Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?





Hoi meiden,



Ik ben hier helemaal nieuw en ook nog niet zo heel erg bekent met fenomeen forums maar als ik zo rond kijk lijkt het mij erg leuk om met jullie te kunnen praten over het proberen zwanger te worden. Ter introductie zal ik even iets over mezelf vertellen:

Ik ben 30 jaar, heb een lieve vriend van 32 en we zijn er nu allebei klaar voor om zwanger te raken, dus we zijn nu begonnen met oefenen ik ben al een tijdje gestopt met de pil, ik heb een regelmatige cyclus en ook slik ik al een aantal weken foliumzuur. Ik ben de 14de ongesteld geweest en zou volgens een aantal berekeningen nu ongeveer moeten ovuleren.. ondanks dat de kans klein is dat het natuurlijk in een keer lukt binnen een maand(10%). Vind ik het erg spannend, vooral omdat je de vrouwen in mijn familie ongeveer in twee groepen kunt delen. De ene helft denkt aan zwanger worden en ish bij wijze van spreken al zwanger als ze alleen al met de pil stoppen en de andere helft is het tegenovergestelde, tig jaar proberen, minimaal 5x ivf verder en toen zwanger of uiteindelijk adoptie. Dus hopen dat ik een beetje op de eerste helft lijk helemaal aangezien ik geen 20 meer ben, dus erg spannend, maar dat is het natuurlijk voor iedereen. Ben erg benieuwd naar jullie ervaringen!



 
Hoi, heel herkenbaar. Ik ben ook vrij controlfreakerig. Een tante van mij is jaren bezig geweest oa met ivf enz. Toen hebben ze een kindje geadopteerd en een tweede kindje zou bijna richting nl komen, waardoor ze zich er bij neer legde dat het niet ging lukken en dathet goed was op deze manier, daardoor ontspande ze (de druk was er af) en toen raakte ze ineen spontaan zonder enige medische hulp zwanger. Dus ik ben er idd van overtuigd dat mensen ook door stress, psychisch een soort blokade kunnen veroorzaken. Ik probeer het ook los te laten, maar dat vind ik ook vrij lastig en hoop dus dat het mij niet gaat belemmeren
 
Jill90 nee helaas. Kan je niet helpen. Al eens gegoogled?  Succes!

Ik heb nu toch maar ovulatietesten bij sensitest besteld om te kijken of ik nu toch mn eisprong kan vaststellen en hopelijke een regelmatige cyclus heb. Ben vandaag ongesteld geworden en twee weken terug toen mn ovulatie dan is geweest wsl hebben mn vriend en ik de dag ervoor en erna gevreeën. Helaas zonder resultaat dus. Ben benieuwd of mn eisprong klopt met mn cyclus van 35 dagen. Wilde dr eigenlijk niet aan mja toch eens proberen.
 
@Jill90 Gebruik je die paarse van clearblue? Met dubbele hormoonindicator? Dan betekent de knipperende smiley dat je eisprong er aan zit te komen hij meet dan je oestrogeen niveau, maar pas als de smiley niet meer knippert heb je je LH piek gevonden, en dus je eisprong (binnen ongeveer 24 uur) gevonden...
Pas als je 9 dagen achter elkaar een knipperende smiley ziet raden ze je aan te stoppen met testen voor die cyclus, weet niet waarom maar misschien dat je dan geen piek meer gaat vinden?
Hoop dat je hier iets aan hebt :)
 
Ik gebruik de licht roze staafjes in de paarse indicator. Denk dat dat geen kwaad kan.

Ik voel mij al enkele dagen in de ochtend misselijk, niet dat ik denk ik moet braken maar wel dat ik merk dat er iets is.. Zou eigenlijk al heel snel zijn want ik zou deze week pas de eisprong hebben gehad.

iemand hier ervaring mee?
 
Deesje wat fijn voor je! Lijkt me een heerlijk gevoel te weten dat het dus ook sneller kan. Ik zit nu op dag 31 dus wacht toch wel een beetje spannend af! Hoop niet weer 90 dagen. Met alles minder ben ik al blij! Jill90 ik heb geen idee hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Meisjemeisje85 stress lijkt mij ook een factor wat alles tegen kan werken. Heb op t moment zelf ook veel aan mijn hoofd en probeer het van me af te zetten maar blijft moeilijk soms!

hoi Pris, ik begrijp jullie keuze wel! Tis niet niks en misschien dat het dalijk alsnog spontaan gebeurd! Je moet wel klaar zijn voor de medische molen dus gun het wat tijd! Heb je wel een regelmatige cyclus?
 
Hai dames.. ik kon t niet meer handelen en heb net een test gedaan.. en jawel positief! Ik voel me super opgelucht, maar ook vol zorgen.. wat nu allemaal te doen.. haha. Leuk dit!!

 
Terug
Bovenaan