Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

gefeliciteerd felice! Super! En geniet ervan!

vijf dagen geleden mijn eisprong en vanmorgen bij het bukken gevoel dat ik moest overgeven. Vanavond at ik een banaan en heb het niet door geslikt maar gelijk uitgespuugd. Werd er spontaan misselijk van terwijl ik erg gek ben op banaan! Vanmorgen daling van 0,2 temperatuur en veel minder afscheiding en geen symptomen zoals de vorige ronde. Dus heb stiekem toch beetje hoop maar ben ook heel realistisch dat mijn cyclus in de war kan zijn. Donderdag mijn nod maar kan ook nog 3 a 4 dagen later zijn. Afwachten maar!

zijn er meer dames die hun nod deze week hebben? Las een paar over as dinsdag? Spannend!

Hoi :) ben net nieuw hier

Sinds een halve week is het hormoonstaafje eruit en nu wachten op mn eerste menstruatie zodat ik met iets anders kan beginnen.. (Of juist niet).  We twijfelen alleen om het tot die tijd niet veilig te doen (simpelweg omdat mn vriend niet tegen condooms kan), maar ook omdat een kindje toch wel heel erg gewenst is!

Komt met name door mij, ik wil graag moeder worden maar ik ben gewoon bang.. Mn vriend daarintegen beweert dat hij niet bang is voor het vaderschap is maar zolang ik er niet achter sta we niks doen, best lief.

Mijn reactie is niet helemaal goed geplaatst in dit topic, omdat vooral ik nog twijfel of ik er vanaf nu voor wil gaan, maar er is wel een grote kinderwens.. Ben van mijzelf uit wel een enorme stressert en een piekeraar, heeft daar misschien wel mee te maken.

Hallo,

ik ben ook helemaal nieuw hier maar samen met mijn vriend willen we ervoor gaan.

ten eerste gefeliciteerd Felice!

ik heb eigenlijk zoveel vragen dat ik niet eens weet waar te beginnen. Gister hebben we alvast foliumzuur tabletjes aangeschaft.

Ik slik nu z'n 8 jaar de pil. Voordat ik begon met de pil was ik nooit regelmatig ongesteld

ik heb nu nog 6 anticonceptie pillen deze strip te gaan.. Zouden jullie deze opmaken met mijn geschiedenis vooraf?

dat is mijn eerste vraag.. Er zullen nog vele volgen :)

Hoi hoi,

dank voor alle felicitaties. Het is nog zo onwerkelijk. Een + betekend opeens zwanger. En een dag later weer een plus. Zo gek dat er nu en nieuw mensje in mijn buik groeit.

Officieel was het poging 2. 😜 Maar poging 1 was meteen na de eerste ongesteldheid na ruim 15 jaar de pil. Dus misschien mag ik dat niet als een poging mee tellen.

Pil gewoon opmaken grote kans dat je nu wel regelmatig ongesteld gaat worden. Ik ben zelf vroeger begonnen met groeiremmers omdat ik anders heel lang zou worden. Bijverschijnselen van groeiremmers zijn oa ongesteld worden en zware anticonceptie. Om goed af te bouwen moest ik daarna aan de pil van de huisarts. Om praktische redenen ben ik daar nooit meer mee gestopt (tot twee maanden geleden). Ik was dus nooit officieel ongesteld geweest maar meteen regelmatig en vruchtbaar!

lekker afmaken dus en kijk maar wat er gebeurt.

Veel liefs Felice

Welkom nieuwe gebruikers hihi.

Spannend Gerdien! Hopelijk is het raak voor jullie! :)

Vandaag toch ongesteld geworden. Ik heb er gemengde gevoelens over.. ben enerzijds opgelucht dat we nu weten waar we aan toe zijn en dat mijn cyclus dus nog wel redelijk goed loopt (nu alleen 31 dagen ipv 28, dus niks te klagen daarover) toch vind ik het ook soms ook moeilijk.

Mijn man is soms bang dat het hem niet gegund is omdat hij het zó graag wil.. nergens op berust natuurlijk. Probeer wel te relativeren.. we gaan pas naar poging 5 wat gewoon normaal is.

Op naar de nieuwe ronde maar weer!

Ah, balen @pilaf. Ja ik ook dacht dat mijn cyclus regelmatiger was, miss gaan ovulatietesten? Ik zit in ronde 2, maar die is voor spek en bonen aangezien ik even niet teveel gefocust wil zijn op het zwanger worden.

Van je man klinkt heel herkenbaar, mijn vriend heeft (ja nu al) wel eens dezelfde gevoelens... En dan zegtie: Waarom duurt het nou zo lang? En dan denk ik: gast, we hebben pas één maand geklust!!

Ben ikweer na een paar weken afwezigheid... werd iets te veel gefocust op t forum.. hihi

Volgens de app heb ik afgelopen weekend mijn eisprong gehad(is nog niet betrouwbaar, heb nl nog geen idee hoelang mijn cyclus is) maar voel me nu al een paar dagen moe.. en spierpijn... Waarschijnlijk gewoon beetje grieperig...

Pfff ik word beetje gek van mezelf... en ook van mijn vriend.. na die paar dagen klussen, zegt hij ineens: hopelijk zijn we nog niet zwanger... ik wil niet dat je in vietnam zwanger bent( daar gaan we nlover kleine 2 weken voor 3 weken naartoe)... pfff stiekem hoop ik dat ik gewoon lekker wel inverwachting ben.. al zou dat wel heeeeeeel snel tis eigenlijk nog niet eens de 1e officiele poging(nog maar 1 ontrekking gehad niet a mijn pil & dus nog geen echte menstruatie)

Terug
Bovenaan