Aan Emmama,
1) hier ben ik dan weer, ik heb gewoon reacties meegelezen, probeerde op berichtjes te reageren, heb dat gisteren en eergisteren niet gedaan omdat ik a) jarig was gisteren, druk druk b) een beetje in de war raakte omdat ik constant bezig was om mijn intenties uit te leggen, en of ik nou toch niet echt echt echt niet vooroordelen had over flesmoeders. Dus toen dacht ik, (call me crazy.....) 'ik wacht heel even, en als ik er uit ben wat ik nu vind van deze berichtjes , dan reageer ik weer...
Ik had niet kunnen evrmoeden dat we nu al op berichtje 79 zouden zitten binnen een halve week.
2) Ik zoek niet naar medestanders. Ik zou het op prijs stellen als dat in ieder geval aangenomen werd.Ik zoek geen bevestiging dat bv goed is en fv slecht; ik blijf erbij dat ik een oprechte vraag had; en als er dan met 'ammehoela!' gereageerd wordt.....nou sorryhoor; maar wat voor reactie zie je dan nog van mij komen, zonder dat ik cynisch uit de hoek kom?
Ik denk na veel van de reacties dat mensen toch willen zien wat ze willen zien. Dus ik voelde me eerlijk gezegd een beetje overbodig.
3) Wat een vreselijke toestand heb jij meegemaakt met de bv, jemig......ik kan heel goed begrijpen dat je aan fv ging bij je kindjes, maar nogmaals dat gaat mij verder niet aan; jij behoort ook niet tot degenen aan wie ik mijn vraag gericht had.
Ik zie dat dit heel veel losmaakt; en ik vraag me af hoe dit heeft kunnen ontaarden in een bv versus fv discussie met de nodige agressie erbovenop.
Ik vind het heel kwalijk waarom ik een vraag als de mijne niet kan stellen zonder gewantrouwd te worden. Ik vind het pijnlijk om alle pijnlijke verhalen te lezen; ik vind het erg dat iemand zoiets vreselijks kan zeggen als dat over bv en een verband met het overlijden van een kindje; maar het voelt nu alsof ik zo'n type mens zou zijn, en dat laat ik me niet aanpraten.
Over de oprechtheid van een vraag kun je je twijfels hebben, maar ik ben het er niet mee eens hoe ik op een indirecte manier me toch aangevallen voel.
Nogmaals; ik heb een vraag gesteld van uit een naieve behoefte om iets te begrijpen. En als wie dan ook daar iets anders in wil zien, dan heb ik daar geen zinnig antwoord meer op hoor.
4) je hebt gelijk, je wordt dringend geadviseerd om bv te geven door alles en iedereen; maar dan ....dan ben je zes weken bezig (zoals ik), ik was uitgeput, we kregen spruw; ik bel de huisarts; medicijnen tegen spruw? Ach zou je niet stoppen, ? je bent toch al lang genoeg bezig??
Ik moest echt van alles uit de kast trekken aan argumenten om een stom simpel medicijn te krijgen!! En van af die tijd zeurt iedereeen aan mijn hoofd (behalve mijn lieve vriendinnen!), stoppen, je kind wordt te afhankelijk, je doet het alleen voor je zelf, hij heeft t niet nodig, blablabla; als ik de ouders van nu open sla; wel minstens vier opvolgmelk, groeimelk, flesmelk reclames!!! En kinderen , twee kindjes die naast elkaar op het grasveld zitten, eentje heeft een wittig aura omzich heen...een immuunsysteem! en dat andere kindje? geen aura, misschien bv gehad?
Ik heb nimmer gevraagd om een schuldgevoel, je leest wat je wil lezen.
Fv is niet slecht. Het is een fantastisch alternatief; ik vind het erg voor jou dat je zoveel ellende met de bv hebt meegemaakt.
Natuurlijk moet idereen het voor zich weten, ik was gewoon benieuwd, moet wel zeggen dat die benieuwdheid inmiddels wel weg is., Laat mij in mijn waarde met mijn mening over de bv, en probeer iets minder emotioneel mijn berichtjes te lezen, graag..
groetjes