kluskippies wannabe/gonnabe moms nr 4!!!!!!!!!!!

Dan maar ff reageren op je berichtje. Hoop dat je nog een keertje komt kijken voordat je gaat slapen. Het scheeld wel dat je al lekker weekend heb, dan kunnen we weer een beetje bij kletsen met je. Al valt over buikpijn en rd-tjes natuurlijk niet zoveel te zeggen als onzekerheid en kwaaltjes waar we rond onze nod zo heelll erg mee bezig zijn. Zou het, zou he tniet. Dus tja hier ook nog niet rond eisprong dus valt weinig te vertellen op dat gebeid, hè. Maar we kletsen gewoon gezellig verder.

Nee heb geen voorgevoel van ohhh die of die is zwanger of zou wel eens de goede kant op kunnen gaan. Ik heb dit echt nooit zo duidelijk ervaren. En doe er verder ook niks mee. Valt me nu keer op keer op dat ik een voorgevoel krijg en die idd ook klopt. En ik heb hem dan van te voren uitgesproken, dat doe ik pas als ik het zeker weet. Wou dat ik voor mezelf eens een keer duidelijk gevoel kreeg dan, hihih. Ik doe echt helemaal niks hoor. Kweet ook niet hoe het kant.

Ik heb vanavond baby wil is wet gekeken. Dat vind ik dan wel weer indrukwekkend allemaal. En nu was er eerst hulp bij opvoeden op geloof ik. Maar ben nu lekker in bed gaan liggen en had geen zin om te tv aan te zetten eigenlijk. Dus dacht ga hier nog maar ff kijken. En weer het voorgevoel van mij hè. Want ik dacht: ohh zul je zien ben ik een avondje niet zoveel hier en word er ineens veel gekletst. En jaaaa hooor weer gelijk. Had dat gevoel eerder moeten hebben, hahaha. Wel gek is dit hoor.

We hebben jump ook al paar dagen niet gezien. En mama22 is ook rustig vandaag. Misschien moeten ze veel werken, dat zou kunnen natuurlijk. Of lezen ze wel mee, maar ff geen puf om te typen, dat kan natuurlijk ook.

Tis alweer bijna weekend meiden. Wat gaat de tijd snel hè. Morgen middag naar de sportmasseur, en das ook maar goed ook geloof ik. Kreeg net een knuffel van mijn vriend en ik kraakte helemaal. En daarvoor eerst nog fysio, jeetje lekker gepland weer. Krijg je als je een afspraak niet in je agenda zet hè.

Ik heb vanmiddag ook een nieuwe agenda gekocht. Een schoolagenda, maar dat maakt me niet uit. Omdat ik nu eigenlijk altijd wel een agenda nodig heb om mijn afspraken te kunnen onthouden, wou ik wel graag een nieuwe. Heb eentje van Anne Gerdes gekocht. Leuk handig formaat en heb ik vroeger tijdens mijn schoolperiode ook wel eens gehad (jeetje wat klink ik nu oud met vroegerrrr en mijn schoolperiode, hahaha) Maar in de auto bedacht ik me, misschien helemaal niet zo'n handige agenda. Want daar heeft elke dag 1 pagina. En dan kan je niet overzichtelijk zien wat je in 1 week hebt. Toen dacht ik. Ik kan ook dingen gaan bijhouden over mijn zwangerschap. En toen weer down to earth. Uhm die agenda begin 28 juli al, dan ben je nog niet zwanger hoor. Nou ja zou kunnen, maar kan er wel dingen in bijhouden zoals mijn temperatuur of bijzonderheden van die dag. Das er wel een leuk iets voor. Moet ik niet zoveel schrijven als dat ik hier typ natuurlijk, want dat gaat nooit passen op 1 blz. Of misschien ga ik hem toch wel gebruiken als agenda. Mens waar kan je je druk om maken, hahhaha.

Zo weer heel wat getypt, maakt dat het weer beetje goed dat ik er vanavond niet was? hihihih.

Liefs Nathalie

Yippieee nou je lapt tekst heb je inmiddels, kan je weer wat lezen. Kan ik weer wat nieuws typen, hahaha.

De laatste nachten slaap ik gelukkig iets beter. Doordat ik aan mijn vriend zijn kant slaap en de mobiele telefoon/wekker aan zijn kant heb liggen. Geen idee of het er mee te maken heeft, maar ik slaap rustiger. Ook al was het eerst wel heel gek om hier te liggen hoor. Heb al zitten nadenken over hoe ik het eventueel anders neer kan zetten hier, maar zou het niet weten. Nu kunnen we beide elk aan een kant uistappen. Dat hadden we in ons vorige huis niet en was soms een geklauter. Dus dat wil ik niet meer. Als ik het bed onder het raam neer zet zit ik met de verwarming en weet ik niet waar ik het ladenkastje met de tv neer moet zetten. Misschien moet ik maar gewoon eens wat gaan schuiven. Kan ik achter het bed ook goed schoonmaken en onder het bed weer. Das toch net ff ies makkkelijker als het bed verschoven is. Moet mijn mannetje me maar ff mee helpen.

Verder tja tis wennen dat ik mijn baan kwijt ben. Had daar echt veel plezier in en gaf mij afleiding en een doel. Het zinvol bezig zijn, ergens weer je nuttig kunnen maken. Tuurlijk doe ik dat nog wel. En is het niet allemaal zo zwart wit. En misschien heeft het zo moeten zijn. Dat ik me nu eerst op revalidatie richt en daarmee meer bereik zodat ik uiteindelijk een leuke baan voor wat uurtjes kan vinden. Of rust in mijn leventje krijg en dat mijn lichaam sterker word om een gezonde kleine in te laten groeien. Ik ben er nog niet achter wat het nut van deze tegenslag is. Misschien moet ik er zelf maar mijn draai aan geven.

En hoe is ie met jou meis, ondanks rd-tjes? Druk op je werk e.d? Heb je al leuke plannen gemaakt voor de komende dagen?

Liefs Nathalie

Nou, dat heb je snel getypt Nathalie! Ik heb idd niet zoveel te vertellen nu, maar ja dat hoort er ook bij he?
Het zou idd fijn zijn als je een goed voorgevoel over jezelf zou hebben! Maar wie weet komt dat nog.

Ik zat net ook een stukje te kijken van hulp bij opvoeden, soms zijn er zulke vervelende kinderen dat je bijna zou denken, geen kinderen! Maar ja, ze zijn niet allemaal zo gelukkig . Een tijdje geleden werd Baby te huur op BNN herhaald, dat vond ik ook wel leuk om naar te kijken. Ken je dat? Dat ging over 4 jonge stellen die gingen samenwonen voor het programma. Eerst werden de meisjes 'zwanger' (ze kregen een dikke buik om), toen kregen ze een baby, daarna een peuter enzovoort. Ze moesten dan een paar dagen voor die kinderen zorgen en het huishouden doen enzo. Ging natuurlijk lang niet altijd goed, maar wel leuk om naar te kijken dan.

Afgelopen zondag hadden we een verjaardag, het dochtertje van vrienden van ons werd één. Er waren allemaal foto's gemaakt, die kreeg ik straks per mail. Toch wel erg leuk, ze zat zo lief bij me op schoot. Ze is best éénkennig, maar ze lijkt mij gelukkig wel te mogen! Op een gegeven moment zat ze op schoot en toen leunde ze helemaal naar achteren om tegen me aan te liggen. Toen dacht ik, ooh dat wil ik ook!! Maar dan kan ik nu in ieder geval vast genieten van haar!

Een agenda is idd wel makkelijk, ik schrijf er tegenwoordig ook van alles in. Anders vergeet je het zo snel he? En jij met al je verschillende therapie-afspraken, dan heb je het helemaal nodig! De foto's van Anne Geddes zijn altijd zo lief, dus ik kan me wel een voorstelling maken van hoe je agenda eruitziet. Ik heb trouwens op mijn laptop een excel-bestandje gemaakt met mijn temperatuur. Daar schrijf ik ook in hoe ik me voelde die dag. Ik zat straks nog even te kijken naar twee weken geleden, toen was dus blijkbaar mijn eisprong. Precies op die dag had ik spierpijn in mijn buik, heb dat toen ook hier geschreven. Maar toen was het dag  30 van mijn cyclus, dus toen hoopte ik er nog een beetje op zwanger te zijn. Nu weet ik dus beter . Ik voelde me die hele week niet goed, erg moe en soms misselijk. In die week hebben we dan ook niet geklust, ik voelde me echt niet goed. Dus achteraf gezien had ik niet eens zwanger kunnen zijn nu . Is wel grappig, van de 6 weken dat ik nu van de pil afben hebben we 5 weken erg veel geklust en dus 1 week minder en toen was dus net mijn eisprong. Zul je ook net zien, maar nu weet ik misschien iets meer waar ik op moet letten!  

Veel succes met je massage morgen (is vast niet alleen lekker, maar ook pijnlijk denk ik!) en tot morgen!
Liefs Mosa

Hahhaha ja ik had idd heel snel getypt. Ik kan blind typen met twee vingers dus dan gaat het ook best wel snel hè. En als ik eenmaal aan het ratelen ben. Moet de schade weer ff inhalen van niet typen vanavond hè. hihih.

Ja baby te huur had ik stukjes van gezien en toen ik er achter kwam van hey dan is het op tv, was het al niet heel veel afleveringen meer. En laatst zag ik idd herhaling. Echt zo lief soms. Die ene jonge helemaal huilen, omdat die kleine meid weg ging enzo. Wanneer is dat nou precies dan.

Ja soms zie je programma's maar dan denk ik ook wel weer. Jeetje ligt ook wel aan de ouders hoor. Ik denk heus niet dat wij het altijd ff goed doen. En ik kom er steeds meer achter dat zelfs een kleine heelllll veel meekrijgt. Misschien al wel in de buik. Best raar en soms eng idee hoor. Maar we doen ons best hè. We willen de kleine heel veel liefde, warmte en geborgenheid geven. En ook wij moeten leren. Ben nog nooit mama geweest hè. Schijnt dat je als je eenmaal je eigen kleintje op de arm hebt, bepaalde dingen op zijn plek vallen en vanzelf gaan. Dus dat hopen we dan maar, hihih. Ondertussen kunnen we idd lekker wegzwijmelen bij kids van een ander. En als ze de hele tijd huilen of hun dag niet hebben ze met hun papa en mama weer mee naar huis sturen, hihih. Maar dat gevoel heb ik nu veel minder sterk. Ik denk dat een kleine mij heel veel kan helpen om idd het ritme te hebben. Meer op te bouwen, omdat je 24 uur per dag de zorg hebt voor zo'n wondertje. Misschien is mijn bestemming gewoon een kleine. En proberen een hele goede mama te worden.

Jeetje wat weer een wijze woorden, hihih. Mijn sportmasseur doet het idd niet voor de lekkerheid. Die neemt me behoorlijk onder handen. Als ik het lekker ga vinden stop ik heb ik gezegd, hahah. Nee tis wel aardige man. Grappenmaken en chameur, maar daar kijk ik dwars door heen.

Liefs Nathalie

Hahhaha ja ik had idd heel snel getypt. Ik kan blind typen met twee vingers dus dan gaat het ook best wel snel hè. En als ik eenmaal aan het ratelen ben. Moet de schade weer ff inhalen van niet typen vanavond hè. hihih.

Ja baby te huur had ik stukjes van gezien en toen ik er achter kwam van hey dan is het op tv, was het al niet heel veel afleveringen meer. En laatst zag ik idd herhaling. Echt zo lief soms. Die ene jonge helemaal huilen, omdat die kleine meid weg ging enzo. Wanneer is dat nou precies dan.

Ja soms zie je programma's maar dan denk ik ook wel weer. Jeetje ligt ook wel aan de ouders hoor. Ik denk heus niet dat wij het altijd ff goed doen. En ik kom er steeds meer achter dat zelfs een kleine heelllll veel meekrijgt. Misschien al wel in de buik. Best raar en soms eng idee hoor. Maar we doen ons best hè. We willen de kleine heel veel liefde, warmte en geborgenheid geven. En ook wij moeten leren. Ben nog nooit mama geweest hè. Schijnt dat je als je eenmaal je eigen kleintje op de arm hebt, bepaalde dingen op zijn plek vallen en vanzelf gaan. Dus dat hopen we dan maar, hihih. Ondertussen kunnen we idd lekker wegzwijmelen bij kids van een ander. En als ze de hele tijd huilen of hun dag niet hebben ze met hun papa en mama weer mee naar huis sturen, hihih. Maar dat gevoel heb ik nu veel minder sterk. Ik denk dat een kleine mij heel veel kan helpen om idd het ritme te hebben. Meer op te bouwen, omdat je 24 uur per dag de zorg hebt voor zo'n wondertje. Misschien is mijn bestemming gewoon een kleine. En proberen een hele goede mama te worden.

Jeetje wat weer een wijze woorden, hihih. Mijn sportmasseur doet het idd niet voor de lekkerheid. Die neemt me behoorlijk onder handen. Als ik het lekker ga vinden stop ik heb ik gezegd, hahah. Nee tis wel aardige man. Grappenmaken en chameur, maar daar kijk ik dwars door heen.

Liefs Nathalie

Liefs Nathalie

Wat fijn dat je wat beter slaapt, een goede nachtrust is zo ontzettend belangrijk maar daar weet jij natuurlijk alles van! Een bed neemt ook zoveel ruimte in he? Vaak kun je hem maar op één plek neerzetten. Wij hebben een bed van 1.80 m breed, dus dat is ook lastig. Gelukkig hebben we een grote slaapkamer. In wat voor soort huis wonen jullie? Wij hebben vorig jaar een tussenwoning gekocht met een uitgebouwde woonkamer. Dat is wel erg prettig, we hebben best een grote woonkamer nu. En best een grote tuin, dat is ook erg fijn. Hiervoor woonde we tijdelijk in een appartement, was ook groot maar een tuin miste ik wel. Dus laat de zomer nu maar echt beginnen .

Wie weet moest het gewoon zo zijn met je baan. Dat je eerst nog even aan jezelf moet werken en dat je je dan beter voelt. Misschien komt er dan nog iets leukers op je pad (baan bedoelde ik, maar baby mag natuurlijk ook ).  En rust in je leven is natuurlijk ook erg belangrijk. Maar ik snap wel dat het ook fijn is om je nuttig te voelen, maar helaas heb je het niet altijd voor het zeggen.  

Ik ben idd erg druk op mijn werk. Omdat ik deze week ook een cursus had, bleef heel veel werk liggen. Daarom ben ik vandaag maar een extra dagje gaan werken. Nog twee en een halve week werken en dan ben ik heerlijk drie en een halve week vrij, heerlijk! Voor m'n gevoel ben ik er zo aan toe, lekker niet meer dat heen en weer gereis naar Amsterdam. Ga jij eigenlijk nog op vakantie? Ik heb lekker een rustig weekend. Morgen beetje huishouden, boodschappen enzo en zaterdag is mijn vriend vrij. Hij werkt in een winkel dus hij is bijna nooit vrij op zaterdag. Als het goed weer is gaan we buiten schilderen. Is nog niet echt heel erg nodig, maar we willen het beetje bij beetje doen. Ook gaan we kijken voor een nieuw luchtbed of matjes voor op vakantie. Vorig jaar hadden we een lek luchtbed, dat slaapt dus echt niet! Halverwege de nacht al op de grond liggen, daardoor het koud hebben en naar de wc moeten. Als ik ergens een hekel aan heb is het 's nachts op een camping naar de wc moeten! Dus toen hebben we een goedkoop luchtbed gekocht voor de laatste dagen. Nu maar eens een goede kopen. Verder heb ik nog geen plannen voor het weekend, maar dat kan natuurlijk nog komen . Ga jij nog wat leuks doen?

Zo, is toch nog een heel verhaal geworden. Ik ga zo lekker naar bed dus:

Liefs Mosa

Terug
Bovenaan