Klusbabes 10!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hoi meiden,

ff voor iedereen in het algemeen.
Multiple sclerose (MS) is een ziekte van het centrale zenuwstelsel: de hersenen en het ruggenmerg. Het centrale zenuwstelsel kan bepaalde signalen niet goed verwerken, doordat de ísolatielaag (de myeline) rondom de zenuwbanen is aangetast. Een aantal lichaamsfuncties kan hierdoor niet meer of niet meer optimaal werken.

MS is zeer ingrijpend zowel voor de persoon zelf als voor zijn of haar omgeving. De ziekte begint meestal bij mensen tussen de 20 en 45 jaar. In Nederland hebben ongeveer 16.000 mensen MS. Aan het stellen van de diagnose gaat regelmatig veel onzekerheid vooraf. De symptomen van MS zijn divers en vaak erg vaag. Slecht zien, spraakproblemen, evenwichts- en coördinatiestoornisssen, geheugenstoornissen en vermoeidheid zijn enkele van de veel voorkomende klachten. Het stellen van een diagnose is dan ook een complexe zaak.

Mijn schoonmoeder heeft dus ms in een al ver stadium. Ik had al verteld dat zij nog maar 1 enkele hand kan bewegen en die werkt ook niet meer goed. Verder is zij altijd afhankelijk van hulp en kan dus niets anders als heel de dag zitten of liggen. Zelf eten   gaat niet meer, dit heb ik haar nog wel zien doen, maar je ziet het gewoon verslechtern met de jaren. best heftig allemaal.

Zo nu genoeg over dit zware onderwerp.

Linda noet sago zijn hoor, Je bent lekker opgeschoten met je kerstversiering ? Hier ook alles gedaan vandaag, me boom staat er prachtog bij al zeg ik het zelf. Ging niet helemaal zonder janken hahaha. Ik werd helemaal emo toen een rij lampjes het niet bleek te doen, grrrr gelukkig vond mijn man het kapotte lampje en kon ik weer verder.

Happy hoe was intratuin ? daar hebben ze natuurlijk prachtige kerstspulletjes.

renee wat vervelend dat je cyclus nog steeds zo onregelmatig is en dat van een echte ongie niet echt sprake is. hoop voor je dat er snel verbetering in komt.

Bieb meisje weer nega, wat balen joh en ook vreemd natuurlijk. Ik hoop toch echt dat ie posie gaat worden hoor.

Sterretje 16 wk al , jeetje wat vliegt de tijd, je bent het dubbele van mij hahahah. ben vandaag 8 wk, en vond zelf al dat de tijd vliegt. hihih

pip je hebt het maar druk zo te lezen, wel leuk hoor die loge's veel plezier er nog mee . en goot gelijk dat je familie op de hoogte brengt, heb je toch weer mensen waar je het mee kan delen.

jacqy meid jij houd de boel lekker in spanning hihih, zet hem op he.

meiden die ik vergeet, sorry maar denk ook aan julie hoor.
Ga straks een lekker   vers soepje maken voor vanaaf ff kijken of me zusje zin heb om te komen. ga er weer vandoor.

xxx Bambi

Heeee!!
Wij waren een weekendje weg!!!
Niets aan de hand dus.
Bloeden is gisteren gestopt, dus gisteren maar meteen flink geklust, whihihi, je kan er niet vroeg genoeg bij zijn!!!
We staan nu weer op het punt van vertrekken dus kom vanaaf denk ik nog even buurten en anders morgen middag ofzo.........
BIEB: KUT ZEG!!! Heel je cyclus in de war???

Rimke! Je bent terecht!!! We waren je echt kwijt!!! hahah.. gelukkig gaat het goed met je en is het bloeden gestopt!

Jeetje, wat heb ik een pijn in mijn borsten zeg! weet niet wat ik er van moet denken... ik heb die testen van 3 dagen voor nod. nu is mijn nod tussen afgelopen vrijdag en komende dinsdag.. durf alleen nog niet te testen want ik ben zo bang voor de teleurstelling! wat zal ik doen??

Liefs Jacqy

Hoi, hoi,

Jagcy en Bieb: Balen van de negatieve test! Afwachten, met de nadruk op wachten is het enigie wat je kan doen.........

En van al dat wachten is nu juist hetgeen wat zo frustreert!

Ik heb daarom een pot Teunisbloemolie gekocht, in de hoop dat ik niet elke keer vol spanning hoef te wachten op mijn NOD, maar dat er hopelijk wat meer regelmaat in komt.
Verdorie zeg, schrok me rot toen ik de pot opende > het lijken wel BADPARELS. Ik dacht: "Die krijg ik er nooit door." Maar het is gelukt hoor!

Een aantal van jullie waren toch ook aan de Teunisbloem?

Bambi: 8 weken schiet ook al lekker op. Heerlijk, geniet je er al van? Of zijn het vooral de kwaaltjes op dit moment waar je plezier van hebt?

Wat een snertweer vandaag.
Mijn vriendje en ik zijn naar de koopzondag gegaan voor de sintcadeaus. Vorige week ook al geweest en nog zijn we niet klaar! Blehhh.
Ik wilde net cadeautjes in gaan pakken, vroeg ik aan mijn vriend: "Waar is het cadeautje voor Arjen (=een vriend van ons)?" Zegt hij: "Die moet in Xenos tas zitten." Ik kijken, geen cadeautje. Hij heeft vorige week die tas in de winkel staan inpakken, omdat ik ondertussen een vaas aan het inpakken was. Komt íe tot de conclusie dat hij het cadeautje misschien wel op de inpaktafel heeft laten staan en per ongeluk niet in de tas heeft gestopt! %#$^&*%$
Hij is af en toe (best vaak) zo'n vergiet. Hij vergeet alles. Ik moet hem overal aan helpen herinneren. Bah! Mannen!
Ik heb hem gezegd dat ie morgen de Xenos maar moet opbellen. Niet dat ik denk dat het effect heeft. Ze zullen de vergeten spullen wel weer gewoon in de winkel neerzetten.

Dames, toedeloe,

xx

Meiden ff kort we hebben net gegeten en moeten weer weg pfffff

Intratuin was super !!!!! Haha weer 130 euro armer maar, een heleboel mooie spullen rijker!!!!

Bieb; verdorie grrrr klote voor je

Rimke en pip; gelukkig allebei weer terecht, miste jullie

Sterretje; bedankt voor de tips, had al meer gehoord over aken

Lieve andere meiden moet nu echt vliegen, hou ook van jullie hoor!!!!!! hihi

Kus happy

Terug
Bovenaan