klusmeiden 08 08

Hoi Allemaal,

Ben helemaal nieuw hier! heb een beetje in verschillende topics gelezen en zou me graag bij deze willen aansluiten. Denk dat het me erg zal helpen!

Gisteren ongesteld geworden en begin deze maand voor het eerst met proberen zwanger te worden. Was niet aan de pil, dus mijn lijf hoeft niet te "ontpillen" gelukkig....

Mag ik dus ook op het lijstje ??

Ben 27 jaar, heb nog geen kinderen en ga nu dus voor ronde 1!! cyclus van 30 dagen, dus dan is mijn NOD toch 20 november? (heb nog niet zoveel verstand van die termen....)

Hoop dat het goed gaat!!

Iedereen succes!

Heeej Jasmijn,

Van harte welkom hier! Is zo'n gezellig topic dit dus ik hoop dat je je snel thuis zult voelen en wij je kunnen helpen als je vragen hebt of ergens mee zit.

Ohhhh wat leuk dat jullie deze maand gaan proberen voor een eerste! Super leuk joh! Je hebt inderdaad al geluk dat je lijf niet hoeft te ontpillen!
Ik moet zeggen, ik ben ruim 8 jaar aan de pil geweest maar ik was na het stoppen van de pil direct zwanger, had ik overigens niet verwacht!

Tuurlijk mag je bij ons lijstje, ikzelf kan het alleen niet aanpassen (dit lukt bij mij nooit hihi) maar er is vast wel iemand anders die dit voor jou wilt doen!

Waar kom je trouwens vandaan en wat doe je in je dagelijks leven?
Ik kom uit Vlissingen (Zeeland) en ik ben sinds 3 weken weer lekker aan het werk. Heb hiervoor 5 maande thuis gezeten i.v.m. ziekte.
Ik werk bij het UWV waar ik mensen adviseer wat ze moeten doen bij geval van ziekte, of bij zwangerschapsverlof (erg toepasselijk dus).
Verder woon in gelukkig samen met vriendlief en a.s. maandag geven wij elkaar het JA-woord, dus een hoop veranderingen in ons leventje!

Nou ik ga verder want ik word zo opgehaald om te gaan werken!
Meiden geniet van jullie dag, en werkse voor degene die moeten werken!
Liefs Maaike

@Jasmijn: Welkom bij onze topic! Het is hier heel erg gezellig en leuk. Succes met jullie 1e klusronde. Hopelijk lukt het net als Maaike bij jou ook de 1e keer .

@Lindapruisscher: Komt allemaal goed, ook jij wordt zwanger, weet ik zeker. Ik zou alleen niet naar het toilet gaan als ik jou was. Ik doe dat ook niet, moest ook altijd plassen, maar doe dat nu van te voren zodat ik niet hoef daarna. Dan lekker gaan slapen,heeft het de tijd om daar heen te gaan waar het moet zeg maar hhaah.
Ik lig wel met mijn benen gehurkt zeg maar, dus met mijn knieen op mijn borst. Een aantal minuten en dan lekker slapen maar.

Ik heb gisteren mijn eisprong gehad. Voelde wat heviger dan normaal zou dat wat betekenen? Heb vanmorgen nog een soort van steekjes gehad. Voel nu niet echt iets maar toch ook weer wel heel apart. heb dit nog niet eerder gehad. Nou ja het zal allemaal wel. Mijn vriend is stiekem wel een beetje zenuwachtig. Maar we moeten het even afwachten nog. Zou wel wat zijn na 1 keer klussen en dan ook nog onder stress toestand.

Heb nog een vraag heeft iemand ervaring met het zwanger zijn en paardrijden? Ik rijd paard maar weet niet of dat wel goed is zeg maar.....

@Maaike: Wat spannend voor je dat je maadag gaat trouwen. Heb je een mooie jurk?

Lijkt me leuk om jullie een keer in het eccht te zien eigenlijk, of om een keer af te spreken als we allemaal zwanger zijn. Hebben zoveel met elkaar gedeeld hhaha.

Nou voor de wachtende meiden heel veel succes aankomende dagen. (ik leef met jullie mee). En ook wij komen op de onderste lijst weet ik zeker!!!!!!!

Liefs Maatje

Hallo Meiden,

Allereerst nogmaals voor alle zwangeren onder ons: Van harte gefeliciteerd !!! en Poeh5: ik denk ook niet dat het kwaad kan hoor, een beetje bloedverlies is vast niets om je zorgen over te maken.  

@Peetje1982: als je 11 dagen overtijd bent heb je vast geen eisprong meer, deze heb je 14 dagen voor je NOD. Ben je inmiddels al ongi geworden of heb je al getest?

@Bloempje25 en @Lindapruisscher: met de benen de lucht in lijkt me een beetje overdreven, maar bijvoorbeeld een kussentje onder je billen (was nog iemand die het daarover had) kan wel helpen, verder gewoon ongeveer 20min/half uurtje blijven liggen zodat niet alles er gelijk weer uitloopt en niet gelijk naar de wc gaan, want dan plas je het meeste er weer uit.

Staat ook (samen met nog een heleboel andere tips en weetjes) in het boek 'Zwanger worden' van Muriel Croon: dat is echt een aanrader!!! In dat boek staat alles wat met zwanger worden te maken heeft. Ik heb hem tweedehands via Bol.com besteld, dan issie ook gelijk minder prijzig en hij ziet er nog uit als nieuw.

@Maaike1987: wat lees ik nou? ben je aan t solliciteren? Jee, wat een veranderingen zeg! En trouwen: ik ben jaloers  want ik wil ook haha, maar leuk hoor dat er toch nog een feestje komt; heel veel geluk en plezier volgende week! We zullen maandag even aan je denken!

Enne Linda: je bent dus echt niet de enige niet zwangere op deze topic: zie lijstje, ik zit in de 4e ronde en morgen is mijn eisprong waarschijnlijk, ik heb nu een rare drukkende lichte pijn in mijn onderbuik (duidt op het naderen van de eisprong???) dus we moeten nu aan het klussen, maar het is net of mijn vriend instinctief aanvoelt dat ie nu moet presteren want telkens op de 'klusmomenten' wil het niet zo lukken met 'klussen' omdat hij dan toch wat druk voelt ofzo terwijl ik hem nu niet meer vertel wanneer het zover is... ik baal dus als een stekker en kan wel janken: straks zijn we weer een maand verder  en ik wil zooooooooooo graag!!

Nou, ik ga weer aan t werk! tot horens dames, groetjes Gerda  

Hej Maaike,

Nu maandag gaan jullie dus al trouwen gezellig , hoop dat je er een leuke dag van maakt!
Met mij gaat het wel goed, nog niet ongi, als ik het zaterdag morgen nog niet ben test ik dan weer pff duurt allemaal zo lang haha.
Sorry voor de late reactie had gisteravond een late dienst.
Er is alweer veel geschreven hier .

Zo ik ga er weer ff vandoor zo ff gtst kijken gister nie tgezien dus haha

Liefs Mij

Nou ik sta dus toch weer bij de NOD, is echt wel een mk, heb de HA nog even gebeld maar als er verder geen klachten zijn, kan ik het hierbij laten. Ben dus maar van een cyclus van 30 dagen uitgegaan. Ben wel erg teleurgesteld en mijn tranen zitten hoog.  
Ik ben erg blij dat ik hier terecht kan met mijn verhaal. Ook weet ik dat het beter nu mis    kan gaan dan later in de zwangerschap.

Welkom Jasmijn je staat erbij, en veel klus plezier!!!

NOD Lijstje  

Mayka9
 25jr
 Ronde 4
 Kindje 1
 29 oktober

Engeltje1987      
 21 jr
 Ronde 1
 Kindje 1
 4 november

Maatje1
 24 jr
 Ronde 3
 Kindje 1
 4 november

Bloempje25
 25 jr
 Ronde 3
 Kindje 1
 5 november

Gerda1976
32 jr
Ronde 4
 Kindje 1
 7 november

Alice
26 jr
 Ronde 3
 Kindje 1
 8 november

Liefding63
 25 jr
 Ronde 3
 Kindje 2
 9 november

Kwebbel80
 27 jr
 Ronde 1 na mk
 Kindje 2

Zoetteke
 29 jr
 Ronde 1 na mk
 Kindje 4
   2 november

Lindapruischer
 24 jr
 Ronde 3
 Kindje 1
 14 november

Maaikie26
 26 jr
 Ronde 2
 Kindje 1
 15 november

Jasmijn1980
 27 jr
 Ronde 1
 Kindje 1
 20 november

Poeh5
 33 jr
 Ronde 1 na mk
 Kindje 5
 22 november

Overtijd

Roosje1987
 21 jr
 Ronde 12
 Kindje 1
 04 oktober

Swenny83
 25 jr
 Ronde 3  
 Kindje 1  
 06 oktober  

Peetje1982
 26 jr
 Ronde 4
 Kindje 1
 11 oktober

1986anne
 22jr
 Ronde 1
 Kindje 1
 20 oktober

Zwanger

Bbtje
33jr.
Ronde 1
Kindje 2
 ?   mei 2009

Maaike1987        
21jr.              
Ronde 1  
Kindje 1
17 mei 2009

Jazzie        
25jr.        
Ronde 1        
Kindje 2
27 mei 2009

Bloempjuh1985
23jr.        
Ronde 1        
Kindje 1 en 2
4 juni 2009

Druifje1        
23jr.
Ronde 2
Kindje 1
6 juni 2009

Nikita21
21jr
Ronde 2
Kindje 1

Firstmum
25jr
Ronde 2
Kindje 2
20 juni 2009

Pien
33jr
Ronde 2
Kindje 3
25 juni 2009

Hoi meiden,

Ik was jullie al kwijt!

Vandaag al 8 weken! Wat gaat de tijd toch snel!
Ik ben ontzettend moe, zwak en misselijk door de zwangerschap.
Het liefst hang ik de hele dag boven de wc..
Ik ben dan ook al de hele week niet naar mijn werk geweest en ik kan eigenlijk ook de hele dag door slapen. Ook  zie je sinds deze week  al een buikje. Grappig om te zien dat dat zo laag begint te groeien! Vooral 's avonds kan je het goed zien! Weet niet of mijn broeken krapper zitten want loop nu elke keer in een joggingbroek

Volgende week, precies met 9 weken heb ik weer een echo. Als die ook alles goed laat zien dan gaan we het 's avonds aan onze familie vertellen. Die komen dan bij ons te eten. Dat hebben we al afgesproken haha. Gelukkig maar dat ze wel vaker bij ons komen te eten anders valt dat ook zo op! Ik ben super benieuwd hoe ze reageren!

Een hele goede vriendin weet al wel dat ik zwanger ben van een tweeling. We hadden het namelijk over volgend jaar. En toen zei ik per ongeluk: van ja dat zal wel een rumoerig jaartje worden. Dus die keek me al aan van waar heb je het over? Dus ja toen kon ik het ook niet meer voor me houden.
Mijn baas weet het al wel. Ik ben namelijk deze hele week al thuis en vorige week was ik ook al niet lekker. Het valt wel op in zo'n klein kantoor dat ik elke keer naar de wc moet ;)

@ Maaike -> Spannend hoor maandag de grote dag! Hoe ver ben jij nu eigenlijk?

Voor de meiden die hun NOD naderen. Spannend hoor! En ik snap dat jullie denken van"Ow dat wil ik OOOOK" Heel begrijpelijk! Ik had ook nooit durven dromen dat het zo snel raak zou zijn.. Geef de moed niet op! En om  met een lekkere dooddoener te sluiten: Jullie tijd komt ook nog wel! Dat weet ik zeker!

Liefs, Bloempjuh

Terug
Bovenaan