klusbabes 23 !!!

@bambi: hihi, je gooit mij en jacqy door elkaar, kan gebeuren. Nou, ik hoop dat je je snel beter voelt zeg. Je zwangerschap gaat qua emoties niet echt over rozen. Rust lekker uit en span je niet teveel in. Ik heb gelukkig mijn slaap nog kunnen hervatten. Gemiddeld geslapen vannacht: 2 plus 3= 5 uur. Nou ja, dus verplicht een middagdutje, hahaha.

Ik ben zo wieberen met manlief.

@jacqy: Nee, is laatste jaren eigenlijk taak van mijn man geweest. Voor t zwanger worden deed ik het ook als ik het te vies vond worden, maar later dus echt niet meer. Alleen laatst dus met die keutel die ernaast lag. Heb toen plastic zak om mijn hand gehad. Trouwens werken met tuingrond enz. mag ook niet, want daar kun je ook taxoplasmose door krijgen.

Hey meiden,

Linda; Jeetje balen zeg! Lijkt me inderdaad een goed plan om dinsdag eens even een goed gesprek aan te gaan met je gyn.

Sterretje; We hadden afgelopen nacht wel samen kunnen kletrsen, ik heb ook weer enorm slecht geslapen, bah. Maar goed, vandaag gewoon rustig aan doen. Jij vroeg volgens mij hoe dat kan dat het nierbekken iets vergrot is. Blijkbaar komt dat heel vaak. Vroeger kregen die kindjes na de geboorte weleens koorts, omdat ze door die vergroting eerder een urineweg infectie oplopen, omdat er wat urine achter kan blijven als het nierbekken niet goed samentrekt. Vandaar dat ze het nu goed controleren zodat ze die kindjes na de geboorte al antibiotica kunnen geven. Ik hoor echter ook wel vaak dat het op de echo niet opgemerkt wordt en dat ze er pas na de geboorte achterkomen. Op zich dus fijn dat ze het nu hebben gezien en blijkbaar gaat het bij 9 van de 10 kindjes vanzelf weer over (of nog in de zwangerschap of na de geboorte). Het nierbekken ontwikkelt zich dan gewoon nog verder. De norm om dus wel of geen antibiotica na de geboorte te geven ligt bij 5 mm, bij ons was de hoogste meting 6,3 mm, dus dat valt nog wel mee als je weet dat het soms ook richting de 10 mm kan gaan (dan word je trouwens al wel doorgestuurd hoor). Het lastige is ook dat die niertjes moeilijk te meten zijn, aangezien ze natuurlijk al steeds in werking zijn. Als het kindje bevoorbeeld net gedronken heeft is zo'n meting ook alweer anders en kan dus al hoger uitvallen.
Maar goed ik hoor over 2 weken wel wat het advies van de VK is, misschien nog een echo of toch straks ter preventie antibiotica geven. Ik hoop alleen dat ik dan niet perse in het ziekenhuis hoef te bevallen....

Bambi; Gaan jullie de meubeltjes voor de kinderkamer vandaag ophalen? Oh hier is nog steeds niks te bekennnen van de babykamer.....

Jacqy; Wij hebben geen katten..........

April

Oja Sterretje; De VK gaf zelf al aan dat ze niet zo goed kon voelen hoe het kindje lag hoor. En inderdaad mijn placenta ligt aan de voorkant. Maar omdat ze er soms toch weleens naast zitten maken ze bij 36 weken standaard een echo om de ligging te bekijken. Wel goed denk ik, want dan weet je het ook zeker.

Goedemorgen!

Ik ben it mijn bed gerold............voor het eerst sinds tijdens lekker geslapen!!
heb mezelf de zoldertrap opgehesen en daar ben ik dan!

April: wat akelig meid, dat je nog steeds geen zekerheid over de niertjes hebt. Misschien heb je gewoon een groot kindje? Kan dat?? En nu wel met het koppie naar beneden? Das dan wel weer goed nieuws!

Sterretje: slaap je zo verrot? Probeer overdag lekker bij te tanken, dan heb je het in de nacht ook niet zo nodig!

Linda: meid, ga echt eens een stevig gesprek aan met die kloothommel van een gyn van jou! Hij hoeft die kutzooi niet te slikken! Wordt er echt heel pissig van als ik van jou lees iedere keer............volendam kampioen? Goed zeg! Promoveren dus weer!

Bambi: meis, zo'n last van je hormonen......hahahaha, af en toe janken is heel goed!!

Happy-zoef-zoef: klusze meid, voor je leven!!! Werkze vandaag!

Jacq: je klinkt zo vrolijk de laatste tijd, fijn voor je hoor! Hoest met oma??

Wij konden onze nieuwsgierigheid niet bedwingen en hebben gister een pret-echo laten doen..............zo schattig, ligt helemaal opgevouwen in mijn buik! En stevig te trappelen. Zeggen lekker niet wat het wordt................
Ik ga zo even door het huis heen, tot later meiden!!!

He meiden!

April, ook al slecht geslapen! Dat schiet niet op zeg! Wel een duidelijk verhaal over de niertjes. Gelukkig is het vaak goed te behandelen!

Rimke, ik ben ook vrolijk! haha Wat leuk dat jullie een echo hebben laten maken. En liet hij???zij??? nu wel zien wat het was! haha leuk hoor! Met oma gaat het goed! Volgens mij vind ze t wel gezellig in t verzorgingstehuis! En ze krijgt fysio enzo en over 6 weken naar huis! Wie had dat gedacht!

Zo, boodschapjes zijn gedaan! straks komt mijn broertje gamen met tom en blijft gezellig eten!

Liefs Jacqy

hey meiden

jacqy: de kattenbak niet schoonmaken mag volgens mij alleen niet als je al zwanger bent

rimke; gelukkig heb je weer eens lekker geslapen meid, en een pretecho laten maken en jullie weten het geslacht dus hahaha, hopelijk kunnen jullie het tot het eind stilhouden

april; ook slecht geslapen las ik, zometeen eventjes je bedje in meid

sterretje; je hebt weer even een dutje gedaan las ik, en vanmiddag nog eventjes en hopelijk slaap je vannacht wel weer iets beter

nou hier weinig gedaan, me pa belde vanmorgen of ik even kwam want hij was harstikke ziek heeft de longen uit zijn lijf gehoest en ik moest even een paar dingentje s brengen en halen dus dat heb ik eventjes gedaan,

Vanavond rukt heel volendam uit naar de Dijk want komt de voetbalclub in een boot over de dijk heen en dan gaat iedereen juichen en klappen en daarna dronken worden in de kroegen haha, de kroegen mogen vandaag een uurtje langer open blijven omdat ze kampioen zijn geworden, Ik ga niet heen hoor hahaah want het ziet straks al zwart van de mensen en dan kan ik toch nergens staan met joey

ik ga eventjes liggen hahhaha

xxx linda

@rimke: gelukkig heb jij wel goed geslapen. En nr. 2 die het geslacht wordt. Ik gok een jongen. Wel mooi hè, die pretecho en je kunt het al zo goed zien allemaal.
@april: jij ook slecht geslapen, balen zeg. Ik krijg er af en toe wat van. Nou, wat een geluk dat het vaker voorkomt en niet echt veel kwaad kan.
@linda: ik kan me voorstellen dat je niet tussen al die mensen wilt gaan staan. Ik zou er claustrofobie van krijgen.
@jacqy: Wat fijn dat je oma het naar haar zin heeft.

Terug
Bovenaan