kluskippies wannabe/gonnabe moms nr 4!!!!!!!!!!!

Hoi maMaJM, gezellig dat jij er ook weer even was! Wij hebben 3 katten dus ik lap eigenlijk iedere week de ramen omdat de katten er graag recht op tegenaan staan met hun pootjes . Is wel schattig natuurlijk, alleen ze blijven niet lang schoon op deze manier. Maar als ik er eenmaal weer mee bezig ben dan is het ook zo weer gebeurd. En het scheelt dan weer voor morgen. Wij wonen met z'n tweetjes maar met alle dieren moet ik iedere week het hele huis van boven naar beneden schoonmaken. Maar ik heb het er graag voor over hoor!

Wel lekker dat jullie morgen niet naar de familiedag gaan! Als het helemaal in Zeeland is, is het ook zo'n eind rijden. Voordat je dan weer thuis bent! En helemaal als je morgenavond ook weer moet werken! Dus het klikt niet zo goed met je schoonfamilie? Nou, daar kan ik over meepraten. Maar ja, je doet er niet zoveel aan he? Uiteindelijk ben je natuurlijk niet met hen getrouwd, maar het blijft natuurlijk vervelend!

Liefs Mosa

Hallo meiden,

Ik merkte dat ik gemist werd, aaaah lief, dus vandaar even weer een berichtje! Ik lees nog steeds mee hoor en voel me allang niet meer aangevallen en moet zeggen dat ik het zo ook niet ervaren heb, het ging me ook om andere meiden, maar nam dan als voorbeeld even mezelf! Maar was de afgelopen dagen gewoon lekker bezig en druk, dus vandaar dat ik even niet getypt heb! En de dagen gaan wel lekker snel zo, als je niet zoveel typt en dat kan ik wel gebruiken, want merk als ik hier heel veel ben, dat de dagen veel langzamer gaan!
Maar ik vind het erg lief dat jullie naar me vragen, dus laat ik ff van me horen, zodat jullie in ieder geval weten dat ik het niemand kwalijk neem en er al helemaal niet meer mee bezig was!

Nathalie, wat ontzettend jammer dat je ongesteld bent geworden! Echt balen zeg! Ik dacht dat het misschien wel raak kon zijn, vooral omdat je vaker hoort dat als je het een beetje loslaat je zwanger bent! Jammer hoor, ik hoop dat je een beetje kunt genieten daar in Luxemburg en dat je lekker weer hebt!
En je moet je echt niet schuldig voelen hoor, jij kunt er helemaal niks aan doen!

MamaJm...ik heb jullie ook allemaal gemist hoor en alles is allang weer goed! Wanneer heb je de vorige keer een mk gehad? In wat voor week was dat? Heb je er nu een beter gevoel bij, of ben je nog steeds wel een beetje bang?! Ik kan het me voorstellen hoor! En toch wel fijn dat je je moe voelt he, dat geeft wel een goed gevoel toch, wel echt dat je zwanger bent!

Vlinder, wat fijn dat je weer lekker mee kletst meid! Ik hoop voor je dat je snel van een zwangerschap mag genieten! Je dochtertje heeft dus ook lekker vakantie! Heerlijk is dat he, even geen verplichtingen op dat gebied! Geniet er lekker van, dan kan je lichaam ook beter tot rust komen!

Mosa, wat spannend voor je dat je morgen gaat testen! Wat zou dat goed nieuws zijn als je positief zou testen! Ik hoop het echt voor je! Hou je ons niet te lang in spanning morgenvroeg...ik duim de hele nacht voor je! duim duim duim!

Collie, we lopen vlakbij elkaar he, met onze NOD...spannend hoor! We gaan samen de vruchtbare periode in! Lekker klussen he meisje! Dan komt het vast wel een keer goed met ons, hihi!

Ik ga nog ff tegen m'n mannetje aanliggen en heb toch maar een bannertje gemaakt!
Fijne avond en Mosa, veel succes morgen!

Liefs Joepie

Heeej Joepie, lief dat je nog ff kwam reageren..
en je bent helemaal niet verplicht om elke dag n verhaaltje te komen schrijven hoor meis.
als jou dagen ook lekker snel gaan zonder hier te schrijven dat is alleen maar fijner...
hoe eerder je bij je NOD dag bent he..
spannend hoor, ook weer deze ronde..of het raak zal zijn voor je..
De mk kreeg ik toen was ik net 7weekjes. nu bijna 6, dus als ik daar maar overheen ben dan geloof ik er wel in.
ik heb met ruim 8weken de echo dus ben zo ontzettend benieuwd.
maar ik voel me idd veel moe en soms misselijk en gevoelige borsten dus heb alle hoop dat t goed gaat komen..ik vertrouw gewoon weer op mn lichaam...
hoe spannend het ook blijft. je moet t positief proberen in te zien he..

Mosa meis. ik duim voor je. al verwachten we misschien niet echt meer een positieve test...het zou een super verrassing zijn!! ik gun het je! en duim voor je...
spannend hoor, hopelijk kan je vannacht gewoon lekker slapen!!

De fam. dag was niet in Zeeland hoor, maar ri Uthrecht/Gorinchem maar  omdat  er veel fam in Zeeland  woont doen ze het beetje int midden van t land..wel net zo makkelijk...maar we kunnen het wel missen.
wel vaker zijn er een paar niet geweest dus. ik moet nu gewoon ff energie besparen en als ze over maandje of 2 horen dat ik dus net zwanger was dan begrijpt de fam best dat we hebben verzuimd hoor...geen probleem..je bent niets verplicht he..
Nou meiden ik ga nu lekker naar bed, toch nog aardig laat geworden, maar morgen kunnen we vast n beetje uitslapen he, zoonlief lag ook tegen 9uur pas op bed..dus heerlijk....
Meiden allemaal alvast een fijne zaterdag allemaal en totkijk maar weer!
Knuf mij

Goedemorgen allemaal!

Helaas voor mij, de test was weer negatief. Ik had het ook wel verwacht hoor, dus ik vond het niet erg! Inmiddels zit ik dus op dag 40 en hoop dat ik snel naar ronde 2 kan. Nu heb ik even wat opgezocht over lange cyclussen en nu is het niet zo dat deze ronde al helemaal verloren is. Het zou kunnen dat mijn eisprong ook pas laat is, dus we klussen gewoon vrolijk verder . Hadden jullie in de eerste ronde wel meteen een goede cyclus?

Ik ben echt pas net gedoucht en aangekleed. Ik heb vannacht heel onrustig geslapen omdat ik nodig moest plassen. Maar ik wilde niet plassen vanwege de test maar dan lig je echt niet meer lekker. Ook moest ik de hele tijd de dekens van mijn vriend lostrekken omdat hij er constant op lag, dus dat was me een lekker nachtje! Ik heb vanochtend om half 7 al getest, toen hield ik het echt niet meer! Daarna ben ik weer lekker mijn bed in gekropen en heb nog heerlijk een paar uur geslapen.

Joepie: wat leuk dat je weer even mee kwam kletsen en dank je voor het duimen! Wat goed dat je lekker druk was de afgelopen dagen. Heb  je gehoord wat voor weer het wordt volgende week? Het wordt echt zomers vanaf dinsdag. Nu was ik al jaloers op de lange vakantie maar nu ik dit hoorde helemaal .

Iedereen een fijn weekend en tot later!
Liefs Mosa

Even nog een vraagje, ik heb net een ovulatietest gedaan. Ik was benieuwd wat daar uit zou komen. Nu kwam er wel een lijntje maar hij was wel lichter dan de controlelijn (ik dacht nog, had ik dit vanochtend maar!). In de handleiding stond een grafiekje met eronder de mogelijke testresultaten. Bij mijn uitslag stond een paar dagen voor of na de eisprong. Weten jullie of het klopt dat deze uitslag dus betekent dat ik rond de eisprong zit, dus ervoor of erna of  kan dit resultaat tijdens de hele cyclus voorkomen. Of heb je in dat geval alleen maar de controlestreep? Ik hoop dat jullie snappen wat  ik bedoel

Liefs Mosa  

Hoi meiden

hehe, eindelijk weekend, eindelijk even 2 dagen rust! Het is zoooo druk, de laatste weken voor de schoolvakantie..... maar nog één weekje en dan is het zo ver!
Ik hoop dat ik dan wat ontspannender kan zijn, want ik merk dat ik nu echt niet lekker in mijn vel zit....  <-- dat moet ik dus om het minste of geringste al!!
Ik probeer me een beetje in te houden, want mn vriendje maakte zich al zorgen toen ik vorige week ongesteld was geworden....
Maar nu kwam zijn zus gisteren aan dat ze zwanger is van de 2e, "en het was echt heeeeeeel snel gegaan"... ja... fijn... leuk.... gvd, waarom gaat dat bij ons niet dan?
Ik dacht echt van mezelf dat ik er niet te veel mee bezig was,met dat hele zwanger worden, maar gisterenavond was ik zo kwaad op mezelf!!! Dat ik meteen na "gefeliciteerd!!" te roepen, mezelf kl*te voel omdat het bij ons nog niet gelukt is!
Jeetje, als dat nu al zo is, hoe moet dat dan als het over een jaar ofzo nog steeds niet gelukt is?
De vorige keer schreef ik dat ik even afstand moest nemen, van hier, van het zwanger worden... Ik dacht dat dat even een dipje was, maar ik denk dat het echt even te veel is ofzo??!?! Ik vind het echt vreselijk, ik ging er in het begin zo makkelijk mee om, en nu is de laaste paar weken echt gewoon niet leuk!
Misschien ook een beetje de combinatie met de drukte en vermoeidheid van de afgelopen weken (altijd druk, vlak voor de zomervakantie).
En dan merk ik dat het klussen ook niet helemaal van harte gaat.... (doet beetje pijn)....

Owowowowow, wat is groot worden soms toch lastig!!!

(sorry, maar even een flauw grapje om de druk van de ketel te halen)

Oke, de tranen zijn weer weg, wat kan ik toch ook altijd vreselijk veel over mezelf zitten praten!!!

Even reageren:
@ Joepie; heb je een cyclus van 30 dagen??? Jij was toch altijd mooi met mij gelijk op aan het gaan? En jij zou, volgens je banner, nog 21 dagen tot je NOD hebben. En ikke nog 20 dagen. En toch sta jij eerder op het lijstje... ik snapumnie!
Jij hebt nu lekker vakantie he!! Geniet er van!!
@ Mosa; he, wat jammer van die negatieve test!! Het irritnte is at je ehta lleen maar kan wachten.... als je dan toch niet zwanger bent, dan hoop ik dat die RD's gauw komen, dan kan je tenminste naar de volgende ronde!
@ Nathalie, beetje laat... maar fijn weekend in Luxemburg!!!
@ maMaJm; gelukkig dat deze zwangerschap beter voelt! Spannend, bijna een echo. Wanneer gaan jullie het je zoontje vertellen?
@ Vlinder; wat erg voor je schoonzusje!! En dat internet... sja, je kunt er een hoop leuke dingen op vinden, maar ook zoveel vreselijke, afschuwelijke, nare dingen!!!!

Hoe zou het eienlijk met Esseltje zijn??? Zou ze haar verjaardagscadeautje gekregen hebben???

Nou, ik merk dat het toch eigenlijk wel weer oplucht om hier eventjes te typen.
(ove dit stukje heb ik overigens wel een uur ofzo gedaan, ben steeds tussendoor even iets anders gaan doen).
Ik bn er nog niet helemaal over uit wat het beste is, even helemaal afstand nemen van alles rond het zwanger worden (voor zover dat enigszins mogelijk is dan....) of misschien even de vakantie afwachten en hopelijk voel ik me dan weer wat beter!
Ik weet ook nog niet of ik ovultietesten ga gebruiken deze ronde, omdat ik bang ben dat als ik dat wel doe, dat ik er dan weer te gefocust op ben. Maar aan de andere kant... als ik ze niet gebruik, dan denk ik vast weer (als het deze ronde weer niet gelukt is); oooh, stik, had ik ze nu maar wel gebruikt!!!
Ik ben er wel over uit dat ik nog niet ga temperaturen! Moet je toch elke dag een beetje op htzelfde tijdstip doen, las ik... en dat gaat me in de vakantie dus echt niet lukken!! Dat weet ik nu al, hahaha! Hou wel van lekker uitslapen als het kan!!

Iedereen een fijn weekend toegewenst!

Groetjes, Mickje

Heeej Mickje, wat rot joh dat je je niet zo lekker voelt

Zijn denk ik ook de hormonen hoor die een rol spelen
En dat moeilijke gevoel dat als iemand verteld dat ie zwanger is herken ik heel goed..
Dat had ik pas na mn mk ook heel erg.
Zo van, waarom gaat t daar wel goed en bij ons niet.
Je moet er mee leren omgaan en dat is heel moeilijk soms.
vooral als je niet helemaal fit bent of gewoon moe en depri.
iedereen heeft weleens zo'n dag.
En jij bent druk met school enzo zeg je al..dus hectische periode
Misschien moet je gewoon ff tot rust komen, je bent echt aan vakantie toe net als veel andere mensen he..
Wat t beste voor je is weet je zelf het beste he, misschien moet je even wat afstand nemen, maar lekker van je afschrijven hier is ook prettig. dus ja de keuze is aan jou he meis!
Temperaturen zou ik persoonlijk niet zo snel gaan doen idd en die ovu testen ook niet denk ik. pas als ik langer dan een jaar bezig zou zijn denk ik.
dat is natuurlijk wel per situatie en persoon verschillend dus als jij er behoefte aan hebt moet je het gaan doen. en als je dan vind er TEveel mee bezig te zijn kan je altijd nog weer stoppen he...
Sterkte ermee!!

Mosa wat jammer zeg, weer negatief getest.
Maar je had het idd ook al iets voelen aankomen he...
Maar als die stomme rd'tjes dan ook kwamen kon je weer verder, nu zit je maar te wachten..... pffff
Maar idd het kan ook zijn dat je eisprong later is geweest omdat je nog maar net bent gestopt met de pil toch, misschien moet je lichaam even op gang komen....
En dat je zo moe bent is wel zwangerschapsverschijnsel hoor..pff kijk maar naar mij...hihi
Nou hou je taai en hopelijk heb je snel meer duidelijkheid!!

Nou hier is alles  rustig.
vanmorgen had ik wel een depri bui in bed. pff ff gejankt hoor.
kdenk nog vaak aan dat t weer mis zal gaan. daar wordt je zeg maar niet vrolijk van,
mn mannetje is dan heel lief voor me dat scheelt en dan haalt hij lekker ontbijtje en dan gaat t ook wel weer.
tis ook vaak de trek die me in de war maakt zeg maar.
dan heb ik zo'n honger en wordt ik zo misselijk en naar van, dat had ik toen ik zwanger was van zoonlief ook vaak snachts.
dan werd ik wakker van de honger... dus het begint weer lekker, dat heb ik nu dus ook al maar goed het hoort er bij...
het zijn de hormonen die met me aan de haal gaan denk ik.. ff die eerste paar maandjes doorbijten.. en dan zal het echte genieten wel beginnen.
ook na de echo als ik het hartje heb zien kloppen ben ik denk ik pas wat gerustgestelder.....dus kijk er echt naar uit.
Verders ook veel moe en dat is echt niks voor mij.
ik ben altijd met vanalles en nog wat bezig.
echt n duizendpoot zeg maar en nu moet ik gewoon toegeven aan de signalen van mn lichaam en luisteren en wat dingen gewoon laten zitten.
ik doe gewoon momenteel alleen het hoognodige en de rest wacht maar even tot ik weer bruis van energie...hihi ach ja je kan er beter maar om lachen en denken waar het allemaal nuttig en goed voor is he, dan hou je t langste vol...

Iemand vroeg volgens mij ook wanneer we het ons zoontje gingen vertellen??!
Nou hij is nu ruim anderhalf en was de afgelopen week niet te genieten soms...hihi ik ook niet hoor..
hij voelt dat wel heel goed aan als mama niet zo fit is als normaal zeg maar
en dan huilt hij, en dat deedt hij eigenlijks nooit.
hij zei ook vaak papa, mama baby!
nu heb ik hem dus verteld waar die baby zit.
dan wijs ik op mn buik en zeg ik..kijk daar istie.. geef de baby maar kusje
en als ik nu dus vraag: waar is de baby? geef m maar kusje, dan geeftie kusje op mn buik!!!! zo schattig!!
Hij is ook voorzichtiger met me. sprong vaak op mn buik en op mn schoot zeg maar maar nu doet hij zachtjes. dan zeg ik goedzo, baby doet slapen....!! hihi
wel schattig hoor. en ik weet niet wat hij er precies van beseft natuurlijk, maar ze zijn wijzer dan je denkt en hebben veel door en hij is nu ook echt rustiger als ik moe ben ofzo en ga zitten...
dan zeg ik geef de baby maar kusje en is hij heel lief aant spelen enzo..
dus ik verwacht dat hij door heeft dat t door die baby komt...
hihi veel praten en uitleggen is wel goed voor kinderen!! dus dat doen we dan maar he!!
Poeh poeh, weer heel verhaal.... lekker ego maar goed.
ik ga ff wat eten en dan zo ook weer ff lekker naar bed. tegelijk met zoonlief
vanavond werken dus moet ik wel fit zijn...
Ik wens jullie allemaal fijn weekend verders en totlaters maar weer.
Knuf ikku

Ach Mickje toch! Wat rot dat je je zo voelt!  Ik kan me vooral voorstellen dat het pijn dat als je van iemand anders hoort dat zij heel snel zwanger geraakt is. Het blijft toch een hele spannende tijd, proberen zwanger te raken.
En dat ook het klussen niet zo makkelijk gaat, maakt het er allemaal niet leuker op. Dan wordt het allemaal zo'n verplichting. Ik kan me dan voorstellen dat je er even doorheen zit!
Je moet lekker doen wat  je zelf het fijnste vind wat betreft het forum, of lekker alle frustraties en alles waar je mee zit van je af praten, of hier minder komen omdat je  er dan misschien minder mee bezig bent! Vervelend hoor!  Nog een weekje proberen vol te houden, in de vakantie voel je je vast wat beter! Sterkte en een knuffel!!

maMaJM; jij ook al een depri bui vanochtend! Is ook wel moeilijk natuurlijk. Ik denk dat iedereen die net zwanger is wel bang is dat het fout zal gaan, en jij hebt het natuurlijk pas meegemaakt dan denk  je  er vast extra veel over na. Maar bij je zoontje is het  toch ook goed gegaan! Wrs was er de vorige keer zoveel mis met het kindje dat je lichaam het heeft afgestoten omdat het misschien niet levensvatbaar was. Vaak is een miskraam een reactie van je lichaam op zoiets. Nu voel je je toch heel anders? Dat lijkt me een goed teken. Maar ik snap dat je er erg mee zit. Ik hoop dat de komende weken erg snel gaan tot de echo, dan heb je meer zekerheid! Ook voor jou sterkte en een knuffel!!!

Ik heb momenteel weer ongesteldheidsbuikpijn maar het is helaas nog niet zover. Mickje, jij denkt natuurlijk waarom lukt het bij  mij niet zo snel en maMaJM jij waarom ging het bij mij de vorige keer fout en ik denk, waarom komt mijn cyclus niet gewoon meteen op gang zoals bij bijna iedereen. Zo zie je dat iedereen wel iets heeft om zenuwachtig over te zijn. Maar dat neemt niet weg dat het natuurlijk vervelend is.
Het vreemde bij mij is, is dat ik sinds 3 weken temperatuur. De eerste 2,5 weken was mijn  temperatuur voor het opstaan 36.3 of 36.4. Nu is hij sinds 2 dagen 36.7. Toch best een stukje hoger. Dit zou kunnen betekenen dat mijn eisprong een paar dagen geleden was, dit kan overeen komen met de ovulatietest die ik vanochtend heb gedaan. Maar dan moet ik pas over twee weken ongesteld worden. Is zo irritant die onzekerheid, zo weet ik totaal niet waar ik aan toe ben! Als je een normale cyclus heb, weet je tenminste ongeveer wanneer je alles kunt verwachten. Ik hoop dat ik na deze cyclus, wanneer hij dan ook eindigt, wel normale cyclussen krijg. Anders wordt het nog lastig denk ik!

Zo, ik ga weer verder met de huishoudelijke klusjes, tot straks!
Liefs Mosa

Terug
Bovenaan