keuze voor fv bij eerste kindje, waarom krijgt bv niet eens de kans? ben benieuwd

Kikkertoto, had je mijn volgende berichtje niet gelezen?
Hier nogmaals:

a. Ik heb nooit bedoeld YvonneZ aan te vallen.
Ik vroeg me alleen af waarom zij steeds het laatste woord wil,
ook bij vrouwen die echt na enorm veel pijn en moeite toch maar zijn
gestopt met borstvoeding. Die vrouwen zijn er al echt niet blij mee,
laat staan dat iemand nog gaat hameren op dat het wel goed had kunnen
gaan áls....etc. Ik ben samen met jou overigens ook van mening dat
YvonneZ zeer deskundig is op bvgebied en dat zij goede adviezen geeft
aan diegenen die daarom vragen.

b. Ik heb geen schuldgevoel en
dat heb ik net ook niet geschreven.   Ik ben juist erg blij met mijn
beslissing, blij dat ik gekozen heb voor de fles aangezien bv bij mij
een enorm gemodder en gedoe was met een gestresste baby en een
gestresste moeder. Mocht het mij gegeven zijn nog een kindje te krijgen
ga ik het denk ik niet eens meer proberen.

c. Dat stukje over
flesontsteking enzo was meer sceptisch/grappig bedoeld, ook om vrouwen
die fv geven even een soort van   humoristisch steuntje te geven.   Met
een knipoog geschreven dus. Excuses als het niet zo humoristisch
overkwam...

Ik had het wel gelezen, grappig; het had een reactie op mijn bericht kunnen zijn .....

Nouja, uurtje verder en mijn gemoed is iig wat minder verhit. Sorry voor de uitbarsting; ik moet het soms ook maar wat luchtiger zien.

Nouja, Ptra, we gaan ervanuit dat iedereen het beste met zijn/ haar kind voorheeft; en dat de meningen kunnen verschillen over wat dat 'beste'   dan is.

groetjes,

quote: moniqueS reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2007 17:14:44'));

Zelf ben je kennelijk ook niet de slimste omdat je flessenvoeding geen natuurlijk produkt vindt, het is wel degelijk een natuurproduct want het wordt van koemelk gemaakt en  ik ben nog steeds geen syntetische  koeien tegengekomen.  

Kijk, en

daar moet ik dus om lachen.
Flessenvoeding wordt van koemelk gemaakt en waar denk je dat moeder natuur koemelk voor gemaakt heeft?

groetjes Linda

quote: Ptra reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2007 15:58:24'));

Dat stukje over flesontsteking enzo was meer sceptisch/grappig bedoeld, ook om vrouwen die fv geven even een soort van   humoristisch steuntje te geven.   Met een knipoog geschreven dus. Excuses als het niet zo humoristisch overkwam...

Hoi Petra,

Voor mij heeft het in ieder geval gewerkt.
Ik moest er heel hard om lachen en kan de humor zeker wel waarderen hahaha

Groetjes Marieke

quote: YvonneZ reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2007 17:05:34'));

quote: Emmama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2007 16:18:14'));

Dat voelt je kindje ook heus wel aan hoor, als jij gestresst bent. Stresshormonen geef je ook vast door via de bv, en daar krijgt je kindje een lagere IQ van, las ik van de week.

Hoi,

Zou je dit misschien kunnen onderbouwen met wetenschappelijke onderzoeken of literatuurverwijzigingen? Uit deze onderzoeken blijkt namelijk het tegenovergestelde; borstvoeding geven werkt voor zowel moeder als kind stressverlagend: Psycholoog.net  en ADC Online.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Dat stressverlagende effect gaat dan alleen op als de borstvoeding heel goed loopt!
In 7 van de gevallen om mij heen die met BV begonnen zijn, zijn er 5 gestopt door enorme problemen. (Ontstekingen, te weinig voeding, bloedende tepels, zeer onregelmatige dagen en nachten, kindjes onrustig, totale vermoeidheid bij de moeders  en ga zo maar door) De moeders waren aan het einde van hun latijn en totaal op. Na het overstappen op flesvoeding was de rust wedergekeerd, kindjes tevreden, moeders  weer aan het bijtrekken enz. Ik heb  zeer gestreste situaties bij hun gezien, gestreste moeder=gestrest kind= veel onrust. Daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn om dat  in te zien. Nogmaals, ik geloof best dat als de borstvoeding lekker loopt, het een stressverlagende werking heeft. Maar zie situaties hierboven;  die vlieger gaat dus echt niet altijd op en dan is er gelukkig flesvoeding!!

quote: kikkertoto reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2007 19:03:46'));

Ik had het wel gelezen, grappig; het had een reactie op mijn bericht kunnen zijn .....

Nouja, uurtje verder en mijn gemoed is iig wat minder verhit. Sorry voor de uitbarsting; ik moet het soms ook maar wat luchtiger zien.

Nouja, Ptra, we gaan ervanuit dat iedereen het beste met zijn/ haar kind voorheeft; en dat de meningen kunnen verschillen over wat dat 'beste'   dan is.

groetjes,

En daar sla je nou de spijker op de kop: "Iedereen heeft zeker weten het beste met hun kindje voor, en de meningen verschillen over wat het beste dan is".

Beter kan het niet gezegd worden.

Als onze kindjes maar gelukkig en gezond zijn!!

quote: moniqueS reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('30-01-2007 20:22:08'));

1. Dat stressverlagende effect gaat dan alleen op als de borstvoeding heel goed loopt!

2. In 7 van de gevallen om mij heen die met BV begonnen zijn, zijn er 5 gestopt door enorme problemen. (Ontstekingen, te weinig voeding, bloedende tepels, zeer onregelmatige dagen en nachten, kindjes onrustig, totale vermoeidheid bij de moeders  en ga zo maar door) De moeders waren aan het einde van hun latijn en totaal op. Na het overstappen op flesvoeding was de rust wedergekeerd, kindjes tevreden, moeders  weer aan het bijtrekken enz. Ik heb  zeer gestreste situaties bij hun gezien, gestreste moeder=gestrest kind= veel onrust. Daar hoef je geen wetenschapper voor te zijn om dat  in te zien. Nogmaals, ik geloof best dat als de borstvoeding lekker loopt, het een stressverlagende werking heeft. Maar zie situaties hierboven;  die vlieger gaat dus echt niet altijd op en dan is er gelukkig flesvoeding!!

Hoi,

1. Een gestresste moeder hoeft niet altijd te betekenen dat het kindje ook gestresst is. Denk bijvoorbeeld aan een prematuur kindje. Voor de ouders is dat een ontzettend spannende en vaak ook onzekere periode; het kan haast niet anders of de moeder moet last hebben van spanning of stress. Maar toch wordt dat premature kindje rustig als hij aan de borst ligt. Het huid-op-huidcontact speelt daarin een grote rol, maar ook de geur van de moederborst (in de tepelhof liggen de kliertjes van Montgomery, die een olieachtige substantie aanmaken; de smaak en geur van deze substantie komt overeen met de smaak/geur van het vruchtwater, een vertrouwde smaak en geur voor de baby) en de  moedermelk (zowel de smaak als de samenstelling; een premature baby kan in het begin nog niet goed aan de borst drinken, maar de moeder kan wel met de hand wat moedermelk uit haar borst masseren en de baby dit laten oplikken).

2. Wanneer het niet zo loopt, zoals het eigenlijk zou moeten lopen kan dat inderdaad stress of spanning voor de moeder met zich meebrengen. Je noemt de enorme problemen waar 5 van de 7 moeders bij jou in de buurt mee kampten en wat hun uiteindelijk heeft doen besluiten om te stoppen met borstvoeding. En dan is het cirkeltje weer rond, want in de meeste gevallen is er echt sprake geweest van onjuiste informatie en een slechte begeleiding. En dan is kunstmatige zuigelingenvoeding niet de oplossing geweest, maar het alternatief; overgaan op kunstmatige zuigelingenvoeding heeft het borstvoedingsprobleem immers niet opgelost.  Een moeder met een borstvoedingsprobleem  moddert vaak veel te lang door en dan ook nog met het idee dat zij wel iets fout zal doen, dat het aan haar ligt.  "Even door de zure appel heen bijten.... "  Nee, het ligt vaak aan de begeleiding en het ontbreken van kennis over borstvoeding. En dat is precies de leemte die de borstvoedingorganisaties proberen te vullen. Veel moeders vinden het vaak al verhelderend om te horen dat borstvoeding geven geen pijn mag doen en zeker geen kloofjes mag opleveren. Doet het wel pijn of krijg je wel kloven, dan is het zaak om op tijd aan de bel te trekken en het borstvoedingsbeleid goed onder de loep te nemen. Moeders die zwanger zijn van hun tweede, derde of weet ik het hoeveelste kindje, waarvan een eerdere borstvoeding is mislukt en die de bijeenkomsten bijwonen, herkennen vaak heel veel in wat er tijdens die bijeenkomsten wordt verteld; een soort "aha"-effect. Sommigen van hen zijn op dat moment nog steeds verdrietig om het mislukken van een eerdere borstvoeding, maar kunnen het door de juiste informatie vaak wat beter een plekje geven. Bovendien nemen ze de dingen die eerder fout zijn gegaan mee naar hun volgende borstvoedingsperiode en zullen er heel alert op zijn dat het dit keer anders gaat.

Je hoeft geen wonderwoman te zijn om borstvoeding te kunnen  geven, je hoeft het niet altijd even leuk te vinden en je zult niet altijd even ontspannen zijn om wat voor reden dan ook. Je hoeft niet altijd een happy face op te houden. In het begin zit je gewoon met wallen onder je ogen in je joggingbroek en in geen drie dagen fatsoenlijk gedoucht te voeden. Dat heeft niet zozeer met borstvoeding te maken, dat is gewoon het moederschap.

Groetjes van Yvonne, contactpersoon Vereniging Borstvoeding Natuurlijk

Terug
Bovenaan