klusmeiden 08 08

hoi linda,

weet je het zeker???????
ach waarom nie, het kan geen kwaad (hoop ik )
ik heb al eens laten vallen dat toon en ik een pleegkind in huis hebben, nou dat is dus de dochter van me schoonzus. zij is zwaar maar dan ook zwaar depressief, en het lukte haar niet meer om voor haar dochtertje te zorgen dus sinds augustus woont amber (pleegkind)  dus bij ons, het gaat allemaal goed en veel mensen zien de veranderingen aan de kleine dame, ze is nu echt kind krijgen we van veel mensen te horen. en dat is een verrekt groot compliment, vooral als je het zonder hulp van organisaties heb gedaan.
MAAR mijn schoonzus gooit altijd roet in het eten als het goed gaat in de familie. in de afgelopen 4 maanden heeft ze haar polsen 2 keer verwraaid, 1 keer het pillen potje geleegt in haar maag en afgelopen vrijdag had ze het treinstation bezocht en dan komt de klap op de vuurpijl ze is al drie maanden opgenomen, en sinds vrijdag dus op een geslote afdeling. JIPPY ik blij  en de rest van de familie niet, kan ik begrijpen, maar het gaat mij om die kleine meid. die heeft al genoeg te verduren gehad in de afgelopen jaren en das genoeg.
maar goed het is nu geregeld en we kunnen nu rustig de kerst in gelukkig!!!!

veel liefs
peetje

ps. g.. dat lucht op :)

Hoi hoi,

@linda mijn mailadres komt niet helemaal goed over:gdebruijn_ .....

@peetje, zo wat een verhaal. Ik snap best dat het allemaal hartstikke moeilijk is. Gelukkig heeft Amber jou (jullie) en gaat het beter met haar. Maar het is en blijft natuurlijk wel haar moeder en ze zal er nu misschien nog niet zo bij stil staan, maar als ze ouder is wil ze haar moeder misschien toch wel beter leren kennen. En dan heeft ze jullie steun hard nodig. Ookal kun je je schoonzusje nu niet luchten.
Ik vind het heel moeilijk te begrijpen dat mensen zo depressief kunnen zijn. En heb me er een beetje in verdiept op homeopatisch gebied. De resultaten wijzen uit dat die mensen depressief zijn door een  tekort aan bepaalde stoffen in hun lichaam. Jammer genoeg is dat nog niet algemeen bekend/geaccepteerd door de reguliere geneeskunde en stoppen ze die mensen dus vol met allerlei zooi. Ik heb het bij mijn schoonzusje gezien en zij heeft toen een lange weg af moeten leggen voordat ze zich weer een beetje gelukkig voelde.
Ik wil me er niet zo mee bemoeien, maar ik denk dat het proberen waard is, wanneer ze een goede homeopaat heeft. Al zal de inrichting waarin ze nu zit er niet echt oren naar hebben.
Hartstikke goed van je trouwens dat je je hart hier hebt gelucht, want wij zijn er niet alleen voor zwangerschapspraatjes! En fijn dat je die sigaretten toch kan laten staan.

Liefs,

Hallo lieve meiden,

Ik ben hier echt al schandalig lang niet geweest, het spijt me zo, maar er is een hoop gebeurd. Althans met mij niet in mijn omgeving.
Ik zou nu in mijn 6e ronde moeten zitten, alleen hebben we besloten nog heel even te wachten met zwanger worden . Tot mijn grote verdriet want ik wil het zo graag maar kan echt even niet. Het is een lang verhaal maar laten we het erop houden dat we financieel tot juni even niet heel zeker zijn. En het dus niet verantwoord is nu te gaan beginnen terwijl we niet weten hoe het de aankomende maanden gaat. We wonen nu in een huurhuis wat verkocht moet worden (pas na april) en wij willen het graag hebben (is ook van een kennis, dus dat scheelt). Alleen kunnen we dat pas doen na juni. En weten we dus niet of we hier kunnen blijven. Nou toestand allemaal. Daarbij komt ook nog eens kijken dat het met mij ook niet al te best gaat. Ik heb zoals jullie eerder gelezen hebben in 2 maanden 3 crematies gehad, en dat gaat niet in je koude kleren zitten. Ik dacht dat ik het aardig onder controle had. En ik ben ook niet zo een pieper wat dat betreft, hup tot 10 tellen en doorgaan zeg ik altijd maar. Maar dat gaat nu niet helemaal meer. Ik moet constant huilen als het kan. Er hoeft iemand maar iets te zeggen en ik ben over de rooie. Nou niet helemaal goed denk ik. Denk dat het een soort overspannen is. En dat ik gewoon even rustig aan moet doen. Heb vanaf volgende week lekker 3 weken vrij dus kan ik even goed uitrusten en lekker kerst vieren en oud en nieuw.
Zo nou dat was even mijn verhaal. Sorry als ik zeurderig overkom. Maar wilde even mijn verhaal ook kwijt. En ik blijf jullie volgen hoor, ik kom weer terug zodra ik weer begonnen ben!!!

Meiden die zwanger zijn van harte gefeliciteerd! Gaat goed met de lijst hahaha de een wordt steeds korter en de andere steeds langer!

Andere meiden kom op he! gaat goed komen allemaal.

Veel liefs,

Maatje

hallo meide,

@maatje, ik miste je al aangezien we gelijk opliepen met onze cyclus. wat lijkt mij dat verschikkelijk rot om die beslissing te nemen, maar misschien is het beter zo. toon en ik zeggen ook altijd dat we ons kind meer willen bieden dan liefde en het kost een smak geld in het begin. toon begint er nu elke keer over aangezien de economie nu bagger is en zijn werktak er op ten duur ook last van kan krijgen is hij ook bbang aan het worden, ik begrijp dat wel maar ook weer niet, het is dubbel. maar van jullie begrijp ik het wel, en je weet ook niet of je er kan blijven wonen dus voorbereidingen kan je dan ook niet goed treffen. nou meid ik hoop dat het goed met het huisje af gaat lopen.
en over dat je niet lekker in je vel zit daar kan ik ook over mee praten, alleen ik zak langzaam weer in een depressie maar ik geef niet op. de komende 3 weken vakantie zal je vast goed doen, maar hou wel regelmaat want das belangrijk, zowel voor je geest als je lichaam en sta wel optijd op om zoveel mogelijk licht op de dag te pakken das goed voor je voor iedereen trouwens.
succes meid en laat in de tussen tijd gewoon wat van je horen

@ first mum, dank je wel. het is zwaar maar we doen het voor een goed doel.
vanavond had amber een kerstvoorstelling op school en daar heb ik van genoten ik ben dan haar moeder niet maar ik voelde me net zo trots als een moeder. wonder boven wonder mocht me schoonzusje ook naar de voorstelling dus die was er ook bij. ik kon geen woord met haar wisselen zo kwaad ben ik, en ik hou niet van schijnheiligheid dus liet haar duidelijk merken dat ik ff niks van haar wilde weten.
okee ze blijft amber der moeder maar dat betekent niet dat ik er mee eens moet zijn met die acties van haar, toch????
maar goed wat ik hoorde is dat ze de komende twee weken nog niet naar huis mag jippy RUST!!!!!!!!! sorry ik kan het niet anders zeggen

maar ik ga er weer vandoor ben erg moe en moet morgen weer vroeg op dus ik ga zo me bedje in.

veel liefs
peetje

Hey ladies,

Ik ben alweer twee dagen hier niet geweest. Schandalig haha. Het te koop bord staat bij ons in de tuin. Spannend spannend. vandaag een bezichtiging gehad, blijft een raar idee. Maar ik wordt wel steeds rustiger bij het idee dat we gaan verhuizen. Dan kunnen we daar een mooie babykamer inrichten. Ik heb vandaag ovulatietesten gehaald. Wie heeft hier ervaring mee? Ik heb namelijk geen idee hoe het moet of vooral wanneer ik moet beginnen met testen. Ik zou het erg zonde vinden om testen te verspillen. Ze zijn duur genoeg. Dus wie weet het?

@firstmum:Dank je wel voor het adres, ik zal je zo even een mailtje sturen met mijn adres. Nogmaals erg lief dat je dit voor me wilt doen.

@peetje: Wat een verhaal zeg over amber en je schoonzus. Maar petje af hoor voor jou en toon. Ik kan me goed voorstellen dat je klap op klap te verduren krijgt met je schoonzus. En je moet je ook sterk houden voor amber, je wilt natuurlijk dat zij het niet teveel mee krijgt. Ik kan me goed voorstellen dat je "blij" bent dat je schoonzus een tijdje gesloten zit. Ik werk zelf in de hulpverlening en kom ook jammer genoeg vaak genoeg ouders tegen die ook dit soort problemen hebben als jouw schoonzus. Maar nogmaals heel knap hoe jullie het allemaal doen!! Denk je nog wel aan jezelf en probeer niet bij te pakken neer te zitten. Want hier mag en kun je je verhaal kwijt. Zet m op meid!!

Ik ga maar eens bedenken wat we gaan eten.

Tot snel
Liefs Linda

@Linda; in de gebruiksaanwijzing van de ovulatietest kan je kijken wanneer je moet beginnen. Heeft met je cyclus tijd te maken. Je begint bv op dag 12 na je laatste od en dan test je op een gegeven moment positief op de test. Heeft te maken met 2 even sterkte streepjes of 1 streepje sterker dan controle streepje. Dan wordt je ei verwacht binnen 24-36 uur. Dat wil niet zeggen dat je dan pas kan beginnen. Dit kan je het beste vanaf de dag dat je gaat testen doen. Dan weet je zeker dat je ei bevrucht kan worden als het zover is. Anders ben je misschien te laat.

Ik zelf heb 1 ronde testen gebruik en 2 keer geklust en ik ben zwanger in ronde 1(na mk). Dus het is wel makkelijk. Het is natuurlijk geen garantie dat het lukt. Maar het is wel fijn om te weten wanneer je ei is. Ik zelf voelde dit altijd wel, met steken onder in mijn buik. Dus de test was voor mij alleen een bevestiging.

Succes.
Yvonne

Heey meiden,

Nou daar was ik weer een keer, heb zo weinig te vertellen iedere keer dus vandaar dat ik niet iedere dag schrijf hihi..

Hoe gaat het met iedereen? Hierzo gaat het allemaal prima, ik heb onze meid voor de eerste keer gevoeld vorige week, zoooo leuk, eerst maar een paar keer en toen was het een dag of 2/3 rustig, maar nu toch iedere dag wel een paar keer!

Vant weekend hebben we t babykamertje gemaakt, wat een werk zeg hihi..
Ik wil wel proberen om er foto'tjes op te plaatsen alleen ik heb geen idee hoe dit werkt, dus als iemand me dit even kan uitleggen, of ik ga het zelf even uitvogelen..

Liefs Maaike

Terug
Bovenaan