Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

Goedemorgen dames,

Ik ben nieuw hier..

Sinds januari bezig om zwanger te raken, na 1 jaar mirena en daarvoor 3 jaar pil. Tijdens mijn pil een goede cyclus,maar na het verwijderen van mijn mirena is het echt een puinhoop.. ik heb nog geen regelmatige cyclus gehad. Nu ben ik vandaag 17 dagen over tijd, ik heb 31 dagen gerekend,..

Vorige week een negatieve test, maar ik voel me rete zwanger! Ik ben misselijk, pijnlijke harde borsten en heb ontzettende hoofdpijn..

Maar toch vanmorgen weer een negatieve test.



Wat vinden jullie? Rustig afwachten of even naar de huisarts?



Leuk om jullie verhalen te lezen, hopelijk is het voor een ieder snel raak!



Groetjes,

Paulien
 
Hoi Paulien,

ik snap je frustratie. Hier ongeveer hetzelfde. Ben in december gestopt met de pil na 3 maanden eindelijk ongesteld en heb nu geen idee wat mijn cyclus verder doet. kzit vandaag op dag 35 heb pijnlijke borsten en wat krampen in mn onderbuik. Afgelopen maandag test gedaan maar die was negatief. Kdenk dat het de hormonen zijn en het lichaam ons wsl voor de gek houdt. Hou mezelf maar voor dat ik ongesteld moet worden. Kga zaterdag nog een test doen als er niets gebeurd is. Kheb dan al een week pijnlijke/gevoelige borsten en ben ook veel meer moe. Als je het niet vertrouwt kun je altijd de huisarts bellen en het voorleggen. Zij kunnen je dan advies geven. Kdenk alleen dat je helaas moet afwachten.... Succes!
 
Ooowwh.. vervelend he! Het is zo lastig om op je lijf te vertrouwen. Omdat de wens zo groot is zou het zomaar kunnen dat we het ons inbeelden.

Ik heb met mijn vriend afgesproken na het weekend weer te testen.

Ik duim voor je dat je zaterdag een duidelijke positieve test hebt!
 
Hoi Paulien,

Vervelend voor je dat je cyclus zo in de war is. Ik heb ook in januari mijn mirena laten verwijderen. Eigenlijk meteen een regelmatige cyclus en eisprong, zoals ik overal lees mag ik daar best blij om zijn. Feb en Maart dacht ik ook echt  zwanger te zijn. Krampen, pijnlijke borsten, ander gevoel dan anders, donkere kringen om tepels, moe, emotioneel, noem maar op. Toen mijn menstruatie kwam was ik ook erg verbaasd en wilde het eigenlijk niet geloven. Achteraf denk ik dat het gewoon kwam doordat mijn lichaam moest wennen aan het ontbreken van de spiraal.

Wellicht is het voor jou anders en heb je toch na het weekend een positieve test, dat hoop ik voor je! En anders hopelijk snel een regelmatige cyclus. Hoewel ik ook vrouwen ken die snel zwanger werden met een onregelmatige cyclus, en vrouwen met een regelmatige waarbij het langer duurde. Je weet het maar nooit.

Groetjes,



Roos
 
Ja die cyclussen kunnen een loopje met je nemen. Evenals de lichaamssignalen...
Ik ben in augustus gestopt met de pil en na eerst een paar cyclussen van 31-36 werd ik ineens ook niet ongesteld (en na 3x testen ook niet zwanger...). Bleek ik een cyclus van 54 dagen te hebben ineens!

Het lastige van verschijnselen als vermoeidheid, hoofdpijn en pijnlijke borsten is dat het zowel bij een zwangerschap als bij menstruatie kunnen passen...!

Ik zou als ik jou was na een paar dagen nog een zwangerschapstest doen (ja ik weet het uit ervaring, wachten is verschrikkelijk moeilijk als je het zo graag wilt) en anders volgende week even naar de huisarts.
Het kan zijn dat je een cyclus overslaat (dat was bij mij de verklaring van de huisarts), of als je geluk hebt krijg je alsnog een positieve zwangerschapstest!
 
Hoi Deesje, sorry even een weekje geen forum. Ik zit op dag 29 en ook totaal niks van slijm echt extreem gehad. Wel vorige week de hele week knallende hoofdpijn maar dat wijt ik aan migraine. Ook erg moe maar dat heb ik al een lange tijd dus ben benieuwd. Jij ook nog niks heb ik gelezen? Het kan best zo zijn dat het een half jaar duurt eer de cyclus normaal is.. Denk dat we ons niet al teveel zorgen moeten maken of we zijn gewoon types met een lange cyclus. Soms vervelend denk ik maar als hij regelmatig is dan kunnen we wel goed gaan timen!

Mij frustreert t ook maar probeer goede moed te houden en me soms even te focussen op leuke dingen. Om de dag vrijen is ook niet te doen vind ik, het moet wel leuk blijven dan verplicht.

Paulien zoals je kunt lezen kan het goed zijn dat je moet wachten op je cyclus. Ik zou niet te snel naar de huisarts gaan want die doen daar meestal niks mee. Deesje en ik hebben beide 90 dagen gewacht en mijn huisarts zei dat dit niet gek was en vaak voorkwam dat het een tijdje op gang moest komen. Ik had ook allemaal gekke verschijnselen en kwaaltjes maar kon allemaal met het ontpillen te maken hebben.

Voor de zwangere van harte gefeliciteerd, fijn nieuws! Voor san89 wat vervelend allemaal, hou je ons op de hoogte? Ben toch wel benieuwd. Zet hem op! Toi toi toi
 
Beste allemaal,

Bijzonder om jullie verhalen en ervaringen te lezen, heel herkenbaar!

Ik ben 28 jaar en mijn man en ik proberen sinds februari 2015 gehoor te geven aan onze kinderwens. Sindsdien gaat elke maand gepaard met lichamelijke 'aanwijzingen' en zenuwslopende momenten.

De eerste maanden was ik er van overtuigd dat ik zwanger was (gevoelige borsten, misselijkheid, vermoeidheid, andere smaak- en geurwaarneming). Ondertussen weet ik dat dit te maken heeft met het 'ontpillen' en het opnieuw leren kennen van en luisteren naar mijn eigen lichaam. Desondanks voelt het aan het einde van de maand toch altijd weer als een teleurstelling.

Nu we de grens van een jaar gepasseerd zijn heb ik soms het gevoel dat het nooit meer 'zomaar' gaat gebeuren. Mijn man en ik willen de keuze om in de medische molen te stappen op dit moment nog niet maken. Vooral omdat het niet zwanger worden waarschijnlijk samenhangt met het feit dat ik een stressgevoelige controlfreak ben. Het bijhouden van mijn cyclus en het uitvoeren van ovulatietesten wordt in dit stadium aangeraden om meer inzicht te krijgen. Echter zorgt dit er ook weer voor dat ik er nog meer mee bezig ben.

Ik vind het lastig om het zwanger worden meer op de achtergrond te laten staan. Zijn er vrouwen die dit herkennen? Ik vind het fijn om jullie ervaringen en verhalen te lezen.
Iedereen veel succes en geluk gewenst!
 
<p style="text-align: right;">Dames, ik had de hele dag al menstruatiepijn en net voor ik naar bed ging had ik bruine afscheiding in mn slip op dag 35. Moet ik deze dag als menstruatiedag tellen of morgen pas als het doorzet? Baal dr wel van en ben best teleurgesteld want ben er zeker van dat we op de dag van mn eisprong gemeenschap  hebben gehad, is helaas dus niet gelukt. Mja kheb nu hopelijk  mn cyclus terug van voor de pil. Toen had ik ook altijd een cyclus van 35 dagen dacht ik. Als ik dat blijf houden moet het een keer lukken. Meer kunnen we niet doen..is dus geen garantie dat je zwanger raakt ook al heb je gemeenschap tijdens de ovulatie.</p>
 
Terug
Bovenaan