Kluskippies wannebe/gonnabe moms nr. 3!!!

Goedemiddagggg lieve meiden, hoe is ie hier?
Ik heb er weer een werkochtendje opzitten. Pff best druk in je eentje, hihih
Baas belde nog of ik het chloorpeil wou controleren, dat bleek dus niet goed te zitten, dus over de telefoon hele instructies, hihi. Maar het was me gelukt, totdat ik later in de ochtend weer keek en het gedaald was. Dus ikk de handelingen weer uitvoeren. Kom ik later terug is ie verder gedaald, grrrr! Dus ikke nog een keer doen en ja hoor, nu is ie weer netjes! Ikke ben goedddd! hahaha. Zo leer je nog eens wat!

Kom ik net thuis ligt mijn mannetje helemaal met wit bekkie in bed. Die lag gisteravond ook al vroeg in bed en heeft de hele nacht geslapen. Vanmorgen wou ie eerst werken, maar toen ik thuis kwam vond ik hem in bed, dus ging dus niet. Hij heeft erg last van zijn maag, misselijk, hoofdpijn. Gisteren hadden we bij restaurant van benzine pomp in Duitsland  wat gegeten. Hij had schnitzel, maar was niet zo lekker zei ie, heeft ook maar de helft gegeten. Later had ik ff een stukje geproefd en zat idd hele rare smaak aan, dus misschien heeft ie daar last van of zoals ie zelf zegd misschien ook wel van de zon. Hij wou niet dat ik de assistente van de dokter ff belde. Hij wil het nog dagje aankijken. Heb gezegd okay, maar als je je morgen nog zo voeld bel ik de dokter.

Miranda je voelt wel veel op het moment meis. Helaas kunnen we niet met zekerheid zeggen wat het is hè. Kunnen helaas niet vanaf hier in je buikje kijken, hihih. Kon dat maar hè. Maar dat je andere kwaaltjes hebt dan normaal bied natuurlijk wel wat hoop. We gaan door met duimen! Tis nu helaas nog ff afwachten tot het weekend. Geen bloed geeft moed!

Joepie ook in wachtstand spannend hoor! Lekker dat je dagje vrij bent. Waar gaan jullie heen op schoolreis? Of las ik dat nou verkeerd?

Tis hier nog heerlijk weer, moeten we maar lekker van genietn meiden, want het weer gaat omslaan hoorde ik. Ik had gisteren al opruim bui. Dus gisteravond nog heel veel gedaan. En denk dat ik vanmiddag maar ff belangrijke papieren bij elkaar ga zoeken en kopieren zodat die opgestuurd kunnen worden. Soms moet je daar ff tijd voor nemen hè. En misschien ff bij mijn oma van mijn moeders kant kijken, die heb ik al tijd niet gezien. Ik zie wel ff. Ga me proberen niet al te druk maken en dingen te verdelen. Wat vandaag niet komt, moet dan morgen maar. Kan hier nu niet gaan stofzuigen want mannetje ligt op de bank te slapen. Hij wou ff tv kijken, maar is echt niet fit. Arme schat!

Meiden wens jullie fijne middag en tot later!

Liefs Nathalie

Ps. hier trouwens wat afscheiding vandaag, dus wie weet is eisprong in aantocht!

Hoi Meiden!

Wat is het alweer lang geleden dat ik hier ben geweest zeg! Ik heb zo goed als mogelijk proberen bij te lezen wat er allemaal de afgelopen tijd is gebeurd, maar het is echt zo ontzettend veel!
Vlinder wat ontzettend rot voor je zeg. Eerst helemaal blij dat je positief test en dan krijg je dit! Heel veel sterkte meis, ik hoop dat je je gedachten kan verzetten, maar dat zal wel heel moeilijk zijn.
Ik zie ook dat er een paar nieuwe meiden bij zijn. Leuk hoor, de club blijft groeien. Ook voor jullie hoop ik uiteraard op een mooie zwangerschap. Ik hoop zo dat alle meiden op dit forum snel zwanger mogen zijn!
Jolie natuurlijk nog van harte meis! Ik hoop dat alles goed gaat!
En Nathalie, ik hoop dat alles een beetje vol te houden is met het UWv enzo. En dat je ook snel zwanger mag zijn!

Ik moet zeggen dat ik het echt heel erg jammer vind dat de meiden die al vanaf het begin van het forum hier kletsen nog steeds niet allemaal zwanger zijn. Ook voor de meiden die al wat langer bezig zijn. Het lijkt me zo frustrerend, ik denk dat ik het niet had aangekund. Wat mogen wij onszelf gelukkig prijzen zeg!
Even een egoverhaaltje dan maar. Ook al vind ik het toch moeilijk om op dit forum over onze zwangerschap te praten, terwijl ik weet dat andere meiden het ook zo graag willen of net een mk hebben gehad... Maar ik weet ook dat er een aantal meiden zijn die het juist wel graag willen horen. Inmiddels ben ik alweer 15 weken zwanger. Vanaf vorige week krijg ik eindelijk een klein minibuikje. Maar om eerlijk te zeggen is het nog steeds niet echt te zien. Verder voel ik me gelukkig steeds beter. Niet meer zo moe en ben nu eindelijk ook een beetje over de stress heen dat de kans in de eerste 12 weken op een miskraam groter is voorbij is. Daar ben ik achter in mijn hoofd best wel mee bezig geweest. Eindelijk wordt dat wat minder. Wat ik wel blijf doen (en dat is echt zo vaag) dat elke keer als ik naar de wc ben geweest, ik kijk of er geen bloed te zien is. Je hebt als vrouw al zo lang meegemaakt dat dat elke maand (als je aan de pil bent of een regelmatige cyclus hebt) gebeurt, en nu is het er al vier maanden niet! Het zit er gewoon nog in dat je   er op wacht ofzo.
Morgen heb ik eindelijk mijn tweede bezoek aan de verloskundige. Vind wel dat je daar lang op moet wachten, was 7 weken geleden voor het laatst. Als het goed is gaan ze dan het hartje luisteren. Dat hebben we nog nooit gehoord, dus ben erg benieuwd! Het schijnt te klinken als een langsdenderende trein, omdat de hartslag zo hoog is. Ook gaan ze de uitslag van de bloedtest bespreken en mijn bloeddruk meten. Die is overigens erg laag de laatste weken. Ik heb zo'n zelfmeter en omdat ik telkens erg slap ben en duizelig test ik hem regelmatig. Mijn bloedruk ligt gemiddeld rond de 95/55. Bij een normale vrouw moet dat rond de 120/70 zijn. Bij zwangere vrouwen is tie vaak wel wat lager, maar ik vind dit af en toe wel zorgelijk. Ik heb daarvoor wel al gebeld met de vk, maar zij zegt dat het beter is dan een te hoge bloeddruk voor de baby en dat ik gewoon erg rustig aan moet doen als ik het gevoel heb flauw te vallen, of een dextro of een dropje moet nemen.
Ik zal morgen nog wel even laten weten hoe het was bij de vk. Daarna mag ik ook bellen voor de tweede echo, die zal rond de 20 weken zijn, dus half juli.
Oja mijn leeftijd is trouwens 27, ik zag dat jullie dat in de NOD lijst erbij zetten, dus bij deze!
Groetjes en iedereen heel veel sterkte met alles en hopen voor de wachtlijsters dat ze zwanger mogen zijn!

Hey meiden,

Vlinder hoe is het met je? Hoop dat je het snel allemaal een plekje kunt geven.. Jouw tijd komt echt nog wel hoor meid! We duimen hier allemaal heel hard voor jou, en uiteraard ook voor alle andere meiden hier...
Nathalie, een erg leuke dag gehad dus gisteren... Heerlijk even genieten dus, het is je gegund hoor. Wel sneu dat je mannetje nu op de bank ligt...
Miranda, wat fijn dat je EINDELIJK ongi bent geworden..!! Hoop zo voor je dat er vanaf nu ook regelmaat in zit en natuurlijk van 28 dagen...! Nooit gedacht nog eens zo te genieten van je menstruatie he . Maar heerlijk om nu weer te weten waar je aan toe bent, super!
Moest even heel goed terug lezen want zag twee miranda's staan, haha...
Miranda, voor jou natuurlijk nu een hele spannende periode. Je voelt van alles, moeilijk om dan nog te wachten he...!! Ik duim extra hard voor je dat je heel gauw de bevestiging krijgt waar je al zolang op wacht..!!
Joepie ook voor jou komt het nu weer heel dichtbij he, spannend hoor!!!! Duim uiteraard ook even extra hard voor jou mee...
Nog even wat extra glitters voor jullie allemaal;
**************************************************************************************************

Bolle ik begrijp dat je je een beetje druk maakt om je bloeddruk. Misschien kan ik je een beetje gerust stellen. Vanochtend ben ik naar de verloskundige geweest voor mn eerste intake (ben nu 9 weken, 2 dagen).. Mijn bloeddruk was 110/60 ook zei gaf aan dat zwangere vrouwen een lagere bloeddruk hebben en dat dit zelfs nog lager wordt als je in het midden van je zwangerschap zit. Zij gaf aan dat dit alleen maar goed is, alleen dat het voor jezelf wel wat vervelend kan zijn. (duizelig, gammel enzo). Het enige wat je kan doen hiertegen is wat meer zout eten, en zorgen dat je altijd iets bij hebt als dropjes, kaas op brood of iets anders waar zout in zit. Door zout te eten hou je wat meer vocht vast en stijgt de bloeddruk iets...

Verder heb ik ook maar even gelijk gevraagd hoe het precies zit met die eerste 12 weken, omdat dit vaak als een grens wordt aangehouden. Zij vertelde dat als je het hartje hebt zien kloppen en de groei hoort bij het aantal weken dat je zwanger bent (bij mij was dat dus 8 weken en 6 dagen toen afgelopen vrijdag) dat de kans op een mk dan al vele malen kleiner is dan de 1 op de 10 in de eerste 12 weken....
Het kan natuurlijk altijd nog misgaan, maar dit kan ook bij 20 of 30 weken, maar het  risico is in elk geval al vele malen kleiner...

Wat ik zelf wel een beetje apart vind is dat je daar heen gaat naar de verloskundige, en uiteraard ben je al erg onzeker of het wel allemaal goed gaat. En dat ze het dan met name met je gaan hebben over allerlei afwijkingen wat je kind kan hebben en welke testen er mogelijk zijn... Het deed me een beetje denken toen ik voor het eerst op vakantie met het vliegtuig ging. Erg gespannen en enorm opzien tegen het vliegen en het eerste wat ze je gaan vertellen nog voordat je opstijgt is wat te doen als het vliegtuig neerstort haha...
Maar goed het hoort er allemaal bij, en hoe dan ook is het afwachten en ondanks alle onzekerheden toch maar gewoon proberen er zoveel mogelijk van te genieten...

Hey meiden, ik ga lekker in de tuin zitten met een tijdschrift op schoot en een bakkje thee erbij en heerlijk genieten van vandaag... Veel plezier allemaal...

NOD lijstje  ~ Kluskippies ~

MamaJM, 23 jaar            3e ronde -  2e kindje                              16-06-08
Mosa, 25 jaar                          e ronde - 1e kindje                               17-06-08
Mickje                                              4e ronde - 1e kindje                              18-06-08
Esseltje                                          5e ronde - 1e kindje                              18-06-08
Collie                                                5e ronde -  1e kindje                              19-06-08
Mamoetje  19 jaar            6e ronde -  1e kindje                             25-06-08      (56 dgn)
Nathalie, 24 jaar              4e ronde -  1e kindje                             26-06-08
Maureen                                      4e ronde -  1e kindje                              29-06-08
Kimmie                                          2e ronde -  1e kindje                             30-06-08      (28 dgn)
Kimmie                                          2e ronde -  1e kindje                             07-07-08      (35 dgn)
Vlinder, 29 jaar                 11e ronde 2e kindje                            ??-??-??

DE WACHTBANK : Meiden we duimen    voor jullie!!!!!!  

Miranda                                        5e ronde  -  1e kindje                              14-06-08    
Joepie, 25 jaar                   4e ronde -  1e kindje                             14-06-08

OVER  TIJD meiden we duimen extra hard  Wel/Niet zwanger Spannend!!!!

Mamoetje,  19 jaar    6e ronde 1e kindje                           03-06-08      (34 dgn)  
Antoinette                           3e ronde 1 kindje                                13-05-08

De ZWANGERE  onder ons:   *********************************** *** GLITTERS!!! !!!

Februari:
R ozemarijke    3e ronde 1e kindje           uitgeteld  op 30 oktober 2008
Maart:
Bolle, 27 jaar      1e ronde 1e kindje               uitgeteld op 27 november2008
Mei :
Elmoo                              1e ronde 1e kindje            uitgeteld op 10 januari 2009
Dotje                                2e ronde 1e kindje            uitgeteld op 10 januari 2009
Poeh                                  2e ronde 1e kindje           uitgeteld op 8 januari 2009  
Gerdien                          5e ronde 1e kindje            uitgeteld op 27 januari 2009
Juni:          
Jolie, 28 jaar          3e ronde 2e kindje         uitgeteld op 11 februari 2009

Verloskundige bezoek :

Poeh                    
1e bezoek        02-06-08        
Elmoo                
1e bezoek        09-06-08
Bolle                    
2e bezoek       10-06-08
1e bezoek        ??-??-??
Dotje                    
1e bezoek        16-06-08 om 11.20 uur
Gerdien            
1e bezoek        19-06-08

Echo's, ahhh wat lief en mooi

Bolle      
2e echo        ??-??-??    
1e echo        14-05-08
Elmoo                
2e echo        06-06-08
1e echo        19-05-08                      
Dotje                  
1e echo          16-06-08 om 11.00 uur
Poeh        
 2e echo        23-06-08 om 18.00 uur            
1e echo          02-06-08

Zooooo ik ga er ff lekker bij zitten hoor!
Gezellig Bolle dat je langs kwam meis.
Fijn dat je ons op de hoogte houd
En fijn dat je beetje bij beetje minder moe bent en je beter voeld
Ben wel ergggg nieuwsgierig naar je buikje hoor, hihih
Je moet idd lang wachten op je echo meis.
Geniet er maar lekker van!

Elmoo fijn dat alles goed ging bij de vk
Moest wel lachen hoor, maar je hebt gelijk
Ze noemen juist de dingen waar je bang voor bent
Maar hopelijk ben je toch wel beetje gerust gesteld
Wanneer heb je nu nieuwe afspraak?

Hier vanmiddag dingen opgeruimd, geeft heerlijk gevoel
Ik moest laatst een aantal verhuisdozen ineens uitpakken , omdat
mijn exbaas die ineens terug wou, dus lag op logeerbed.
Heb het allemaal uitgezocht en opgeruimd dus lijkt nu veel netter
Liggen nog wel wat dingetjes, maar kan niet alles tegelijk hè
Dacht eerst maar eens ff rustig gaan zitten, want was alweer te lang
achter elkaar bezig, moeilijk om balans te vinden als je lekker bezig bent

Maar dit forum geeft aangename afleiding. Net ff broodje gemaakt voor mijn mannetje, dit wou eindelijkkkk iets eten. En heb gezegd dat ie zijn water op moest drinken. Zelf lekker een paar druifje. Dalijk nog ff een wasje doen, want het droogt zo lekker met dit weer. Dan heb ik mijn vrije middagje goed benut!

Grrr die rotleeuw zit weer in het scherm hoor, irritant gedoe!

Meiden nog fijne middag en tot klets maar weer!

Liefs Nathalie

Heeeej lieve kippies van me... was ik ook weer us... vanmorgen weggeweest voor mn werk en zoonlief bij mn ma geweest. de buren hier slopen de openhaard schouw eruit dus was enorm herrie..we zijn dus gevlucht hihi.. lekker toen ik terug kwam ff eerst naar huis met de auto, fiets gepakt ff snel naar het dorp en toen naar mn ouders huis.. nou mn ma was ook net terug. had heerlijk met zoonlief heel eind gefiets hihi als trotse oma. ook paar boodschapjes gedaan en bij kennisje op de koffie geweest waar ze langs kwam..dus zoonlief was nog heel lief aant spelen toen ik kwam..de schat. hij had zich wel vermaakt. hij ligt nu net halfuurtje op bed omdat toen we thuis kwamen de klusman hiernaast nogsteeds aant drillen was, tegen onze muur zeg maar dus dat knettert lekker door...pff wat een klere herrie zeg. ik dus gauw wasje opgehangen en toen werd het stiller en ff gevraagd of ze klaar waren anders lag zoonlief net in bed en beginnen ze soms weer..maar nee het was gelukkig klaar..dus nu slaapt   ie lekker! morgen al dag weg naar zeeland en zal van slapen ook weinig komen voor hem denk ik..meestal halfuurtje en issie weer klaar..hihi maar blijft altijd heel zoet, de schat..ookal ist eind rijden, hij jengelt nooit gelukkig! dus gaat goed komen..hoop dat t weer nog ff zo blijft en dan pas snachts gaat regenen ofzo, want dat rijd niet zo fijn voor zo'n stuk, maar verders zie ik t best zitten...
Gisteravond nog met Nathalie op msn zitten babbelen..konden allebei niet echt de gang krijgen met slapen dus ff gekeken hoever we nou uit elkaar wonen..maar pff valt nog tegen, is zwat netzo ver als vanaf hier naar Zeeland, maarja dat doe ik ook, dus we zeiden al...als we zwanger mogen raken allebei gaan we allebei ri Zwolle ofzo, dan rijden we allebei de helft.hihi gaan we daar baby kleertjes en dikke buiken kleren kopen!! hahahaa...wat een plannen..pff moet eerst nog maar us zover zijn... oooh i hope..snel!!! ik duim voor mezelf ego he! maar ook voor jullie allemaal hoor!
@ alle zwangeren hier: van mij moeten jullie niet stoppen met schrijven hoe het gaat hoor. al heb ik een mk gehad, het is toch fijn om te lezen dat t bij andere zwangeren wel goed gaat. dat geeft juist weer moed om ook positief te blijven hopen! Fijn dat je nog us langs kwam bolle..spannend weer een echo en dan Elmo, of kreeg tie een echo?? pff ik haal ze door elkaar volgens mij?? nou ja komen hier ook steeds meer bij, kan ik niet zo goed iedereen meer uit elkaar houden?? maar zwangeren iig geniet van het wondertje in jullie buikjes!!
Vlinder hoe ist nu met jou? gaat t n beetje?? vloeien erg heftig of alweer wat minder?? meisie doe rustig aan he. en als je ff afstand wil nemen hier, begrijpelijk. doe maar waar jij je goed bij voelt... sterkte meis! we hopen allebei snel weer zwanger te zijn en dat t dan wel goed mag gaan he..pfff dat zal ook spannend zijn..maar ik hoop het zo voor mezelf en vooral ook voor jou!! knuffel van mij
Nathalie hopelijk heeft je mannetje gister geen bedorven vlees gegeten...pff doe maar voorzichtig als je het niet vertrouw of hij krijgt opeens hoge koorts mooi de HA bellen hoor meis! die is er niet voor niets!! beterschap voor hem en doe zelf ook rustig aan he...veel te warm om je druk te maken meis..
Hier verders geen bijzonderheden. zag dat ik alweer bovenaan het NOD lijstje sta..pff wat gaat de tijd snel...vind het wel spannend worden aan de ene kant maar denk ook aan de andere kant, we moeten nuchter zijn en altijd denken als ik ongesteld wordt werkt tenminste mn lichaam weer goed... want mn cyclus kan natuurlijk best in de war zijn of veranderen door die mk...dat weet ik niet. ik wil daarom ook niet te snel gaan testen als ik al overtijd zou raken... soms denk ik. ja zwanger?? als ik opgeblazen gevoel in mn buik he ofzo of druk van onder, maar kan ook spanning zijn omdat er zoveel om me heen gebeurt, familie, vrienden..pff heftige tijd hier, en stress is niet goed voor zwangeren dus kan ook best zijn dat ik soort nog aant ontzwageren   ben ik weet t niet?? we wachten af....maar stiekum hoop ik echt op wat moois en dat t dan GOED mag gaan!!! oh ik hoop het zo, gewoon te zot misschien, maarja...
Zal hier vast rustig zijn vanavond iedereen naar het voetbal kijken?? hihi ikku echt niet!! boeit ons geen BAL! haha..maar zou tuurlijk zijn als NED eens wint...maar kijken..nee pff ik hoor het wel..haha
Heeeej meiden geniet nog ff van de zon. weer heel lang verhaal van me geworden, maar was hier ook weer zoveel bijgekletst....
Fijne dag iedereen!! dikke knuf mij

ff mn bannertjes er weer eens bijgehaald:

Hallo!!!

Wat een weertje vandaag he? Lekker warm.
ff reageren: mir, ik ben erg blij voor je dat je eindelijk ongesteld bent, ik hoop zo dat je nu een kortere cyclus hebt en snel zwanger mag raken! Wel goed dat je eisprong hebt gevoeld, dat is al een voordeel.
Nathalie, leuke dag gehad zo te lezen? Lig je lekker in je hangmat haha!
Bolle, thanx voor de felicitaties, wow, 15 weken alweer, leuk dat je een buikje krijgt, het wordt nu steeds echter! Ik denk dan ooooh, wat duurt het nog lang voor mezelf, maar voor ik het weet heb ik ook zo'n buikje, heerlijk, ik kan niet wachten! Nog even volhouden tot de volgende echo, spannend!
Vlinder, take care!!

Vandaag vermaakt de kleine zich prima in de zandbak die we afgelopen weekend voor hem hebben gekocht (hij is over 2 weken jarig!) echt super, ik heb geen kind aan hem. Op zich ook wel fijn, wan tik ben snel moe en voel me gewoon zwanger (erg emo, beleeeggghhh) gisteravond vroeg mijn bedje en en mannetje heeft me vvanmorgen tot 8.30 laten liggen heerlijk!!!!
O ja, onze papa's en mama's en broers en zussen weten het nu. De rest mag nog even wachten. Fijn om te delen, dit geluk!

yes gelukt!
BTW: met het WK in 2006 was ik hoogzwanger van de eerste en nu het EK en weer zwanger, grappig!

Terug
Bovenaan