A
Anoniem
Guest
Hahhaha ja kei goed hè, ikke lekker brabants lullen, valt het op. Ik ben idd een Drentse, geboren zelfs, zelfs geboren in het dorp waar ik nu nog steeds woon. Al denken andere mensen dat ik hier niet vandaag kom omdat ik gewoon NL lul, hihih. Ja ik zeg altijd kei goed, zeg ook regelmatig Houdoe of Haije, maar das dan weer Limburgs. Hoe ik eraan kom? Nou kennisen van de camping van vroeger komen uit Brabant. Zet mij een week in Brabant en praat nog meer raar. Had mijn nichtje aan de telefoon toen ik terug was, zegt ze: ''Praat eens normaal joh" hahaha. Werkte toen als bijbaantje bij supermarkt, ging ik mensen gedag zeggen met Houdoe, oeps. Ik neem heel snel dingen over. Al jaren niet meer in Brabant geweest, maar dat kei krijgen ze er bij mij niet meer uit. Mijn eerste vriendje was een Limburger. Heb eens gezegd dat ik dat platte limburgs wel kon verstaan, nou die praat dus niet meer normaal tegen mij hè. Grappig hè die taaltjes. Maar mijn eigen dialect kan ik niet zo goed hoor. Wel bepaalde uitdrukking heb ik, waar ik niet eens van besef dat dat niet Nederlands is. En tegen opa wil ik wel een knauwen, maar verder gewoon NL met een vleugje van dit en van dat, hihih.
Ohhhhhh MamaJM wat een schat van een man heb jij zeg. Echt elke ochtend? Ook door de weeks? Zelfs als je niet zwanger bent, hihih. Nou de mijne is wel heel bezorgd als ik wat heb. Ga het nog zwaar met hem krijgen als ik misselijk word en niet zoveel wil eten, want dan word ik gewoon gedwongen hoor. Ach wie weet. Niet dat ik veel te klagen heb, maar ontbijtje of wat vaker koken zou wel attent zijn.
Ik was nog ff ingedut komt mijn broertje binnen. Gelukkig stond laptop op slaapstand. Ik dacht ik hoop zo dat hij de laptop niet mee neemt naar beneden en dan deze site ziet. Dus ik zeg al tegen hem ga maar vast naar beneden, kom er zo aan, hihih. Snel ff lap om mijn gezicht kleding aan en hup naar beneden. Hij is nu weer weg, want ze gingen alweer bbq-en vandaag.
Ik ga maar eens ff verder lezen hoe het met de meiden gaat vandaag.
Liefs Nathalie