Hoihoi dames!
Goeds nieuws, we hebben de kleine goed kunnen zien en het hartje klopte!! Het was echt geweldig! We kregen allebei tranen in onze ogen. Maar wat duurde het maar kort helaas! Ik zou zo weer terug gaan! De vrouw die onze echo deed was nogal laat, waarschijnlijk door de busstaking en daardoor de drukte op de weg. We waren ipv 8.30 dus pas om 8.55 aan de beurt. En 5 minuten later stonden we weer buiten. Ik denk omdat ze de verloren tijd in moest halen. Maar goed dat mag de pret niet drukken. Eindelijk zijn we van die onzekerheid af en eindelijk mogen we het iedereen vertellen! Vanmorgen mijn zwagertjes al verteld en vanmiddag ga ik het aan mijn zussen vertellen! Mijn mannetje moest helaas gelijk naar zijn werk na de echo, had het te druk om vrij te nemen, dus das wel jammer.
Volgens de echomevrouw zijn we nu al 12 weken, dus op 26 nov uitgerekend! Wij dachten zelf tussen de elf en twaalf weken in, dus het klopt wel aardig. We moeten nu met onze verloskundige overleggen welke datum we aanhouden, dus dat zien we nog wel.
De echo zelf is zoiets moois. Je ziet het wel eens op tv, maar als het echt in jou buik zit is het zo anders! Ik moest dus gelijk op zo'n tafel/ stoel gaan liggen. Toen deed ze gel op mijn onderbuik en zette ze het apparaat erop. Vrijwel meteen was de foetus (zoals het nu heet) te zien en zei ze; dat ziet er goed uit. Dat is zo fijn om te horen. Toen zagen we het hartje kloppen, heel mooi! Helaas kun je het niet horen kloppen, maar je ziet het dus wel op het beeld. Je kon heel duidelijk het hoofdje en de armpjes en de beentjes onderscheiden. Af en toe schokte het, soms leek het wel alsof het trampolinesprongetjes maakte, dan kwam het ineens in een springbeweging omhoog, hihi. Ik zei hij/ zij heeft de hik!
Het is trouwens zo lastig hoe je het noemt, ik ben gewend hij of ie te zeggen, maar misschien is het wel een meisje. Dat kun je nu nog niet zien hoor, maar we willen het ook niet weten.
We hebben twee fotootjes meegekregen. Echt heel erg leuk. Ze zijn ook best duidelijk, je kan echt goed het hoofdje, lijfje en de beentjes zien. Ik heb weleens echofoto's gezien waarin je echt moest zoeken waar het babytje zat.
Ik heb geen goede scanner hier, dus ik weet niet of het lukt om ze hier te plaatsen. Als het lukt zal ik dat zeker doen!
Ik was trouwens de neige op de wachtkamer die voor het eerst kwam. De rest ging voor de 20 weken echo, dus die hadden al een buikje. Lijkt me erg mooi om dat ook aan iedereen te kunnen laten zien, maar nu is er nog niks te zien.
Groetjes en fijne dag nog van een heel gelukkige bolle!