keuze voor fv bij eerste kindje, waarom krijgt bv niet eens de kans? ben benieuwd

Dat eeuwige gezeur over bv/fles.
Ik heb zelf 12 weken volledige bv gegeven en ben sindsdien gaan afbouwen.
Ik werd het zó zat dat je niet weet wat je kindje binnen krijgt en zodoende soms om de haverklap wéér komt.
Ik vind het mooi hoor, bv maar flesvoeding vind ik reuze handig.
Ik heb vandaag 2 nieuwe bh's gekocht, kan ik eindelijk die vreselijke voedingsbeha's uit.

Groetjes Rene

hoi,

dit geeft aardig wat reacties lees ik,ik heb gekozen voor flesvoeding voor mijn nu ruim 10 maandenoude dochtertje,het is mijn eigen gevoel die vanaf het begin zei dat ik geen borstvoeding zou gaan geven.
vind er meer voordelen aan zitten dan nadelen,je weet precies wat je kindje drinkt,je bent niet de enige die je kindje drinken kan geven,kolven lijkt me zo'n irritant gedoe.
nou ja,kan er wel meer opnoemen,maar er zijn er al behoorlijk opgeschreven las ik net.
ben blij met mijn keuze,en mocht er een tweede komen ga ik weer voor flesvoeding.

groetjes Corien

Daphne,

Ik vind het echt erg dat je zo reageert.
Wat je zegt over de moeder die al 21 maanden haar kindje voedt.......?pervers, in wiens belang??
wauw, wat een ongelooflijke veroordeling!
Je bent echt onredelijk.

En wat betreft de kwaliteit van bv ten overstaan van fvl; Ooit wel eens een boek gelezen, of een krant? Serieus, heb je er wel wat over gelzen ; en niet alleen de achterkant van het pak flesvoeding? Of de reclames in de kinderbladen, zo'n kindje dat flesvoeding krijgt en dan zo'n prachtig aura om zich heen heeft....

Dit is echt zinloos, ik heb spijt dat ik een vraag gesteld heb.

Er is bv die niet voedzaam genoeg is,maar dat komt zelden voor;of de moeder is zelf erg ondervoed; wat in westers land amper voorkomt.

Ik trek de conclusie dat ik hier op het verkeerde forum zit.

Bah, wat een rotopmerkingen kun jij maken.
Het is niet die eeuwige bv discussie, het is een zinvolle discussie, en ik dank trouwens phira voor haar bericht, want wat ze zegt is mooi wel waar!

de kwestie is niet of ons kindje tevreden is, dat is een ander verhaal. Natuurlijk is het heerlijk dat je kindje groeit en tevreden is. Maar struisvogelpolitiek mbt keuzes die wij voor onze kinderen maken, zolang ze dat zelf nog niet kunnen.....dat is pas erg!

Hoi Corien, dankjewel voor je reactie; een mooie eerlijke reactie, dit is precies wat ik wilde weten, waar ik benieuwd naar was. Dit begrijp ik ook, je kunt ook een gevoel voor jezelf hebben dat jij er niet aan wilt beginnen, dat kolven niet jouw ding is en die andere redenen. Dat is waar ik naar vroeg.
Ook fijn dat   je een reactie kunt geven zonder iemand anders te veroordelen,
groetjes

Haha, dat over die voedingsbeha's, dat is jammer genoeg wel waar; wat een onvrouwelijke lelijke beha's zijn er te krijgen. Brrrr, ik heb pas kort geleden ontdekt dat ik via internet dan wel wat mooiere voedingsbeha's kan kopen, maar ze zijn wel gruwelijk duur.

Hoi Marieke,
Ja als je er zoiets in wilt lezen,dan kun je het wel vinden. Ik zie het anders.
Misschien was het brood voorbeeld niet het beste voorbeeld; maar het is toch zo dat flesvoeding de bv probeert te imiteren. Maar zitten stoffen in de bv die niet na te maken zijn, en daarom alleen al is het minder goed voor een mensenkind. Zo bedoelde ik het. Ik keur mensen die voor fv kiezen niet af om hun keuze; ik zeg dat ik het niet begrijp en van uit dat onbegrip komt mijn vraag. Die vraag is wel open van aard, dat laat ik me niet anders aanpraten.

Ik vind het wel tof dat je na een nachtje slapen nog een reactie geeft, erover nadenkt; wat ieder ook kiest; ik vind het best; ik vind niemands keuze minderwaardig. Het belangrijkste vind ik altijd de motivatie voor een keuze, en dan nog is het niet aan mij om een keuze af te keuren, ik heb niks te vinden. Ik kan het er niet mee eens zijn, maar zelfs dat is onnodig.
Groet

Ik wil over dit berichtje van Ivy, alleen nog zeggen; ik heb geen oordeel over wie dan ook geveld. Doe dit dan bij mij ook niet. Je kunt dingen zeggen van uit irritatie, maar op internet komt het nog rottiger aan dan je het ms bedoelt;
Ik zou niet weten wat pijn is?
Ik ga hier niet eens verder op in, ik zou graag hebben dat je dergelijke opmerkingen wat kritischer bekijkt voordat je ze plaatst.
groet

Pfff, laat ons FVmoeders toch eens met rust.
Dit is al zeker de honderdste keer dat deze discussie gevoerd wordt; oprechte belangstelling, ammehoela.
Meid, supergaaf   voor je dat het bij jou zo goed lukt allemaal, zet 'm op en ga er vooral lekker mee door.
THIS IS 2007 hoor!
Haha, je zou eens met een paar van mijn vriendinnen om de tafel moeten, sommigen geven FV omdat ze anders lelijke borsten denken te krijgen. Anderen geven FV omdat ze gewoon volgens zichzelf geen BVtype zijn. Ik zelf , ach mijn lieve kleine schat vond het te lastig denk ik, haha, in ieder geval lukte het niet en ben ik al vrij snel overgestapt op de fles. Na   5 dagen.

Voorlopig sluit ik me aan bij Marieke Bos, Ivy, Wasabi en andere FVdames.

Als je - OM WELKE REDEN DAN OOK- kiest voor flesvoeding, hou je ook heel veel van je kind! En je bent dan ook een supergeweldige fantastische goeie moeder!

Houd   nou toch eens op hiermee, brrrrrrrr

Ptra

Terug
Bovenaan