Klaar voor de 1e..wie schrijft er gezellig mee?

Dames, waar kopen jullie je ovulatietesten? denk dat ik daar ook maar eens aan ga wagen...

Om je eigen drankje te bestellen is een beetje lastig met een vrijgezellenfeest:(. En aangezien ze ook van de borreltjes zijn...antibiotica smoes is niet handig, die gebruikte mijn schoonzus ook en dat hielp niet, iedereen had het door en blijkbaar is dat de meest gebruikte smoes voor zwangere vrouwen:p. Dus ik moet evt nog iets anders verzinnen, mocht ik dan al zwanger zijn. Maar Raadler is idd wel een goed idee ja. En dan gewoon aangeven dat ik geen borrels meer drink en niks meer door elkaar, zoiets bijvoorbeeld....
 
@Daniska, ik koop mijn ovulatietesten gewoon bij de Kruidvat, 7 stuks in 1 doosje. Makkelijk te gebruiken. Ik zou even Google-en op redenen, heb ik ook gedaan. Met de meeste antibiotica mag je tegenwoordig ook wel alcohol drinken dus die smoes is inderdaad beetje achterhaald.
 
Hoi allemaal,
Ik heb me ook maar aangemeld voor dit forum.
Ik zit nu op de wachtbank van de 2e poging.
Ik ben 23 en mijn man 26
Alleen telt de eerste denk ik niet echt mee (dacht wel bijna dat het al zover was, maar had ont-pil verschijnselen).
Mijn man wil al veel langer een kindje maar daar was ik nog niet aan toe, inmiddels wel en als je het dan eenmaal in je hoofd hebt..
Ik hoop dat het snel lukt! En ik hoop bij jullie ook!
Leuk om er in ieder geval over te kunnen kletsen..

Wij hebben deze ronde trouwens ovulatietesten van Sensitest gebruikt. Werkte goed als zijnde, kon mijn eisprong goed vinden.. nu hopen dat het klussen zijn vruchten oplevert ;-)
 
Hoi allemaal, wij zijn nu ook 2 maanden bezig. Eerste cyclus was 30 dagen maar nu zit ik al op 35 dagen en nog niks. Vanmorgen al de 3e test gedaan, haha. Ga er nu maar vanuit dat ik nog aan het ontpillen ben. Had daar trouwens de eerste weken nadat ik gestopt was echt last van (hoofdpijn, rugpijn, moe, niet lekker in mijn vel)  Herkennen jullie dit?

Blijf het raar vinden want nergens last van. Geen klachten van menstruatie maar voel mij ook niet anders.  Ik was 11 toen ik voor het eerst ongesteld was en vanaf dat moment altijd om de 28 dagen ongesteld tenzij ik toen ik ouder was de pil doorslikte. Maar ook dan had ik de dagen dat ik ongesteld had moeten worden buikpijn en hoofdpijn. Nu dus niet...

Mijn vriend en ik zijn gestopt met het idee het zou geweldig zijn als het geluk lukt maar de kans dat het nog minimaal een half jaar duurt voor het raak is is groter. We zien wel hoe het komt. Dus weet nuchter en totaal nog niet bezig met ovulatietesten ofzo. Maar merk wel nu we zitten te wachten het toch erg spannend is.

Tja vrijgezellenfeest en zwanger is lastig. Ik heb ook ooit van iemand gehoord die het aan degene die het organiseerde verteld heeft (vaak is dat beste vriendin of zus dus minder erg een die houd haar mond wel). Die ging steeds drinken halen en bestelde dan iets alcohol vrij terwijl de rest dacht dat ze gewoon aan de radler of wijn zijn. Succes ermee!

 
Hoi,

Hier ook een kinderwens en ondertussen in ronde twee. Dat is natuurlijk heel kort en toch merk ik al dat ik niet kan wachten om weer te gaan testen volgende week. Ik ben 24 jaar en mijn man, met wie ik recentelijk ben getrouwd, is 11 jaar ouder. We zijn er echt helemaal klaar voor om de volgende fase van ons leven in te stappen. Twee maanden geleden heb ik (na 8 jaar!) mijn spiraal laten verwijderen. De eerste cyclus kwam ik uit op 36 dagen en ik had allerlei (schijn)zwangerschapssymptomen. Ik was dan ook meteen teleurgesteld toen ik merkte dat ik geen positieve test kreeg en de eerste bloeding was hels. Nog nooit zoveel verloren in vier dagen tijd. Deze maand aan de slag geweest met ovulatietesten en ik heb daarbij telkens een lichte test-streep. Geen enkele dag een even donkere streep. Dit beangstigd wel, want ik denk dan meteen het ergste, namelijk "Misschien heb ik geen eisprong". Wel op dag 14 een veel donkerdere streep dan op de andere dagen, dus misschien toch? Gisteren een kleine bloeding - echt maar een paar druppels. Exact 8 dagen na mijn eisprong, als die dus zou kloppen. Een spotting? Innesteling? Ik vind het allemaal maar verwarrend.

Hopelijk hebben we allemaal snel een positieve test in onze handen :) Zou zoooo fijn zijn!
 
@ leo-tje ze zullen er dan vast naar gaan vragen ja als je niet een wijntje mee kan drinken schoonouders valt dat extra snel op natuurlijk ;-)

Ja Zonnebloem86 had ik ook last van, voelde vanalles maar zal indd wel van het ontpillen zijn (heb zo'n 5 jaar prikpil gehad) heb van de week ook getest maar denk te vroeg, morgen is mijn NOD dus het weekend maar even afwachten en dan nog maar een keer.

Lijkt wel of we allemaal zo rond dezelfde tijd gestopt zijn en nog aan het ontpillen, wel de symptomen maar er gebeurd nog niks :) spannend hoor.
Hoop dat we niet te lang hoeven wachten.
 
@Lionesss, nu gaan wij ook nog eens uiteten as zondag met de schoonfamilie met een vastgezet menu, haha je raad het al met ingrediënten die mocht ik zwanger zijn niet mag hebben. Hoe lastig kan het je gemaakt worden als je op het wachtbankje zit. Zondag zit ik in principe 4 dagen voor de NOD, kan testen maar dat is wel vroeg. Mocht het negatief zijn ivm vroeg testen en ik ga wel wat drinken en rood vlees eten en later lijken we toch zwanger zal ik mij zeker wel schuldig voelen...@Lala90 als je het forum mag geloven met paar druppels bloed kan het innesteling zijn, ik had ook wel heel iets, maar zo weinig dat ik dacht dat het niets was.

Duimen voor ons dat er niet heel veel wachtbankjes komen, want zwanger worden is helaas niet iedereen zomaar gegund.
 
@Leo-tje, ik heb eens gelezen dat rood vlees, maar ook alcohol pas schadelijk zijn vanaf een bepaalde 'fase'. Het is natuurlijk rond de innesteling nog maar een 'hompje cellen', ook al voelt het natuurlijk voor ons heel anders. Pas vanaf het moment dat er orgaan-vorming plaats gaat vinden, zouden die dingen schadelijk zijn. Ik weet het niet zeker hoor, maar misschien dat internet je daarover meer kan vertellen?

Inderdaad. Het zou wel fijn zijn om niet iedere maand in deze onzekerheid te zitten.

Op de een of andere manier heb ik toch het gevoel dat mijn lijf me weer voor de gek houdt. Vorige maand had ik ook 'alle' vroege zwangerschapssymptomen, op de innestelingsbloeding na. Nu ook weer prikkelbaar, winderig (excuse my language), rugpijn, steken in mijn zij, een iets hardere onderbuik dan normaal en dus gisteren het beetje bloed wat ik verloor. Vandaag weer niets gezien bij het afvegen.

Gek, gek lijf.... heb je dan misschien deze keer toch gelijk?
Zal ook voor jullie duimen :).


Edit: Ben zelf ook even gaan zoeken en de eerste weken ben je nog niet 'verbonden' met je kindje met een bloedverbinding. Het zou om die reden inderdaad nog geen kwaad kunnen om een glaasje wijn te drinken of om een zalmpje te bestellen in een restaurant :).
 
Terug
Bovenaan