Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

@RosieRoos Gefeliciteerd! Geniet er van!

@FH wat een vervelend bericht! Lijkt me inderdaad vreselijk als je al denkt bijna veilig te zitten en het dan toch nog mis gaat. Ik kan me voorstellen dat je daar veel verdriet van hebt! Maar aan de positieve kant wel fijn dat je vrij snel zwanger was, hopen dat het (als jullie er weer klaar voor zijn) weer "snel" lukt! Veel sterkte gewenst!

Ik ben de 18e bij de gyn geweest vanwege buikpijn waarvan we dachten dat het een "gewone" cyste was, die ik al eerder heb gehad. Nu kreeg ik van de gyn helaas te horen dat het waarschijnlijk niet gewoon cystes zijn maar dat ik endometriose heb?! En dus gaan we nu een kijkoperatie inplannen... Ik ben er erg van geschrokken, ik heb er wel eens wat over gelezen en zwanger worden lijkt niet gemakkelijk te gaan met endometriose. We zijn dan ook al een jaar bezig...
Ik zit nu ook weer in de wachtweken dus hoop stiekem dat het raak is voordat ik geopereerd wordt, en het misschien niet meer nodig is, maar dat zal wel iets te positief gedacht zijn... Ik ben er erg onzeker door dus ben blij dat ik hier even mijn hart kan luchten! En (positieve) ervaringen zijn zeer welkom :)

Liefs, Iris
 
@FHaa Wat verschrikkelijk verdrietig. Al zover en dat het dan toch mis gaat... Het is altijd vreselijk natuurlijk, maar als je denkt al uit die gevarenzone te zijn is het helemaal naar. Sterkte met het verwerken. Hopelijk is het je, zodra jullie er weer klaar voor zijn, weer gegund.

@Iris6688 Jeetje, dat is schrikken! Enerzijds heel vervelend dat je een kijkoperatie moet, anderzijds weet je dan misschien wel meer waar je aan toe bent en kan het lange wachten verklaard worden. Is er eigenlijk iets aan te doen? Aan endometriose? Hopelijk heb je geluk en is het voor de operatie raak. Ik duim voor je :)

Hier lijkt het er eindelijk op dat ik dit weekend ga menstrueren. Ik zag vanochtend wat bruin bloed en dat is bij mij toch echt wel een heel duidelijk teken dat ik morgen of zondag ongesteld word. Fijn! Dan lijkt het er toch op alsof mijn eerste menstruatie die vlak na het verwijderen van het spiraaltje moest komen gewoon is overgeslagen ook al zou dat in theorie misschien niet moeten kunnen. Ik had wel sterk het vermoeden dat 14 dagen geleden mijn ovulatie was en dit blijkt te kloppen als ik inderdaad ongesteld word dit weekend. Ik geloof dat dit direct de eerste en laatste keer is dat ik blij  ben om ongesteld te worden, haha.

 
Bedankt dames! Ben benieuwd of het nu ook weer zo snel raak is. Ik hoop het maar, was echt een fijn gevoel moeder worden.

ik verlies nu al bijna 2 weken bloed, ben benieuwd wanneer dat ophoudt. Wil nu ook graag verder, maar dan moet eerst het bloeden stoppen ;)

Dan kan ik het ook echt afsluiten. Wij hebben het vruchtje bewaard en die gaan wij vandaag met de zwangerschapstesten begraven in onze achtertuin. Is hij er toch altijd nog bij!

Succes met zwanger worden dames!
 
FHaa wat een mooi afscheid van jullie sterretje! Hopelijk kunnen jullie het zo beter verwerken en zijn jullie weer snel zwanger.
 
@Zeep, ik ben inderdaad blij dat er nu in ieder geval iets van actie gaat komen, dat wachten ben ik zo zat! Voor zo ver ik heb kunnen lezen is endometriose chronisch, dus het is niet te genezen, maar de symptomen zijn meestal goed te bestrijden, soms met een operatie of met hormoontherapie, vaak schrijven ze de anticonceptie pil voor zonder stopweek maar gezien de kinderwens is dat geen optie...
Maar dit is wat ik op internet heb gevonden, ik moet volgende week terug komen bij de gyn als alle bloeduitslagen binnen zijn en dan gaan we alles bespreken...
Fijn dat jou cyclus nu op gang komt, hopen dat het snel raak is!
 
Fh, wat een nare ervaring voor jullie, ook een mooi idee voor afscheid. Hoop dat je het na een tijdje een plekje kan geven en opnieuw zwanger mag raken! Het ging wel snel dus hoop dat als je er klaar voor bent het weer snel mag lukken voor jullie!

Hoi Iris, wat houdt dit precies in en wat zijn de symptomen? Hoop dat ze het goed kunnen behandelen en dat het allemaal goed gaat lopen voor jou en je partner!

Zeep, fijn dat je menstruatie er is. Altijd een opluchting. Hoelang heeft het geduurd? Nu afwachten wat je cyclus gaat doen.

Zelf ben ik als t goed is morgen van mijn menstruatie af en kan het klussen beginnen. Blijft stiekem toch allemaal spannend vind ik.
 
Hallo dames,

Graag wil ik gezellig mee kletsen binnen deze groep.

Begin dit jaar hebben mijn vriend en ik besloten om te kijken of het ons gegund is om een gezinnetje te beginnen. 21 maart was mijn eerste pilloze-dag en tot op heden zit ik nog te wachten op mijn menstruatie.
Aangezien er zoveel verhalen rondgaan op internet, leek dit forum me een goede plek om te vragen naar ervaringen van vrouwen die ook klaar zijn voor hun eerste kindje.

Hoe lang heeft het bij jullie geduurd tot je weer ongesteld werd? Ik las verhalen, variërend van direct tot 6mnd..

Liefs Kim
 
@Kim-ii ik werd 3 maanden na het stoppen van de pil pas ongesteld. Daarna na 35 dagen. Ik hoop dat ik nu ook een beetje regelmaat krijgen in mijn cyclus. Ik gebruik nu ovulatietesten maar tot op heden nog geen eisprong kunnen ontdekken. Of mijn cyclus is langer of ik heb mijn eisprong gemist..Maar het komt goed. Ik snap je onzekerheid had ik ook.
 
Terug
Bovenaan