klusmeiden 08 08

@ Maaike; fijn dat jullie er samen over gepraat hebben. Schept een hoop duidelijkheid en rust. Geniet ervan.

Ik ben zelf net 4 weken zwanger en denk nog niet echt aan de bevalling. Wat ik wel weet is dat wat komen gaat, gaat komen. Dus maak mij nog niet zo druk. Eerst maar eens de 12wk afwachten.

Gr. Yvonne

Hoi allemaal.

Lekker weekend!! Ik was gister ook al vrij, wat is dat lekker zeg een lang weekend!!
De spannende tijd komt er weer aan.. Wachten op mijn NOD, ik denk dat het niet raak is maar laat nog niet alle hoop varen

@Maaike: Fijn dat jullie erover hebben gepraat. Ik hoop dat het wat meer rust bij jullie brengt.

@Peetje: Hoe is het nu met je? Ik herken je gevoel wel van dat je alleen voor andere kinderen mag zorgen. Ik werk zelf met kinderen in de hulpverlening en steeds meer hoor ik daar dat moeders per ongeluk zwanger worden en er niet echt op zitten te wachten. Dat vind ik zo lastig om  te horen terwijl wij het zo graag willen. Ook om ons heen wordt iedereen zwanger. Heel erg gegund natuurlijk maar toch moeilijk om te horen wanneer het hier nog niet lukt. Ik hoop dat je je snel wat beter voelt en dat je maar snel een positieve test in je handen mag hebben.

Liefs Linda

hallo dames,

@linda, ik voel me weer ietsjes beter, ik mag eigenlijk nog niet zuren. ik hoorde van de week dat een nicht van mij 4 jaar is bezig geweest voor de tweede, en wij zijn pas in het eerste jaar, en in ronde 5. ik denk dat het ook  kwam door dat ik bij een andere topic had gelezen dat er vrouwen zijn die het wat aandikken bij de ha om zo snel mogelijk naar de gyn te kunnen, ik vind dat een beetje te ver gaan. een goede vriend van mij zei het ook al, dik het aan bij de ha en dan kan je doorgestuurd worden, ik heb daar niet zn zin in, al die onderzoeken. bloedprikken vind ik al een hell, dan ben ik net een kleinkind ( en dan ben ik 26 haha ). me vader moet dan altijd mee anders werkt het echt niet. en dan die andere onderzoeken, ik  vind het niet fijn als andere aan me lichaam komen, ik ben niet preuts maar vind het gewoon niet prettig.
en de dagen blijven maar korter worden en das ook niet bevoordelijk voor me geestelijk gestel.  wanneer is de korste dag? want ik kijk er al naar uit dat de dagen langer worden.  

@ maaike, wat goed dat jullie gepraat hebben hopelijk gaat het nu echt beter, geniet van het shoppen he dinsdag.

o ja, ik heb alles nog ff goed na gerekent en ben er achter gekomen dat ik vorige week te vroeg getest heb. dom dom dom . ik wil nu alleen niet weer testen ik wacht het nog een dikke week af.
sinds gister heb ik wel zn leeg gevoel in me maag de heletijd, niet echt misselijk maar net als of me maag leeg is en dat ik moet eten, en als ik eet dan heeft het de neiging om er weer uit te komen. ook heb ik last van me buik, niet dat me darmen rommelen maar echt onderin. ik weet niet precies hoe ik het moet uitleggen maar het lijkt net of me baarmoeder ergens tegenaan aan het drukken  is, het doet af en toe verrekte pijn. ik  probeer er niet te veel op te letten zodat ik me kop niet gek maak want me lichaam heeft al meer gekke  dingen uitgehaald dus ik wacht nog een week. hopen dat ik het vol hou om zo lang te wachten.

ik ga  er weer vandoor, voorbereidingen treffen voor het opzetten van de kerstboom voor morgen. dit is het eerste jaar dat we een kerstboom hebben dus die wordt vast gezet aan het planfon voor de katten haha.

veel liefs
peetje  

Hoi hoi,

@Yvonne_xxx, gefeliciteerd. Maak je je eigen meer zorgen over deze zwangerschap, omdat je al een miskraam hebt gehad? Ik moet er wel vaak aan denken (en heb zelf geen miskraam mee gemaakt) wel van heel dichtbij dat het met 13 weken misging. Brrr, je moet er eigenlijk niet aan denken, maar het blijft zo door mijn hoofd spoken.
Wel fijn dat je gelijk de eerste ronde weer zwanger mocht worden. Hoop voor je dat je er toch van kan genieten, zeker als die 10 weken voorbij zijn.

@Maaike, fijn hoor wat positiever nieuws te horen. Scheelt weer een hoop negatieve energie.
En geniet er toch maar van nu je weer thuis bent, het word nog zwaar zat heel de zwangerschap.
En met  die bevalling komt het ook goed, hoor. Weet je al of je een zwangerschapscursus gaat volgen? Zoja, welke.
Ik zelf wil weer zwyoga gaan doen, was vorige keer zo goed bevallen en totaal niet zweverig! Maar weet het nog niet helemaal zeker. Misschien ook wel goed om naar iets anders te kijken.

Fijn weekend allemaal.

Ik ga vast aan het eten beginnen. Dan kan de kleine op tijd naar bed, want wij   hebben sinterklaas vanavond en mijn ouders passen lekker op.

Liefs,

Ik maak mij idd meer zorgen omdat ik een miskraam heb gehad. Daar ging het dus bij de 10 wk mis. Nu is het nog maar zo pril, dus leef van week tot week. We zien wel, kan je toch niks aan doen.

Goed naar mijn lichaam luisteren, op tijd eten, rusten en bewegen. Dan komt alles goed, denk ik maar.

Zit nu in ieder geval op een kleine roze wolk en kan niet wachten om het iedereen te vertellen.

Liefs Yvonne

Hoi hoi,

Even het topic weer wat omhoog halen. Ik was m haast kwijt. Maar gelukkig weer teruggevonden. Ooooh ik haat echt dit afwachten. Ik voel weer van alles maar durf er niet op te hopen en denk ook dat het niet zo is, maar ik blijf hopen.

Ik heb steeds van die steken in mijn zij. Ongeveer bij mijn eileider of iets daar beneden. Soms ook wat meer boven in mijn buik. Heel apart gevoel is het... En van het weekend kon ik echt overal tranen in mijn ogen van krijgen, raar!! Ach het zal wel niets zijn, want ik heb volgens mij ook alweer ongi gevoel gehad :. Maar goed we wachten maar weer af. Zoals velen hier natuurlijk. Ik heb me voorgenomen om na het weekend te testen, mocht ik dan nog ongi zijn geworden. Ik hoop dat ik zo lang kan wachten. Anders maak ik mijn mannetje helemaal gek haha.

@Peetje: Hoe is het met je gevoel en heb je al getest?? ik hoop zo voor je dat je al zwanger bent. Wie weet kunnen we dan samen hier vanuit drenthe met de andere meiden naar de 9 maandenbeurs rijden haha.Ik duim voor je!!

Liefs Linda

hoi linda,

ik heb nog niet weer getest, durf het niet echt aan, ik wacht liever nog een paar dagen voordat ik er een test tegenaan gooi. als ik het goed heb uitgerekend is mijn nod vandaag dus ik wacht af ( voor de zoveelste keer ppfffff ) ik heb nog wel zo af en toe last van me buik, maar niet meer de heletijd en het is ook anders dan als ik ongi moet worden. ik heb niet meer het misselijke gevoel in me maag, sinds zondag maar moet ook eerlijk bekennen dat ik me er niet zo mee bezig heeft gehouden, meer met de kerstboom opteugen en gister werken, ik heb daardoor ook niet echt op me lichaam gelet met wat het doet. normaal voel ik de kleinste verandering in me lichaam, maar dan zul je zo zien dat als ik zwanger ben er niks van merk haha dat zou een grap zijn.
me moeder belde vanmorgen ook nog ff en kwam met de vraag wanneer ik ongi moest worden omdat me humeur goed was ( normaal als ik ongi moet worden ben ik niet te genieten ) dus ik helemaal uit gelegd wanneer ik me eisprong had en dat ik vandaag ongi zou kunnen worden en als het van het weekend nog niet was begonnen dat ik een test zou doen.
maar das weer een paar dagen wachten en in de tussen tijd probeer ik me met andere dingen bezig te houden.

laat ik nu beginnen met de hond uitlaten, het is jammer dat het natte sneeuw is wat nu naar beneden komt anders was ik een lang stuk met hem gaan lopen maar daar heb ik nu niet echt zin in, dan maar wat anders bedenken ik laat nog van me horen of de duiveltjes zich nog melden of niet.

veel liefs
peetje

Hoi Peetje,

Dat zou wel grappig zijn als je zwanger zou zijn en het niet zou merken. Ik kan het me haast niet voorstellen maar niets is onmogelijk natuurlijk. Spannend he  dat afwachten??
Ik hoop voor je dat je van de week positief test..

Bij ons was het vandaag hier en daar ook glibberen. In Assen lag best veel sneeuw, daar moest ik heen voor een afspraak voor mijn werk en daar waren de auto's wit!!

Ik heb me voorgenomen om na het weekend te testen. Mijn NOD is zaterdag of zondag. En ben altijd vrij op tijd, dus als het dan niet wordt dan kan ik echt niet lang wachten.. Maar denk dat ik wel ongi wordt. Daar stel ik me gewoon op in dan kan het altijd meevallen :)

Fijn dat je ons op de hoogte houdt

Liefs Linda

Terug
Bovenaan