Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

@San23 Endometriose is een ziekte waarbij baarmoederslijmvlies buiten de baarmoeder groeit, Het gaat dan op andere organen en het buikvlies zitten een daar krijg je klachten van, op het moment dat je ongesteld gaat worden bloed je dus ook op deze plekken. Het kan op de darmen zitten waardoor je pijn krijgt bij de ontlasting, of op de eierstokken waardoor je vruchtbaarheidsproblemen krijgt...

De meest voorkomende symptomen zijn: Zeer heftige menstruatiepijn, (Chronische) buikpijn, Darm- en blaasproblemen, Vermoeidheid, Pijnlijke geslachtsgemeenschap en Onvruchtbaarheid.

Andere symptomen zijn: Bekken- en/of buikpijn (ook buiten de menstruatieperiode), Lage rugpijn, Pijn in de benen, Ovulatiepijn (= pijn bij de eisprong), Pijn tijdens inwendig onderzoek van de vagina en/of darm, Lusteloosheid, Depressie en/of prikkelbaarheid, Pre Menstrueel Syndroom (PMS), Gezwollen buik en Slapeloosheid.
Ik kan ze bijna allemaal aanvinken behalve bekkenpijn, pijn in de benen, slapeloosheid en blaasproblemen.

@Kim-ii Mijn cyclus kwam direct op gang, en redelijk regelmatig maar wel lang, tussen de 32 en 40 dagen. Nu sinds 3 maanden steeds 31 dagen, ik ben in april/mei 2015 gestopt met de pil.
 
@San23 Het heeft uiteindelijk sinds het verwijderen van het spiraaltje 39 dagen geduurd voordat ik ongesteld werd (vandaag de eerste echte dag). Wel exact 14 dagen na eisprong ongesteld geworden. Ben heel benieuwd hoe het vanaf nu gaat verlopen. In ieder geval fijn dat mijn lijf het nog doet ;)

@Kim-ii Het is bij iedereen heel wisselend. Zoals je hierboven kunt lezen heeft het bij mij 39 dagen geduurd voordat ik ongesteld werd na het verwijderen van het spiraaltje. Een vriendinnetje van mij kwam direct in een goede cyclus terecht na het stoppen met de pil maar ik heb inderdaad ook verhalen gehoord van vrouwen waarbij het heel lang duurde en nooit meer goed kwam. Zolang er een eisprong is is er in feite niets aan de hand denk ik? Al is die wat lastiger te ontdekken als je geen regelmatige cyclus hebt.
 
@Kim-ii Ik ben begin november gestopt met de pil en in januari, na 65 dagen, kreeg ik voor het eerst mijn menstruatie. Cyclus daarna was 49-39-31. Is bij iedereen verschillend. Spannend he?!
 
@San89 Soms kunnen die vragen vervelend zijn he. Maar leuk dat jullie een weekendje weg gaan. Ik heb ook wel eens gehoord dat er even tussenuit gaan kan helpen. In ieder geval van genieten en wie weet wat het jullie brengt :)

@FHaa Wat een verschrikkelijk vervelend nieuws.. Het lijkt me ontzettend moeilijk en snap dat je er veel verdriet om hebt. Sterkte met het verwerken en afscheid nemen. Neem de tijd die je nodig hebt en hopelijk ben je (als je er aan toe bent) snel weer zwanger!

@Iris6688 Dat is inderdaad schrikken! Ik weet er niet zoveel van af, maar wat je omschrijft is niet mis.. Alvast succes met het gesprek en ik zal ondertussen voor je duimen dat de operatie niet meer nodig is :)

@San23 Ja blijft inderdaad spannend allemaal he? Ben je nu inderdaad van je menstruatie af?

@Zeep Wat fijn, kan echt een opluchting zijn he.

@Kim-ii Ik ben 1 januari gestopt en het heeft vanaf toen 106 dagen geduurd tot ik ongesteld werd. Erg lang voor mijn gevoel en was (en is) een hele onzekere tijd. Maar het komt (in dit geval dan) dus uiteindelijk toch vanzelf! Nu afwachten wat het deze ronde wordt.

Ik ben een paar dagen geleden begonnen met ovulatietesten, om te kijken of ik m'n cyclus daarmee kan ontdekken. Ik had er niet zoveel hoop op, omdat ik verwacht weer een lange cyclus te hebben. Maar volgens mij heb ik toch mijn eisprong ontdekt! Ik had telkens een licht streepje, maar vrijdag en zaterdag was dat streepje duidelijk donkerder. Nog niet zo donker als de controlestreep, maar wel opvallend anders. In combinatie met een ander signaal (hoe mijn baarmoedermond aanvoelde, sorry voor dit detail :) ) duid het er toch wel op. Daarna gisteren weer een lichter streepje en vandaag is het streepje nauwelijks nog zichtbaar. Ik hoop echt dat het klopt!! Nu is het dus weer afwachten..
 
Kim-ii ik ben midden in de  pil strip gestopt 21 januari om precies te zijn. Ik werd de eerste keer na 43 dagen ongesteld en de 2de keer na 37 dagen en nu na 31 dagen. Dus de cyclus word al minder.

Ik heb veel last van ontpillen. Maar dat verschilt heel erg bij iedereen. Ik heb heel veel puistjes, buikpijn, moe en duizeligheid. Ik weet ook niet of het allemaal met ontpillen te maken heeft. Hopelijk heb je snel je eerste menstruatie.
 
Hoi Kim, ik ben 31 december gestopt, mijn onttrekkingsbloeding gehad en na 90 dagen mijn eerste echte cyclus, de keer erop 48 dagen en nu in de derde ronde. Maak je dus maar niet te druk want het opstarten van je cyclus kan de tijd nemen.

Iris, pff wat heftig! Ik hoop echt dat ze je kunnen helpen om alsnog zwanger te raken!

Zeep, 39 dagen is prima om te starten toch? Beter als nog langer haha en precies 14 dagen na je eisprong.. Je herkent het dus? Dat makkelijk plannen wanneer je moet klussen dan of heb je testen gebruikt? Ik herken het aan het meerdere slijm in die dagen.

 
Hoi Anna, heb te snel op verzenden gedrukt haha lastig via de telefoon alles te lezen, scrollen en reageren. Ik ben inderdaad van mijn menstruatie af. Heeft 5,5 dag geduurd maar vond het minder hevig als normaal dus dat scheelt.

Dus je denkt dat je de eisprong gevonden hebt? Op welke dag zit je? Dan zou je over 14 dagen dus ongesteld moeten worden.. Of niet!!

Michelle, ik heb in het begin ook wat meer uitslag gehad en enorm moe. Heel vervelend maar kan daar dus inderdaad mee te maken hebben, heb het toen nagevraagd aan mijn huisarts.
 
Ik ga ook een poging wagen om in te voegen in dit topic :)

ik ben Nathalie, 29 jaar en sinds 6 mei 2016 getrouwd. Sinds die avond is alle anti conceptie gestopt, ik zat toen midden in m'n cyclus.

nu al 2,5 week in Thailand, en 6 dagen overtijd, wrs wel vandaag wel ongesteld. Lekker verwarrend zo de eerste cyclus. Ik hoef niet te ontpellen ofzo, spiraal is er anderhalf jaar geleden al uit gegaan en sindsdien condoom gebruikt.

helaas is m'n cyclus niet helemaal goed, al jaren last van doorbraak bloedingen, de ene maand erger als andere maand. Onderzoeken gehad en geen oorzaak gevonden. Helaas ook af en toe na de seks wat bloed, niet veel en stopt ook wel na de daad.. Het maakt me wel wat onzeker, ben bang dat het niet zal lukken. Maar volgens de Gyneacoloog ziet alles er goed uit, en hoef ik me geen zorgen te maken..

Maargoed, vanaf as cyclus gaan wij er dus ook echt voor, super spannend!

 
Terug
Bovenaan