Kluskippies wannebe/gonnabe moms nr. 3!!!

Gefeliciteerd Jolie! Wat fijn zeg!

Gister met mijn baas gepraat en ik heb het gezegd. Vond het erg moeilijk om te zeggen, maar toch maar gedaan. Nu snapte ze waarom ik thuis bleef.
Vanaf maandag ga ik weer werken en dan doe ik ritjes in de buurt. De schoolkinderen hoef ik ook niet meer te doen.

Ga het dus een stuk rustiger aan doen en ik heb ook gevraagd over mijnj contract. Ik heb dus een 0 - uren contract.
Ik krijg alleen betaald wat ik werk en als ik ziek ben niets. Ze ging kijken of ik wel eens zwangerschapsverlof krijg. Waarschijnlijk ook niet.
Dat is dus wel balen.

Maarja, ik ga er toch helemaal mee stoppen als de baby er is.

Jolie, jaaaaaaaaaaaaaa!!!!!! Meid van harte gefeliciteerd!!!!!! Wat super voor jou en je mannetje zeg!! Wat heerlijk he...
Ben zo blij voor jullie...!! Hoop dat de anderen hier snel mogen volgen.. Zou haast wel moeten, juni is nog maar 6 dagen oud en nu al 2 zwangeren...!!!

Vlinder hoe is het met jou? Kun je het al bevatten?

En Gerdien, wat vervelend zeg dat je je zo rot voelt en dat je baas daar zo dom over doet. Maar bedenk maar zo er groeit wel een klein wondertje in je buik en dat ik veel meer waard dan zo'n lompe baas... Hoop dat je gesprek met hem/haar goed was...

Ik reageer straks wel meer, ben al aan het werk en de eerste is al bezig in de zaal...

Heb straks mn echo om 16.20, wel spannend hoor!!!! Al voel ik me op en top zwanger de twijfel blijft of het wel goed gegroeid is en of alles erop en eraan zit en of het hartje nog steeds klopt... pfffffffffff blijft spannend! Ik laat het jullie weten...

Hoi lieve kluskippies!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes, heerlijk om te ontvangen zeg! Gisteravond stonden we te springen van blijdschap en vanmorgen stond ik alweer om 7.00 naast mijn bed, kon niet meer slapen hihi! Wat een blij en rijk gevoel hebben wij zeg! En nog binnen 3 maanden, ik mag van geluk spreken, maar ben zoooo ongeduldig af en toe dat het niet snel genoeg kan gaan, maar dat herkennen jullie wel denk ik.

Elmoo: heel spannend de echo, het is vast allemaal super goed en kan je het hartje zien kloppen, Veel plezier!
Nathalie: ik gun het je echt om zwanger te zijn, je leeft altijd zo met iedereen mee! En je voorgevoel was juist. Hopelijk snel een goed voorgevoel bij jezelf.
Joepie: ik snap je bezorgdheid wel, maar als ik het zo lees, moet je eisprong nog komen misschien. Luister goed naar je lichaam meis, het is vast allemaal ok.
Mosa: welkom trouwens nog, we hadden elkaar nog niet gesproken, leuk dat je meekletst!

Ik voel me nu een beetje misselijk, gewoon niet zo lekker, heb verder wat andere kwaaltjes zoals, veel plassen (kleine beetjes), darmkrampen (au!), gespannen borsten en pijnlijke tepels. Ook veel steken en een weeig gevoel in mijn onderbuik. Nou, ja ik neem het voor lief, hopelijk betekent het dat ons kindje goed groeit. Afgelopen maandag had ik dus enorme lage rugpijn en buikpijn en flinke afscheiding. Ik dacht dus dat ik ongesteld zou worden, maar dat gebeurde niet. Nu achteraf denk ik dat het met de innesteling te maken had.   Gek he hoe je lichaam reageert. Ik merk dat ik nu wel al meer kwaaltjes heb dan bij de eerste, mijn mannetje zei al: het wordt een meisje! Ik hoor vaak dat je dan meer kwaaltje hebt, ach het zal wel een bakerpraatje zijn. Morgen uit eten met schoonmama, kunnen we ons mond houden? Straks werken, gelukkig maar tot 5. Heb veel zin in het weekend, lekker genieten. Ik kan het nog steeds niet geloven!
Weer een wondertje erbij! Ik ben zefl eind februari jarig, dus dat wordt volgend jaar geen groot feest, maar wel een kleine in de armen hoop ik!
Tot vanaaf!

Hi Meiden, ff snel een berichtje van mijn kant om jullie hele fijne dag te wensen.
Elmo heel veel plezier met je echo meis. Volgens mij klopt he tlijstje bij VK bij jou niet echt. Maar goed moet je maar ff kijken als je tijd hebt.

Gerdien, naar dat je onduidelijkheid hebt over je contract. Maar wel fijn dat je het rustiger aan kunt doen. Als je een 0-uren contract hebt ben je dus ook niet verplicht om te gaan werken als je je niet goed voelt. Het mes snijd aan twee kanten hè.

Joepie ik ga mijn best doen meis. Krijg tot nu toe nog niks door. Hopelijk stijgt morgen je temparatuur een beetje. Maar niet altijd werkt temparaturen goed hoor. Houd moed, maak jezelf niet al te gek meis.

Hahha ik kan ook niet reageren om alleen fijne dag te wensen hè.
Ik heb straks gesprek bij UWV, vind het onwijs spannend. En later nog ergotherapie, denk dat ik in tussentijd ff broodje in de stad ga eten ivm heen en weer rijden.

Liefs Nathalie

Goeiemorgen allemaal,

Klopt wel hoor Nathalie, de verloskundige doet niet de echo.... Daar moet ik maandag heen voor een intake, ben benieuwd...

Joepie, wat vervelend inderdaad dat je denkt dat je geen eisprong hebt. Ik weet niet hoe het zit met temperaturen, hoelang je dat temp verschil moet kunnen zien. Ik weet wel dat heel veelmeiden niks voelen van de eisprong, ik voelde dit ook echt nooit....
Hoop dat je snel meer zekerheid hebt...!!!

Hee meiden,

Ben ik weer even en WEER vanaf me werk.. (foei:) baas is weg:D)

Jollie: Gefeliciteerd meid!! Ga er lekker van genieten!! Wanneer ben je uitgerekend?

Natalie: Succes met je gesprek bij het UWV, waar is het voor.. voor behoud van je auto of hoe het op je werk gaat?

Elmo: Veel plezier met de echo straks.. En op de zaal??   Wat voor werk doe je?

Gerdien: Als je dan al stopt voor je zwangerschaps verlof.. krijg je dan geen bijstand?
(weet nooit hoe dat allemaal zit)

Joepie: Hou je a.u.b. niet teveel vast aan het tempraturen.. Is niet altijd even betrouwbaar las van de week dat je het af en toe doet.. je moet het echt een aantal maanden doen voor je er regelmaat in ziet.. en alles moet steeds hetzelfde zijn.. hoelaat je naar bed ben gegaan of je bent gaan plassen hoe laat je tempt.. dat speelt allemaal mee..

Mosa: Welkom nog trouwens.. Wij hadden elkaar nog neit gesproken.. hihi.. Maar ik heb me in kunnen houden hoor.. Mannetje was wel mee met het optreden maar hij heeft geen test kunnen halen.. want eerst zat ie met me zusje opgeschreept.. die  wou ook kijken (die is net geopereerd en zit in een rolstoel want ze is lichaamelijk gehandicapt) En even later kwam een vriend van hem er ook bij.. en die wou nog kijken voor een telefoon.. mijn vriend zit namelijk in de telecom bussnis.. Ben zelf om 3 uur vrij.. En dan ga ik een test halen.. die doe ik morgen pas.. hoor echt waar.. want dan is vriend erbij.. moeten alleen wel om 10 uur op de zwarte markt zijn.. dus wordt een vroegertje! hihi.

Joepie: Wel leuk voor je collega'tje Je meot met heel veel medicijne   stoppen als je zwanger bent.. Ik ook met de betere medicijnen voor em hooikorts.. maar heb nu arius en die mag wel..

Nog een x natalie: hihi..: Ja ik vind het ook echt heel vervelend van die 5 kilo.. heb ik zo me best voor gedaan en nu binnen een maand kan ik weer overnieuw beginnen..   Das het gekke ik kan me niet meer herrineren hoe mijn ongesteld heid was.. niet zo heel hevig volgens mij.. Maar het hield wel langer aan als normaal.. Mart wordt al onderzocht omdat de kans vrij groot aanwezig was dat ie verminderd vruchtbaar zou zijn..Dat blijkt ook zo te zijn.. de eerste test zei 70-80% onvruchtbaar  de 2e 50-60% en de 3e krijgen we dinsdag de uitslag van.. En telefonisch spreekuur dinsdag.. om te kijken hoe nu verder..

Je vroeg ook wat voor optredens ik deed.. ik zit op een fanfare/marchingband hier in Rijswijk.. Ik speel daar dwarsfluit.. Gisteren moesten we in Rijswijk de avond 4-daagse binnen halen.. En vanavond in Haarlem.. dus we gaan al vroeg weg voor de files.. Vorig jaar kwamen we daar aan.. was ontzettend aan het onweren.. en toen we daar eindelik waren waren ze de hekken al aan het opruimen want het was afgelast.. (wij mogen niet lopen met onweer.. Dan zijn we net lopende bliksem geleiders.. )
Dus hoop dat het nu droog blijft.. Anders rijden we weer voor niets..

Ga even verder werken..
xxxxx Mamoetje

(ps.. Ben toch wel beetje zenuwachtig voor morgen)

Heel verhaal geworden hihi

NOD lijstje  ~ Kluskippies ~

Miranda                                        5e ronde  -  1e kindje                              14-06-08    
Joepie, 25 jaar                   4e ronde -  1e kindje                             14-06-08
MamaJM, 23 jaar            3e ronde -  2e kindje                              16-06-08
Mosa, 25 jaar                          e ronde - 1e kindje                               17-06-08
Mickje                                              4e ronde - 1e kindje                              18-06-08
Esseltje                                          5e ronde - 1e kindje                              18-06-08
Collie                                                5e ronde -  1e kindje                              19-06-08
Mamoetje  19 jaar            6e ronde -  1e kindje                             25-06-08      (56 dgn)
Nathalie, 24 jaar              4e ronde -  1e kindje                             26-06-08
Maureen                                      4e ronde -  1e kindje                              29-06-08
Kimmie                                          2e ronde -  1e kindje                             30-06-08      (28 dgn)
Kimmie                                          2e ronde -  1e kindje                             07-07-08      (35 dgn)

DE WACHTBANK : Meiden we duimen    voor jullie!!!!!!  

Niemand op de wachtbank!!
OVER  TIJD meiden we duimen extra hard  Wel/Niet zwanger Spannend!!!!
Mamoetje  19 jaar     6e ronde 1e kindje                           03-06-08      (34 dgn)  
Antoinette                           3e ronde 1 kindje                                13-05-08

De ZWANGERE  onder ons:   *********************************** *** GLITTERS!!! !!!

Februari:
R ozemarijke    3e ronde 1e kindje           uitgeteld  op 30 oktober 2008
Maart:
Bolle                          1e ronde 1e kindje               uitgeteld op 27 november2008
Mei :
Elmoo                              1e ronde 1e kindje            uitgeteld op 10 januari 2009
Dotje                                2e ronde 1e kindje            uitgeteld op 10 januari 2009
Poeh                                  2e ronde 1e kindje           uitgeteld op 8 januari 2009  
Gerdien                          5e ronde 1e kindje            uitgeteld op 27 januari 2009
Juni:
Vlinder, 29 jaar    10e ronde 2e kindje        uitgeteld op 30 januari 2009
Jolie, 28 jaar                 3e ronde 2e kindje         uitgeteld op 11 februari 2009

Verloskundige bezoek :

Poeh                    
1e bezoek        02-06-08        
Elmoo                
1e bezoek        09-06-08
Bolle                    
2e bezoek       10-06-08
1e bezoek        ??-??-??
Dotje                    
1e bezoek        16-06-08 om 11.20 uur
Gerdien            
1e bezoek        19-06-08

Echo's, ahhh wat lief en mooi

Bolle      
2e echo        ??-??-??    
1e echo        14-05-08
Elmoo                
2e echo        06-06-08
1e echo        19-05-08                      
Dotje                  
1e echo          16-06-08 om 11.00 uur
Poeh        
 2e echo        23-06-08 om 18.00 uur            
1e echo          02-06-08    

Ha lieve meiden,

ff ego, reageer in de pauze weer, maar de kids zijn met een toets bezig, maar heb er regelmatig eentje bij me staan!

Mamoetje, ben superblij met je berichtje, ben weer wat gerustgesteld.
Dit vond ik op internet.

Hoe werkt temperaturen?
Voor temperaturen moet je flink wat dicipline hebben. Je moet elke dag min of meer hetzelfde dagritme aanhouden om betrouwbare metingen te krijgen. Eerder/later naar bed gaan of meer alcohol drinken kan je grafiek helemaal verstoren. Verder is het belangrijk dat je elke ochtend op precies hetzelfde tijdstip je temperatuur meet, vóórdat je bent gaan plassen of om andere redenen bent opgestaan. Leg pen en papier naast je bed, zodat je direct je meting kunt opschrijven.

Ik hou niet zo van dat rectale gedoe. Mag ik een oortermometer of een voorhoofdstermometer gebruiken, of gewoon in mijn mond of onder mijn oksel meten?
Nee, die zijn allemaal niet nauwkeurig genoeg. Je moet meten met een digitale termometer en dat mag alleen rectaal of vaginaal. Alle andere methodes zijn zo onnauwkeurig dat het echt zonde van je tijd is. Het gaat immers om maar hele kleine sprongetjes in je lichaamstemperatuur.

Heb dus een paar dingen waar ik me niet aan houd. De wekker van vriendje gaat om 5.45. Dan ga ik plassen, ga ik weer slapen en om 7.15 gaat mijn wekker en dan temp. ik pas. (ook soms als ik al opgestaan ben...) En ik doe dus onder  m'n tong. Hou nooit  hetzelfde dagritme aan, ga de ene avond om 21.30 naar bed, de andere om 22.45...en temp dus niet altijd op hetzelfde tjidstip, in het weekend of als ik vrij ben is dat later en ik doe het dus soms om 5.45 of om 7.00 (als ik eerder wakker ben) of 7.20...Er wordt ook geadvisseerd om het pas te doen als je al een poos bezig bent en omdat ik wel die buikpijn en dat draderige slijm heb gehad, valt het misschien wel mee!

Elmoo, wat spannend, succes vanmiddag!
Nathalie, precies hetzelfde voor jou, zet hem op!
Mamoetje, ook spannend voor jou, we duimen!

Meiden, tot snel!

Liefs Joepie

Terug
Bovenaan