Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

Goedenavond dames!

Ik ben al een paar dagen niet geweest en moet al veel bijlezen :)

Ju81, gefeliciteerd! Geniet ervan!

Molletje88, wanneer moet je ongesteld worden?

Een vriendin van me is ook al een jaar bezig om zwanger te raken en is jonger dan ik. We zijn met de 3e ronde bezig en ben eigenlijk wel bang dat het bij ons ook een jaar of langer gaat duren. En ik word maar ouder haha. Sorry voor het negatieve maar ik ken echt veel vrouwen in mijn omgeving die moeilijk of niet zwanger kunnen worden. Dus af en toe bekruipt mij een angstig gevoel van binnen. Maar ik moet gewoon hopen op positief nieuws !
 
Wow wat leuk om weer bij te lezen!

Ju81; wat een fantastisch nieuws! Als je een paar dagen niet op het forum bent geweest is het net een spannend boek dat je leest. Met een super plot, gefeliciteerd zeg!!

Molletje88: ik herken jouw onzekerheid, super irritant! Ik heb een beetje hetzelfde. Ik lees met spanning wat jouw test aangeeft, ik ga voor je duimen...

Ik had donderdag mijn eerste vruchtbare dag, en werd vrijdag ineens "ongesteld". Niet zoals ik gewend ben, maar dun, helder bloed (sorry voor de ranzigheid). Ondanks dat bleef mijn ovulatietest maar een positiviteit aangeven. Vandaag lijkt het weer over en ik verwacht morgen mijn eisprong. Vanaf donderdag "keurig" om de dag geklust ;-) Ik kan aan het eind van de maand gaan testen, hoewel het te mooi om waar te zijn is als het net als Ju81 in een keer raak is.

Liefs,
Pientionne
 
@ pientionne: Uiteraard hoop ik ook voor jou dat het in 1 x raak is. Blijkbaar kan het echt. Hoewel ik het zelf ook niet had verwacht. Ook als het een paar maanden duurt zal het uiteindelijk wel lukken en daar gaat t om toch.

Ik ga vandaag de huisarts bellen en de verloskundige enz enz. Spannend.

Ik hoop voor jullie allemaal snel een positieve uitslag.
 
Hoi allemaal,

Hier geklust afgelopen weekend, ovu-test gaf zowel gisteren al eergisteren aan, toch beide dagen wel geklust. Nu op het wachtbankje...

@Ju81, wat ontzettend gaaf voor jullie dat het met 1x raak is, gefeliciteerd!!!

@Molletje misschien nog even wachten en anders toch deze ochtend of morgenochtend nogmaals test doen? Wanneer was exact je NOD? Denk dat wij allemaal wel begrijpen hoe vervelend het is als test negatief is en je ook nog niet ongesteld bent geworden...

@Pientionne, dan mogen wij samen aan het einde vd maand testen, wel raar dat je vrijdag opeens bloed verloor, nog niet eerder over gelezen, maar kan zijn ivm ontpillen?

@Suusje-25 & Mirjam2015, ik denk dat ik de eisprong nu weet wanneer het is ook wel kan voelen, eerder toen ik er nog niet bewust van was nooit echt wat gemerkt

@gebruiker81261, spannend hoor een eigen huisje straks vanaf december en inderdaad klussen en zwangerschap gaan misschien niet samen. Maar wie zegt dat je al zwanger bent tijdens het klussen, het kan misschien ook nog even duren ;-) Time will tell

@asfaroth, dank je! Het is gelukt zonder de alcohol en mijn lichaam hield zich nog beetje kalm ;-) Maar euhm je symptomen heb je die vaker, is het griep of zou het toch kunnen dat je wellicht zwangerschapsverschijnselen hebt?

Ik heb geen voorkeur voor een meisje of jongen, zolang het ons is gegund om zwanger te worden en een gezond wondertje geboren wordt zijn wij al ontzettend blij. Er zijn in mijn omgeving al helaas genoeg mensen waarbij zwangerschap niet vanzelfsprekend is.

Oops volgens mij een best lang bericht zo geworden

 
Ju1 gefeliciteerd. Super dat het zo snel gelukt is.

ik zit nu in mijn vruchtbare periode. We waren een weekendje weg, en zijn er dus extra druk mee geweest. Maar toch heb ik er niet zo veel vertrouwen in deze maand. Ik was afgelopen zondag en maandag ziek. Spugen enz. Vanaf donderdag ben ik heel erg neusverkouden. Ik ben bang dat ziek of verkouden zijn niet echt helpt om 'gezond' zwanger te worden. Wat denken jullie.

Mijn lichaam heeft mij vorige maand en eigenlijk nog steeds heel erg voor de gek gehouden. Ik voelde alles. Vlak na dat ik een test had gedaan toch ongesteld geworden. Heel anders dan normaal maar wel ongesteld. Komt denk ik door het ontpillen.

Liefs felice
 
Goedemorgen!

Leo'tje: volgens mij kan het niet met ontpillen te maken hebben omdat ik een mirena had. Die is 26 aug. al verwijderd en ben daarna ook "gewoon" ongesteld geweest. Zo spontaal als het kwam, is het ook zo ineens gestopt. Ik ga er niet vanuit dat er deze maand een positieve test zal zijn.

Felice2014: volgens mij heeft verminderde weerstand en daardoor verkouden zijn en griep hebben invloed op je vruchtbaarheid toch? Kan we wel voorstellen dat je misschien daardoor minder zin hebt om een baby te maken ;-)

Spannend Ju81 om de verloskundige te mogen bellen! Zou jij willen weten of je een jongentje of een meisje krijgt als ze het kunnen zien over een paar weken?
Ik heb absoluut geen voorkeur voor een jongen of meisje. Ik wil heel graag mama worden en een blij en gezond kind krijgen.

Fijne dag allemaal!
Liefs,
 
@ pientionne: De eerste afspraak bij de verloskundige staat over 3,5 week dan heb ik de eerste echo, ben nu al zenuwachtig en hoop vooral heel erg dat het allemaal goed gaat de komende 7 weken, zodat ik de eerste 12 weken goed doorkom.

wij willen wel graag weten of we een jongen of meisje krijgen, maar het maakt ons helemaal niets uit wat het wordt zolang het maar gezond is. Om practische redenen zou ik het wel willen weten (kleertjes kopen, naam verzinnen enz.)

Ik ben vooral heel benieuwd hoe het met werken zal gaan, ik maak namelijk erg lange dagen en moet altijd vroeg op (rond 5 uur), de vermoeidheid is nu nog goed te doen, maar weet niet hoe erg dit nog gaat worden. Laat het over mij heen komen en dan zien we wel.
 
@ju81, ik heb altijd gezegd dat ik het niet wilde weten, tot nu, dat we er zo mee bezig zijn. Inderdaad om praktische redenen, maar ook omdat ik veel te nieuwsgierig ben...
 
Terug
Bovenaan