Hoi meiden!
Ben weer terug van vakantie! We zijn naar Zweden en Noorwegen geweest! Was echt prachtig. Echt uitgerust ben ik er niet geworden, omdat dit onze (voorlopig) laatste actieve vakantie was. Heb erg veel gewandeld in de bergen, was erg mooi, maar merkte toch wel dat mijn conditie slechter is geworden en mijn 'buik' deed ook niet altijd even lekker mee, dus heb wel veel moeten rusten onderweg!
Ik zie dat er alweer een nieuw topic is! Gaat lekker hoor! Ik kan helaas niet alles terug lezen van bijna drie weken! Volgens mij zijn er sinds ik op vakantie ben geen nieuwe zwangere meiden bij, erg jammer, had het zo gehoopt. Ik kan me alleen herinneren dat het bij mamajm niet helemaal zeker was door bloedingen enzo, maar zo te zien is alles goed?
Nathalie, lees net in een van de laatste berichtjes dat je je baan kwijt bent. Wat is de wereld toch oneerlijk. Het zit je maar niet mee! Ik hoop echt dat de tijden zich nu zullen keren en je van het ene goede nieuws in het andere zult vallen!
Verder heb ik nog een nieuwtje, nou ja, jullie kennen haar dan wel niet, maar de dag voor ik op vakantie ging heb ik te horen gekregen dat mijn zusje ook zwanger is! Zij is nu een week of 12. Ik vind het echt zo leuk dat we samen zwanger lopen! Het is haar tweede kindje. Ze heeft alleen heel erg veel bloedingen gehad in de eerste twaalf weken, dacht ook zelfs dat het een miskraam was, maar het vruchtje zat er nog en het hartje hebben ze zien kloppen. Dus dat is goed nieuws! Ze is begin januari uitgerekend. Ik dus begin december. De vk wil toch 3 dec aanhouden ipv 27 nov, dus zal de lijst maar weer even aanpassen.
Verder heb ik morgen een sollicitatiegesprek! Het zou zo leuk zijn als ik aangenomen wordt! Ik wil zo graag weer aan de slag in mijn vakgebied! Ondanks dat de functie op een iets lager niveau is weet ik zeker dat ik er veel uitdaging zal hebben en het een erg leuke baan is. Het is een baan als boswachter bij Staatsbosbeheer! Lijkt me zo super! Ik moet ze dus morgen alleen wel gaan melden dat ik 4 maanden zwanger ben en ik hoop dat dat geen reden zal zijn dat ze me afwijzen. Ik weet dat ik niet de enige kandidaat ben, dus ze kunnen wel kiezen. Ik laat jullie nog weten hoe het afloopt. Verder kom ik bij het uitzendbureau ook niet echt verder. Ze hebben bijna geen baantjes voor maar 4 maanden (= tot zwangerschapsverlof) Hooguit schoonmaakwerk, maar dat is lichamelijk zwaar en dat zie ik nu ik zwanger ben niet zitten. Bovendien ben ik niet zo'n schoonmaker

Ook in de zorg is niets voor mij. Als het iets buiten mijn vakgebied wordt dan het liefst iets van administratief werk of baliewerk ofzo. Nou ja ik zal moeten afwachten. Ik ben erg benieuwd of het nog lukt om een baan te vinden nu ik zwanger ben.
Over twee maanden geef ik het in ieder geval op, dan bezorg ik mezelf alleen maar stress en dat is niet goed voor de baby. Dan zie ik na mijn zwangerschap wel hoe het verder gaat lopen.
Mijn buik wil nog niet zo echt. Iedereen lacht me uit als ze vragen of er al een buikje is en ik mijn buik laat zien. Er is werkelijk waar nog helemaal niets te zien voor andere mensen. Mijn zussen lachen me zelfs een beetje uit en mijn jongere zusje heeft al meer buik dan mij, terwijl ze bijna 6 weken minder ver is. Ik heb zelf wel erg veel bandenpijn en mijn broeken pas ik bijna allemaal niet meer, maar het is toch best frustrerend. Ik ben nu 18 weken zwanger en wil het zo graag aan de buitenwereld kunnen laten zien. Ik begin me er zelfs een beetje druk om te maken of het wel hard genoeg groeit. Toch denken mijn man en ik van wel. Mijn taille (was toch altijd wel een wespentaille) is helemaal verdwenen en voor de rest ziet het vanaf onder mijn ribben tot mijn schaambot voor ons toch wel opgeblazen uit. Maar het ziet er voor de buitenwereld niet anders uit dan de buik van een normale vrouw. Misschien vinden jullie het stom dat ik me daar zo druk om maak, ik ben verder ook hardstikke blij met de zwangerschap, we voelen ons echt geprezen! Maar vanaf 12 weken dacht ik eigenlijk dat het wel zichtbaar zou worden. De vrouwen die voor de 20 weken echo gingen bij het echocentrum, toen wij voor de 12 weken echo gingen, hadden allemaal al echt een buik! Als ik daar over twee weken zit pas ik waarschijnlijk beter tussen de vrouwen die 12 weken zwanger zijn. Dat maakt me gewoon een beetje verdrietig. Van alle vrouwen die ik ken die zwanger zijn geweest of zwanger zijn (en dat zijn er heel wat, ik heb bijv alleen al 12 neefjes en nichtjes van mijn eigen zussen) heb ik nog nooit een vrouw gezien die zo weinig buik had. Maar goed ik moet me daar maar niet te druk om maken. Ik hoop in ieder geval wel dat alles goed zal zijn bij de 20 weken echo en dat het kindje toch gewoon goed groeit. Bij iedere vrouw schijnt de buik er anders uit te zien, dus misschien maak ik me druk om niets en loop ik over een paar weken ook te pronken. Sorry dat ik jullie hiermee lastig val hoor, maar het is iets wat me de laatste weken enorm bezig houdt en ik heb er echt al een paar keer om gehuild voor de spiegel.
Ik zal proberen de komende dagen wat vaker te reageren, dan ben ik ook weer een beetje op de hoogte, want ik heb geen flauw idee wat er de laatste drie weken allemaal gespeeld heeft.
Voor degene die net vakantie hebben: geniet er lekker van! En in nl blijven is nu met dit mooie weer natuurlijk ook geen straf!