Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

Ik denk ook inderdaad dat 35 nog niet "te oud" is om kinderen te krijgen. Een hoop vrouwen bevallen rond die leeftijd van een gezond kindje. Ik denk sowieso niet dat leeftijd te maken heeft met het krijgen van een gezond kindje, maar inderdaad wat gebruiker81261 zegt, lees je veel over de hoeveelheid eitjes wat af gaat nemen etc. Het belangrijkste is dat je er klaar voor bent en er inderdaad zo relaxed mogelijk mee om gaat. Ik vind het altijd wel lastig wat je op internet leest, want soms staan er beangstigende dingen wat er allemaal kan gebeuren etc.

Qua eten is voor mij ook heel lastig. Ik heb in 2006 de salmonellabacterie in Egypte opgelopen waaraan ik PDS heb overgehouden. Ik kan daardoor sowieso niet veel (fruit, groente en vlees) eten. Normaal had ik hier medicijnen voor, maar die mag je dus niet slikken als je zwanger bent/wilt worden. Ik heb mezelf inmiddels gedwongen om minimaal 1 stuk fruit per dag en minimaal 4x in de week groente te eten. Het is nog te weinig, I know, maar voor mijn doen is dit al veel. Daarnaast slik ik wel foliumzuur, B12 en calciumtabletten. Als ik straks zwanger ben wil ik er natuurlijk wel voor zorgen dat ik iedere dag de juiste hoeveelheid qua groente en fruit binnen krijg. Een bijkomend voordeel van PDS: Ik kan geen alcohol drinken dus daarvoor heb ik een goed excuus ;-)

@Leo-tje: Ik denk dat ik ook die app maar eens ga installeren. Altijd handig zoiets.

@Lionesss: Als het deze maand weer niet raak is dan ga ik inderdaad maar ovulatietests inslaan.
 
Ik ben ook zoekende in het wat ik al wel of niet mag weten. Ik ben dan nog niet zwanger, maar eet wel gezond. Ben afgelopen maanden rond 8 kilo kwijt om mijn bmi lager te krijgen en gezonder te leven. Ben nu echt bewust bezig met het eten in de hoop dat dit helpt om zwanger te worden.

Nu beschreef ik dat ik 4 dagen na eisprong dikke witte afscheiding had. Nu vandaag, 5e dag had ik mijn onderbroek echt veel, voelde aan alsof ik beetje in mijn broek had geplast. Sinds vandaag hoofdpijn en beetje gevoelige borsten. Ga nu van alles denken haha..maar ben er nuchter onder. het kan ook zo maar zijn dat ik weer te vroeg ongesteld wordt..Nog meer dames aan het wachten op hun NOD aankomende dagen?
 
@Gerdien30: Goed bezig dan als je al 8 kilo kwijt bent! Het kan in ieder geval geen kwaad om gezond te leven om zwanger te worden! Vervelend hea dat wachten, terwijl je allerlei dingetjes en pijntjes voelt. Je probeert nuchter te blijven, maar ondertussen heb je toch wel een beetje hoop. Dan duren een paar dagen echt lang!



Welkom LilyP! Voor jou nu dus ook spannende tijden!
 
Thanks JJ1989! Ja zeker spannende tijden, ben qua gewicht behoorlijk zwaar dus zal wel lastig gaan worden ben ik bang.

Gelukkig is wel ook direct de knop bij mij om qua eten, eet nu sinds gisteren gezond, ontbijt eindelijk en eet verantwoorde tussendoortjes.

We zullen het zien!
 
Zo.. 2 dagen niet online geweest en meteen een hoop nieuwe berichten.

Welkom nieuwe dames ! (Sorry dat ik geen Namen noem, maar op de tablet sc rollen en typen is heel lastig xD)

Over het "te oud" zijn. Dat kan heel erg verschillen per vrouw denk ik... mijn moeder heeft nog een kindje gekregen toen zij 42 was.. terwijl ze 23 was toen ze zwanger was mij. Hihi.  35 is nog vrij jong hoor ;)

Ik heb zelf zaterdag mijn laatste pil gehad en ben nu mijn menstruatie aan het afwachten. . Ik verwacht hem vanaf morgen ongeveer. En dan maar aan de klus denk ik ^^
 
Volgens mij zijn er tegenwoordig veel meer vrouwen die op latere leeftijd kinderen krijgen dan vroeger. Ik heb begrepen dat het rond je 40e pas echt lastig begint te worden. Wel schijn je na je 35e meer kans te hebben op een meerling!

Ik ga er inderdaad niet van uit dat ik binnen 12 dagen nadat ik ben gestopt met de pil al zwanger ben, dan zou ik mijn verwachtingen veel te hoog stellen! Aan de andere kant wil ik wel het zekere voor het onzekere nemen. De beugel heeft inderdaad te maken met een dikke buik, maar ik ken verhalen van vrouwen die een miskraam hebben gehad nadat ze in een achtbaan zijn geweest. Er is alleen nooit onderzoek naar gedaan, dus een verband is nooit gelegd.

Maar goed, vandaag verlies ik nog steeds erg veel bloed en stolsels. Ik heb het nog nooit zo heftig gehad. Ik probeer maar zo denken: dan is alles maar helemaal schoon en leeg als we aan het 'klussen' (leuk woord ervoor, nog niet eerder gehoord) kunnen.
 
Hoi meiden!

Leuk om zo ervaringen uit te delen! Ik ben 28jaar en sinds mid juli gestopt met de pil. Ben mijn eerste menstruatie aan het afwachten. Wachten duurt dan wel lang, maar dat herkennen jullie vast. Ondertussen maar gewoon doorklussen;) vind het vooral lastig dat je echt niet weet wanneer je ongi gaat worden. En ik voel het normaal gesproken ook niet aankomen. Toch wel lastig..

Wat mij betreft is 35jr zeker niet te oud, je moet het toch doen wanneer het voor jou/jullie goed voelt..
 
Terug
Bovenaan