Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

welkom stefanie!

en zeep wat fantastisch!!! spannend he.

ik ben al een hele tijd niet meer op het forum geweest eigenlijk toen ik erachter kwam dat ik zwanger was. er is toen hier een whatsapp groepje aangemaakt maar dat was toch niet mijn ding. ik ben nu al 2 weken misselijk dag en nacht en dat valt wel tegen dat maakt het genieten een stuk minder. ik heb in de 6e week al een echo gehad ivm met bruine afscheiding en veel pijn op een plek maar alles was goed en het hartje klopte zelfs al! nu mag ik volgende week woensdag weer een echo en als het goed is ben ik dan 9 weken.
 
Hey Meiden, Ik lees regelmatig mee gewoon uit nieuwsgierigheid hoe andere meiden bezig zijn met het zwanger worden. Ik ben er heel erg mee bezig..! Soms om moe van te worden helaas.

@stefanie voor jou ook een spannende periode dus ;-) vraagje ben jij tevreden over clear blue? Weet je of die met ochtendurine mogen? Ik gebruik nu zelf dipsticks.

@zeep GEFELICITEERD, en voor jou ook San89..!!

Mijn verhaal in het kort, 29 februari laatste pil geslikt. Meteen een hele regelmatige cyclus. 29 - 27 - 27 - 27 - 29 - (nu is morgen dag 28 van mijn huidige cyclus)

Helaas hebben we de roos nog niet geraakt, sinds 20 juni ben ik begonnen met tempraturen omdat ik met ovulatie testen mijn eisprong niet te leek kunnen vinden. Nou drink ik nogal veel dus 4 uur achter elkaar niet plassen lijkt onhaalbaar (volgende maand dus toch maar is met ochtendurine proberen, maar volgens mij mag dat eigenlijk ook niet) Uit de tempratuur methode word ik ook niet heel wijs. Ik had een dip op dag 12 en 13 dus verwacht dat daar mijn eisprong was dag 19 echter pas spotting ( letterlijk 2 druppels bloed gemengd door mijn afscheiding - sorry voor de details) ik heb eigenlijk elke maand last van pijn in mijn borsten en spotting dus dat hoort schijnbaar bij mijn cyclus. Mijn vriend en ik zijn om de dag seksueel actief, in de hoop geen kans te missen.  Af en toe kan ik me er niet vanaf houden en doe ik een zwangerschapstest, maar zoals jullie kunnen lezen tot nu toe altijd negatief. We gaan weer een spannende paar dagen tegemoet en hoe stom ook maar ben elke keer zo teleurgesteld als mijn ongesteldheid doorzet.

Zo, heerlijk om even mijn verhaal kwijt te kunnen. Vriendinnen om mij heen lijken allemaal mega vruchtbaar te zijn en zijn allemaal binnen een knipper met de ogen zwanger (zeggen dan vervolgens ook heel lief, wist echt niet dat het zo snel zou gaan) Ik ben 30 jaar, dus voor mijn gevoel tikt er stiekem ook wel een beetje een klokje.

Groetjes
 
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-size: 15px; font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f6f6f4;">Hoi dames,</p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-size: 15px; font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f6f6f4;">Ik ben sinds 24 mei gestopt met de pil en eigenlijk steeds wel een cyclus van 29 dagen. Nu moest ik gisteren eigenlijk ook ongesteld worden alleen is dit niet gebeurd en vandaag ook nog niet.  Vanmorgen een test gedaan en deze was negatief.  Ik heb wel een vol gevoel in mijn buik en af en toe wat steken onderin. Dacht zelf dat ik wel een positieve test zou hebben maar helaas. Vraag me af of ik toch niet zwanger kan zijn en wanneer ik nog een test kan doen? Voel  me er erg onzeker door en humeurig. Hopelijk hebben jullie tips. </p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-size: 15px; font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f6f6f4;"></p>
<p style="box-sizing: border-box; margin: 0px 0px 1em; padding: 0px 0px 12px; color: #000000; font-size: 15px; font-family: ProximaNovaA-Regular, Helvetica, sans-serif; background-color: #f6f6f4;">Groetjes</p>
 
Hoi dames, zit er nog wat leven in dit topic? Inloggen gaat hier nu beter, blijf ook ingelogd als ik dat aan heb gevinkt!

Hoi Maartje heb je ondertussen wel een positieve test of zit je alweer in de volgende ronde?

ik zelf zit nu vier dagen voor mijn verwachte menstruatie, (hoop niet). Wel dat onbestemde vreemde gevoel in mn onderbuik en jeukende borsten hahaha. Klinkt ook weer geweldig. O ja enorme hongerrr en later weer wat misselijk. En veel vaker grote boodschap...

zo lijkt het heel wat als ik het op schrijf:)

ik probéér mijn menstruatie af te wachten die hopelijk niet komt en anders ga ik na maandag testen.

Liefs Sunny
 
Hallo meiden,

ik ben ook nieuw hier, wat fijn om al die verhalen te lezen van dames die in hetzelfde schuitje zitten!

ik ben al dik een jaar gestopt met de pil (gezondheidsredenen) maar pas enkele maanden actief aan het "proberen".

mijn vriend en ik willen het graag op een, voor ons, "leuke" manier proberen, dwz dat we er niet teveel mee bezig willen zijn en niet teveel plannen maar gewoon zoals voorheen, wanneer we zin hebben.

we letten er uiteraard wel op dat het rondom de eisprong gebeurt. Wat ik me nu eigenlijk afvraag; hoe lang blijven jullie doorgaan met "klussen"; elke week van de cyclus of alleen rondom de eisprong?

ik had al gelezen dat het beter is om om de dag te "klussen" dan iedere dag, wij hebben dit steeds alleen rondom de eisprong gedaan. Ik heb een regelmatige cyclus (bijna 1 jaar bijgehouden) en kan soms ook mijn eisprong voelen.

Graag hoor ik van jullie hoe je ermee omgaat! Spannend allemaal he?!
 
Hej iedereen,

Ik weet niet wie mij nog kent. Maar ik was ook even afwezig.

Ik ben een 27 jarige, was gestopt in januari met de pil, maar ging nog even met condoom vrijen voor een half jaar zodat mijn lichaam kon wennen aan de eigen hormonen.

Nu zijn we een half jaar verder...

We zijn er dus aan begonnen! En ik heb vandaag mijn eerste zwangerschapstest al moeten doen wegens het uitblijven van mijn ms. Ik kreeg eerst een eerste streepje en even later een licht tweede streepje. Het is zeer licht maar wel aanwezig! Ik ben dus zwanger?

Ik moest de voorbije 2 weken wel veel sneller plassen en mijn borsten waren gevoelig. Maar ik heb altijd gevoelige borsten als ik mijn ms moet krijgen plus ik had wat bruinverlies (dus ik dacht ja ze gaan komen), maar het bleef bij dat.

Wij zijn nu al super enthousiast, maar willen een van de komende dagen nog een 2de test doen om zeker te zijn! Echter zei de dokter, als je een 2de streepje nog maar beetje zie ben je sowieso zwanger.

Nu maar hopen dat alles oké blijft! We zouden nu 33 dagen zwanger zijn, ofwel 2 weken sinds de bevruchting.

Voor iedereen die aan het proberen zijn, laat mijn verhaal jullie niet demotiveren als het bij jullie niet zo snel gaat, ik had dat ook nooit verwacht! Geniet gewoon van de momenten samen in bed en hopelijk doet de natuur zijn werk!

groetjes
 
@Sa1807 Gefeliciteerd!

Hoi Allemaal, Ik ben nieuw hier op het forum en lees graag de verhalen mee (doe ik al een tijdje) :) Ik heet Emmy en ben 28 jaar en ben al 6 jaar samen met mijn vriend.

Ik ben al een half jaar ontpillt en ben nu bezig met de 3e ronde voor een baby'tje. Ik gebruikte de app period tracker voor het zien van mijn ovulaties maar heb sinds gister voor de zekerheid wat ovulatietesten bij de kruidvat gehaald. Dit omdat het accurater is dan de app. En ik wil zo snel mogelijk zwanger worden.

Ik heb trouwens gelezen en gehoord van een vriendin van me dat het zaad 48 uur de tijd nodig heeft na het vrijen voor het aanmaken van nieuw zaad. Dus je kan het beste om de twee dagen vrijen dan om de dag.

Ik hoop dat ik snel zwanger kan raken. Mijn beste vriendin heeft al 3 kinderen en was steeds na 2 maanden al zwanger. Dus hoop dat het deze 3e ronde raak is.
 
Hallo meiden,

ik ben ook nieuw hier, wat fijn om al die verhalen te lezen van dames die in hetzelfde schuitje zitten.

ik ben al dik een jaar gestopt met de pil (gezondheidsredenen) maar pas enkele maanden actief aan het “proberen”.

mijn vriend en ik willen het graag op een, voor ons, “leuke” manier proberen, dwz dat we er niet teveel mee bezig willen zijn en niet teveel plannen maar gewoon zoals voorheen, wanneer we zin hebben. we letten er uiteraard wel op dat het rondom de eisprong gebeurt.

Wat ik me nu eigenlijk afvraag; hoe lang blijven jullie doorgaan met “klussen”; elke week van de cyclus of alleen rondom de eisprong?

ik had al gelezen dat het beter is om om de dag te “klussen” dan iedere dag, wij hebben dit steeds alleen rondom de eisprong gedaan. Ik heb een regelmatige cyclus (bijna 1 jaar bijgehouden) en kan soms ook mijn eisprong voelen.

Graag hoor ik van jullie hoe je ermee omgaat! Spannend allemaal he?!
 
Terug
Bovenaan