Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

Nina85 leuk dat je mee schrijft. Ik heb ook geen ervaring met spiraal eruit halen. Hopelijk valt het mee. Succes.

Rosita24 ook leuk dat jij mee schrijft. Het is altijd moeilijk of je er klaar voor bent.

Ik zelf heb een 0-uren contract en zodra ik zwanger ben verlengen ze waarschijnlijk mijn contract niet. Maar ik werk al 2 jaar met 0-uren voorlopig ga ik nog geen vast contract krijgen. Dan kun je wachten met zwanger worden maar hoe lang moet je wachten. Als je zelf denkt ik ben er klaar voor en er samen achter staat is het goed. Succes.

 
Nina85 en Rosita24, leuk dat jullie ook mee schrijven. Een spannende tijd!

Om nog even op eerdere berichten terug te komen (van meerdere schrijfsters ;) ), ik snap de frustraties en onzekerheden helemaal! Kan me er helemaal bij aansluiten. En ik denk dat het voor mijn gevoel inderdaad al veel zou schelen als ik gewoon 's ongesteld werd.. Nu alweer dag 60 (van 2e cyclus, vorige was 106). Wat een drama.

Ik ben vorige week begonnen met de temperatuurmethode, om te kijken of ik daar iets wijzer van word. Ik begin me namelijk af te vragen of ik wel een eisprong heb met zo'n lange cyclus.. En kost niet zoveel als ovulatietesten :) Zijn er anderen met ervaring met temperaturen?

Het klinkt misschien gek maar het helpt juist wel een beetje bij 'loslaten' (ook al vind ik dat nog steeds wel moeilijk hoor). Maar zo heb ik tenminste het gevoel dat ik iets doe en kan ik het de rest van de dag meer loslaten. Verder zijn de laatste dagen m'n borsten wat voller geworden (zelfs vriendlief viel het op). Ik verwacht niet zwanger te zijn, tests zijn negatief, dus hopelijk heeft het te maken met de hormoonbalans die zich aan 't herstellen is ofzo?

We wachten weer af.. (en wachten.. en wachten..)
 
Dankjulliewel! Ik zal jullie morgen laten weten hoe het was.

Onbewust ben ik toch wel een beetje zenuwachtig. Ik verwacht niet gelijk zwanger te zijn, maar stel dat dit wel gebeurd wat je stiekem toch een beetje hoopt!

Ik merk, nu ik er serieus mee bezig ben dat je alleen maar kinderwagens voorbij ziet komen op straat, en in de reclame folders maken ze opeens heel veel reclame voor baby spullen. (wat ze natuurlijk altijd al doen, maar nu ga je het opeens zien)

@anna311 Succes met wachten, wat frustrerend lijkt me dat.

X. N

 
hoi Nina en Rosita,

Welkom leuk dat jullie meeschrijven. ik weet nog goed toen ik een afspraak had gepland was daar al super blij mee. ik was er vanaf toen ook super veel mee bezig en ja alles valt op over baby's. het wordt ook frustrerend wanneer mensen om je heen zwanger worden en jij niet dus bereid je maar voor daarop als dat kan ;)

Ik was na het verwijderen na 35 dagen ongesteld geworden daarna duurde het heel lang 84 dagen en nu zit ik op dag 43. ik heb afgesproken om de week te testen ik merk nog niks maar hoop dat ik of ongesteld word of zwanger ben want dit begin ik echt beu te raken. ik denk dat ik de volgende cyclus ook ovulatietesten ga gebruiken een vriendin heeft nog liggen die ik wel mocht hebben. iedereen adviseert wel ze niet te gebruiken maar met die lange cyclussen weet ik mij helemaal geen raad.

dames succes met jullie cylcussen en hopelijk binnenkort weer iemand wat vrolijker nieuws en hopelijk mag ik dat dan zijn hahahah
 
Hoi medeschrijfsters!

Dank voor jullie welkom! Ja dat gedoe met die kinderwagens... Pfff al maanden loop ik verlekkerd te kijken naar ieder zwanger buikje, scroll ik eindeloos over websites met de mooiste babyspulletjes en heb ik al 4 x de babykamer ingericht (in gedachten).

ik wil al een tijdje maar zoals gezegd altijd lastig het juiste moment te kiezen enzo...



@Anna311 misschien gekke vraag maar hoe doe jij dat dan? Dat temperaturen ... Je meet je temperatuur dagelijks en aan de hand daarvan weet je wanneer en of je ovuleert? Ik heb wel zo een app maar die gaat uit van een standaard cyclus van 28 dagen. Dan berekent hij je eisprong en je vruchtbare periode maar als je cyclus niet gelijk loopt heb je daar in feite weinig aan volgens mij...

Wat naar ook dat jij zolang tussen je periodes hebt zitten telkens zeg, eerlijk gezegd wist ik niet eens dat dat kon ruim 100 dagen tussen twee menstruaties.

Ik kan me je frustratie heel goed voorstellen en hoop dat je snel wat duidelijkheid en goed nieuws krijgt !! (En dan hier brengt!)



@san89 jeetje 35 dagen en daarna 84? Zou dat dan kunnen komen door het spiraal ofzo? Ik ben 2 dagen na het verwijderen ong geworden en dat duurde 4 dagen. Sindsdien niet meer ongi maar volgens een regelmatige cyclus zou ik het rond de 18e moeten worden.. Maar als ik jullie ervaringen zo lees kan dat dus wel even duren....

@nina85 heel veel succes morgen, ik vind het zelf ook heel spannend en heb de nacht ervoor geen oog dichtgedaan. Uiteindelijk heb ik na anderhalf uur in de wachtkamer gevraagd waarom het zo lang duurde en bleek dat ze mijn afspraak niet goed genoteerd hadden ... Toen was ik er wel even klaar mee ... Alle stress van de dagen en nachten ervoor kwam eruit en omdat ik zichtbaar gespannen werd van het idee weer een nieuwe afspraak te moeten maken en een andere dag terug te komen hebben ze de dokter alsnog met spoed mijn afspraak laten doorgaan. 4 minuten nadat ik gespannen de kamer inging was ik er weer uit... Het stelde echt NIKS voor...



Slaap zacht en laat je t weten morgen? X Rosita
 
Hee dames..

Eventjes terug van weggeweest haha. Denk probeer niet te berichten en minder mee bezig te zijn maar wat is dat lastig zeg!

Ik hoop echt dat jullie cyclus beter wordt! Lastig en rot dat wachten :(

ik ben erachter gekomen dat mijn tojd tussen eisprong en NOD korter is dan twee weken, namelijk 11d agen pff.. werd afgelopem zondag nacht om 4 uur wakker met hevige buikpijn.... ongesteld :(

Voor de meiden die willen temperaturen ik doe het ook: elke ochtend zelfde tijd. Zodra je temperatuur omhoog gaat en omhoog blijft heb je je eisprong gehad.. zodra de temperatuur na ongeveer twee weken naar beneden gaat wordt je ongesteld.. of als t hoog blijft kan je zwanger zijn. Helaas met temperaturen weet je niet wanneer je vruchtbaar bent, kom je te laat achter dan
 
Oh en geen idee of het werkt maar voor de meiden die lange cyclus hebben..ooit gehoord van teunisbloemolie?

Ik heb er wat over gelezen met verhalen.. schijnt te werken
 
Hoi hoi,

Nou daar komtie dan.... Mijn spiraal is er niet uit.

Eerst zat ik al 20 minuten te wachten in de wachtkamer, met de minuut werd ik zenuwachtiger! Uiteindelijk kon ik naar binnen, de vraag was of er een co assistent mee kon kijken! Natuurlijk, het is een "kijkdoos" dus kom maar mee kijken! haha.

Ik ging op zo'n harde tafel liggen met mn benen wijd, eendenbek er tussen en daar lag ik. Een felle lamp werd erop gezet en toen begon de ellende. Geen draadje te zien. Na 15 minuten vroeten, trekken en pijn lijden is ze gestopt. De dokter had het zweet op haar voorhoofd staan en vond het erg vervelend voor me.

Nu zit ik dus met spiraal en buikpijn op de bank met een kop thee! Vrijdag moet ik weer terug komen bij een andere huisarts. Als het dan niet lukt wordt ik door gestuurd naar de gynaecoloog.

Ik hoop zo dat het vrijdag gaat lukken! Iemand ervaring met dat het verwijderen van een spiraal niet lukt? Ik heb al helemaal geen zin om naar het ziekenhuis gaan, dit omdat ik er zelf werk en alle gynaecologen goed ken " oeps, het was mijn geheimpje om hem er uit te halen" Al hebben hun natuurlijk wel hun beroepsgeheim!

Nou hopelijk komt er vandaag nog leuk nieuws van 1 van jullie! Ik blijf vandaag maar lekker met een dekentje op de bank zitten.

X. N
 
Terug
Bovenaan