Kluskippies wannebe/gonnabe moms nr. 3!!!

Hoi hoi allemaal,  
jollie!!!!!!!!!!!!! yesssssss!!!! ihihihih wat ben ik blij voor hje!!!! leuk man echt super de super!!! dus... gefeliciteerd, nu is het dan echt zover tof he!!!

Ik ben gister hier niet geweest, omdat ik toch in de rats zit. ondanks mijn positieve test,
Ik was naast blijdachap ook erg onzeker, dus...ik heb gisterochtend opnieuw getest, en... het is   niet tegeloven maar negatief hoe kan dit, ben ik gek aan het worden???? ik wist me geen raad, nog steedst misselijk, een positieve tet, nog niet ongi en dan...een negatieve test. boos, huilen verward, heb ik de verloskundige op gebeld, die vertelde dat zei toch echt denkt dat ik wel zwanger ben, maar omdat ik nu zo vreeselijk onzeker ben, mag ik maandag om 11.30 een inwendige echo. we gaan dan nog niet alles kunnen zien maar wel of ik nu wel of niet zweanger ben ik wil gewoon zekerheid dit is echt vreselijk!!! echt geloof me.
Ik hou jullie op de hoogte zoiezo na wat er mAandag tezien is laat ik weten, ik hoop zo dat ik dan eindelijk mag gaan genieten!!!!

Lieve meiden blijf voor me duimen!!! tot snel ( door de stres hoe   slecht ook heb ik na de negatieve test 2 sigretten gerookt ik weet het stom maar ik zat er echt door heen)

Goeiemorgen lieve kippies
Jolie: van harte gefeliciteerd joh! geweldig mooi nieuws! geniet ervan!!
En Vlinder, wat een onzekerheid weer sterkte joh meis. ik duim voor je!!
En meiden, ja sorry voor mijn nogal ingewikkelde verhaal gister, en spookt ook zoveel door mn hoofd, dan weet ik gewoon niet meer hoe en wat ik precies wil opschrijven....
...En dan nog wat..het gekke is, ik ken jullie geen van allen en toch blijf ik hier steeds alles wat in me omgaat aan jullie   schrijven. gewoon omdat er heus 1iemand leest wat er in me omgaat en ik het van me af kan schrijven.
Tuurlijk ik kan ook heel goed bij mn mannetje terecht en bij vriendinnen en mn mams enzo hoor, maar dit is toch weer anders/fijn!
Meiden ik moet jullie ff wat uitleggen denk ik...misschien helemaal niet boeiend maar dan lees je het niet he..prima
Maar toen ik dus van zoonlief zwanger was ben ik op zwangerschapsgym gegaan. heel erg leuk ten eerste om te doen! maar ik heb het zo getroffen dat we toen zo'n leuke toffe groep van 9 a.s. mama's hadden waar ik dus nog steeds..jaja na bijna 2 jaar contact mee heb! en dat willen we zo houden.
1 is er inmiddels afgevallen, zij vond het wel goed zo. jammer natuurlijk, maar nu hebben we nog met 8 regelmatig, zo om de 5maanden contact. nu de kids wat groter worden is het wat minder. maar we houden dan een soort reuni bij iemand thuis! erg leuk om elkaar weer te zien en spreken en ervaringen te delen over de opvoeding en kids. je hebt echt wat met elkaar!
Tijdje terug zijn we eens als mama's uit eten  geweest..naar wokrestaurant. was erg leuk en gezellig en best weleens lekker zonder de kids!
Maar nu half juni hebben we zeg maar weer reuni bij 1 van de mama's en kids erg leuk dus en kijken we naar uit. nu kunnen ze inmiddels allemaal lopen en die kinderen vermaken zich dus vast wel samen!
Nu mailen we ook nog weleens met elkaar en met de 1 is het contact iets hechter als met de ander. dat is normaal natuurlijk...dat heb je altijd en overal.
maar nu mailde er dus gister 1 dat ze rond sinterklaas een 2de spruitje mogen verwelkomen..jakkie dat is natuurlijk heel fijn voor ze maar mij stak het ff. het deedt me pijn
Echt, dat wou ik dus ff hier schrijven, ik dacht dat ik er aardig overheen was, maar als ik dan zo'n mailtje krijg van n ander die ook zwanger is, dan denk ik bah, ik had het ook zo graag willen vertellen.
Ik had eerst willen wachten tot de reuni om het te vertellen over mn mk. maar heb ze nu gisteren maar meteen gemaild. leek me makkelijker, dan weten ze het al een beetje en hoef ik het dan niet meer zo uit de doeken te doen. want dat blijft toch vervelend en moeilijk voor me
Ik ben niet zo'n emotie mens en verdring dat vaak, maar nu had ik net 2 zo ontzettend lieve reacties van 2 terug( de 1 is dus net zwanger en die ander verwacht het begin juli) echt het zijn schatten van meiden, maar ik het toch potje zitten janken hier in mn eentje achter de pc. belachelijk voelde ik me. maar dacht laat me maar gaan. zoonlief liep gelukkig lief buiten te spelen dus heeft niet echt wat gemerkt. maar wat blijft t nog rottig en moeilijk zeg.
tuurlijk gun ik iedereen een zwangerschap, maar mezelf ook zo graag...pffff
meiden sorry ik was heerlijk in huis aan de slag gegaan, maar moest dit nu eerst ff kwijt..
ik hoop niet dat jullie t erg vonden, ik weet ook niet.. heeft met mn verwerking te maken denk ik...laat me maar schrijven..

allemaal fijne dag en totgauw.liefs mij

Hallo Lieve Kippies!!

Hier ben ik ook eventjes. vandaag 1 dagje vrij en dan het weekend weer werken.
Er is gisteravond aardig wat getypt!! Heb elke keer wel gelezen, zo kan ik het een beetje bijhouden,  maar had geen tijd om te reageren.

Jolie!!!!! Super goed nieuws!!!!!!!!!!!!!!!! Van harte!!!!!!!!!!!!! Geniet ervan met je gezinnetje!!!!!!!

Vlinder: Wat een onzekerheid meis. Fijn dat je een inwendige echo krijgt!! Ik hoop voor je dat dan alle onzekerheid van wel/niet zwanger zijn van je afvalt.En dat je over  8 maand een klein wondertje in je armen mag sluiten!!  Succes Meis!! Ik duim voor je!!

Mamoet: Spannend!! Morgen testen!! Ik hoop morgen op positief nieuws!!!! (Dan al 3 zwangeren in juni!!) Succes!!!

Elmoo: Vanmiddag je 2e echo!! Ook erg spannend!! Geniet van het moment!!

Nathalie: Weer een druk dagje vandaag? UWV en ergo. Ik hoop dat het meevalt. En dat de hoofdpijn weegblijft vandaag. Succes!!!

Mamajm: Wat ontzettend leuk zo'n reunie!! Schrijf lekker van je af!! Het is fijn om het dan even van je af te kunnen zetten. Ik kan me heel goed voorstellen dat je het er moeilijk mee hebt. Dat is ook heel erg begrijpelijk!! Ik denk wel dat het goed is dat je het hebt verteld. Dan weten zij ervan. En weten wat er in jou gezinnetje afspeelt.
Zoals al eerder is gezegt schrijf lekker die 7 pagina's vol!! Lucht je hart!!

Joepie: Ik ben deze maand ook begonnen met temp. Bij mij schommelt die heel erg. 36.8  - 36.9 - 36.4 - 36.2 en vanmorgen weer 36.9!!! ik begrijp er dus ook niet van. Hoop dat het snel   duidelijk wordt voor jou. En je moet je er ook niet teveel aan vast houden. Idd alle factoren spelen een rol. Maar ik denk dan heb je toch helemaal geen leven meer als je het helemaal volgens de boekjes moet doen??? Zelfde tijd naar bed, zelfde tijd opstaan, zelfde dagritme enz. Wordt bij mij al moeilijk met mijn wisselende diensten.
Ik hoop voor jou over 7 dagen op positief nieuws!!!

Meiden aleemaal een hele fijne dag vandaag!!
Ik moet vanavond nog weer even actief doen. En meelopen met de avondvierdaagse, rolstoelen duwen... Erg gezellig!!!

Veel liefs Collie.

Hallo lieve meiden...

Vlindertje, wat vervelend zeg! Kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Denk je zekerheid te hebben, gebeurt dit weer! Toch denk ik echt wel dat je zwanger bent hoor, je hebt al zoveel gehad wat erop wijst. Heel fijn dat je een inwendige echo krijgt, hopelijk geeft dat heel veel duidelijkheid, en dan ook positief.

MamaJM, wat rot voor je dat je je zo voelt. Snap het wel hoor, misschien komt het verdriet nu pas. Goed dat je het hebt gezegd, dan kunnen ze er rekening mee houden. Hoop dat jullie snel weer van een wondertje mogen genieten.

Nathalie, suces op het uwv, waar ga je het precies over hebben?

Collie, wat leuk zeg, dat je lekker aan het wandelen gaat! Dankje voor je berichtje, ik denk ook dat ik het wat meer los moet/kan laten nu. Ik hoef het ook nog niet te doen, ben pas met de 4e ronde bezig, dus ik laat het maar even denk ik.

Elmoo, wat leuk dat je alweer mag vanmiddag! Laat je ons even weten hoe het ging!

Hier nog even een ego-verhaaltje...heb nl. mot met m'n vriendje...Hij heeft vanavond feestavond van de voetbal, hij is eraf gegaan dus dit is z'n laatste avond zeg maar. Nu had ik eerst gezegd dat ik hem wel wilde brengen en ophalen, want hij wilde graag een biertje drinken..was het er al niet helemaal mee eens, maar goed...Maar ik voel me zo ontzettend slecht, veel pijn en erg moe, dat ik dus vroeg of hij niet gewoon fris kon drinken. Nu wil hij met de fiets en dan blijft hij bij z'n ouders slapen (die wonen in het dorp waar ook het feest wordt gehouden, wij wonen een paar km. verderop, maar da's een donker bosstuk, dus we vonden dat niet fijn.) Ik snap gewoon niet dat hij ervoor kiest om alleen te slapen bij zijn ouders, omdat hij z'n biertje wil drinken...En toen zei ik hem dus dat ik m'n plaats kende, als hij ervoor kiest om te drinken en alleen te slapen, i.p.v. een colaatje en bij mij in bed kruipen...
Van de ene kant snap ik hem wel, dat hij dat gewoon lekker vindt op zo'n avondje, maar goed, als ik hem dan op kon halen...maar dat kan ik gewoon echt niet en dan nog verkiest hij z'n biertje boven mij...hij vindt dat ik moeilijk doe...ja...tuurlijk...hebben net even gebeld, maar we komen er gewoon niet uit...ppfff...geouwehoer...hij drinkt normaal helemaal niet door de week ofzo, maar met een feestje ben ik altijd degene die rijdt...helemaal niet erg, want ik geef er niks om, maar dan moet hij ook niet moeilijk doen als ik een keertje niet kan rijden en dat hij zelf niet kan drinken...

Hihi...erg he...maar ik ben een stijfkop...en erger is...hij ook!
ff off-topic was dit..heb hetzelfde als MamaJM...ik ken jullie niet en toch is dit zo heerlijk om het even van je af te typen! Dankjewel meiden!

Liefs Joepie

Haha die joepie, heel herkenbaar hoor. zo'n stijfkop! ik zou dat dus ook zijn met zoiets..
zo van als ik dan toch pas na het biertje kom daaaaag.. maar wel erg vervelend zeg. dat hij zo doet. misschien moet je nog proberen of zn ouders hem thuis kunnen brengen ofzo als jij het niet ziet zitten..
Ik zou het anders ook niet weten, maar dan slaaptie tenminste lekker bij jou. al is dat misschien lichtelijk aangeschoten...nou succes ermee joh! komt vast goed!

Zo, daar ben ik ook weer even. Er is al veel getypt vandaag!

Gerdien: wat goed dat je het tegen je baas hebt verteld! En met een 0-urencontract krijg je volgens mij inderdaad geen zwangerschapsverlof, dat is wel jammer. Ik heb zelf een jaarcontract tot maart 2009 dus mocht ik dan zwanger zijn dan weet ik ook niet of het wel verlengd wordt. Het blijft toch altijd lastig met zwangerschap en werk. Maar als je toch van plan bent te stoppen als de baby er is, dan is het alleen jammer van het geld dat je misloopt. Maar je komt er vast wel overheen toch?

Elmoo: Veel plezier bij je echo vanmiddag!! Spannend!

Joepie: ik heb inderdaad ook vaak gehoord dat het echt heel precies komt met temperaturen. Dus nu blijkt dat je het op wisselende tijden doet en niet iedere avond op dezelfde tijd naar bed gaat hoef je je nergens zorgen over te maken! Stom is dat he, voordat je je bezig gaat houden met zwanger willen worden denk je over heel veel dingen niet na. Maar als het dan zover is, ga je elk klein lichamelijk kwaaltje opblazen en vraag je je gelijk af waarom je je zo voelt. Ik had gisterenavond buikpijn, normaal denk ik dat het bijv. mijn darmen zijn en nu denk ik gelijk: eisprong? Ik probeer er nuchter onder te blijven, maar toch ben je er veel mee bezig!

En over de onenigheid met je vriendje: Mannen, af en toe zou je ze wat he? Vaak is het voor mannen belangrijker om alcohol te kunnen drinken dan dat het voor vrouwen is. Misschien is hij bang voor opmerkingen van zijn vrienden? Of hij vindt dat hij nog wel één keer mag drinken omdat het zijn afscheid is? Ik hoop dat jullie er toch uit komen en niet lang boos op elkaar blijven Misschien komt hij er nog op terug. Succes ermee! En ik hoop dat je je lichamelijk ook snel beter voelt!

Mamoetje: dank je wel voor je welkom! Goed dat je inderdaad morgen pas test! Gelukkig heb je vandaag een drukke dag, dan heb je waarschijnlijk niet zoveel tijd om er constant mee bezig te zijn. Ik duim nog steeds voor je en kom morgenochtend gelijk kijken! Ik hoop het heel erg voor je, vooral omdat je vriend/man mogelijk verminderd vruchtbaar zou zijn. Dan zou je gelijk van alle onderzoeken af zijn!
Ga je morgen zomaar naar de zwarte markt of ga je voor iets speciaals? En veel plezier in Haarlem vanavond! En het weer is vanavond vast beter dan vorig jaar!

Vlinder: wat vervelend nou!! Eerst die blijdschap en nu toch een teleurstelling. Maar de vk zegt natuurlijk niet voor niets dat ze denkt dat je wel zwanger bent, dus houdt moed!! Waarschijnlijk als je nu nog een keer zou testen, zou hij wel positief zijn dus probeer positief te blijven denken!!! Heel veel sterkte!

maMaJM: Hartstikke goed dat je het verteld hebt tegen je zwangerschapsgymgroepje (goed galgjewoord) Juist zij zullen goed begrijpen hoe je je voelt. En ik denk inderdaad ook dat je verdriet er nu pas echt uitkomt, en dat geeft ook niet. Het is ook niet niks wat je meegemaakt hebt en waarschijnlijk besef je dat nu pas echt. En vooral als je hoort dat anderen wel zwanger zijn, vraag je je natuurlijk ook af waarom het bij jou fout is gegaan. Dit is natuurlijk een hele normale reactie en je!! Zoveel als je wilt!! Als jou dat helpt is het alleen maar fijn natuurlijk!!

Collie: Veel plezier vanavond bij de avondvierdaagse!!

Fijne dag nog allemaal en geniet lekker van het zonnetje!!

Liefs Mosa

Hey meiden,

Nog even snel een berichtje, wat is er alweer veel getypt en wat veel vervelende verhalen, het lijkt wel in de lucht te hangen.
Mamajm kan me heel goed voorstellen dat je je er rot onder voelt en dat je zelf graag had verteld op jullie reunie dat er weer een kleine op komst zou zijn. Dan komt alle ellende van de mk toch wel boven he... Logisch hoor meid. En vanzelfsprekend dat je het hier van je afschrijft...
Vlinder wat balen dat de test nu weer negatief is, jeetje wat een onzekerheid!! Hoop dat je maandag gerust kan zijn en dat je een vruchtzakje ziet met een vruchtje erin...!! Dat is inderdaad met een inwendige echo wel te zien...
Joepie wat balen van de ruzie met je vriend.... Kan me het van beide kanten wel voorstellen dat het niet leuk is.... Zelf ben ik daar altijd heel gemakkelijk in. Mijn vriend gaat morgen voor een dikke week naar Zwitserland voor het EK met 10 vrienden en dan gaan ze alleen maar bier drinken...
Maar ook als hij met voetbal iets heeft, bier hoort er toch bij bij jongens onder mekaar. Maar dat dat niet leuk is voor jou kan ik me ook wel voorstellen...
Hoop voor jullie dat jullie er nog uitkomen vanavond, anders ga je allebei niet lekker slapen...

Ik ga nog even mn laatste groep doen en dan heb ik weekend en op naar de echo.... Ben wel erg zenuwachtig, maar wil er nioet teveel over nadenken. Ben ook eigenlijk nog helemaal niet bezig met de baby, zal wel zelf bescherming zijn. Als de echo nu goed is kunnen we er meer over nagaan denken en durf ik het ook wel toe te laten dat het dan toch allemaal goed is... Onzekere mutsen zijn we ook allemaal he haha...

Oh ja iemand vroeg wat ik voor werk deed, ik ben fysiotherapeute en sta veel in een traingszaal... ;)

Oh ja toch nog even voor ik het vergeet. Volgens mij krijg je ook met een 0 uren contract wel uitbetaald met zwangerschaps verlof hoor. Ze kijken dan naar hoeveel je gedurende zoveel weken/maanden hebt gewerkt en dat gemiddelde krijg je dan gewoon...
Dacht ik, maar weet het niet helemaal zeker maar is wel het meest logisch...

Succes Gerdien!!!

Terug
Bovenaan