klusmeiden 08 08

Hey ladies,

Ik zit al haast de hele avond te luisteren naar mijn lichaam. En ik wordt er gek van!! Ik heb een beetje zo'n gevoel dat ik ongi ga worden ofzo. Maar tegelijkertijd heb ik steken in mijn borsten, ben ik soms wat misselijk en soms zo ineens moe. Grr ik maak mezelf helemaal gestoord!! Gisteren zijn we uitgeweest en ik heb 4 wijntjes gedronken en heerlijk gedanst. Daarvoor had ik het gevoel dat het wel eens raak kon zijn, nu denk ik dat het weer misgaat door de wijntjes en het dansen enz.. Ik haat dit afwachten. Bert is er niet dus ik dacht ik ga mijn hart maar bij jullie luchten....

@Peetje: Hoe is het nu met je? Al beetje gewend aan het idee? Wat waren jouw klachten allemaal, misschien dat ik daar iets aan heb...

@Maaikie: Weet je al wat meer.. Ik ben zo nieuwschierig!!

Thanks ladies dat jullie er zijn!!!

Liefs Linda

hallo dames,

@maaike1987, ik begin nu al het idee te wennen, het lijkt ook net of me geest een knopje heb omgedraaid. zaterdag al, dat zei tony tenminste, die had verwacht dat ik heel druk zou doen maar ik bleef behoorlijk rustig en deed alles op een rustig tempo. het lijk net of ik op een andere mood sta, de zwangermood haha das echt vaag.
ik moet zeggen dat het met de kwaaltjes nog wel mee valt, ja ik heb last van me maag en af en toe kokhals neigingen maar echt overgeven is er nog niet bij ( dat kan ik trouwens ook niet, wat ik ook doe), en erg moe rond 3 uur s middags meer eigenlijk niet, o ja me borsten voelen aan alsof ze op springen staan. ik kan daardoor nog geen eens meer op me buik slapen snif snif.
de familie vertellen we het pas als we meer zekerheid hebben en meer weten van hoever we echt zijn, laten we zeggen als de kans van mk kleiner is. ik heb het net wel tegen de moeder van me oppasgezin gezegt want ze vroeg of ik twee ochtende extra wilde werken en aangezien ik s ochtends toch het meeste last heb van me maag leek het me wel verstandig.

@linda, mijn klachten waren last van me maag me darmen waren van slag en moeheid en me borsten waren erg gevoelig. ik dacht eerder dat het door die medicijnen kwam voor me schouder maar het bleek dus wat anders. ik snap dat je nu gek begint te worden van je lichaam, hoe meer je er op let hoe meer geintjes je lichaam met je uit gaat halen.
o ja en nog iets, soms had ik een dag dat ik heel erg dorst had en de volgende dag was dat weer over.
ik hoop het zo voor je dat het dit keer weer raak is, en ik denk dat je over die wijntjes je geen zorgen hoeft te maken. ik heb drie weken geleden ook nog in de kroeg gezeten en 5 a 6 biertjes naar binnen gewerkt. in de eerste 5 weken krijgt het vruchtje nog niks van de moeder mee, en het dansen kan ook geen kwaad.

@ maaikie, net als de andere ben ik ook erg nieuwsgierig!!!!!!!!

o ja helemaal vergeten, ik heb net de ha opgebeld ik moet woensdag eerst op spreekuur komen omdat het me eerste zwangerschap is, en dan moet er zeker bloed geprikt worden??? ooooooooo wat een hel wordt dat

maar dames ik ga ervan door

veel liefs
peetje

Hoi Peetje

Dank je wel voor je reactie... Fijn dat de wijntjes niet uitmaken. Ik ga nu ook proberen om er minder aan te denken.. Ik hoop dat het lukt :) Bij mij ging de huisarts mijn bloeddruk opmeten, vragen naar klachten enz en berekenen wanneer ik uitgerekend was. En ik kreeg allerlei info mee over de verloskundige. Dus geen bloedprikken hoor, volgens mij doen ze dat ook niet altijd. Ik heb er nog wel nagevraagd puur omdat ik het niet geloofde. Maar de thuistest is 99% zeker dus bloedprikken is overbodig. Tenminste dat zeiden ze bij mij. Maar iedere arts is natuurlijk weer anders. Ik zou het ook pas vertellen als je meer zekerheid hebt. Wij hebben het toen wel direct verteld, maar nu ga ga ik wachten totdat ik een kloppend hartje zie. Ik mag wel al een inwendige echo ivm mijn miskraam en dat kan al met 6 of 7 weken!! misschien ook nog een idee voor jou om te vragen?? Geniet, geniet, geniet....

Liefs

Hoi meiden,

Ik heb even niet gereageert omdat de RDtjes zich toch hebben laten zien afgelopen vrijdag en de teleurstelling was zeeeerrrr groot en nog steeds dus vandaar even niks geschreven, Was even klaar met alles!!  Ik had  zo'n goede hoop  maar niets dus..  We gaan dus weer op naar ronde 7 en heb besloten om deze maand alles op zijn beloop te laten we zien wel.. Volgende week gaan we lekker een weekje op vakantie dus dan kunnen we even relaxen heerlijk!! Zijn we nu extra aan toe!

Peetje!! MEID GEFELICITEERD!! Het is je zo gegunt!!! Geniet van alles meid!!

Linda; Hoe is het met je? Al enig idee?? Spannend weer he! Nou ik hoop op goed nieuws voor je!!

groetjes maaike

Hoi Peetje,

wat een geweldig nieuws gefeliciteerd! Fijn dat er toch weer een zwangere bijkomt op het lijstje.
Goed van je hoor dat je die extra ochtendjes niet gaat doen, je moet goed voor jezelf zorgen. Luister naar je lichaam en geef daar dan ook gehoor aan.
Bloedprikken doen ze pas bij de vk of op de poli als je vk dat niet zelf doet, maar dat is dan meer om je bloedgroep te weten te komen, bepaalde waarden van je bloed en of je antilichamen hebt voor bepaalde ziektes. Het stelt niks voor hoor. Als je er niet tegen kan gewoon de andere kant op kijken en over koetjes en kalfjes praten.
De huisarts wil meestal alleen weten hoe het met je gaat en of je vragen hebt en info over verloskundigen in de buurt.
Geniet ervan, wijffie, ookal voel je je eigen niet altijd op en top.

@maaikie, wat jammer om te horen. Het is nu ook wel dubbel voor je hè. Nu peetje zwanger is en jij niet. Ik weet ook nog wel hoe dat voelde als je hoorde dat een ander het wel was en ik niet.
Doe maar rustig aan en kijk vooruit naar je vakantie. Geniet daar maar lekker van en van je mannetje natuurlijk! Lekker saampjes relaxen is nooit weg.
Jou tijd komt echt nog wel. toi toi toi

Liefs,

Hoihoi allemaal

@peetje: hoe voel je je? Maagpijn al wat minder aan het worden? Ik geloof ook niet dat je bloed hoeft te prikken hoor, meestal is de test al voldoende. Ik moest pas bloedprikken voor de eerste keer bij de verloskundige, dus volgensmij is dat bij iedere arts hetzelfde als ik het zo hoor hier!
Heb je al een afspraak staan bij de verloskundige? Spannende tijd he!? Geniet er maar lekker van want voor je t weet is het al zover!

@ maaikie: balen zeg dat de RD gearriveerd zijn! Nou op naar de volgende ronde maar dan!

@ Iedereen:
Hierzo gaat het allemaal prima verder, weinig nieuws te melden eigenlijk haha!
Me ouders komen donderdag weer terug van vakantie, zijn 3,5 week naar Zuid-Afrika geweest, dus was behoorlijk stilletjes de laatste weken!
Nou kga weer even verder!

Liefs Maaike

hallo dames,

@maaikie, wat jammer meid. ik snap dat je het ff helemaal gehad heb maar hou vol bij jou is het ook wel een keer raak.

@maaike1987, nee de pijn in me maag is nog niet weg, het is vaag want ik ben ook niet echt misselijk. ik heb s avonds last van een beetje zuur en me darmen rommelen wat.
had jij ook last van je liezen in het begin?

nou we hebben het de familie toch verteld want me moeder kwam er achter. aangezien ik het met haar wel eens over me cyclus heb kwam ze er achter. nu hebben we het maar gelijk de hele familie verteld.
er is er nog een in de familie zwanger zij is nu ongeveer 10 weken dus wat verder als mij.

morgen moet ik naar de huisarts en tony gaat mee dus ben niet alleen. tony maakt zich een beetje zorgen over de resus factor van ons bloed aangezien hij positief heb en ik negatief. ik heb uit gezocht hoe dat zit en daar hoeft hij zich nu niet druk om te maken maar hij wil het zeker weten.
o ja dames ik ben langzaam aan het afbouwen met roken, ik draai elke dag een sigaret minder. vandaag zit ik op 13 sigaretten en morgen worden het er 12, op deze manier went mijn lichaam er langzaam aan en zit het niet gelijk vol met stress en over twee weekjes wil ik er vanaf zijn.

maar dames ik ga er weer vandoor nog ff bank hangen en dan bedje in

veel liefs
peetje

Hoi dames

Ik ben gisteren ongi geworden. Toch wel op de dag dat ik het verwacht en niet wat de banner zegt. Vaag. Maar ik baal echt heeeeeeel erg. Ik had er stiekem echt op gehoopt.. Ik ga volgende maand proberen om er minder aan te denken. Ik hoop zo dat het lukt want ik wil ook weer niet mijn ei missen. Maar ik ga denk ik niet testen... Oh wat zouden jullie doen!! Waarom wordt iedereen zwanger behalve ik???Tenminste zo voelt het nu..... Sorry hoor!!!
Dus op naar ronde8 eigenlijk 9 ivm miskraam bedenk ik me nu net. Of is het niet hoeveel maand je bezig bent??

Liefs

Terug
Bovenaan