keuze voor fv bij eerste kindje, waarom krijgt bv niet eens de kans? ben benieuwd

Beste Yvonne,

Soms moet je berichten ook met een knipoog kunnen lezen en er niet meteen zo serieus op ingaan!!! RELAX joh.... En laten we ons niet teveel vastgrijpen aan al die fantastische onderzoeken die zijn gedaan. Gezond verstand is het allerbeste, nietwaar? En er zijn toch ALTIJD uitzonderingen die de regel bevestigen!!??

groeten,
Kipling26, contactpersoon Vereniging Flesvoeding? Natuurlijk!!!  

Aan Emmama,

1) hier ben ik dan weer, ik heb gewoon reacties meegelezen, probeerde op berichtjes te reageren, heb dat gisteren   en eergisteren niet gedaan omdat ik a) jarig was gisteren, druk druk b) een beetje in de war raakte omdat ik constant bezig was om mijn intenties uit te leggen, en of ik nou toch niet echt echt echt niet vooroordelen had over flesmoeders. Dus toen dacht ik, (call me crazy.....) 'ik wacht heel even, en als ik er uit ben wat ik nu vind van deze berichtjes , dan reageer ik weer...
Ik had niet kunnen evrmoeden dat we nu al op berichtje 79 zouden zitten binnen een halve week.

2) Ik zoek niet naar medestanders. Ik zou het op prijs stellen als dat in ieder geval aangenomen werd.Ik zoek geen bevestiging dat bv goed is en fv slecht; ik blijf erbij dat ik een oprechte vraag had; en als er dan met 'ammehoela!' gereageerd wordt.....nou sorryhoor; maar wat voor reactie zie je dan nog van mij komen, zonder dat ik cynisch uit de hoek kom?
Ik denk na veel van de reacties dat mensen toch willen zien wat ze willen zien. Dus ik voelde me eerlijk gezegd een beetje overbodig.

3) Wat een vreselijke toestand heb jij meegemaakt met de bv, jemig......ik kan heel goed begrijpen dat je aan fv ging bij je kindjes, maar nogmaals dat gaat mij verder niet aan; jij behoort ook niet tot degenen aan wie ik mijn vraag gericht had.

Ik zie dat dit heel veel losmaakt; en ik vraag me af hoe dit heeft kunnen ontaarden in een bv versus fv discussie met de nodige agressie erbovenop.
Ik vind het heel kwalijk waarom ik een vraag als de mijne niet kan stellen zonder gewantrouwd te worden. Ik vind het pijnlijk om alle pijnlijke verhalen te lezen; ik vind het erg dat iemand zoiets vreselijks kan zeggen als dat over bv en een verband met het overlijden van een kindje; maar het voelt nu alsof ik zo'n type mens zou zijn, en dat laat ik me niet aanpraten.

Over de oprechtheid van een vraag kun je je twijfels hebben, maar ik ben het er niet mee eens hoe ik op een indirecte manier me toch aangevallen voel.
Nogmaals; ik heb een vraag gesteld van uit een naieve behoefte om iets te begrijpen. En als wie dan ook daar iets anders in wil zien, dan heb ik daar geen zinnig antwoord meer op hoor.

4) je hebt gelijk, je wordt dringend geadviseerd om bv te geven door alles en iedereen; maar dan ....dan ben je zes weken bezig (zoals ik), ik was uitgeput, we kregen spruw; ik bel de huisarts; medicijnen tegen spruw? Ach zou je niet stoppen, ? je bent toch al lang genoeg bezig??
Ik moest echt van alles uit de kast trekken aan argumenten om een stom simpel medicijn te krijgen!! En van af die tijd zeurt iedereeen aan mijn hoofd (behalve mijn lieve vriendinnen!), stoppen, je kind wordt te afhankelijk, je doet het alleen voor je zelf, hij heeft t niet nodig, blablabla; als ik de ouders van nu open sla; wel minstens vier opvolgmelk, groeimelk, flesmelk reclames!!! En kinderen , twee kindjes die naast elkaar op het grasveld zitten, eentje heeft een wittig aura omzich heen...een immuunsysteem! en dat andere kindje? geen aura, misschien bv gehad?

Ik heb nimmer gevraagd om een schuldgevoel, je leest wat je wil lezen.

Fv is niet slecht. Het is een fantastisch alternatief; ik vind het erg voor jou dat je zoveel ellende met de bv hebt meegemaakt.

Natuurlijk moet idereen het voor zich weten, ik was gewoon benieuwd, moet wel zeggen dat die benieuwdheid inmiddels wel weg is., Laat mij in mijn waarde met mijn mening over de bv, en probeer iets minder emotioneel mijn berichtjes te lezen, graag..
groetjes

quote: moniqueS reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2007 17:14:44'));

Aan Danielleierland,

Eerder reageerde je op een stukje van mij, daarin noemde jij mij dom omdat ik een vergelijk maakte en jij mijn stukje niet goed gelezen hebt. Zelf ben je kennelijk ook niet de slimste omdat je flessenvoeding geen natuurlijk produkt vindt, beste Danielle, het is wel degelijk een natuurproduct want het wordt van koemelk gemaakt en  ik ben nog steeds geen syntetische  koeien tegengekomen.  Tuurlijk wordt de flesvoeding bewerkt (geoptimalisseerd)  en word er het een en ander aan toegevoegd en eruitgehaald (dat is nou juist het grote voordeel van flesvoeding). Maar om goede borstvoeding te geven moet je ook vitamine toevoegen en mag je bepaalde dingen juist wel of niet eten die er in terecht komen. Daarnaast geef je een vergelijk dat flesvoeding hetzelfde zou zijn als IVF, niet echt een  goed geïnformeerde opmerking. Ik ben zelf een IVFmoeder en weet dus WEL waar ik het over heb. Als ik een vergelijk moest maken dan zou IVF afgekolfde borstvoeding zijn, het is nog steeds MIJN eicel en mijn man's zaadje wat onze dochter is geworden. Niks meer, niks minder. heel natuurlijk alleen een handje geholpen. Ik begrijp uit je reacties dat je een 300% overtuigde borstvoedingsmama bent en ik vind het erg goed van je, ben blij voor jou dat het voor jou goed is en goed werkt. Ik ben een 300% overtuigde flessenmama en voel me daar heel goed bij (mijn gezonde dochter trouwens ook) Ik heb respect voor jou en alle andere BVmama's, zou fijn zijn als dat andersom ook zo zou zijhn. Voor eens en altijd!

Monique

PS: als de vereniging "flesvoeding Natuurlijk" opgericht wordt, schrijf ik me gelijk in!

Hoi Monique, flesvoeding  wordt wel degelijk kunstmatig gemaakte bestanddelen aan toegevoegd. En jij bent ook de slimste niet als je uit mijn stukje niet hebt begrepen dat ikzelf en mijn oudste dochter grotendeels met de fles  zijn grootgebracht. Waarom denk je dan dat ik geen respect voor flesmama's heb. Dat slaat helemaal nergens op.

Nu ga ik natuurlijk iedereen weer over me heen krijgen, maar dit is toch te gek hoor; ik reageer nu even op het berichtje van Ptra;

Ik denk dat het volledig onnodig is om Yvonne zo aan te vallen, en haar te beschuldigen van het feit dat haar informatie schijnbaar een schulgevoel bij jou opwekt?
hmmmm, uiterst bedenkelijk....

Yvonne is misschien wel de meest neutrale partij in dit geheel, en erg verstandig, met kennis van zaken. Dus ik zou haar in haar waarde laten, lijkt mij hoor....

Schrikbarende berichten over het mislukken van flesvoeding; hmmmm, ja dat is mooi geformuleerd;
nee fv kan niet mislukken. Maar het heeft wel nadelige effecten die niet altijd direct zichtbaar zijn.
Overgewicht op latere leeftijd? Meer kans op allergien, een verzwakt immuunsysteem, darmziekten komen vaker voor dan bij borstgevoede kinderen, diabetes?, euh, even denken....

nee, weet je wat het is; ik realiseer het me nu; nu zit ik in de hoek waar ik de hele tijd al in geplaatst wordt; en ik bedank ervoor!

Flesvoeding is goed; een kind wordt er groot mee; en de rest? ach wat boeit het. Mijn zus heeft de hele zwangerschap gerookt en daar heb ik me zoooo druk om gemaakt; en toen de baby er was , toen was het te licht, moest het een week in het ziekenhuis blijven. Mijn zus begon te kolven in het ziekenhuis, maar is gestopt met kolven (ja nu komt het...) omdat ze niet mocht roken in het ziekenhuis!!! Ja en het kostte te veel tijd, ze had wel wat beters te doen. En nu? Nu zegt ze dat de borstvoeding niet op gang kwam!!

Het kind heeft astma, praat amper, is hartstikke licht; maar niks heeft met elkaar te maken, er is geen oorzaak??

Ik ben er helemaal klaar mee; ieder het zijne; nu denk ik trouwens pas echt dat er een heel groot verschil is met flesmoeders; echt joh, heel fijn dit.

Ik maak me er niet meer druk om, ik heb het gehad; ieder het zijne,
alee
het zij zo

Ooh wat een gekat over en weer!

Laat ik eerst melden dat ik eerdere discussies over borstvoeding allemaal niet gelezen heb want ik kijk pas net mee op dit forum. Ben op dit moment nog zwanger van mijn eerste kindje en heb dus nog geen live ervaring met het voeden van mijn kindje. Ook heb ik bij controles nog niks gehoord over het wel of niet geven van borstvoeding dus ben er zelf maar over gaan lezen. Op dit moment een boek van "Mary Broekhuijsen - Alles over borstvoeding".

Ik lees daar een heleboel positieve dingen over borstvoeding ten opzichte van flesvoeding. Wat voor mij een doorslaggevende reden is om het zeker te gaan proberen en dan zo lang mogelijk.

Ook lees ik uit een deel van de reacties hier dat het geven van borstvoeding zeker geen makkie hoeft te zijn. Ben zelf wel positief ingesteld en ga er nou niet meteen vanuit dat ik last krijg van het al veel genoemde rijtje van klachten en stress bij het geven van borstvoeding.

Maar volgens mij was de vraag van topicopenster, waarom mensen al bij voorbaat kiezen voor flesvoeding, zonder borstvoeding zelfs maar geprobeerd te hebben of te overwegen? Met alle voordelen die er genoemd worden over borstvoeding ten opzichte van flesvoeding (voor de baby en voor de moeder) in het boek dat ik aan het lezen ben maar ook in tijdschriften en op het web zou je het toch op zijn minst moeten/kunnen proberen? Dit geldt natuurlijk niet voor mensen met moeilijke bevallingen en borstverkleiningen en die medicijnen moeten slikken. Ik snap ook wel dat er een goed alternatief bestaat voor in eerste instantie deze mensen en ook voor wanneer het niet lukt en je er teveel stress en pijn van krijgt om je prettig en gelukkig te voelen.

Ik ga er gewoon voor, en het gaat me lukken ook! (Tjakka! :)

quote: danielleierland reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2007 17:43:12'));

en Monique, weer niet goed gelezen he, ik schreef dat ik jouw opmerking een beetje dom vond, niet jouzelf.

Beste Danielle, goed je vond mijn opmerking een beetje dom, ok. Maar Je moet mijn laatste stukje nog maar een keer lezen, ik heb er toch duidelijk in geschreven dat er toevoegingen worden gedaan en uitgehaald aan flesvoeding. Dus dat is oud nieuws.(en ook door jou dus niet goed gelezen, daar zijn we samen kennelijk erg goed in)  Dat jij en je dochter flesvoeding hebben gehad wist ik uit een eerder stukje van je. De discussie gaat over het hier en nu BV versus FV. Jij bent heilig overtuigd dat BV beter is, ik ben heilig overtuigd dat FV  beter is. Mijn opmerking over het respect hebben voor elkaar had ik anders moeten formuleren, ik bedoelde niet dat jij persoonlijk geen respect voor FVmoeders zou hebben, maar dat was een opmerking in het algemeen (voor iedereen). Dat het fijn zou zijn als we ons allemaal in elkaars waarde zouden laten en respecteren dat we vrij staan in onze overtuigingen en moederschap. En dat we de discussie Bv/FV lekker laten voor wat het is, het is en blijft een discussie zonder einde!!

groetjes Monique

Terug
Bovenaan