Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

Balen Michelle, dat je lichaam nog niet echt in een duidelijk ritme zit... T is al iedere maand spannend denk ik en als t dan ook nog wat onregelmatig is en niet meteen heel duidelijk doorzet... Kan me voorstellen dat je daar van baalt. Hoe lang ben je al gestopt met de pil / zijn jullie al actief bezig met jullie kinderwens?
 
@HDK84. Wij zijn vanaf december vorig jaar bezig. Ook nog onregelmatige cyclus en pas 3x ongesteld geweest in een half jaar tijd. Frustrerend maar wil het toch meer loslaten je hoort zo vaak dat het dan juist sneller raak is.
 
@Deesje:

Dat lijkt me dus zo balen inderdaad, vooral ook omdat je het totaal niet in de hand hebt. Wij hebben dus afgelopen week samen besloten echt actief te gaan proberen, maar ik loop al sinds half vorige jaar echt met die wens. Mijn man ook wel, maar die liet tot afgelopen week puur zijn verstand overheersen (misschien achteraf ook wel goed hoor, maar toch). Nu heeft hij echter gelukkig ook zoiets van 'we gaan ervoor want zoiets laat zich niet plannen en je weet nooit hoe lang het duurt'. Vanaf dat moment, merk ik ook dat ik er heel veel mee bezig ben en eigenlijk niet kan wachten tot het zover is. Dan denk je bij iedere zwangere of baby die je ziet helemaal 'ohhh dat wil ik ooook!!'. Kan me dus alleen maar voorstellen dat t frustrerend is als je t al langer probeert en je cyclus werkt niet echt mee; er minder mee bezig zijn lijkt me dan ook erg moeilijk!

Gelukkig hier wel een kans om er over te babbelen en zo nodig de frustraties even te uiten ;).

Wanneer zijn jouw spannende dagen weer deze maand?

 
Allereerst bedankt voor alle felicitaties! Het idee dat ik zwanger ben begint langzaam door te dringen...

@nina85 Wat vervelend dat het nog niet gelukt is met je spiraaltje. Nog even geduld en hoop dat de gynecoloog m makkelijk (en pijnvrij) kan verwijderen.

@Rosita24 Het is (achteraf) heel snel gegaan. Als je bezig bent duurt iedere dag lang. Ik ben begin maart gestopt met de pil. De eerste maand bewust overgeslagen om te zien of mijn cyclus weer op gang zou komen. De derde ronde is het bij ons al gelukt, dit was de eerste x met ovulatietesten. Ik vond dit erg fijn en kreeg er meer rust door maar dat is natuurlijk persoonlijk.

 
Hier hetzelfde, lijkt alsof alles opeens met baby's en zwangerschappen te maken heeft! Kom het veel tegen in m'n omgeving. Leuk, maar ook confronterend als je het zelf óók zo graag wilt.

M'n cyclus is nog steeds een drama. Ondertussen dag 65, test negatief, geen menstruatie. In een half jaar tijd dus maar één keer ongesteld geweest. Ik raak steeds gefrustreerder. Kan er soms heel verdrietig van worden :( begin ook steeds banger te worden dat er iets mis is, en óf het wel ooit gaat lukken. Ik krijg ook het advies meer loslaten, maar hoe dan?? Gelukkig snapt m'n vriend het wel goed en steunt hij me, daar ben ik heel blij mee.

Dat waren m'n frustraties weer even haha. Hopelijk brengt er snel weer iemand goed nieuws!
 
Hehe ik kan eindelijk een bericht posten! Lees al een tijdje mee maar kon niets posten.



ik ben ongeveer een jaar geleden gestopt met de pil en nog steeds onregelmatig :(. Periodes variëren tussen de 29 en 35 dagen.  Ergens deze dagen verwacht ik toch wel de ovulatie. Ben nu voor het eerst met ovulatietesten bezig, hopelijk werkt het! Sinds april proberen we overigens pas zwanger te worden, dit is dus de 3e ronde.

Ik vind het ergens wel fijn te lezen dat meer mensen het als zoiets spannends ervaren, ik dacht eerst nog dat ik de enige was, haha. Hopelijk binnenkort goed nieuwe voor iedereen hier :)
 
Hoi Clue! Welkom hier! Spannend hè?

Kan me ook voorstellen dat het met iedere ronde spannender wordt... Voor ons nog maar de eerste ronde nu en merk nu al dat ik zo hoop op een positieve test (terwijl ik weet dat de kans echt goed aanwezig is dat het niet meteen raak zal zijn). Ben wel een beetje bang voor teleurstelling iedere maand als je dan toch weer ongesteld wordt. Maarja, we zullen zien :))

Hopen op snel wat positieve testen hier op het forum! Moet er nog iemand testen de komende dagen?
 
Terug
Bovenaan