Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

Bedankt voor het hartelijke welkom meiden!

Ik was afgelopen week al ongesteld en vandaag gestopt met de pil. Heel veel bloed verloren vandaag, met stolsels. Ik hoop dat het morgen weer een beetje voorbij is...

Ik heb daar eigenlijk niet over nagedacht omdat ik dus geen idee heb van mijn cyclus, maar als ik nu nog ongesteld ben is de kans dat ik de 12e al zwanger ben wel heel klein hè? Wellicht kan ik dan toch gewoon de achtbanen in.

Ik hoop dat het bloedverlies snel voorbij is, want dan kunnen we echt gaan proberen zwanger te raken :)

 
Hoi dames,

goed en romantisch idee z'n lijstje. Dat krijg ik er bij mijn man niet in denk ik. Te nuchter. Maar praktische dingen waar . mijn man nu al naar uit kijkt zijn er zeker al. Zo stond ik afgelopen zaterdag opeens in de intertoys voor de LEGO afdeling. Want dar gaat ons kindje zo leuk vinden vertelde hij. Ik ben dus nog ongesteld..... Hihi.

Verder vroeg hij heel lief of er hier ook een forum voor aankomende papa's is. Het leek hem wel gezellig om met andere mannen over hun gedachten te kletsen. Bv. dingen bespreken hoe je een vrouw moet steunen, hoe je omgaat met de emoties en mannen praat. (We hebben het nog niet gevonden).

Die achtbaan de 12de moet denk ik gewoon kunnen. Volgens mij mag het als je langer zwanger bent niet om je buik te beschermen tegen druk verschillen. Maar daar heb je nu nog geen last van lijkt mij. Maar wel extra genieten, want met een beetje geluk kan het daarna een lange tijd niet!

Sushi en wijntjes worden mijn grootste probleem. Aan sushi ben ik bijna verslaaft en ik krijg op feestjes altijd wijn in mijn handen gedrukt. Maar we zullen zien.

Veel liefs Felice!
 
Een dieet van frikadellen lijkt me zowiezo niet gezond en al zeker niet voor een baby. Ik probeer wel extra groente en fruit te eten normaal lukte me dat niet en denk niet dat het kwaad kan een keer wat chips of frituur te eten hoor. Je kan ook op voedingswijzer kijken. Zo kwam ik erachter dat je dus geen salami mag. Is ook rauw vlees over vleeswaren gesproken. En dan komt er nog een tijd dat je trek krijgt in augurken met slagroom hè zeggen ze haha 😉
 
hallo iedereen,

ik ben lies, 35 jaar en pas de knoop doorgehakt om voor een kindje te gaan. vorige maand beetje begonnen zonder testers, uitrekenen ovulatie, temp, pillen etc. alleen maar veel klussen:') maargoed, was niks uitgekomen, dus dit is de 1ste x dat we echt met ovulatietestjes aan de gang zijn gegaan en elke dag een pil. ook houd ik nu alles goed bij met een app op mijn mobiel. temp wil ik ook gaan doen. dus ja, spannend!!

ik zit vooral met mijn leeftijd in de maag. ik zie nog zat vrouwen van mijn leeftijd en ook ouder toch zwanger raken en een gezonde baby op de wereld brengen, maar toch...

volgens mijn berekeningen moet ik over 1,5 week ongesteld worden, dus het is afwachten of het gelukt is.

anyways fingers crossed ladies!
 

<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="color: #000000;"><span style="font-family: Calibri;">@ JJ989, ja dat gevoel herken ik zeker, wij willen zo graag </span><span style="font-family: Wingdings; mso-ascii-font-family: Calibri; mso-ascii-theme-font: minor-latin; mso-hansi-font-family: Calibri; mso-hansi-theme-font: minor-latin; mso-char-type: symbol; mso-symbol-font-family: Wingdings;"><span style="mso-char-type: symbol; mso-symbol-font-family: Wingdings;">J</span></span><span style="font-family: Calibri;"> Ik gebruik dit forum en mijn man om te praten, vriendinnen zitten nog niet in dezelfde situatie en met mijn zus vind ik nog beetje raar. Ze weet dat wij aan klussen zijn, maar ik wil nog niet teveel vertellen want ze kan nogal een flapuit zijn.</span></span></p>

<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Calibri;"><span style="color: #000000;">Voor de ovu-dagen gebruik ik de app, ik ben nu ook iets later dan normaal, maar probeer die tijd om de dag sowieso te klussen. </span></span></p>

<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Calibri;"><span style="color: #000000;">@Lioness & gebruiker81261 ik las ergens dat je tot 6-8 weken nog geen bloedband hebt met de kleine, dus evt een rood stukje vlees / wijntje kan nog niet, dan kom je misschien die tijd al door zonder dat je collega’s iets in de gaten hebben ;-)</span></span></p>

<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Calibri;"><span style="color: #000000;">Mbt slecht eten, ik eet als snack nu al paprika en wortels ipv slecht, tis even wennen, maar daarna lekker en calorie-arm :p</span></span></p>

<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Calibri;"><span style="color: #000000;">Voor een lijstje zal mijn man ook te nuchter zijn, soms krijg ik het gevoel dat het voor mannen toch heel anders is dan voor vrouwen. Zoals ik tegen hem ook zeg dat het lichaam je voor de gek kan houden met buikpijn / gevoelige borsten en dan niet zwanger zijn is voor hem al lastig omdat hij het niet voelt. Een forum voor aanstaande vaders zou dan ook niet een heel slecht idee zijn, alleen geen idee of dat bestaat. </span></span></p>

<p class="MsoNormal" style="margin: 0cm 0cm 10pt;"><span style="font-family: Calibri;"><span style="color: #000000;">@Mirjam2015 de achtbaan kan je sowieso nog in als je vorige week ongesteld was, vanaf bepaalde maanden mag het inderdaad sowieso niet meer en andere aanstaande moeders durven helemaal niet meer als ze zwanger zijn. Maar nu kan je nog wel, vooral omdat het poging 1 is toch voor jou, poging 1 en zwanger zijn is heel<span style="mso-spacerun: yes;">  </span>veel geluk hebben, ik zou er niet vanuit gaan zeg maar hoe moeilijk dat misschien ook klinkt.</span></span></p>


 
Sorry voor het vorige bericht! Ik dacht vanuit Word werken en dan kopieren gemakkelijker zou zijn, maar dan krijg je die rare tekens dus :S

@JJ989, ja dat gevoel herken ik zeker, wij willen zo graag. Ik gebruik dit forum en mijn man om te praten, vriendinnen zitten nog niet in dezelfde situatie en met mijn zus vind ik nog beetje raar. Ze weet dat wij aan klussen zijn, maar ik wil nog niet teveel vertellen want ze kan nogal een flapuit zijn.
Voor de ovu-dagen gebruik ik de app, ik ben nu ook iets later dan normaal, maar probeer die tijd om de dag sowieso te klussen.

@Lioness & gebruiker81261 ik las ergens dat je tot 6-8 weken nog geen bloedband hebt met de kleine, dus evt een rood stukje vlees / wijntje kan nog niet, dan kom je misschien die tijd al door zonder dat je collega’s iets in de gaten hebben ;-)

Mbt slecht eten, ik eet als snack nu al paprika en wortels ipv slecht, tis even wennen, maar daarna lekker en calorie-arm :p

Voor een lijstje zal mijn man ook te nuchter zijn, soms krijg ik het gevoel dat het voor mannen toch heel anders is dan voor vrouwen. Zoals ik tegen hem ook zeg dat het lichaam je voor de gek kan houden met buikpijn / gevoelige borsten en dan niet zwanger zijn is voor hem al lastig omdat hij het niet voelt. Een forum voor aanstaande vaders zou dan ook niet een heel slecht idee zijn, alleen geen idee of dat bestaat.

@Mirjam2015 de achtbaan kan je sowieso nog in als je vorige week ongesteld was, vanaf bepaalde maanden mag het inderdaad sowieso niet meer en andere aanstaande moeders durven helemaal niet meer als ze zwanger zijn. Maar nu kan je nog wel, vooral omdat het poging 1 is toch voor jou, poging 1 en zwanger zijn is heel veel geluk hebben, ik zou er niet vanuit gaan zeg maar hoe moeilijk dat misschien ook klinkt
 
Hee lies205928 welkom! Ik ben nu het boek Het nieuwe zwanger worden van Claudia Spahr aan het lezen. Ik wilde altijd voor mijn 30ste kinderen en ben nu 33 (en een half). Het is ooit geschreven voor moeders die op latere leeftijd zwanger worden, al is het ook gewoon een fijn, nuchter boek met ook lijstjes van wat je niet zou moeten eten, wat juist goed is om te eten en weten.

Er is een hele hoop geroep over dat je zogenaamd meer kans hebt op miskramen etc als je ouder bent dan 35. Ik heb daar zo mijn twijfels bij. Ik heb zelf wetenschappelijk onderzoek gedaan en eerlijk gezegd kan ik heel erg weinig echt goede onderzoeken vinden omtrent zwangerschap op latere leeftijd. Het is er eigenlijk gewoon niet. Er is ooit een onderzoek gedaan met geboortecijfers uit de 17e en 18e eeuw (in de tijd dat vrouwen niet oud genoeg werden om in de overgang te gaan, toen zeg maar) en daar baseren veel artsen ook nog steeds hun geroep over zwanger en 35 en risicovoller. Ik wil niet zeggen dat iedereen moet wachten, maar volgens mij helpt het het meest dat je ontspannen deze periode in gaat en roepen dat je AL 35 bent helpt niet echt in mijn optiek. Maar hee, ik ben geen arts. Ik lees ook alleen maar wat beschikbaar is. Hoe fijn zou meer informatie hierover zijn.  (ahum, er zijn legio vrouwen die zonder meer miskramen dan gemiddeld zwanger worden en zonder hulp tot 45). Hoe dan ook, ik vond het een eyeopener dat er een stuk minder onderzoek is gedaan naar vrouwen die later zwanger (willen) worden dan lijkt. Een risico van later zwanger worden, is de kwaliteit van je eitjes en de hoeveelheid, wij vrouwen worden geboren met een zekere hoeveelheid en die is op een gegeven moment op. Maar ook daar is weinig onderzoek naar gedaan.

Einde van mijn relaas :) Ik hoop dat je er wat rust in vind, ik vond het boek van Claudia Spahr in ieder geval fijn om eens de andere kant te horen en welke positieve kanten er aan het ouder moeder worden zitten.

Over voeding: geen rauw vlees, geen rauwe vis, geen gerookte producten die vacuum verpakt zijn uit de supermarkt, zoals gerookte zalm en gerookte kipfilet (tenzij je ze door en door verwarmd voor je ze eet). Waarom? Daar kunnen bepaalde bacteriën inzitten die niet goed zijn voor je kindje. http://www.mamaenzo.nl/zwanger/gezondheid/voeding-tijdens-je-zwangerschap Ik vond dit een helder lijstje.
Over roken, drinken en drugs kunnen we helder zijn denk ik, daar is wel veel onderzoek naar gedaan. Niet goed voor moeders en kindjes. Ook is je man trouwens minder vruchtbaar of produceert hij slechter zaad als hij drinkt of rookt.

Wat wel: foliumzuur, vanaf 4 weken voor je conceptie tot 10 weken oud kindje in je buik. Dit helpt bij de ontwikkeling van het zenuwstelsel en de hersenen en verkleint dus de kans op geboorteafwijkingen zoals open ruggetje. En verder: afwisselend eten, minimaal 200gr groente en 2 stuks fruit. Avocado is ook erg goed voor je. Vitamine D zit vaak ook in preparaten met foliumzuur.
Onverzadigde vetten zijn sowieso al stukken beter voor je lijf, beter op te nemen, dan bijv. transvetten die vaak in margarine en vloeibare kookboter zitten. Kies liever voor pure producten zonder toevoeging van suiker en zout. Dus maak je eigen pastasaus, ipv uit een potje. Eigenlijk heel simpel: koop een kilo tomaten ipv een pot tomatensaus, haal de zaadjes eruit en kook ze 10 min in, gewoon in de pan bij de rest.

Nou, dat dus, hihi. Omdat ik veel problemen met mn darmen en misselijkheid heb gehad na een ongeluk 6 jaar geleden, ben ik meer met voeding in de weer gegaan. Ik blijk lactose intolerant (geen zuivel voor mij dus), dus ik eet bewuster nu, omdat in veel dingen die kant en klaar zijn melk of veel suiker zit (reageer ik ook niet goed op, ben ik snel moe).

Hoop dat het helpt! Als jullie nog andere tips hebben, graag! :)


 
Terug
Bovenaan