Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

@Anna311, zenuwslopend he?! Hoe lang ben je eigenlijk bezig? Heb je vast wel ergens verteld, maar het is soms niet bij te houden hier ;-)

@san89 ik zou dan 14 dagen na 21 mei aanhouden om te testen. Vervelend dat het niet duidelijk is!

Ik heb over een week mijn nod, dus ben wel een beetje ongeduldig eigenlijk. Onzekerheid is eigenlijk nog het vervelendste van alles. Zo ervaar ik het.
 
@Belle30, snap ik ;) Ik ben 1 januari gestopt met de pil en heb vanaf toen 106 dagen moeten wachten op m'n menstruatie. Ik ben toen 5 dagen ongesteld geweest, wel véél minder heftig dan ik gewend was. Nu dus op dag 47 en weer afwachten tot er weer 'iets' gebeurt. Inderdaad erg zenuwslopend! Ik sluit me er bij aan dat de onzekerheid nog het vervelendste is. Voor jou nog een weekje wachten dus, spannend!
 
Die onzekerheid en dat wachten is gewoon het allerergste. Of je nou wacht op je menstruatie, eisprong of de tijd tussen eisprong en nod... Het is allemaal dramatisch. Ik heb denk ik vier testen er doorheen gejaagd toen mijn eerste menstruatie maar op zich liet wachten. Heel irritant. Ik merk wel dat ik nu een stuk relaxter ben trouwens. Ik lijk echt een 'we zien wel wanneer het komt' mentaliteit te hebben, heel fijn! Maar dat komt denk ik omdat ik zóveel afleiding heb dat ik er niet (meer) ieder uur van de dag aan denk.

Ik hoop dat we over niet al te lange tijd allemaal positieve berichten kunnen plaatsen!

 
ja dat zei ik ook het niet weten is het lastige. en dan ook nog zo leuk aan ons lichaam dat je vanalles voelt maar niet weet wat het is echt fantastisch!

ik heb gelukkig ook die mentaliteit van komt het dan komt het maar dat heeft ook even geduurd. mijn zusje is maar 1 keer in het half jaar ongesteld sinds het stoppen van anticonceptie en dat is al 1,5 jaar geleden. ik heb gelukkig dan eerder mijn ongesteldheid maar nog niet zo vaak als de normale cylcus hoort te zijn.

omdat ik nog niet wist wanneer mijn eisprong is wanneer ik ongesteld moet worden en dus ook niet weet wanneer ik kan testen heb ik net toch maar even getest en was negatief. ik wacht gewoon rustig af tot ik ongesteld word of totdat ik een positief testje heb.
 
Ik schrijf ook gezellig mee. Ben 27 jaar, ruim een jaar samen met mijn vriend en sinds deze maand aan het proberen. Sommigen zullen dit snel vinden, maar het is een bewuste keuze, we zijn er aan toe
 
Sorry voor de dubbele berichten, maar om 1 of andere reden wordt steeds alleen de eerste zin geplaatst. Ik probeer het nu zonder enters. Ik schrijf ook gezellig mee. Ben 27 jaar, ruim een jaar samen met mijn vriend en sinds deze maand aan het proberen. Sommigen zullen dit snel vinden, maar het is een bewuste keuze, we zijn er aan toe  
 
Laatste poging om mijn verhaal te posten. Snap er niks van



Ik schrijf ook gezellig mee. Ben 27 jaar, ruim een jaar samen met mijn vriend en sinds deze maand aan het proberen. Sommigen zullen dit snel vinden, maar het is een bewuste keuze, we zijn er aan toe.

21 mei mijn laatste menstruatie gehad en nu dus de eerste maand officieel "proberen". Ik slik foliumzuur en we zinnelijker aan het klussen. Ik heb de opvia app geïnstalleerd om mijn cyclus te volgen, we gaan het zien.

ik ga er vanuit dat het niet zomaar in 1x lukt, maar toch zegt mijn gevoel iets anders. Graag deel ik mijn ervaring van deze eerste pilloze periode met jullie.

Volgens de app heb ik zaterdag mijn eisprong. Echter ben ik eergisteren begonnen met ovulatie testen (van de action, puur om mijn cyclus een beetje te kunnen volgen) deze had eergisteren een duidelijke streep, maar netnlichter dan de controle streep (dus negatief) vandaag en gisteren helemaal geen streep, wat mij doet vermoeden dat mijn eisprong wat eerder is. Dit gevoel werd gister bevestigd toen ik voor het eerst in mijn leven (vermoedelijke) ovulatie pijn had. Gisteren een hele nare stekende pijn rechtsonderin mijn buik wat na een paar uur minder werd.

dan mijn onderbuik gevoel. Maandag waren we lekker aan het klussen en tijdens zijn hoogtepunt riep iets in mij "dit is het". Vreemd, want waarschijnlijk waren mijn vruchtbare dagen nog niet begonnen en daarbij is de kans dat het in de eerste maand lukt, na jaren de pil slikken, nihil. Toch bleef dat onderbuik gevoel, iets zegt mij dat maandag "de" dag was. Een gevoel wat versterkt word door de ovulatiepijn en testen.

Nou snap ik zelf ook dat een onderbuikgevoel net zo betrouwbaar is dan een gescheurd condoom, maar ik kan er niks aan doen. Iets in mij schreeuwt dat ik al zwanger ben, terwijl ik er niet eens vanuit ging deze eerste probeer maand... Ach over 2 weken weten we of m'n onderbuikgevoel klopt.

 
Terug
Bovenaan