Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

Ah joh! Er is helemaal geen ideale leeftijd om zwanger te worden.. ik wou het jaren geleden al maar ook gewacht en nu ben ik er alleen maar mee bezig haha... Hoe oud ben je?

Jammer Zonnebloem, vol goede moed naar 'ronde 2'... Ps... mijn ongesteldheid heeft niet door gezet dus was met 1,5 dag klaar. Ook erg benieuwd naar de tweede ronde haha!
 
Eva ach wat is inderdaad de ideale leeftijd? Ik ben alleen van mening dat je een baby/kind moet kunnen onderhouden en een toekomst kan bieden. Maar dat is meestal ook het geval :) Een vriendin van mij wou ook altijd vroeg moeder worden, volgens mij was ze 22/23 toen ze beviel van haar eerste dochter.

SamSam Dat klinkt ZEEEEER positief!! Ik heb er nu al weer een hekel aan haha...
 
@Eva97 Wat is de ideale leeftijd? Ik vond altijd rond de leeftijd van 25 jaar een mooie leeftijd. Maar daar denkt iedereen anders over. Ik ben nu 33 jaar oud, en dat zou dan te oud zijn. Mare, ik zou me er niet zo druk om maken hoor. Jong moeder zijn is ook hartstikke leuk. Tegenwoordig moet men eerst carrière gemaakt hebben, en geleefd hebben. Nou dat ik vind ik maar onzin. Je moet er gewoon aan toe zijn;-)

 
Is ook zo hoor ;) Als moeder moet je er voor je kindje kunnen zijn en of je nu rond de 20 bent of rond de 40, die basisbehoeftes voor je kindje blijven hetzelfde. Zelf zou ik 20/21 zijn (gok ik, als alles goed verloopt namelijk) als ik mijn eerste kindje zou krijgen. Nu ben ik 19. Ik woon samen op een mooi plekje, mijn vriend heeft een full time baan en ik een part time baan. Ik ben zelf nooit zo heel ambitieus geweest, best wel ouderwets volgens mij :p

Om heel eerlijk te zijn vind ik mijn leeftijd maar raar. Het geeft namelijk niet aan hoe ik 'ben'. Ik woonde al op mezelf toen ik 16 was. Ik heb nooit gerookt of echt op zijn students gedronken. Ik heb wel kort gestudeerd, maar ik voelde me altijd een beetje anders dan de andere studenten. Ik had altijd al een vaste vriend en dat vonden mensen ook wel gek. Tijdens het studeren was ik echt ongelukkig. De keuze om echt voor het moederschap te gaan is de beste keuze die ik ooit heb gemaakt. Niet veel mensen begrijpen dat. En ik heb toch stiekem vaak het gevoel dat ik al mijn keuzen uit moet leggen. Vandaar ook wel dit lange bericht haha. Soms ben ik nog iets te veel bezig met wat anderen van me zouden vinden.
 
Eva - herken je gevoel. Ik eet geen vlees maar moet ook vaak weer verdedigen waarom niet..

Nu ik ongesteld ben geworden duren die weken nog langer tot weer kans is. Veel te ongeduldig  merk ik al
 
Ik sluit me ook graag aan.

Begin februari ben ik gestopt met de pil en juni was ik zwanger. Helaas is dit uitgelopen op een miskraam waarvan ik begin augustus gecurreteerd ben.

Het is afwachten totdat ik weer ongesteld word (of mooier zou zijn als ik gelijk weer zwanger zou zijn, maar die kans is zeer klein). Ben wel gestopt met het drinken van alcohol omdat dat je vruchtbaarheid kan verminderen en het schijnt dat je na een zwangerschap extra vruchtbaar bent en ovulatietesten gekocht.
<p style="text-align: left;">Sorry voor mijn lange verhaal, maar dit is mijn achtergrond.</p>
 
Ik ben nog steeds niet ongesteld en heb inmiddels al 2 testen gedaan maar beiden negatief.. En dit terwijl ik een normale cyclus heb. Als ik volgende week nog steeds niet ongesteld ben ga ik naar mijn huisarts.
 
Hallo Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee en wil mij ook graag aansluiten. Eind juli gestopt met de pil en wacht nog op de eerste menstruatie. Voordat ik aan de pil begon had ik hele onregelmatige cyclussen. Dus ben benieuwd wat ik nu kan verwachten..
 
Terug
Bovenaan