Ook ik en mijn vriend zijn klaar voor ons eerste kind, ik ben nu 33 jaar oud en ik vind het wel tijd worden. Vanaf December bezig, zeg maar, maar tot nu toe nog vrij weinig. Ik heb een cyclus van rond de 28 dagen. Sinds we bezig zijn doet mijn lichaam overduidelijk anders, ik heb nu eigenlijk altijd tussen de ovulatie en de menstruatie erg veel last van buikkrampen. Die ik voor de December eigenlijk nooit had. En dat is erg verwarrend. Want je weet niet of het iets betekent of niet. Ik ben 2 keer een week te vroeg ongesteld geworden, dus is de cyclus een beetje van slag sinds December, terwijl ik daarvoor juist een hele regelmatige cyclus had.
Maar goed, ik denk dat ik niet de enige ben die soms bang is dat het misschien nooit gaat lukken. Mijn zus heeft zelf 2 kinderen en heeft sinds kort laten weten dat zij en haar nieuwe man graag ook samen een kind willen en dan eind van het jaar ervoor willen gaan, ik ben eigenlijk gewoon bang dat het haar eerder lukt dan mij. Maar goed, ik houd moed en hoop dat het me toch gegund gaat worden ooit. 🙂