keuze voor fv bij eerste kindje, waarom krijgt bv niet eens de kans? ben benieuwd

Hai Linda!

Goh, dat jij je zo opwindt over mijn stukje...

a. Ik heb nooit bedoeld YvonneZ aan te vallen.
Ik vroeg me alleen af waarom zij steeds het laatste woord wil, ook bij vrouwen die echt na enorm veel pijn en moeite toch maar zijn gestopt met borstvoeding. Die vrouwen zijn er al echt niet blij mee, laat staan dat iemand nog gaat hameren op dat het wel goed had kunnen gaan áls....etc. Ik ben samen met jou overigens ook van mening dat YvonneZ zeer deskundig is op bvgebied en dat zij goede adviezen geeft aan diegenen die daarom vragen.

b. Ik heb geen schuldgevoel en dat heb ik net ook niet geschreven.   Ik ben juist erg blij met mijn beslissing, blij dat ik gekozen heb voor de fles aangezien bv bij mij een enorm gemodder en gedoe was met een gestresste baby en een gestresste moeder. Mocht het mij gegeven zijn nog een kindje te krijgen ga ik het denk ik niet eens meer proberen.

c. Dat stukje over flesontsteking enzo was meer sceptisch/grappig bedoeld, ook om vrouwen die fv geven even een soort van   humoristisch steuntje te geven.   Met een knipoog geschreven dus. Excuses als het niet zo humoristisch overkwam...

Groetjes Ptra

Hoi!

1. Waar is de starter van dit onderwerp (kikkertoto) gebleven, we hebben na zaterdag niks meer van haar gelezen.

2. Ik heb de indruk dat zij alleen maar reacties wil lezen van medestanders. Ze zoekt bevestiging in haar standpunt dat borstvoeding goed is en flesvoeding heel erg ontzettend slecht.

3. Ik heb 2 flesgevoede kindjes. Bij m'n oudste heb ik bv geprobeerd, maar die wilde abslouut niet aanhappen. En we hebben echt alles geprobeerd!!!! Gevolg: 5 weken kolven, toen werd ik ziek en had ik geen borstvoeding genoeg meer. Wat heb ik gejankt, ik voelde me een slechte moeder door alle commercie om borstvoeding heen.
Mijn jongste heeft bewust geen borstvoeding gekregen omdat ik antistoffen aanmaak tegen Vitamine B12 (om het maar even bij een korte uitleg te houden) Die antistoffen kan ik doorgeven via de borstvoeding, eventueel gevolg daarvan kan zijn dat je kindje geestelijke en lichamelijke achterstanden oploopt. Ik weet het: het risico is heeeeeel erg klein, maar ik vond het groot genoeg om niet voor bv te gaan. Dit wist ik bij m'n oudste allemaal nog niet, anders had zij dus ook geen bv gehad.

4. Je wordt zo richting bv gepusht door de verloskundigen (ik kreeg tenminste gelijk het blad Borstvoeding mee), media, bladen als Ouders van Nu. Je moet je blijkbaar als flesvoedende moeder schuldig voelen dat je niet het beste voor je kind over hebt. Wat een onzin zeg.

Ieder moet het voor zich weten. Borstvoeding is goed, maar dat wil niet automatisch zeggen dat flesvoeding slecht is. En ik voel me goed bij flesvoeding (alhoewel dat wel even geduurd heeft door alle circus om de borstvoeding)

Groetjes,

Ingrid

Oh en zelfs de kraamverzorgsters hier zeggen: beter een gelukkige moeder die flesvoeding geeft, dan een ongelukkige die borstvoeding geeft. Dat voelt je kindje ook heus wel aan hoor, als jij gestresst bent. Stresshormonen geef je ook vast door via de bv, en daar krijgt je kindje een lagere IQ van, las ik van de week. (Conclusie: flesgevoede kindjes zijn slimmer, of is dit wel erg kort door de bocht. Hihihihi)

Oh en Ptra, ik sluit me aan bij jouw "flesvoeding natuurlijk" hoor! Of zullen we het zo noemen: Flesvoeding? Natuurlijk!

Hi ladies,

Wat leuk, we voeren weer de borstvoedingsdiscussie.

Ik geef zelf borstvoeding, nu zo'n 6,5 week. Ik vind het geweldig om te doen, maar het was wel erg zwaar, want mijn zoontje had weinig drinkkracht in het begin en mijn voeding kwam langzaam op gang. We hebben zelfs een paar dagen ter observatie in het ziekenhuis gelegen. Ik ben heel blij dat het uiteindelijk is gelukt, heb aantal keer op het punt gestaan om over te gaan op de fles.
Voor mij heeft borstvoeding een hoop voordelen maar ook een hoop nadelen. Ik ga ze hier niet allemaal opsommen want we weten ze allemaal wel. Daarom kan ik me heel goed voorstellen dat vrouwen kiezen voor de fles.
Iedereen moet gewoon doen wat het beste bij haar past. Een relaxte en blije moeder is het beste dat je je kindje kan geven, denk ik dan.

Ik heb overigens wel het idee uit de voorgaande reacties dat de borstvoedende dames zich soms wat superieur voelen. Dat vind ik echt misplaatst. En de flesgevende moeders hebben het gevoel zich weer te moeten verdedigen.

Laten we gewoon allemaal elkaars keuze respecteren en niet onze eigen keuze opdringen.

Groet,

Laura

quote: Emmama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2007 16:18:14'));

Dat voelt je kindje ook heus wel aan hoor, als jij gestresst bent. Stresshormonen geef je ook vast door via de bv, en daar krijgt je kindje een lagere IQ van, las ik van de week.

Hoi,

Zou je dit misschien kunnen onderbouwen met wetenschappelijke onderzoeken of literatuurverwijzigingen? Uit deze onderzoeken blijkt namelijk het tegenovergestelde; borstvoeding geven werkt voor zowel moeder als kind stressverlagend: Psycholoog.net  en ADC Online.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Aan Danielleierland,

Eerder reageerde je op een stukje van mij, daarin noemde jij mij dom omdat ik een vergelijk maakte en jij mijn stukje niet goed gelezen hebt. Zelf ben je kennelijk ook niet de slimste omdat je flessenvoeding geen natuurlijk produkt vindt, beste Danielle, het is wel degelijk een natuurproduct want het wordt van koemelk gemaakt en  ik ben nog steeds geen syntetische  koeien tegengekomen.  Tuurlijk wordt de flesvoeding bewerkt (geoptimalisseerd)  en word er het een en ander aan toegevoegd en eruitgehaald (dat is nou juist het grote voordeel van flesvoeding). Maar om goede borstvoeding te geven moet je ook vitamine toevoegen en mag je bepaalde dingen juist wel of niet eten die er in terecht komen. Daarnaast geef je een vergelijk dat flesvoeding hetzelfde zou zijn als IVF, niet echt een  goed geïnformeerde opmerking. Ik ben zelf een IVFmoeder en weet dus WEL waar ik het over heb. Als ik een vergelijk moest maken dan zou IVF afgekolfde borstvoeding zijn, het is nog steeds MIJN eicel en mijn man's zaadje wat onze dochter is geworden. Niks meer, niks minder. heel natuurlijk alleen een handje geholpen. Ik begrijp uit je reacties dat je een 300% overtuigde borstvoedingsmama bent en ik vind het erg goed van je, ben blij voor jou dat het voor jou goed is en goed werkt. Ik ben een 300% overtuigde flessenmama en voel me daar heel goed bij (mijn gezonde dochter trouwens ook) Ik heb respect voor jou en alle andere BVmama's, zou fijn zijn als dat andersom ook zo zou zijhn. Voor eens en altijd!

Monique

PS: als de vereniging "flesvoeding Natuurlijk" opgericht wordt, schrijf ik me gelijk in!

Terug
Bovenaan