Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

Welkom dames!

Wat jammer zeg toch weer ongesteld geworden, terwijl je het misschien niet meer zou verwachten. @JJ1989 met een ovulatietest kun je het miss in de gaten houden, snap dat je nu door de war bent als het zo onregelmatig is en dan heb je miss ook wat meer houvast :)

Andere dames ook succes,weer spannende en miss ook wel frustrerende tijd.

Op het werk vroegen ze mij ook al waarom ik een frisje pakte ipv een wijntje uhm ja wat zeg je dan he, en als je mee eet je dan een stuk rood vlees op je bord krijgt terwijl je daar normaal wel van houdt maar nu niet meer mag. Zo lastig om het nog geheim te houden, nog 2 weken volhouden.
 
Zo herkenbaar @Lionesss in mijn vriendengroep is het heel gewoon om te drinken. En als ik niet drink, dan is het direct; moet je wat vertellen?! Zelf ben ik nog bezig met mijn studie, dus dat gebruik ik als smoes, al ben ik nog niet zwanger...  Daarnaast kan ik gewoon echt slecht tegen alcohol (kater, misselijke, buikpijn, hoofdpijn, chagrijnig), dus voor familie is het niet raar als ik niet zou drinken. Wij gaan deze maand voor het eerst klussen, maar zeker dingen als sushi wordt verschrikkelijk om het dan stil te houden!
 
Hihi, ik ben ineens vaak de BOB :) Maar ja, kan me voorstellen dat ineens niet drinken terwijl je van een biertje houd opvalt. Ik drink nu alcoholvrij bier, onder het mom dat ik het lekkerder vindt, lekker fris voor de zomer. Drukke periode op mijn werk, daarom drink ik even niet. BOB is ook echt een goed excuus: ja, na eentje wil ik er meer,... ah ha...

Weten jullie hoe het nou zit met rauw vlees en rauwe vis? Ik weet dat het beter is om dit niet te eten tijdens het maakproces, maar was het nou zo dat je de eerste 6 weken geen bloedband nog hebt met je kind en dat het daarom minder een ding is als je per ongeluk toch iets eet dat eigenlijk niet mag in je zwangerschap? Ik hoor zulke wisselende verhalen, weet niet wat ik moet geloven.
In het weekend voor mijn spiraaltje eruit ging hebben we flink steak gegeten. En op de avond na het verwijderen sushi, als een soort ritueel.

Hebben jullie verder nog iets gedaan om je kindje welkom te heten? Ik vond het erg leuk om ieder een lijstje te maken met redenen waarom we graag kinderen willen (zonder censuur) en die hebben we daarna aan elkaar voor gelezen. En hardop uitgesproken dat een kindje welkom is. Was een mooie avond. Voor mijn gevoel heeft dat ook echt wat geopend toch, ik bedoel: zwanger worden is voor mij niet alleen fysiek, maar ook emotioneel en spiritueel. Hoe is dat voor jullie?
 
Nou je kan volgen mij gewoon tot 4 of 6 weken nog alles eten. Alleen zeggen ze dat je tijdens het maakproces beter alcohol kan laten staan omdat dat slecht is voor de vruchtbaarheid, maar dan nog moet je volgens mij elke dag een fles wijn leeg drinken en dat is zowiezo niet gezond 😉 in mijn vierde week was ik jarig en had ik nog prosecco op (wist toen nog niet dat ik zwanger was). Met eten is het nog goed kijken wat wel en niet mag. Ben er wel echt bewust mee bezig om goed en gezond te eten je voelt toch gelijk al een hele verantwoordelijkheid. Wel mooi gebruiker 81261 dat jullie dat uitspreken naar het is ook meer dan alleen het lichamelijke 😊
 
Ja, er zijn ook diverse verhalen over rauwe vis etc. Gaat er toch om dat het niet goed kan zijn, maar die kans is heel klein. Daarnaast, denk ik als sushi-aanbidder, in Japan eten ze het toch ook gewoon. Niet dat ik het risico wil lopen!! Dus mocht ik zwanger zijn...

De Bob werkt ook goed, tenzij het in de buurt is natuurlijk!!

Wat leuk dat lijstje!! Zelf zou ik het wel willen doen, maar mijn vriend is daar wel veel te nuchter voor. Terwijl hij met het wachten mee problemen heeft dan dat ik heb, heb me wel ingesteld op een half jaar ongeveer, maar als het aan hem lag was ik al maanden zwanger!

Hoe slecht is het om ongezond te eten @lionesss? Ik ken iemand die nu bijna elke dag snackt (week 11) met frikandellen, bitterballen en dat soort voedsel... Hoop niet dat ik dat soort gewoontes krijg als ik zwanger ben.
 
Ik hoop dat het niet superslecht is om slecht te eten...ik was heel bewust bezig met goed eten en sporten sinds maart, omdat we ons daar allebei heel prettig bij voelden...sinds ik weet dat ik zwanger ben voeg ik iig calcium en vitimine toe...maar heb de afgelopen week zoooo slecht gegeten! Ik gun mezelf deze week een 'vreetweek' en daarna ga ik voor netjes...het is best lastig om te weten wat je wel en niet mag eten..@lioness hoe doe jij dat?

Tijdens het maken deed ik niet veel anders, behalve matig met drankjes en foliumzuur slikken, verder normaal gezond eten!
 
Ja, ik heb ook een nuchtere vent hier, maar ik heb hem zover gekregen! En er stonden ook heel nuchtere dingen op ons lijstje, zoals spelen met lego en spelletjes, en eerder zijn dan zijn jongere broer, haha. We willen wel graag het eerste kleinkind als dat even lukt (niet dat het een competitie is, maar toch ;)) We hebben vooral gelachen en genoten. Mooie, diepe dingen op de lijst, afgewisseld met hele speelse en nuchtere, zoals dat het op onze bucketlist staat om het hele proces mee te maken.
Sorry dames, heb er over gedacht om mijn naam te veranderen, maar ik ben echt te schijterig, bang dat iemand het toch herkent... Dus ik laat het even zo.

Ik las laatst ook een onderzoek van mensen op een of ander tropisch eiland. Tja. Hoe goed kunt je dat dan hier weer toepassen, zo'n onderzoek over rauwe vis... Better save than sorry! Omdat ik nu bloed, verwacht ik niet zwanger te zijn, zou wat zijn! Dus nu drink ik af en toe een biertje. Maar ja, ik denk dat ik carnaval etc. maar oversla dit jaar ;)
Geen rauwmelkse kazen, geen alcohol en geen rauw vlees en rauwe vis, en geen gerookte/vacuumgezogen vis/vlees. Daar kan ik wel mee leven. Vooral vleeswaren vind ik nog lastig, de rest lukt wel. Jullie?
 
Je hoeft toch niet je eigen naam te gebruiken, gebruiker81261? ;) tis wel makkelijker kletsen! Leuk idee, misschien ga ik het toch maar aan hem voorstellen of we ook zo'n lijstje zullen maken... :)

Eet je naast 'slecht' wel groente & fruit (voel me net een schooljuf...) @Wannebemom kun je niet gezond snacken? :) Kikkererwtensnack van Rens Kroes smaakt een beetje als borrelnootjes :)
 
Terug
Bovenaan