Kluskippies wannebe/gonnabe moms nr. 3!!!

Hoi meiden,

Jolie: wat heerlijk dat je niet meer de enige juni-zwangere bent he?! Ik zou jullie graag vergezellen hoor ! Wat fijn dat je je vandaag weer een beetje fit voelt! Wat leuk dat je zoontje morgen jarig is en dat jullie het gaan vertellen aan vrienden! Alvast een fijne dag toegewenst en alvast gefeliciteerd met je zoontje!! Is denk ik logisch dat je je onzekerder voelt nu je je beter voelt, maar er zijn ook vrouwen die helemaal geen kwaaltjes hebben en bij wie het wel goed gaat. Dus wrs zegt het niets, maar ik kan me voorstellen dat  je er dan over nadenkt. En je moet maar zo denken, in de  meeste gevallen gaat het allemaal goed, dus waarom nu bij jou niet?!

maMaJM: hoe gaat het trouwens met je zoontje? Heeft hij geen last meer van zijn lip? Kun je het al geloven dat je zwanger  bent?

Nathalie: hoe was het vanmiddag? Ik hoop dat het meeviel! Wat vreemd dat je alles zo sterk en vreemd ruikt! Heb je dat weleens eerder  gehad? Zou toch wel heel gaaf zijn als het bij jou deze ronde raak zou zijn! Ik zal voor je duimen!  

Ik ben nog steeds niet ongesteld. Dat maakt me toch wel onzeker, ik weet heus wel dat ik niet zwanger ben maar omdat zolang de r'd-tjes wegblijven blijf ik toch hopen. Ik zou het liefst vandaag ongesteld willen worden zodat ik weet waar ik aan toe  ben en weer aan een nieuwe ronde kan beginnen. Maar ja, ik kan het nog zo willen maar zo werkt het natuurlijk niet    .

Alvast een fijne avond allemaal en veel plezier met voetbal kijken. (ik gok 3-1!)
Liefs Mosa

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik mag eindelijk juichen, gillen en gek doen.
MamaJM is ZWANGER! hahaha pfff viel niet mee hoor om niet hyper te gaan doen hier gisteren, hahah. Maar nu mag ik het lekker 1001 zeggen! Wacht ff leuk plaatje zoeken, dat hoort er natuurlijk bij. Mama22 had ook al zo'n mooi plaatje, die kan ik niet meer overtreffen. Meis voor jou en je mannetje en toekomistge grote broer

VAN HARTE GEFELICTEERD MET JULLIE ZWANGERSCHAP !!!

Liefs Nathalie

NOD lijstje  ~ Kluskippies ~

Nathalie, 24 jaar              4e ronde -  1e kindje                                26-06-08
Maureen                                      4e ronde -  1e kindje                               29-06-08
Kimmie                                          2e ronde -  1e kindje                               30-06-08      (28 dgn)
Kimmie                                          2e ronde -  1e kindje                               07-07-08      (35 dgn)
Mamoetje,  19 jaar       7e ronde 1e kindje                                   14-07-08      (38 dgn)  
Joepie, 25 jaar                  5e ronde -  1e kindje                               17-07-08
Collie                                                6e ronde -  1e kindje                             21-07-08
Vlinder, 29 jaar                 11e ronde 2e kindje                              ??-??-??

DE WACHTBANK : Meiden we duimen    voor jullie!!!!!!  

Esseltje,30 jaar                  5e ronde - 1e kindje                               21-06-08

OVER  TIJD meiden we duimen extra hard  Wel/Niet zwanger Spannend!!!!  

Miranda                                         5e ronde  -  1e kindje                      14-06-08    
Mosa, 25 jaar                         1e ronde - 1e kindje                     17-06-08
Mickje                                              4e ronde - 1e kindje                     18-06-08

De ZWANGERE  onder ons:   *********************************** *** GLITTERS!!! !!!

Februari:
R ozemarijke    3e ronde 1e kindje           uitgeteld  op 30 oktober 2008
Maart:
Bolle, 27 jaar      1e ronde 1e kindje               uitgeteld op 27 november2008
Mei :
Elmoo                                   1e ronde 1e kindje            uitgeteld op 10 januari 2009
Dotje                                     2e ronde 1e kindje            uitgeteld op 10 januari 2009
Poeh                                      2e ronde 1e kindje           uitgeteld op 8 januari 2009  
Gerdien, 24 jaar    5e ronde 1e kindje            uitgeteld op 27 januari 2009
Juni:          
Jolie, 28 jaar          3e ronde 2e kindje         uitgeteld op 11 februari 2009

MamaJM, 23 jaar         3e ronde, 2e kindje         uitgeteld op 23februari 2009

Verloskundige bezoek :

Gerdien            
1e bezoek        19-06-08
Jolie
1e bezoek       14-07-08

Echo's, ahhh wat lief en mooi

Bolle      
2e echo        ??-??-??              
Poeh        
2e echo         23-06-08 om 18.00 uur          
Jolie
1e echo       14-07-08 om 11.40 uur

Ik heb hem even aangepast maMaJM, jij had Joepie nog bij het overtijd groepje staan.

Dus als ik het goed begrijp wist jij al dat maMaJM zwanger was Nathalie? Moeilijk voor je te houden zeg! Fijn he, eindelijk weer een zwangere erbij?!
Liefs Mosa

NOD lijstje  ~ Kluskippies ~

Nathalie, 24 jaar              4e ronde -  1e kindje                              26-06-08
Maureen                                      4e ronde -  1e kindje                               29-06-08
Kimmie                                          2e ronde -  1e kindje                               30-06-08      (28 dgn)
Kimmie                                          2e ronde -  1e kindje                               07-07-08      (35 dgn)
Mamoetje,  19 jaar       7e ronde 1e kindje                                  14-07-08      (38 dgn)  
Joepie, 25 jaar                 5e ronde -  1e kindje                               17-07-08
Collie                                              6e ronde -  1e kindje                               21-07-08
Vlinder, 29 jaar                11e ronde -  2e kindje                            ??-??-??

DE WACHTBANK : Meiden we duimen    voor jullie!!!!!!  

Esseltje,30 jaar                  5e ronde - 1e kindje                               21-06-08

OVER  TIJD meiden we duimen extra hard  Wel/Niet zwanger Spannend!!!!

Antoinette                           3e ronde 1 kindje                                13-05-08
Miranda                                    5e ronde  -  1e kindje                      14-06-08    
Mosa, 25 jaar                    1e ronde - 1e kindje                    17-06-08
Mickje                                            4e ronde - 1e kindje                   18-06-08

De ZWANGERE  onder ons:   *********************************** *** GLITTERS!!! !!!

Februari:
R ozemarijke    3e ronde 1e kindje           uitgeteld  op 30 oktober 2008
Maart:
Bolle, 27 jaar      1e ronde 1e kindje               uitgeteld op 27 november2008
Mei :
Elmoo                                   1e ronde 1e kindje            uitgeteld op 10 januari 2009
Dotje                                     2e ronde 1e kindje            uitgeteld op 10 januari 2009
Poeh                                      2e ronde 1e kindje           uitgeteld op 8 januari 2009  
Gerdien, 24 jaar    5e ronde 1e kindje            uitgeteld op 27 januari 2009
Juni:          
Jolie, 28 jaar          3e ronde 2e kindje         uitgeteld op 11 februari 2009

MamaJM, 23 jaar         3e ronde, 2e kindje         uitgeteld op 23 februari 2009

Verloskundige bezoek :

Gerdien            
1e bezoek        19-06-08
Jolie
1e bezoek       14-07-08

Echo's, ahhh wat lief en mooi

Bolle      
2e echo        ??-??-??              
Poeh        
2e echo         23-06-08 om 18.00 uur          
Jolie
1e echo       14-07-08 om 11.40 uur

Hahhahaha Mosa dacht ook die zwanger muts heeft het lijstje helemaal verkeerd gemaakt, dus ik doe het ff goed. Ik had dezelfde gedachten meis.

Ja ik wist idd al van het geheimpje. Gisteravond pas hoor, dus heb goed toneelstukje meegespeeld. Ben heel goed in geheimpjes bewaren namen. Niet goed in liegen dus ben blij dat ze het nu verteld heeft, voordat ik me verlult had, hahahah. Nee ik let wel op mijn woorden dan hoor. Maar moet ff uitkijken wat ik dan zeg, dat het geen verwachtingen schept hè.

Jolie je hebt er een zwangere bij hoor meis. ZIt je niet meer zo alleen in juni. Kan me voorstellen dat je als je niet zoveel voeld dan beetje onzeker bent. Maar geniet er lekker van meis. Alvast gefeliciteerd met je zoontje, maar ik kom morgen nog wel ff leuk plaatje plakken.

Uhm ik weet ff niet meer wat ik wou zeggen. Zal dalijk eerst ff vertellen over mijn dagje.

Liefs Nathalie

Hey Lieve meiden, ik ben weer thuis. Wou ff komen vertellen hoe ik het gehad heb, ondanks dat ik heel erg moe bent. Denk van alle indrukken en emoties van herhinneringen en dergelijke. Maar denk dat het goed is dat ik geweest ben. En ben achteraf wel blij dat we niet zo vroeg zijn gegaan, want er was een heel programma.

Hoe verder we bij het gebouw kwamen hoe drukkender mijn gevoel. Maar eenmaal het gebouw in zicht leek alles zo anders. Wat is het daar veranderd zeg. Dus ik tegen mijn vriend zeggen rij maar door naar achteren daar is het gebouw. Wat blijkt nu het gebouw waar ik heb gelegen is er helemaal af. Niks meer van over. Met de vloer gelijk. Dus wij stukje gaan lopen rond het andere gebouwen. En dan gaat van alles door je koppie hè. Uiteindelijk de nieuwe afdeling gevonden. Heel groot nieuw gebouw. Alles anders, veel ziekenhuis achtiger enzo. Nou ja wel leuke kleuren enzo en meer ruimtes, maar toch. Deed me wel ff wat dat het gebouw waar ik geweest was er niet meer was. Toen had ik ff zo iets van was ik maar eerder gegaan. Maar tis goed zo. Ineens had ik de behoefte om toch wel de leiding te zien wie er toen waren. Dus wij in centrale ruimte/restaurant achtig iets die kant op. Geen idee waar ze waren. Hadden net besloten nog de rest van het gebouw ff te bekijken. Maar toen ging een deur open en daar stond ineens mijn mentor. En kam meiden tegen die ik wel een beetje kenden. Dus was wel leuk om te zien. Ben toen maar achter die kudde aangegaan, maar ja hun de trap op. En toen dacht ik ships waar moet ik nu heen, hihh. Maar is uiteindelijk goed gekomen. Ik herkende heel veel dinge helemaal niet meer. Maar tis daar ook zo veranderd. Maar weinig is nog hetzelfde als toen.  En daar kwam het. Je moest met elkaar discuseren in groepjes over je tijd daar. Nou daar zat ik dus helemaallllll niet op te wachten hè. Ik hield me dan ook op de achtergrond, maar ja mijn mening werd soms ook gevraagd. En toen er ook nog leiding bij kwam staan. Werd ineens duidelijk dat ik de hele revalidatie tijd heel anders heb ervaren dan sommige andere meiden. En ineens werd me iets duidelijk.

Dat ik sta voor mezelf, mijn eigen kracht en heel wat bereikt heb zonder hun. Misschien onbewust wel dingen heb opgepikt en zelfs iets mee gedaan heb, maar dat ik alles wat ik nu bereikt heb te danken heb aan mezelf. Ik juist heel erg moest vechten tegen alles. Tegen mezelf, tegen mijn lichaam maar ook tegen die tijd daar. Dat nu alles weer een beetje overnieuw begint met revalidatie traject wat ik nu heb. Maar dat ik het idee heb dat er dingen veranderd zijn, dat ik niet zo overal tegen in moet, maar ook naar mijn mening, geluisterd word ofzo. Kweet niet, maar gaf me een sterk gevoel. En ineens kwamen de woorden boven die ik deze week kreeg met therapie: Nathalie schrijf je eigen boek, je eigen regeltjes, wat jij wil bereiken, waar jij voor staat! De regi in eigen handen! (niet letterlijk boek schrijven, maar jullie begrijpen hopelijk wat ik bedoel)

Het is klaar nu, het heeft me misschien wel juist het duwte gegeven dat ik nodig heb. Dat ik trots kan zijn op mezelf, en nieuwe weg kan en mag inslaan. Dat het goed is zo!

Dus misschien is een klein wondertjes wel die nieuwe weg! Ik hoop het!

Liefs Nathalie

Wat  mooi geschreven Nathalie!! Je moet alleen maar heel trots op jezelf zijn dat je alles hebt gedaan op je eigen kracht en dat je alles wat je bereikt hebt alleen maar aan jezelf te danken hebt! Daar kan iedereen alleen maar heeeeeeeeeeel veel respect voor hebben!!!!

Het was moeilijk om hier een passend plaatje bij te vinden, maar ik heb toch even gekeken:

Ook al was het moeilijk en leken bepaalde dingen misschien onmogelijk tijdens je revalidatieperiode, door doorzettingsvermogen is het je toch gelukt.  Voor het schildpadje op het plaatje was  het ook erg moeilijk om uiteindelijk door de hoepel te springen maar door zijn doorzettingsvermogen is het hem toch gelukt uiteindelijk zijn doel te bereiken (heb ik gehoord uit betrouwbare bron ).

Een hele fijne avond!  
Liefs Mosa

Terug
Bovenaan