uur onze ouders gebeld want die waren op de hoogte dat ik die vrijdag bloed had verloren. Half uur later zaten we met zn allen aan tafel. Fijn om dan mensen om je heen te hebben die van je houden.
Om 10uur konden we bij de verloskundige terecht en hebben ze een inwendige echo gemaakt, ik wilde dat graag om gewoon de bevestiging te hebben.
Gelukkig had mijn eigen lichaam alles al goed in gang gezet. Klinkt raar natuurlijk maar de verloskundige was tevreden. Geen curretage nodig. Het vruchtje was ik al verloren, dat idee had ik al. Vreselijk vond ik dat om dikke stolsels te verliezen. Werd er misselijk van.
Ik had niet gedacht dat een miskraam zo'n impact zou hebben. Ik voel me gewoon zo leeg. Je wordt gewoon in 1 klap van je roze wolk afgedonderd. Heb alle spulletjes, kaartjes en dergelijke in een tas gedaan en op de babykamer gezet. Dat komt wel weer.
Ik denk alleen dat het verlies pas dragelijker wordt als ik weer zwanger ben. Je zit nog gewoon met zoveel gevoelens, die je niet kwijt kan. Ook al was ik nog maar zo kort zwanger, maar ik voelde echt al zoveel voor ons kindje. Moederliefde is zo sterk aanwezig. Ongelooflijk. Nu moet ik gewoon weer helemaal omschakelen en dat doet van binnen zo ongelooflijk veel pijn. Ik zou blij zijn als de bloedingen voorbij zijn, want dan kunnen we weer verder. In principe ben ik over 2 weken weer vruchtbaar. We willen het dan gewoon weer proberen. Hopelijk duurt het dan alleen niet weer direct 9 maand, maar ik heb begrepen dat heel veel vrouwen direct na hun miskraam weer snel zwanger zijn. Ik hoop het van harte want er iets niets liever wat ik graag zou willen. Deze week heb ik vrij genomen van werk om het een plaatsje te kunnen geven. Gelukkig heb ik echt een kanjer van een man. Hij doet zo super zijn best om me te helpen. Voor hem staat het allemaal wat verder weg, maar hij heeft heel goed door hoe moeilijk het voor me is. Steunt me daar waar mogelijk en daar ben ik zo blij om!
Meiden nog een fijne avond.
Zou iemand me misschien even uit het lijstje van zwangeren kunnen halen, als ik het zelf doe gaan de tranen weer lopen en daar ben ik nu wel even flauw van.

Liefs Janien

Hey dames!!

@ Janneke; fijn dat jullie nu alledrie thuis zijn!! Hopelijk gaat alles nu helemaal super en kan je lekker genieten!!!

@ Chris; pfff bah wat rot dat je weer even een terugslag hebt gehad.... maar ook wel erg begrijpelijk, het is ook allemaal niet niets!! Ik hoop het zo voor jullie dat er weer ruimte kan zijn voor positiviteit!! Maar ik weet zeker dat het waar is zoals je het schrijft! Ik herken het wel, ik denk dat het bij ons ook wel een beetje zo is verlopen. Als ik er nu op terug kijk, dan is het goed dat het zo lang geduurd heeft, al is het achteraf heel makkelijk praten!!! maar ik denk dat we eind vorig jaar bijvoorbeeld niet zo hadden kunnen genieten van dit nieuws als dat we dat nu kunnen. Ook voor de ouders van mijn man. Dus ik vind je verhaal heel logisch in ieder geval, ook dat je bang bent om ergens van te genieten, dat herken ik ook, omdat wij ook eigen niet van ons trouwen hebben kunnen genieten enzo. Neem je tijd voor dingen meid!! En ik hoop dat je je snel beter voelt, en jullie droom in vervulling gaat, het is je gegund!!
Oh en erg leuk die schaapjes, vast onwijs schattig!! kan me voorstellen dat je die niet kunt laten liggen haha

@ Bionda: Wat leuk een zoon voor jullie!! Geniet er lekker van, leuke foto ook op de hyves haha, verde ook alles goed met je??

@ Liss: Ja inderdaad geslaagd voor m'n motorrijbewijs!! Gelukkig maar!!! De broek van mijn pak gaat al beetje strak zitten... ! Of er dus al te veel van rijden gaat komen betwijfel ik, moe natuurlijk ook niet teveel risico gaan lopen, dat wil ik nu niet. Maar papiertje is binnen en daar ging het me om, anders is al het lessen voor niets geweest haha.

@ Hopje, oh ik ga heel hard voor jullie duimen dat het jullie maar mag lukken rond koninginnedag!!! Dat zou toch fantastisch zijn.... we wachten vol spanning af !! Toi toi toi!!! Het is je gegund meid!!!

@ Janien; op de valreep lees ik je bericht en mijn hemel.... wat vreselijk voor je!!! ik weet gewoon niet wat ik je moet zeggen!!!! Oh ik vind het echt zo onwijs rot voor je!! Had gehoopt dat je voorgevoel gewoon niet juist was, en het inderdaad heel onschuldig een adertje was of iets..... oh bah zeg...
Wat kan ik me voorstellen dat je zo hebt zitten huilen, zou ik ook doen, zou gek worden als ik in jouw schoenen zou staan.... Knap dat je het allemaal zo hebt weggeschreven, vooral blijven doen!! Ik denk aan je/jullie..... !!!! Heel veel sterkte!!!!

Goh pfff nou, dan hou ik het verder maar kort. Dan gaat het hier gewoon goed, ondanks de misselijkheid, de kwaaltjes, zit er echt middenin, maar allemaal voor een goed doel....
Nou ik reageer later wel weer, beetje stil van het nieuws van Janien....

Liefs Luxx

NOD     :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

Wenser
30
6 mei
15
1

Amber07
30
22april???
15
2

Hopje
28
15 mei
9
1

Shanna        
27
18 mei
7
1

Christy
26
21 mei
1 (na MK)
1

Janien
21

Wachtbankje:

Naam:
Leeftijd:
Reden:                                                          
Ronde:
Kindje:

Zwanger:

Naam:
Leeftijd:
Ronde:
Kindje:                  
Uitgerekend:    

Janneke
29
1e na mk
1
30 maart 2009

Ryanne
26
3e
1
24 juni 2009

Eva
25
4e
1
24 juni 2009

Liss
24
5e
1
9  juli 2009

Mex
29
5e
2
1  aug. 2009

Miss X
25
3e
1
4  aug. 2009

Salsa
29
5e
1
10  aug 2009

Sylvia
33
..e
2
21 aug 2009

Bionda
21
1e na mk
1
6    sep   2009

memke
26
1e na mk
1
16   sep 2009

Rianne 31
27
2e na 2 mk
1
26 sep 2009

Puk
29
7e
1
29 sept 2009

Janien
21
9
1
2 dec 2009

Luxx
27
10
1
5  dec 2009

Maaike
29
14
1

Geslacht  beeb:
Wel of niet weten?

Mogen wij het weten?
Het wordt een:

Janneke
ja
ja
JONGEN

Ryanne
ja
ja
2 MEISJES

Eva
ja
ja
JONGEN

Liss
ja
ja
JONGEN

MissX
ja
ja
JONGEN

Mex
ja
ja
MEISJE

Salsa
ja
nee
??

Sylvia
ja
ja
MEISJE

Bionda
ja
ja
JONGEN

Memke
nee
kan niet he
??

Puk
nee
kan niet
??

Rianne31
nee
nee
??

Luxx
nee
nee
??

Janien
Ja
Ja
??

Echo's:

Naam:
Datum:          
Hoeveelste:
Hoever dan:

Liss
22 april
controle vk
28 wkn en 6 dgn
13.00

Bionda
2 juni
pretecho
26weken en 2dagen
20:30uur

Puk
7 mei
controle vk
19  weken en 2 dagen
16:30 uur

Eva

7 mei

Controle vk

33  wkn 1 dag
10:20 uur

Sylvia                
15 april
20-weken echo
21 wkn5dgn
15:30 uur

Janien
5 mei
1e keer Vk        
10 weken
16:10

Luxx
7 mei
1e keer VK (intake)
9 weken
9.00 uur

Rianne31
29 april

12 mei

17 juni
intake VK       eerst gyn

20 weken echo

pretecho
18 weken en 4 dagen
20 weken en 3 dagen
25 weken en 4 dagen
13.00 uur

17.00 uur

13.15 uur

Bevallen!!  

Naam
Datum
Naam baby
Gewicht
Lengte

Janneke
05-04-09
JipDag Janien,

Wat vreselijk voor jullie. Ik wens jullie heel veel sterkte. Goed dat je vrij bent, het is nogal wat en je moet even goed om jezelf denken nu.

Ik heb je verplaatst in de lijst, als je er aan toe bent kun je weer mee doen met invullen.
Ik hoop inderdaad dat je weer snel zwanger mag zijn.

Veel liefs
Wenser

Lieve Janien,

Ik zit met tranen in mijn ogen je bericht te lezen. Ik heb er geen woorden voor meid. Het geluk lachte je eindelijk toe en nu dit.... Och meid, wat zal dit je veel pijn doen. Ik wens je ongelooflijk veel sterkte en de kracht om toch spoedig weer verder te kunnen gaan.

Ik denk aan je....

X hopje

ik heb de lijst even helemaal aangepast...

X hopje

NOD     :

Naam:                              
Leeftijd:
Datum:
Ronde:    
Kindje:            

Amber07
30
22april???
15
2

Wenser
30
6 mei
15
1

Hopje
28
15 mei
9
1

Shanna        
27
18 mei
7
1

Christy
26
21 mei
1 (na MK)
1

Janien
21

Wachtbankje:

Naam:
Leeftijd:
Reden:                                                          
Ronde:
Kindje:

Zwanger:

Naam:
Leeftijd:
Ronde:
Kindje:                  
Uitgerekend:    

Janneke
29
1e na mk
1
30 maart 2009

Ryanne
26
3e
1
24 juni 2009

Eva
25
4e
1
24 juni 2009

Liss
24
5e
1
9  juli 2009

Mex
29
5e
2
1  aug. 2009

Miss X
25
3e
1
4  aug. 2009

Salsa
29
5e
1
10  aug 2009

Sylvia
33
..e
2
21 aug 2009

Bionda
21
1e na mk
1
6    sep   2009

memke
26
1e na mk
1
16   sep 2009

Rianne 31
27
2e na 2 mk
1
26 sep 2009

Puk
29
7e
1
29 sept 2009

Luxx
27
10
1
5  dec 2009

Maaike
29
14
1

Geslacht  beeb:
Wel of niet weten?

Mogen wij het weten?
Het wordt een:

Janneke
ja
ja
JONGEN

Ryanne
ja
ja
2 MEISJES

Eva
ja
ja
JONGEN

Liss
ja
ja
JONGEN

MissX
ja
ja
JONGEN

Mex
ja
ja
MEISJE

Salsa
ja
nee
??

Sylvia
ja
ja
MEISJE

Bionda
ja
ja
JONGEN

Memke
nee
kan niet he
??

Puk
nee
kan niet
??

Rianne31
nee
nee
??

Luxx
nee
nee
??

Echo's:

Naam:
Datum:          
Hoeveelste:
Hoever dan:

Liss
22 april
controle vk
28 wkn en 6 dgn
13.00

Bionda
2 juni
pretecho
26weken en 2dagen
20:30uur

Puk
7 mei
controle vk
19  weken en 2 dagen
16:30 uur

Eva

7 mei

Controle vk

33  wkn 1 dag
10:20 uur

Sylvia                
15 april
20-weken echo
21 wkn5dgn
15:30 uur

Luxx
7 mei
1e keer VK (intake)
9 weken
9.00 uur

Rianne31
29 april

12 mei

17 juni
intake VK       eerst gyn

20 weken echo

pretecho
18 weken en 4 dagen
20 weken en 3 dagen
25 weken en 4 dagen
13.00 uur

17.00 uur

13.15 uur

Bevallen!!  

Naam
Datum
Naam baby
Gewicht
Lengte

Janneke
05-04-09
Jip

Hoi Meiden,

Janien: heel veel sterkte he, we hebben elkaar op hyves al gesproken. Hopelijk heeft je dat goed gedaan. En hier kan je altijd je hart luchten. dat kan hele veel helpen. En de datum van de mk ( dat ik uitgerekend zou zijn komt voor mij dichten bij 23 mei. en mei is voor mij toch al een moeilijk maand, Alle mijn opa's en oma's zijn in dien maand jarig en overleden. maar ik ga proberen postief te blijven.

Luxx: ik duim voor jou, en hopelijk valt de misselijkheid en kwaaltjes eenbetje mee.

Eva; aftellen tot het verlof. hopelijk heb je dan beter weer al nu. Hier regent het met bakken uit de hemel.

Sylvia: gefeliciteerd met de verkoop van jullie huis. zeker in deze tijd. en dat je baas mee wilt werken nu, even tuerg en dan later weer terug naar je oude functie. Fijne dat je dat zo geregeld heb kunnen krijgen. En een dochter. Leuke zeg.

Puk: Ik heb het ook na gevraagd bij een bureau voor pret echo maar dat doen zijn niet voor de 18 weken. Jammer maar rustig afwachten. woensdag 7 weken, maar nog niet veel last, ik ben wat gewend van de afgelopen maanden. Alleen afgeloepn weekend erg moe, en de regen was het ook geen weer om naar buiten te gaan. Dus zaterdag en zondag 1,5 uur midden op de dag geslapen en 's avonds val ik altijd war moeilijker in slaap maar nu niet en 10 uur geslapen.
Hoe is je vakantie geweest, hopelijk niet te veel slecht weer. Als het maar droog is. En leuke die zomerkleren, ik heb mij voro genomen nu niets meer te kopen toe te echt nodig is. Wanner zijn jullie positiekleding gaan dragen?

Rianne: Aambeien schijnt meer voor te komen als je zwanger bent, meer wel vervelend. En schrikken van het bloed verlies. En een kinderdagverblijf wel fijne dat je nog keuze kan maken. Geniet van je vakantie

Ja ik voel mij goed, zwanger, wat volgend de dokters niet mogelijk was. Verder nog weinig klachten. Of te wel niet meer dan ik de afgelopen maanden heb gehad. Ik ging met ij al wat beter toen ik wist wat er met mij aan te hand was. En dat ik niet snel zwanger zou raken en zo. Maar we waren er mee bezig en dat vond ik al goed. En dan ineens ben je zwanger. Voor mijn huisarts kwam het ook als een verrassing. maar de 2 positieve testen thuis en 2 x bloed prikken waar duidelijk te zien was dat ik zwanger was en hoelang. Nu nog 7 weken wachten op de echo.

Bion: Let je wel goed op jezelf met je werk en zo. En wat heb je allemaal geshopd.

Wenser: hoe is het met jou? Nee, ik weet niet welke pillen dat zijn, maar je hoort het soms.

Chris: inderdaad is het fijne om te zien dat je cylcus weer normaal is. dat is wel het teken dat je lichaam het weer aan kan. Maar doe rustig aan.

Mijn uitgerekende datum is 16 december 2009. over 3 weken ha voor bloedprikken voor verder onderzoek. Verder met mij alles goed, alleen een beetje moe. en wat minder trek. en kan minder eten. Zit sneller vol.

Nog even 2,5 dag nu werken, donderdag en vrijdag vrij. de klinkers er uit halen een stukje en dan zaterdag op nieuwe klinkers leggen en wat meer onder de carport. En misschien vrijdag even tegels kijken. En de vakantie boeken. Mijn vriend heeft nog steeds schrik om dan te gaan. Maar het weekend milaan is al geboekd voor september en in aug willen wij naar lapland gaan. en daarvoor moet de badkamer nog.
Ik ga gauw verder werken.

Ik sterkte meiden.

gr. Maaike

Terug
Bovenaan